Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

63. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 63. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Godus
Godus

Strategiczne 13 września 2013

Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.

Man of Prey
Man of Prey

Strategiczne 11 września 2009

Man of Prey to wyprodukowana przez studio Apeiron gra taktyczna z elementami RPG, której fabuła oparta została na motywach powieści Berkema Al Atomi'ego „Marauder”. Gracz wciela się w rolę mieszkańca fikcyjnego miasta Południowy Ural, który próbuje zapewnić przetrwanie swojej rodzinie w ogarniętej anarchią Rosji.

Combat Mission: Fortress Italy
Combat Mission: Fortress Italy

Strategiczne 2 sierpnia 2012

Combat Mission: Fortress Italy to osadzona w realiach II wojny światowej gra strategiczna z elementami symulacyjnymi, za której powstanie odpowiada studio Battlefront.com. Gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach militarnych z okresu desantu aliantów na Sycylię. Twórcy zadbali o wierne historycznym realiom odwzorowanie jednostek oraz modeli pojazdów na wyposażeniu wojsk amerykańskich, włoskich i niemieckich.

Worms Ultimate Mayhem
Worms Ultimate Mayhem

Strategiczne 28 września 2011

Kompilacja dwóch klasycznych odsłon popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, Worms 3D oraz Worms 4: Mayhem, które ukazały się odpowiednio w 2003 i 2005 roku. Były one dla serii przełomowe, przenosząc odwieczne zmagania tytułowych robali w trzeci wymiar. Twórcy serii z firmy Team 17 nie dokonali zmian w mechanice rozgrywki, skupiając się na odświeżeniu oprawy graficznej i podrasowaniu jej do standardów HD. Poprawiono o także pracę kamery oraz drobne niedociągnięcia w systemie sterowania.

Anomaly: Warzone Earth
Anomaly: Warzone Earth

Strategiczne 8 kwietnia 2011

Debiutancka produkcja rodzimego 11bit Studios, założonego przez byłych pracowników studia Metropolis Software House. Anomaly: Warzone Earth stanowi połączenie dynamicznej gry akcji z taktyczną strategią czasu rzeczywistego i reprezentuje nieco inne podejście do popularnego gatunku tower defense. Akcja gry toczy się w 2018 roku, kiedy na Ziemi zaczynają się pojawiać tytułowe anomalie, a na ich terenie gromadzą się wielkie maszyny bojowe i eksterminują ludność cywilną.

Europa Universalis III: In Nomine
Europa Universalis III: In Nomine

Strategiczne 28 maja 2008

Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Imperium Romanum: The Conquest of Britannia

Strategiczne 30 maja 2008

Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.

Carrier Command: Gaea Mission
Carrier Command: Gaea Mission

Strategiczne 27 września 2012

Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.

Stronghold Kingdoms
Stronghold Kingdoms

Strategiczne 17 października 2012

Poboczna odsłona popularnego cyklu Stronghold, stworzonego i rozwijanego niezmiennie przez studio Firefly. Stronghold Kingdoms został zrealizowany w konwencji darmowej gry MMO z mikropłatnościami i tradycyjnie dla serii przenosi graczy w realia mrocznego średniowiecza.

Majesty 2: Obrońca Korony
Majesty 2: Obrońca Korony

Strategiczne 28 marca 2010

Pierwszy dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Rozszerzenie wzbogaca grę o nową kampanię dla pojedynczego gracza. W niej musimy się zmierzyć z Lordem Blackviperem i dowodzoną przez niego armią goblinów. Autorzy przygotowali też edytor misji i bitew.

Europa Universalis III: The Divine Wind
Europa Universalis III: The Divine Wind

Strategiczne 14 grudnia 2010

Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.

Two Worlds II: Castle Defense
Two Worlds II: Castle Defense

Strategiczne 17 maja 2011

Poboczna odsłona rodzimego cyklu RPG studia Reality Pump, reprezentująca popularny gatunek strategii tower defence. Fabuła gry osadzona została w znanym z serii uniwersum i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu. Osią akcji jest konflikt pomiędzy parającym się czarną magią władcą Antalooru Gandoharem, a Orkami dążącymi do obalenia demonicznego przywódcy.

Patrician IV: Narodziny Dynastii
Patrician IV: Narodziny Dynastii

Strategiczne 31 marca 2011

Pierwszy oficjalny dodatek do strategii handlowej Patrician IV: Conquest by Trade. Rise of a Dynasty wprowadza szereg nowych elementów do gry, w tym możliwość zabawy w trybie kooperacji dla 4 graczy.

Symulacja Farmy
Symulacja Farmy

Strategiczne 18 września 2008

Zajmujemy się zarządzaniem własną farmą, uprawiając pola, pielęgnując grządki czy dbając o zwierzęta hodowlane. W miarę rozwoju zabawy stawiamy nowe budynki gospodarcze i zatrudniamy dodatkową siłę roboczą.

101st: Airborne in Normandy
101st: Airborne in Normandy

Strategiczne 15 września 1998

Wojenna strategia turowa rozgrywająca się w czasie największej operacji wojskowej II Wojny Światowej, podczas której dowodzimy oddziałem specjalnym na wrogim terenie.

Space Rangers
Space Rangers

Strategiczne 27 grudnia 2002

Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.

Chris Sawyer's Locomotion
Chris Sawyer's Locomotion

Strategiczne 7 września 2004

Locomotion stanowi de facto kontynuację niezwykle popularnej gry strategiczno-ekonomicznej, zatytułowanej Transport Tycoon i wprowadzonej do sprzedaży w 1994 roku. Zatem ponownie należy administrować ogromną korporacją przewozową, operującą na lądzie i wodzie oraz w przestrzeni powietrznej.

Star Trek Starfleet Command: Orion Pirates
Star Trek Starfleet Command: Orion Pirates

Strategiczne 13 lipca 2001

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach futurystycznej gwiezdnej serii Star Trek, która opowiada o walce ośmiu wielkich imperiów galaktycznych z niezwykle silnymi kartelami pirackimi.

The Settlers IV: The New World
The Settlers IV: The New World

Strategiczne 28 listopada 2002

The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Deadlock: Planetary Conquest
Deadlock: Planetary Conquest

Strategiczne 31 lipca 1996

Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.

Deadlock II: Shrine Wars
Deadlock II: Shrine Wars

Strategiczne 28 lutego 1998

Sequel gry strategicznej rozgrywanej w systemie turowym, Deadlock, firmy Accolade. Pomimo tego, iż w stosunku do oryginału Deadlock II wzbogacono o szereg nowych opcji i możliwości rozgrywki oraz dodano nową fabułę, to gra nadal opiera się na podstawowych założeniach swego poprzednika i bardzo go przypomina.

Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Battle Isle '93: The Moon of Chromos

Strategiczne 8 lipca 1991

Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.

Battle Isle 2200
Battle Isle 2200

Strategiczne 13 maja 1993

Sequel wydanej w 1991 roku gry turowej Battle Isle, który w stosunku do prekursora wprowadził ulepszenia w grafice, dźwięku, a ponadto dodał również nowe jednostki (55 typów samolotów, statków, czołgów, żołnierzy itd.).

Harpoon Classic '97
Harpoon Classic '97

Strategiczne 10 grudnia 1996

Kolejna odsłona legendarnej serii morskich gier taktycznym. Tradycyjnie autorzy położyli nacisk na realizm. Do naszej dyspozycji oddano liczne scenariusze, od prostych potyczek morskich z udziałem kilku jednostek, po skomplikowane operacje powietrzno-desantowe z udziałem setek samolotów i okrętów.