66. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 66. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Star Trek: Starfleet Command
Strategiczne 12 sierpnia 1999
Bazująca na popularnej planszowej strategii gra taktyczna osadzona w uniwersum Star Trek. Gracze mają okazję wcielić się w rolę dowódcy gwiezdnego statku i stanąć do walki z wrogimi jednostkami.
Age of Wonders: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalna edycja cyklu Age of Wonders, w skład której wchodzą: Age of Wonders, Age of Wonders: Magia Cienia oraz Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika.
Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.
West Front
Strategiczne 10 grudnia 1998
Western Front to osadzona w realiach II wojny światowej gra strategia turowa, specjalizującego się w tym gatunku studia TalonSoft. Gracz wciela się w rolę dowódcy armii walczących na froncie zachodnim i północno-afrykańskim w latach 1940-1945. Twórcy zadbali o bogaty wybór jednostek wojskowych i zgodność z historycznymi faktami. Atutem gry jest również edytor scenariuszy pozwalający tworzyć własne misje.
Massive Assault: Phantom Renaissance
Strategiczne 2 marca 2005
Sequel strategii turowej Massive Assault wydanej w roku 2003. Początkowo produkt ten nosił tytuł Massive Assault: Phantom Renaissance i miał być dodatkiem do Massive Assault, jednakże w czasie trwania prac developerskich zdecydowano się uczynić z niego pełnoprawną grę.
Strategic Command: European Theater
Strategiczne 21 czerwca 2002
Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.
SimTower: The Vertical Empire
Strategiczne 20 listopada 1994
Strategia ekonomiczna wydana przez dobrze znaną firmę Maxis. Naszym zadaniem w tej produkcji jest zarządzanie prawdziwym Drapaczem Chmur.
Cities XL
Strategiczne 8 października 2009
Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.
Sudden Strike: The Last Stand
Strategiczne 20 marca 2009
Sudden Strike: The Last Stand to historyczna strategia czasu rzeczywistego wydana przez CDV jako kontynuacja trzeciej części kultowej serii Sudden Strike, zatytułowanej Arms of Victory. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Fireglow.
Trade Empires
Strategiczne 12 września 2001
Trade Empires to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frog City Software strategia ekonomiczna, w której gracz ma możliwość zbudowania handlowego imperium. Akcja rozgrywa się na przestrzeni kilku tysięcy lat, w trakcie których obserwować można zachodzące zmiany w technologii i strukturze społeczno-ekonomicznej wirtualnego świata.
Mech Commander 2
Strategiczne 21 lipca 2001
Sequel doskonałego RTS-a opartego na zasadach systemu Battletech, w którym mając do dyspozycji zaawansowane technologicznie bojowe maszyny kroczące, musimy pokonać przeciwników w szeregu misji.
Steel Panthers 2: Modern Battles
Strategiczne 1 listopada 1996
Druga część znanej strategicznej serii Steel Panthers, dzięki której możemy uczestniczyć w wielkich konfliktach zbrojnych toczących się po Drugiej Wojnie Światowej.
World War II: Panzer Claws II
Strategiczne 3 grudnia 2004
Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.
7,62 High Calibre
Strategiczne 24 sierpnia 2007
Taktyczna gra akcji, w której ważną rolę pełnią elementy cRPG. Produkcja ta jest sequelem pozycji, znanej w Polsce pod tytułem Brygada E5: New Jagged Union. Całość stanowi gratkę dla fanów Jagged Alliance i podobnych gier.
Blitzkrieg: Operation North
Strategiczne 5 marca 2004
Operation North, to dodatek stworzony przez grupę Dark Fox, do Blitzkrieg, popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Tym razem pod komendę gracza oddano słynny oddział Wehrmachtu „North”, z zadaniem zdobycia dwóch radzieckich miast.
War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945
Strategiczne 9 lipca 2004
Osadzona w realiach II wojny światowej turowa gra strategiczna studia 2BY3 Games. Głównym tematem War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-45 są walki toczone pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią w rejonie Pacyfiku.
UFO: Alien Invasion
Strategiczne 1 kwietnia 2007
UFO: Alien Invasion jest turową strategią w klimatach science-fiction, za której stworzenie odpowiada studio deweloperskie Ww3. Gracz wciela się w dowódcę specjalnego oddziału żołnierzy, któremu powierzono zadanie walki z zagrażającymi Ziemi najeźdźcami z Kosmosu. Rozgrywka łączy elementy strategii oraz taktycznej strzelaniny TPP.
Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.
Total Annihilation: The Core Contingency
Strategiczne 8 lipca 1998
The Core Contingency to rozbudowany dodatek do popularnej swego czasu strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Total Annihilation.
Gladiators of Rome
Strategiczne 27 października 2002
Gladiators of Rome to gra akcji z elementami strategii, rozgrywająca się za czasów starożytnego Imperium Rzymskiego. Stajemy się w niej właścicielem grupy niewolników/gladiatorów.
Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.
Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars
Strategiczne 12 czerwca 2001
Kosmiczny RTS osadzony w realiach dwóch ostatnich sezonów popularnego serialu Star Trek: Deep Space Nine, w którym możemy kontrolować jedną z czterech stron konfliktu walczących o panowanie w sektorze galaktyki Alfa.
X-COM: Terror from the Deep
Strategiczne 27 października 1995
Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.
Empire of Magic
Strategiczne 28 kwietnia 2003
Strategia turowa osadzona w starożytnym świecie fantasy. Gracz wciela się w rolę początkującego maga wysłanego z misją zażegnania niebezpieczeństwa zagrażającego Imperium Magii.