Najciekawsze materiały do: Manor Lords
Manor Lords - poradnik do gry
poradnik do gry29 kwietnia 2024
Manor Lords poradnik to najlepsze porady do rozwoju osady, ulepszania budynków, zarządzania pracownikami. Opisujemy Royal Tax, zadanie The King Demands, zapis gry, wymagania sprzętowe, długość gry, wersje językowe sterowanie.
Manor Lords - recenzja gry we wczesnym dostępie. Nic dziwnego, że to najbardziej wyczekiwana gra na Steamie
recenzja gry24 kwietnia 2024
Światowa premiera 26 kwietnia 2024. Polski średniowieczny city builder Manor Lords ma potencjał, by okazać się jedną z najciekawszych gier tego roku. Jak jednak wygląda na początku swojej przygody z Early Accessem? I czy spełnia pokładane w nim nadzieje? Sprawdziłem.
Nie tylko Manor Lords potrafi sprawić frajdę, Farthest Frontier niektóre rzeczy robi znacznie lepiej
wiadomość6 maja 2024
Polska produkcja szturmem podbiła rynek i zwróciła uwagę wielu graczy na niszę spokojnych, średniowiecznych builderów. Nie jest to jednak jedyna warta uwagi tego typu gra w Early Accessie – Farthest Frontier również zapewnia sporo frajdy, a na niektórych polach wypada znacznie lepiej.
Cele wczesnego dostępu Manor Lords. Grzegorz Styczeń pyta graczy, co jest dla nich najważniejsze
wiadomość6 maja 2024
Twórca Manor Lords mówi o specjalizacji regionów oraz pyta graczy o cele wczesnego dostępu na 2024 rok. Zastanawia się też, co zrobić z nadmierną konsumpcją napojów wyskokowych wśród NPC.
„Jeśli odejdę, będzie to koniec Manor Lords". Grzegorz Styczeń odpowiada na słowa poirytowanego twórcy Farthest Frontier
wiadomość5 maja 2024
Grzegorz Styczeń odniósł się do postawy właściciela studia Crate Entertainment, który niedawno wyraził poirytowanie faktem, że hitowa strategia Manor Lords nazywana jest „grą tworzoną przez jednego człowieka”.
- Wydawca Manor Lords wyjaśnia, dlaczego Grzegorz Styczeń nie powiększy zespołu, aby rozwijać grę szybciej. Innych twórców irytuje nazywanie jej „dziełem jednej osoby” 2024.05.04
- Sukces Manor Lords „znacznie przekroczył nasze oczekiwania”. Wydawca hitu Grzegorza Stycznia jest zaskoczony przeskoczeniem TW: Warhammer 3 i Civ 6 2024.05.02
- Twórca Manor Lords ma wielkie plany względem swojej hitowej strategii. Obejmują one nawet dodanie zamków i machin oblężniczych 2024.05.01
- Polski kwiecień to nie tylko Manor Lords. Bellwright, Infection Free Zone oraz Crime Scene Cleaner też podbiły Steama 2024.04.30
- „99% crashy to wina starych sterowników”. Twórca Manor Lords wskazuje, z czego wynika większość problemów graczy 2024.04.29
- Manor Lords to gra „inspirowana historią” i list miłosny do klasyki strategii. Twórca zapytał graczy o ważną zmianę 2024.04.29
- Wspaniała sprzedaż Manor Lords. Wydawca podziękował graczom i zapewnił, że dobrych okazji do zakupu gry będzie jeszcze wiele 2024.04.28
Gry kwietnia 2024 - potężna polska strategia, koreańska Eve i bezkompromisowy rywal Diablo
artykuł5 kwietnia 2024
Kwiecień to jeden z tych spokojniejszych miesięcy, w ramach których można nadrobić growe zaległości lub sięgnąć po jakąś produkcję indie. Nie oznacza to jednak, że nie będzie w co grać! Może i obejdzie się bez głośnych premier, ale czy to źle?
