Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition
Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition
Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition Game Box

Najciekawsze materiały do: Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition

Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City
Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City

recenzja gry11 października 2018

Światowa premiera 25 września 2018. Dobry władca spór rozstrzygnie, miasto postawi, a potem smoka własnoręcznie ubije. I tak to będzie wyglądało w Pathfinder: Kingmaker debiutującego Owlcat Games. To niezłe RPG z kilkoma poważnymi „ale”.

Dziewiąta z 15 gier za darmo w Epic Games Store
Dziewiąta z 15 gier za darmo w Epic Games Store

wiadomość24 grudnia 2021

W Epic Games Store dostępna jest dziewiąta z 15 darmowych gier, które mają zostać rozdane w okresie świątecznym. Tym razem można zgarnąć Pathfinder: Kingmaker – Enhanced Plus Edition.

Sukces klasycznego RPG - Pathfinder: Kingmaker z dobrym wynikiem sprzedaży
Sukces klasycznego RPG - Pathfinder: Kingmaker z dobrym wynikiem sprzedaży

wiadomość31 sierpnia 2021

Firma Koch Media pochwaliła się wynikami sprzedaży Pathfinder: Kingmaker i wypuściła nowy zwiastun sequela, czyli Pathfinder: Wrath of the Righteous.

Pathfinder Kingmaker - aktualizacja z systemem turowej walki już jest
Pathfinder Kingmaker - aktualizacja z systemem turowej walki już jest

wiadomość19 sierpnia 2020

Najnowsza aktualizacja do gry Pathfinder: Kingmaker wprowadziła system turowej walki oraz szereg innych usprawnień. Ponadto gra trafiła na konsole PS4 i XONE.

Wszystko, co fan RPG musi wiedzieć – stan gier erpegie w 2018 roku
Wszystko, co fan RPG musi wiedzieć – stan gier erpegie w 2018 roku

artykuł24 grudnia 2018

Niezła passa RPG-ów trwa. Pojawiają się kolejne hity, zarówno hołdujące tradycji Pillars of Eternity 2: Deadfire, jak i nowoczesne hybrydy. A jednak można odnieść wrażenie, że do gatunku powoli wkrada się stagnacja.

PC
PS4
XONE
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.09.2018 15:30
A.l.e.X
👎
38
odpowiedz
8 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Tak samo, nie ma polskich napisów środkowy palec dla Techlandu, polski wydawca zapomniał że jest polskim wydawcą, pomijam już to że jest to druga największa firma dev w Polsce. Co z tego że znam doskonale język angielski ? Mam we własnym kraju naginać się do zasad innych ? Coraz więcej wydawców rozumie to i wie że bez min polskich napisów mogą zapomnieć o naszym rynku. Nawet do DoS II developer dodał polski język, a jest to gra tylko sprzedawana cyfrowo. Pomijam już to że w Polsce najwięcej ludzi docenia gry crpg. Dodatkowo przy cenach gier w Polsce które są ponad dwa razy droższe niż w Rosji u nas nadal język Polski traktuje się jako dodatek, gdzie za 0.4 ceny Rosjanie dostają prawie zawsze tłumaczenie. Mam nadzieję że dla Techlandu nie zwróci się nawet produkcja okładek do wydania pudełkowego.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2018-09-26 15:31:55
26.09.2018 12:34
Flyby
21
odpowiedz
1 odpowiedź
Flyby
235
Outsider

Nie ma polskich napisów, nie kupuję..

11.10.2019 13:07
odpowiedz
kacyk71
84
Konsul

Gral ktos z tym maszynowym tlumaczeniem?da rade czy odpuscic??I czy spolszczenie bedzie dzialac z wersja enhanced edition??

post wyedytowany przez kacyk71 2019-10-11 13:13:29
12.10.2019 13:17
odpowiedz
1 odpowiedź
kacyk71
84
Konsul

spolszczenie dziala z ee i choc dopiero zaczalem gre to wydaje sie ze jest ok:)

13.10.2019 13:57
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1226085
22
Generał

Sprawdzał ktoś porządnie te spolszczenie? bo chętnie bym sobie kupił grę, ale nie wiem czy to spolszczenie daje radę, czy też nie.

