21. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 21. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Chris Moneymaker's World Poker Championship
Logiczne 5 kwietnia 2005
Symulacja kilku różnych odmian tytułowego pokera. Gwiazdą programu jest tytułowy zawodnik i zarazem triumfator jednego z prestiżowych turniejów pokerowych z cyklu World Poker Tour.
Graj z nami część 2
Logiczne 13 marca 2007
Graj z nami część 2 to kolejny pakiet sześciu zręcznościowo-logicznych mini-gierek, które przygotowano z myślą o dzieciach w wieku od 4 do 6 lat. Pozycja ta należy do serii programów edukacyjnych wydawanych przez firmę Aidem Media i doskonale spełnia dwie funkcje: uczy i bawi zarazem. Dzięki logicznym i zręcznościowym zabawom rozwija i ćwiczy spostrzegawczość i pamięć malucha, jego zręczność oraz koordynację oko-ręka.
Alik: Już idę do szkoły
Logiczne 22 lipca 2002
Zestaw gier dydaktycznych z sympatycznym pieskiem Alikiem, który z pewnością podbije serca wszystkich dzieci i stanie się ich przyjacielem, pomocnikiem i przewodnikiem.
Klub Zabaw Przedszkolaka: Lis i Niedźwiedź
Logiczne 19 lipca 2007
Kolejna produkcja przygotowana przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych. Gra została dostosowana do poziomu intelektualnego dziecka w wieku 4-8 lat i zawiera pięć zabaw wspomagających tok edukacji przedszkolnej, stymulujących rozwój umysłowy oraz twórcze myślenie, ćwiczących pamięć, spostrzegawczość i refleks.
Królik Bystrzak dla Zerówki: Lot do Balonii
Logiczne 30 września 2003
„Królik Bystrzak dla Zerówki - Lot do Balonii” to następna gra edukacyjna stworzona przez programistów ze studia Riverdeep, tym razem dedykowana uczniom uczęszczających do „zerówki” (dzieci od 6 lat).
Królik Bystrzak dla Drugoklasisty: Misja na Ser-io
Logiczne 4 maja 2004
Kolejna odsłona z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem” w roli głównej, dedykowana graczom podejmującym naukę w drugiej klasie szkoły podstawowej (dzieci od 8 lat).
Kubusiowe Przedszkole Średniaki
Logiczne 19 maja 2004
Druga gra edukacyjna z serii „Kubusiowe przedszkole”, przeznaczona jak sam tytuł wskazuje do „średniaków”, czyli dzieci od 5 lat.
Dziennikarska przygoda z Myszką Miki
Logiczne 25 sierpnia 2005
Dziennikarska przygoda z Myszką Miki to kolejny program z serii o nazwie Disney Edukacja, tym razem przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 5 lat. W omawianej produkcji znany i lubiany, tytułowy bohater - Miki poszukuje sensacyjnych wiadomości do najnowszego wydania miejskiej gazety, w której to pracuje na stanowisku reportera.
Teenage Queen
Logiczne 30 kwietnia 1988
Teenage Queen to produkt o silnym podtekście erotycznym, w którym zagramy z pewną bliżej niezidentyfikowaną panią w rozbieranego pokera. Program został stworzony przez francuską firmę ERE, która później zmieniła nazwę na Cryo.
Zróbmy Grę
Logiczne 12 maja 2005
Zróbmy Grę to ciekawie zrealizowany program edukacyjny, który w sporym stopniu przypomina Cartoon Makera. Tym razem jednak, zamiast filmów animowanych, najmłodsi użytkownicy komputerów zajmują się tworzeniem własnych gier komputerowych.
Adventures of Cookie & Cream
Logiczne 1 maja 2001
Nietypowa gra logiczno-platformowa w trójwymiarowej oprawie. Gracz otrzymuje dość niecodzienne zadanie: musi przeprowadzić jednocześnie dwie postacie znajdujące się na równoległych planszach. Zadanie nie jest łatwe, gdyż trzeba opanować skomplikowane sterowanie i wykazać się niebywałą podzielnością uwagi.
Digital Warriors
Logiczne 15 lutego 1994
Digital Warriors nawiązują do idei Wojen Rdzeniowych (ang. Core Wars), czyli rozgrywanych w wydzielonym obszarze pamięci pojedynków programów. Tutaj jednak nie mamy już do czynienia z tak wysokim poziomem abstrakcji, gdyż walki odbywają się na bardziej przyjaznych oku arenach, a toczą je ze sobą programowalne czołgi.
My Fantasy Wedding
Logiczne 1 lutego 2005
My Fantasy Wedding to program kierowany głównie do młodych przedstawicielek płci pięknej. Jak sam tytuł wskazuje, gracze zajmują się tutaj zaplanowaniem każdego, nawet najmniejszego szczegółu wymarzonego dnia ślubu.