Czekam na tytuł. Motyw przechadzania sie po swojej osadzie jest mega :)
Wygląda na połączenie najlepszych RTS-ów. Czekam na premierę i raczej będzie to pierwsza gra, którą kupie :)
Polska produkcja, oby sie nie okazalo z duzej chmury maly deszcz. Po Inkwizytorze i Robin Hoodzie to szczerze watpie aby cos z tego wyszlo...
jest dobra gra to oczywiście nie ma trybu multiplayer, gdzie przy tego typu grach (strategia/RTS) to największa frajda zmierzyć się z innymi. Przez to marnuje się olbrzymi potencjał...
Zaciekawiła mnie ta gra, jednak zobaczyłem, że jest tu walka.
Opisze ktoś, jak jest postrzegana ta walka. W takim sensie, że są to tylko losowe przypadki, czy raczej jest to cel całej gry.
Tak jak np w grze ZEUS, gdzie głównym motywem było budowanie, a walka to tylko polityczny dodatek. Trzeba było o nim pamiętać, ale czasem wojsko nie było potrzebne, gdy dbaliśmy o dyplomację.
Wolałbym grę, czysto ekonomiczną, bez walk.
Nie rozumiem dlaczego ja mam czekać jeszcze dwa tygodnie na premierę wczesnego dostępu a streamerzy już sobie grają. Taka polityka jest bezsensu.
Gra wygląda świetnie, ale ten wczesny dostęp ehh. Pozostaje mieć nadzieję że po premierze wczesnego dostępu prace przyśpieszą bo mi się nie widzi grać w niedopracowaną grę, ale potencjał mega :)
najlepsze z tego ze to nie robi korporacja to to ze w grze nie ma takich kwiatkow jak chlopi murzyni itd :)
POLSKA GRA BEZ POSKIEGO PEŁNEGO DZWIĘKU I NA DOADETK GRA BĘDZIE W EA KOLENA NIE DOJEBANA GRA KTÓRA NADAJĘ SIĘ DO KOSZA
Ale narzekacie a to przeciez najlepsza gra o budowaniu średniowiecznego miasta od czasów AoE II i Stronghold, może banished jeszcze zasługiwało na uwagę fanów gier tego klimatu. Ja grałem w manor lords jakiś rok temu jak była możliwosć wypróbowania za friko, z tego co pamiętam to nie bylo tam wogóle opcji walki ani budowania wojska. Zakochałem się w niej po 30 min rozgrywki i spędziłem cały weekend na rozkoszowaniu się tym wspaniałym sposobem budowania miasta, to jak tutaj buduje się drogi i to że twoja osada wygląda jak żywcem wyjęta z kart historii to jest coś wspaniałego. Od tamtej pory odliczałem dni i śledziłem tweetera twórcy. Dzisiaj kupilem o 16:00 i jestem zachwycony. Dla mnie ta gra to arcydzieło które przejdzie do historii.
Trochę jednak żałuję. Myślałem, że to wersja 1.0, a nie alfa w której jest mnóstwo niedodanego contentu jeszcze. Poza tym, jak firma się mieni nazwą Slavic Magic to można by jednak dać możliwość wyboru między budowlami katolskimi, a pogańskimi, a jednak nie - średniowiecze to musi być kościółek... zbuduję go tylko po to, aby później wpuścić najeźdźców i patrzeć, jak go rozwalają. Mam nadzieję, że ten syf się doczeka większej ilości wyboru budowli bo to są podstawy takie, jak w Banished, a do Forest Village nawet nie da się w jakikolwiek sposób porównać. Syf kiła i mogiła za ponad 100 zł. Jednak za powielenie dość dobre schematów z podobnych gier daję aż 3 bo fajnie przekalkowali. Brawo hahaha :D
Nie no dobra - muszę jeszcze coś dodać bo to za mało konkretów - wypuszczają grę i nie umieją nawet dobrze podpisać opcji w niby-dyplomacji bo w wersji polskiej mamy napis "need_silver" - tak! Z podłogą między wyrazami bo czemu mieliby poprawnie napisać kod? Ja wiem - obrońcy pod tytułem "dobre bo polskie - nawet jak to szajs! Bo to polski szajs!" powiedzą, że to tylko kosmetyka. To pomyślcie ile takich baboli jest jeszcze w kodzie i po co ktokolwiek ma za to wyrzucać 100zł. Jak chcecie mieć zacny szajs to lepiej idźcie na dobrą pizzę do restauracji i przynajmniej zrobicie później git polski szajs.