08.11.2019 23:44
😍
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mateos2702
1
Junior

Grę polecam miłośnikom RPG, bardzo ciekawe zadania. Wciągające wątki towarzyszy, które pozwalają poznać historię każdego członka drużyny. Oprawa graficzna jest ładna, gra działa płynnie. Ilość mechanik, detali, smaczków, które zafundowali nam twórcy jest olbrzymia, gra od swoich początków do stanu "na dzisiaj" przeszła długą drogę, zostały poprawione bugi, załatane wszelkie niedociągnięcia. Wciągnąłem się, przeszedłem dwa razy i szczerze chciałbym więcej !. Można narzekać na brak języka polskiego w grze no ale cóż przecież mamy czasy, że angielski zna każdy ? chyba że się mylę :S ? a skoro tak to czy ja mam coś z tym zrobić ? czy osoba osoba, która go nie zna ^^

23.11.2019 20:30
odpowiedz
Xisertus
7
Legionista

Też się zastanawiam czy kupić grę i zainstalować spolszczenie maszynowe z nexus.
Jak widzę zdania są podzielone.

12.12.2019 16:22
DalethTichy
odpowiedz
2 odpowiedzi
DalethTichy
6
Chorąży

Od kliku lat w kinie popularnym następuje zmiana paradygmatu z narracyjnego na światotwórczy. W filmach z projektów Marvel Cinematic Uniwerse, DC Expended Universe to nie narracja jest najważniejsza, nie bohaterowie, ale świat, w którym dzieje się akcja. Świat taki umożliwia współistnienie bohaterów, którzy nie spotkaliby się bez niego. Nie musi tworzyć strukturalnie niesprzecznej całości, jest raczej wieloświatem możliwych wersji rzeczywistości.

Paradygmat światotwórczy jest obecny w grach komputerowych od dawna. Elementem łączącym takie produkcje jak Neverwinter Nights, Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment czy Pathfinder: Kingmaker jest uniwersum Dungeons & Dragons (dla ścisłości Pathfinder to spin-off D&D 3.5e). Każda z tych gier wypełnia białą plamę na cyfrowej mapie realizacji Wieloświata. To Wieloświat przyciąga ludzi do tych gier.

Światocentryzm w powyższych grach przejawia się przez:
1. ekspozycję - realizowaną przez narrację opisującą świat
2. dialogi - nie popychające akcji do przodu, jedynie zwiększające wiedzę o świecie (np. dialogi ze współtowarzyszami z drużyny)
3. ciągłe i stopniowe poszerzanie wiedzy gracza o elementach świata (nowe lokacje, nowe przedmioty, nowe języki, nowe rasy)

Akcja Pathfinder: Kingmaker dzieje się na planecie Golarion. Jest ona jedynie ziarnem w kosmologii D&D, znajdującym się gdzieś w Pierwszej Strefie Materialnej (Prime Material Plane). Golarion ma kilka kontynentów. Na jednym z nich - Avistanie - znajduje się Stolen Lands i właśnie tu dzieje się akcja gry. Stolen Lands nie jest zawieszone w próżni historycznej, politycznej, gospodarczej ani religijnej. Stolen Lands było niegdyś zamieszkiwane przez potężnych cyklopów. Sąsiedzi (ród Aldori i ród Surtova z północy, król Irovetti z zachodu) chcą realizować własne plany na tych ziemiach. Barbarzyńcy i Liga Techniczna z Numerii też mają tu swoje interesy (A propos Numerii - w krainie tej, lata temu, rozbił się olbrzymi statek kosmiczny nieznanego pochodzenia. Jego pozostałości mogą stanowić zagrożenie dla życia, ale mogą też dawać potężną moc). We wszystkie sprawy wplątują się również mniejsze i większe bóstwa. A cień na całą planetę kładzie bóg Rovagug, chcący zniszczyć wszystko co istnieje. Uwięziony jest właśnie w rdzeniu Golarion.