The Lemmings Chronicles
Logiczne 6 kwietnia 1994
Próba stworzenia czegoś nowego z oklepanego już nieco tematu. Lemingi przeżyły metamorfozę wizualną, ponadto zabrano im dotychczasowe umiejętności a wprowadzono elementy charakterystyczne dla gier przygodowych, np. podnoszenie przedmiotów i wykorzystywanie ich w określonym miejscu.
WarioWare: Touched!
Logiczne 14 lutego 2005
Wario Ware: Touched! to udana, składająca się z dziesiątek króciutkich mini-gier pozycja, w której głównym bohaterem jest nie kto inny, a sam Wario, charyzmatyczny brat znanego wszystkim Maria. Wario Ware: Touched! wyprodukowało i wydało Nintendo.
Bolek i Lolek: Język niemiecki dla najmłodszych
Logiczne 8 lutego 2006
Kolejna gra edukacyjna stworzona przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów. Tym razem znani i lubiani bohaterowie, czyli Bolek i Lolek zapoznają dzieci z podstawami języka niemieckiego.
Fantastyczna Podróż Wujka Alberta
Logiczne 10 sierpnia 2003
Druga odsłona produkcji przeznaczonej dla młodych użytkowników komputerów, w której podczas zabawy dzieciom towarzyszy oraz pomaga w rozwiązywaniu zadań tytułowy wujek Albert (w tę postać wcielił się znany aktor Henryk Machalica). Tym razem zakręcony staruszek zabiera dzieci w fascynującą podróż dookoła świata, pełną niespodzianek i zaskakujących zwrotów akcji.
Disney's Aladdin Chess Adventures
Logiczne 5 października 2004
Disney's Aladdin Chess Adventures jest komputerową grą szachową, powstałą na kanwie popularnych filmów animowanych z arabskim awanturnikiem w roli głównej, przygotowanych przez wytwórnię Walta Disney'a. Na ekranie oglądamy więc wiele znajomych osób – oprócz Aladyna m.in. Dżin, Księżniczka Jasmine oraz Wezyr Jafar i małpka Abu.
Bombuzal
Logiczne 20 czerwca 1989
Opracowana przez zespół Image Works (m.in. Predator 2) gra logiczna, której głównym bohaterem jest tytułowy stworek. Jego zadanie wydaje się teoretycznie proste: na małych wysepkach znajdują się bomby, które należy wysadzić w powietrze, jednocześnie utrzymując się przy życiu. W praktyce wygląda to o wiele bardziej skomplikowanie...
Push-Over
Logiczne 23 kwietnia 1992
Push-Over to gra logiczna, w której wcielimy się w rolę mrówki, ukrywającej się pod wiele mówiącym pseudonimem G.I.Ant. Głównym zadaniem naszego bohatera jest odzyskać należące do psa Colina chipsy, które wskutek wypadku znalazły się w mrowisku.
One Step Beyond
Logiczne 12 kwietnia 1993
Colin Curly to pies, który w swoim menu ponad wszystko przekłada chipsy Quavers. Pewnego wieczoru, grając w swoją ulubioną grę o nazwie Push-Over, nasz bohater zostaje wciągnięty do komputera i ląduje w jego wnętrzu. Tam odkrywa mnóstwo paczek swoich ulubionych smakołyków. Zadaniem gracza, który wcieli się w rolę Colina, jest pozbierać chipsy i wrócić do normalnego świata.
The 3D Gamemaker
Logiczne 21 września 2001
Łatwe w użyciu narzędzie dla tych, którzy chcą przekonać się, jak w prosty sposób można stworzyć własna grę. Program odznacza się niesamowitą prostotą obsługi oraz bardzo dużą bazą gotowych modeli i elementów z których można stworzyć wiele całkowicie odmiennych i widowiskowych gier.
Dyktando z Piratami
Logiczne 23 kwietnia 2002
Edukacyjna gra przeznaczona dla najmłodszych graczy do nauki poprawnego pisania, autorstwa firmy MarkSoft. Oprócz samych tytułowych dyktand mamy tu wątek fabularny opowiadający historię piratów, którzy poszukują ukrytego skarbu zaznaczonego gdzieś na starej mapce. Pomóż piratom przejść przez dyktanda i odsłonić całą mapę, aby mogli zdobyć cenne klejnoty!
Penthouse Hot Numbers
Logiczne 23 maja 1992
PeCetowa konwersja doskonale znanej wśród posiadaczy Amigi gry logiczno/erotycznej, przygotowana przez niemieckie studio Eleven Software w 1992 roku.