Głęboko żałuję, że nie da się na forum odpowiedzieć osobie odpowiadającej na komentarz, więc odpowiem w postaci nowego komentarza.
Gra, z której ściągnęli rysowanie powierzchni/obszaru budowli (i to nieudolnie :D )
to Ostriv.
Ostriv charakteryzuje się jednak tym, że ma być w pełnej wersji dopiero za rok, a już jest ekonomicznie o wiele bardziej rozbudowana od tej polskiej wydmuszki, w której (HALO!CO TAKIEGO?) są 3 (słownie trzy!) uprawy możliwe do zasiania.
Pomysł ze zwierzętami pociągowymi to oczywiście też Ostriv. Rysowanie dróg... Ostriv.
Niestety, ale jedyne co fajne w tej grze po 3h grania to to, że pogoda jest fajna i można śmiało iść na rower co też właśnie robię ;)
P.S.
Oczywiście można się przyczepić do tego, że zerżnęli (się sami hy hy hy) z wielu innych gier różne mechaniki, jednak ta jedyna innowacja (jaka pojawiła się w grach city builder/ekonomic na przestrzeni ostatnich 2-3 lat) z rysowaniem konturów obszaru budowli to totalnie Ostriv, więc wymieniłem jedynie to.
Mam wymienić więcej? ;) Ja tam lubię podyskutować - raz jeszcze szkoda, że nie można odpowiedzieć odpowiadającemu.
P.S.2
Wiem co to Early Access, jednak płacić ponad 100zł za szajs tego typu, który starcza na nie więcej, niż 3h gry to wyłudzenie/oszustwo.
Jest w GP. Pograłem z 1h i powiem szczerze, że to nie jest EA tylko jakiś pre pre alpha, albo i wcześniej. Wiele rzeczy nie działa, pokazuje jakieś kody zamiast tekstu, w wielu miejscach brak grafiki, samouczek praktycznie nie istnieje.
Taki bieda Cezar i pochodne, ale z bardzo okrojonymi rzeczami.
Przez brak samouczka czy po prostu jakichś okienek z opisem funkcji, wszystkiego trzeba się domyśleć i przetestować na zasadzie, a może tak to się robi. Jest to mega irytujące.
Nie znalazłem nigdzie informacji o mieszkańcach, tak, by zobaczyć cała listę, by móc ich sobie przydzielić ręcznie do zadań.
Automatyczne przydzielania raz działa raz nie. I cholera wie czemu.
Nawet jak ustawie priorytet na budowę danego obiektu, poskuwam wszystkie miejsca pracy, to i tak się nie buduje.
Z jakiegoś powodu nie da się niektórych ludzi przypisać do danej pracy. Też nie wiadomo czy to błąd gry, czy jakaś mechanika, że dany człowiek ma jakiś fach czy coś. Nigdzie nie ma o tym informacji. Największą wadą, to brak info coś czym robi. Przez co marnuje się czas na bezsensownym klikaniu aż coś zadziała.
Postawiłem parcele wraz z budynkami, a ludzie nie chcą się wprowadzać. Jest woda, jedzenie, przydomowe dodatki itd, a ludzie wolą być bezdomnymi i zamarznąć w zimę. Uprawa pul też, bez jakiś wyjaśnień. Jak ktoś nigdy nie miał z tym odczynienia to się nie połapie jak ogarnąć pole, by na wiosnę zaczęły rośliny rosnąć.
Gra niczym się nie wyróżniła pozytywnym na tle konkurencji, która jest ogromna w segmencie bulderów osad. Gra nieudolnie próbuje kopiować elementy z innych tego typu gier, zamiast wyciągnąć z nich co najlepsze i dać w swoim wydaniu, to próbuje kopiować 1:1, co kompletnie nie wychodzi.
Po filmikach i opiniach w necie, nastawiłem się bardziej, że to CityBulider, gdzie zaczynamy od małej osady, gdzie rozwijamy ją do potężnego średniowiecznego miasta wraz z zamkiem i wszystkimi jego elementami.