Świat Pathfindera jest ogromny, ciekawy... do czasu. To co udaje się twórcom z Owlcat Games poprzez dialogi i narrację jest zaprzepaszczone przez mechanikę gry. Mapa główna - mozolny sposób podróżowania drużyny po niej i odkrywanie kolejnych, wtórnych lokacji - skutecznie wprowadza dystans do świata. Quasi-karciany sposób zarządzenia ziemiami początkowo wzbogaca świat dodatkowymi informacjami, ale z kolejnymi godzinami rozgrywki robi się coraz bardziej powtarzalny. Aż wreszcie odkrywa w pełni swą prawdziwą naturę - jest to mechanika zjadająca swój własny ogon - zbieraj punkty, żebyś mógł zbierać więcej punktów. Podobnym Uroborosem jest proces rozbudowy miast. Powyższe rozwiązania pozbawiają tę produkcję jej największego atutu - możliwości przebywania w świecie gry.

W dwóch ostatnich rozdziałach tempo rozgrywki traci dynamikę. Końcówka jest wręcz komicznie wydłużona.

22.12.2019 17:46
odpowiedz
Xisertus
7
Legionista

Gram z maszynowym spolszczeniem z forum nexus. Gra mi się wiesza co kilka godzin. Muszę wtedy wychodzić do pulpitu. Czy komuś jeszcze się gra wiesza??

13.02.2020 12:14
odpowiedz
amigo2000
185
Generał

Coś się zmieniło w sprawie spolszczenia ?

05.03.2020 14:07
ReznoR666
1
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Dyskusja w sprawie spolszczenia gry na forum Steam gry Pathfinder: Kingmaker, komentarze Owlcat Games Community Manager (Steam, Facebook), Pomoc Techniczna Techland (Facebook), Techland Polska (Facebook) dla celów archiwizacyjnych.
Każdy może sobie sam wyrobić własne zdanie o tym, dlaczego nie ma polskiego tłumaczenia gry z ~1.2 mln słów i ~168h czasem gry osadzonego w uniwersum świata Pen & Paper Pathfinder Role Playing Game, który nie ma nawet jeszcze swojego polskiego wydania.

Pathfinder Core Rulebook na czas pisania posta została wydana w językach: English (główny język gry), French, German, Italian, Spanish.
Pathfinder: Kingmaker na czas pisania posta została wydana w językach: English (główny język gry), French, German, Russian, Simplified Chinese.

—————————

Pathfinder: Kingmaker Facebook (Owlcat Games) screenshot saved 2019-06-04 18:56:21
We never heared about the game being banned in Poland 0_o Or do you mean the language in both your questions? Unfortunately, we do not plan to make a polish localization. But we will support with information and any help any fan group who would like to translate the game.

Pathfinder: Kingmaker Facebook (Owlcat Games) screenshot saved 2019-06-04 18:56:21
That's not true! We love our polish players ) We just cannot make the translation (localization). We are very sorry, but were a small studio and just do not have a budget for more localizations :(

Pathfinder: Kingmaker Facebook (Owlcat Games) screenshot saved 2019-06-05 11:08:07
Sure. If such a fan group needs anything or have any questions, or need us to support some special signs or characters. they can contact us.

Techland Polska Facebook screenshot saved 2019-06-05 12:30:06
Q: Zaraz zaraz, Techland jako wydawnictwo w Polsce nie mogło w wpłynąć na to aby w tej pozycji był język polski?
A: no niestety, nie mogło. Co jednak nie oznacza, ze nie usiłowało wpłynąć. Jesteśmy w tej materii w kontakcie z twórcami i cokolwiek w temacie sie urodzi - dowiecie się tutaj jako pierwsi

Pathfinder: Kingmaker Facebook (Owlcat Games) screenshot saved 2019-06-05 12:45:14
The most probably it means they are waiting for Deep Silver to ask them to make a tranlation for money.
But this is only my guess

again, we did not hear anything about the issue. Just this now about you. And we cannot participate in forum discussions on polish,
because we do not have community managers speaking this language

If you still are questioned about the topic, maybe it would be better to ask questions directly to the Deep Silver and the Techland?

Pomoc Techniczna Techland Facebook screenshot saved 2019-06-05 12:47:10
Witaj Okami .,
Nasz plan wydawniczy niniejszej gry jest zależny od decyzji globalnego dystrybutora, tj. Deep Silver/Koch Media. Nie są nam znane dalsze projekty lokalizacyjne gry tak samo, jak i pogłoski na forach.
Mając to na uwadze. uprzejmie prosimy o skierowanie prośby o dodanie polskiej lokalizacji bezpośrednio do producenta gry - Owlcat Games oraz do globalnego wydawcy Deep Silver. Pozdrawiamy
Technical Support Team

Techland Polska Facebook screenshot saved 2019-06-05 13:04:46
Q: Ok, a dlaczego gra nie zostanie wydana w polskiej wersji językowej?
A: Jak dotąd twórcy nie wypowiedzieli się w tej sprawie
Mogę zaryzykować stwierdzenie, ze tam gdzie mamy wpływ to polonizacja jest. Tutaj autorzy też się kategorycznie nie zaparli, kwestia pozostaje otwartą, ale też to za mało by powiedzieć "spoko, będzie"

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 5 Jun, 2019 @ 3:41pm
Sorry to jump in, but wanted to make one thing clear - Techland didn't contact us, Owlcatgames.

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 5 Jun, 2019 @ 5:50pm
They didn't contact us about translation. Publishing branch is on Deep Silver, cause, you know, they are our publisher.

Also, only 6 stretch goals were reached.
Add to this that we are a small developer, so we don't have enough budget to translate (consider that the game has ~1.2 million words).

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 5 Jun, 2019 @ 8:25pm
I can't disclose the information about prices and stuff.

The crowdfund translation might work, but there are a lot of problems with it: what about people who already bought the game? And what if we don't get enough money in such an endeavor? Is it really a good idea and wouldn't it hurt more than help?
There are too many variables.

The sentence was different: "We are planning to support English, German, French and Russian localized versions. Additional languages will be present in the stretchgoals." We've managed to reach only 6 stretch goals. No more, no less.

We really appreciate our fans and the disappointment for the lack of translation is understandable. But, unfortunately, translation isn't an easy or a cheap thing.

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 6 Jun, 2019 @ 12:10am
Fan translation would be the best thing that could happen in the current scenario.

Also, we have some ideas if there will be another project (though only the future will tell if there will be another project and if those ideas will be implemented, so no guarantees). But nothing for Kingmaker.

Realms Beyond is a cool project and I will definitely play it on release, but they don't support Polish language (maybe I'm wrong, so I apologize for it in advance, but Steam doesn't show it: ).

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 6 Jun, 2019 @ 9:30am
As I said - we have ~1.2 million words. I'm not sure that Atom or RB have the same amount. If word count is small - you can easily translate, cause you don't need to spend too much on it.
For comparison - full Atom playthrough requires 80 hours, full Pathfinder: Kingmaker - ~168 hours.

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 6 Jun, 2019 @ 11:22pm
If you mean creating a thread and posting +1 - it violates steam forum rules ( https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4045-USHJ-3810 - under spam). It also attracts trolls for some reason.
I remember that one of the threads was closed because of all of this. Still, I don't see anything bad in such threads until there are insults towards users or dev team.

Also, if there are fan groups who can translate the game, we would be more than happy to do what in our powers to help them.

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 7 Jun, 2019 @ 12:51pm
I don't think I can comment on this. Though it would be great if you will get Polish localization!

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 9 Jun, 2019 @ 11:32pm
Basically, any suggestion or idea might be viewed as a promise. And we can't promise anything in our situation. What numbers will sign? Who will really buy? There are a lot of questions regarding the translation and budget on it. If we translate the game and it won't work? If we have to start cutting costs? Translation in our situation is a hard choice. We are really sorry that we can't meet expectations in this situation :(

We (OwlcatGames CMs) didn't close such voting threads. As I said - I see nothing bad in them and they can help prove the point if we have to (negativity never helps in such cases tbh, it only hinders efforts to prove anything).
And, as I said, if there will be a second project, we have some ideas on how to add more languages to the game.

Mortheim Officer (Owlcat Games CM) 17 Feb @ 3:42pm
Why wouldn't you translate the part about comparison to Africa? ;)

As we've said a number of times - translation of Pathfinder: Kingmaker is a costly task. Consider that the game has more than one million words. All that text should be translated, proofread and edited.