Mega dużym minusem jest też to, że gra nie jest osadzona w żadnym czasie, tylko to taka ala pseudo średniowieczna ziemia. Ani to Europa, ani Ameryka czy jakieś fantasy. Taki misz masz. Szkoda, bo to byłaby idealna okazja do wykorzystania setingu od Xw do XVIw naszych środkowo-europejskich terenów. Z wszystkimi jej elementami jak hierarchię społeczne, polityczne, wojskowe, budynki, kulturę, wierzenia itd.
Nie warto marnować na to czasu, a już na bank kasy. Jak ktoś ma GP, to sobie może sprawdzić, ale i tak mniej czasu spędzi w grze niż czas potrzebny na instalacje i odinstalowanie tego gówienka.
Jak gra za te kilka lat wyjdzie już w pełnej wersji, to pewnie spróbuje jeszcze raz, bo po drzewku rozwoju widać, że plany są dość ciekawe.
Może ta te kilka lat, będzie to coś wartego przynajmniej sprawdzenia.
W takim wydaniu jak obecnie to wiele lat temu, takie giereczki były dodawane do CDA jako darmowe dodatki, by zapchać płytę DVD.
Pamiętam podobną grę, gdzie twórcy zrobili figurki, budynki i inne elementy z plasteliny, porobili zdjęcia i z tego zbudowali całkiem przyjemną strategię w podobnym stylu co to. Gdyby dziś to zrobili, to zarobiliby miliony, a wtedy zrobili to dla fanu.
Nie zwróciłem uwagi ze gra wylądowała też w GP. Więc i sprawdziłem : początek ma fajny : ale obecnie to gra na maksymalnie 6-7 godzin. Gra jest totalnym EA i moim zdaniem powinna była zostać w EA jeszcze z rok. Niby nie chodzi o pieniądze to więc o co ? Przecież spokojnie można było wprowadzić jeszcze wiele rozwiązań które by urozmaiciły rozgrywkę. Same pojawienie się gry w GP daje już środki na rozwój a wydanie gry w tej formie na steam to właściwie żniwa przy tym naganianiu na zakupy :) Recenzje zapewne będą albo się zmieniały albo pozostaną w formie początkowej (oby) co nie zmienia faktu że powinniście wiedzieć że to EA i gra na chwilę. Gra może być niezła i ciekawa na premierę planowaną za dwa lata na te moment tylko dla mega fanów czy osób które chcą wesprzeć twórcę. Przy środkach jakie zarobił twórca możliwe są dwie albo gra będzie rozwijana i stanie się świetną pozycją na premierę albo twórca poszuka sobie nowego hobby i gra nigdy z EA nie wyjdzie :) Gry nie oceniam bo właściwie nie ma co za bardzo oceniać to co jest w grze to namiastka wizji twórcy. Płacicie za wsparcie projektu a nie za grę bo gry w grze właściwie nie ma.
Arcydzieło, wykonane jednoosobowo przez niewątpliwie geniusza. Ta gra zostanie grą roku. Wszystkie mechaniki dopracowane w niesłychanym szczególe, klimat, grafika, intuicyjność, potencjał rozwoju no i przedewszystkim miodność. Cudeńko. Duma.
Gra moze być niezła, ale robi ją jeden gościu (w sensie programuje, nikt mu w tym nie pomaga) i ciekawe ile w tym EA posiedzi, ja tu bym się nie nastawiał, ze w ciągu nawet pięciu lat cos się ciekawego wydarzy. ;d
Szkoda, ze te przechadzanie się lordem po wsi, to jedynie taki 'smaczek' i nie mozna dowodzić, lub walczyć jak np w Mount and Blade. Swoją drogą jest moze taka gra? Istnieje?
Nie grałem, bo tylko oglądałem do snu streamki i recenzje, nie wystawiam oceny. :) Ale będę śledził.
oczekiwania chyba były większe chyba że to przez wczesny dostęp,
nie przeczę gra jest bardzo fajna utrzymana w średniowiecznym klimacie choć brak dokładnej daty trochę to psuje patrząc po jeźdźcu i rodzaju siodła na pierwszym obrazie jest gdzieś pomiędzy 11 a 14-ym wiekiem wszystko w grze rozbija się o żarcie dla pospólstwa a co za tym idzie ich zadowolenie bo jak się za bardzo wkurzą to mandżur na plecy i w świat, kolejnym problemem jest tworzenie armii bo żeby ją zwerbować potrzeba broni co nie jest łatwe pomimo złóż metalu kuźni czy nawet stacji karawan oczywiście można w opcjach na początku gry pogrzebać i pozmieniać na rozgrywkę pacyfistyczna ale gdzie tu sens, na ten moment więcej niż naciągane 7,5 dać chyba nie można oby im dalej w las było lepiej.