We would gladly help with tools and assets to create a fan translation for our game.

02.05.2020 10:49
1
odpowiedz
zanonimizowany1286936
13
Centurion
Wideo

Przepiękna grafika, cudowny wygląd menu i wszystkich zdolności bohatera, Bardzo fajna baśń czuć jej klimat , Świetny dubbing, Super mapa po której się poruszamy Fajne postacie. Gra ma też minusy ale czym to jest w porównaniu do tylu zalet zapraszam na wersję spolszczoną https://www.youtube.com/watch?v=8yGPQNfkt8s&list=PLI2HRQC_mAWQqi_kiLm0yCXfIESXX4WeW

post wyedytowany przez zanonimizowany1286936 2020-05-02 10:50:31
09.07.2020 21:38
Dann
👍
odpowiedz
Dann
27
Pretorianin

Proponuje zacząć z MODAMI:

- SPOLSZCZENIE Maszynowe !!!!!!!!!!!!
- Turn-Based Combat !!!!!!!!!!!
- Cleaner
- Fast Travel
- Heroes of Stolen Lands Portraits
- Kingdom Resolution
- UI Extensions
- Skip Intro
- Bag of Tricks - Cheats and Tools (nie chodzi mi o opcje oszukiwania, które też są, ale opcje ruchu i zoomu kamery)

Potrzebny będzie do tego Unity Mod Manager.
Wszystko na Nexus Mods.

post wyedytowany przez Dann 2020-07-09 21:38:35
29.07.2020 19:51
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1183672
39
Konsul
Image

Moja krytyczna analiza gry:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/07/recenzja-pathfinder-kingmaker-enhanced-edition.html

Może komuś pomoże zasnąć w te upały.

Działa też jako poradnik, po ułatwi zrozumienie zarządzania królestwem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1183672 2020-07-29 19:53:31
04.11.2020 17:32
1
odpowiedz
zjazd
72
Centurion

Ludzie to jest malutkie studio, przypomnijcie sobie w jakim stanie zmuszeni byli wypuścić tą grę - bug na bugu. Wiadomo, że nie zrobią polskiej wersji. Sama gra połatana i z tak zaimplementowanym trybem turowym dla mnie najlepszy crpg ostatnich czasów, a trochę tego wyszło.

12.12.2020 21:10
😎
odpowiedz
1 odpowiedź
wajdzik83
29
Chorąży
Image
9.0

Jest PL ale na PS4 ;)

15.12.2020 19:44
odpowiedz
1 odpowiedź
katai-iwa
44
Senator

Hej, jak wygląda obezna sytuacja z modem spolszczającym grę? Spolszczenie jest dobrej jakości? Chętnie by się zagrało w takiego klasycznego RPG, podobnie jak z grą Atom RPG

post wyedytowany przez katai-iwa 2020-12-15 19:44:25
20.02.2021 13:47
odpowiedz
Cubi__
89
Pretorianin
8.5

Powiem tak, gra super. ALE spolszczenie tylko mechaniczne, plus, wiele rzeczy nie jest wyjaśnionych. Szczerze, to poszukuję solucję, np. jak zadeklarować panowanie nad Kamelands ???

06.03.2021 22:40
odpowiedz
Cubi__
89
Pretorianin

Widzę,że wątek umarł. A szkoda, bo mam jeszcze parę innych pytań. Tak czy inaczej to chyba najlepsza gra RPG od paru lat. PoE 1 spoko, PoE 2 lepsza grafa, ale nie moje, pirackie, klimaty. Jedynie co to Tyrany było na serio super,ale to , możliwość bycia baronem podbija mój zachwyt nad tą grą. Ale serio brak paru rzeczy do ideału.

19.03.2021 04:15
Toril
3
odpowiedz
Toril
41
Pretorianin
8.0

Izometryczny RPG ze swoim własnym stylem. Niektórzy mogą odbić się od paru rozwiązań na jakie zdecydowali się twórcy, między innymi limitu czasowego który towarzyszy przez całą grę, mi jednak pasowało tutaj prawie wszystko.