W zalecanych GTX 1060, gdzie w rzeczywistości RTX 3060 12GB w natywnym 1080p, ledwo trzyma 60 klatek z częstymi spadkami do nawet 30FPS. Pewnie celowo tak podali, co by wincyj ludzi, ze słabszymi kompami kupiło, a potem niech się wkur***ją XD
https://youtu.be/Gh4xnHB5rNM?si=CWMgFbAfoHUTDmxG
Parę godzin pograłem i powiem tak - jest słabo. Gra jest we wczesnym dostępie. Bardzo wczesnym. Wiele rzeczy ma opisy nazwami zmiennych w kodzie, inne są opisane informacją w stylu "pracujemy nad tym, kiedyś może będzie". Woły zarzucające balami są bardzo słabe. Na ten moment gra za 15 zł lub jako dodatek do gazety (jak to dawniej bywało). Pewnie będzie prezentem na epicu za 2 lata. Gdybym zapłacił więcej niż 50zł (gift do nowego konta) to bym się wpienił. Tak tylko duże rozczarowanie.
Jedna z Piękniejszych gier jakie grałem. Nie możliwe że to cudo stworzyła 1 osoba szok!!!! . Jedyny minus że wciąga jak diabli cały dzień leci jak 5 minut
VR Mod już dostępny dla tej gry. Poszło szybko bo w końcu gra działa na Unreal 4 i z miejsca wspiera Praydog UEVR
Tryb VR w akcji:
https: //www. youtube. com /watch?v=5qTX2fBwFfI
Ograłem z 12h tak na 4 podejścia i za wiele nie zbudawałem po ataku bandy, straciłem woła I to spowodowało krach w całym systemie mikro I nie mogłem dalej budować normalnie więc odstawiam tę grę na czas załatania I rozwiązania pewnych mechanik na bardziej " elastyczny sposób. Gra się przyjemnie chociaż nie widzę tu wielkiego skoku potencjał jest nie mały, dam naciągane osiem bo jednak trzeba wspierać twórcę jako EA nawet 8,5.
Jako że Manor Lords działa na Unreal Engine, można grę odpalić w trybie VR używając moda UEVR injector. Działa zadziwiająco dobrze.
https://youtu.be/jVjCDIIPAI8?si=sxmiwmH-B2grKwmX
(Filmik się trzęsie przez brak stabilizacji obrazu)
Gra jest prze piękna i wspaniała. Dawno nie grałem w tak relaksująca i wciągającą grę. Dodatkowo gra jest tak ładna że można z niej robić tapety na pulpit . Pierwsze dwie osady nie pójdą nam dobrze ale jak się nauczymy mechanik gry będzie coraz lepiej .
na środku mapy powinno się budować typowy zamek z murami, wieżami a dookoła mniejsze wioski typu farmy albo wioski drwali które dostarczają surowce do zamku,
bo co to za średniowieczna strategia BEZ OBLEZEN I TREBUSZY?!
wydaje mi się, że solowy twórca chce zgarnąć jak najwięcej kasy, zamiast ryzykować zatrudniać ludzi i próbować zrobić coś ambitnego wiec pozostanie ta gra kolejnym średnim city builderem
Nie dokończony , nudny i zabugowany gniot który został przehajpowany jakimś mitem że tworzy grę jedna osoba a wszystkie portale clickbajtowe oczywiście podłapały wątek i zaczęły pisac o jakimś cudownym Grzegorzu Polaku zbawicielu branży , który jeszcze opowiada bajki że kasa nie ma znaczenia ( to po co wypuścił wersję alfa ? ) że on o wszystko pyta graczy . Tymczasem koleś bierze ponad 100 za wersję alfa , która nudzi się po 10 minutach . Jednak branża musi podsycać takie "sukcesy " bo z tego żyje , mają swoich kozłów ofiarnych jak i zbawicieli .