Zalety:

1. Wspaniała, klasyczna przygoda kojarząca mi się ze stołową sesją i mająca co najmniej kilka ton uroku. Poza tym wątek główny jest bardziej przyziemny niż w takich pillarsach czy divinity. Nie decydujemy o losach wszechświata który skończy się jeśli przegramy, rozgrywamy własne, bardziej osobiste dramaty i przygody. Właśnie takiej odmiany szukałem. Poza tym twórcy perfekcyjnie dobrali tempo rozgrywki. Elementy dużego napięcia przeplatają się z okresami względnego spokoju, co jakiś czas możemy odetchnąć i nabrać sił przed kolejną serią ważnych wydarzeń. I wreszcie wątek główny jest po prostu ciekawy, na początku wydaje się nawet nieco chaotyczny potem jednak okazuje się, że wszystkie elementy układanki zaczynają do siebie pasować.
2. Jedni z najbarwniejszych towarzyszy z jakimi kiedykolwiek się spotkałem. Może ci z drugich pillarsów są nieco bardziej aktywni a ci z planescape torment czy divinity orginal sin 2 mają więcej głębi ale ani jedni ani drudzy nie wzbudzili we mnie tak wielkiej sympatii jak z pathfindera. No, może poza paroma z tormenta właśnie. Są bardzo aktywni, często się odzywają. Szkoda tylko, że nie wszystkie linie dialogowe zostały nagrane, dobrze gdyby to stało się standardem. Każdy ma zadanie które ciągnie się przez niemal całą, bardzo długą przecież grę. Towarzysze wchodzą też ze sobą w różnego rodzaju relacje, niektórzy są parą inni służą wrogim bogom i mogą się nawet pozabijać. Wisienką na torcie są bardzo krótkie rozmowy jakie towarzysze prowadzą ze sobą przed każdym rozbiciem obozu. Taka drobnostka a tak bardzo dodawała klimatu. Poza tym towarzysze bardzo aktywnie uczestniczą w końcowym etapie gry. Ktoś może poświęcić się i zginąć, inni mogą zginąć jeśli w nieodpowiedni sposób rozwiążemy ich zadania, są kuszeni przez 'głównego złego' trochę jak w Fortecy Żalu z planescape torment, przed ostatnią bitwą odbywamy inspirujące rozmowy. Twórcy nie odpuścili do samego końca. Jednym minusem są romanse, słabo rozbudowane i chyba obecne bardziej ot tak dla zasady.
3. Antagoniści. Gra jest podzielona na rozdziały i dlatego dość łatwo wyróżnić bossów każdego z nich. Większość z nich, no może poza jednym, jest ciekawa i niekoniecznie czarno-biała nawet jeśli się na pierwszy rzut oka taka wydaje. Wielki plus za to, że niektórych możemy oszczędzić lub nawet przyłączyć do naszego królestwa. Jednak mój prawdziwy zachwyt wzbudziła główna antagonistka. Ktoś może powiedzieć, że jej historia jest nieco ckliwa ale trudno, ja byłem oczarowany. Uwielbiam takie romantyczno-tragiczne opowieści i tą udało mi się przeżyć całym sercem. I raz jeszcze wielki plus za to, że możemy na różne sposoby się z nią rozprawić a nie tylko zarąbać mieczem.
4. Napotkane postaci. Trochę w tym zasługa długości gry dzięki czemu wiele postaci przewija się przez kolejne akty, występuje w różnych mniejszych lub większych rolach pojawiając się czasem na naszej drodze. Zawsze miło się spotyka starych znajomych. W zależności od tego czy komuś pomogliśmy i jak niektórzy mogą nas później wspomóc.
5. Muzyka. Nie jest aż tak porywająca jak w innych tytułach ale jednak jest zaletą, wprowadza nas w odpowiedni nastrój a szczególnie kawałki poświęcone eksploracji na mapie świata i w małych lokacjach.
6. Epickie sceny. To nie filmowa epickość z dragon age czy mass effect ale w grze nie brakuje mocnych lub poruszających momentów.
7. Pełen ciepła ale i absurdalny humor. Złapałem się na tym, że w niektórych momentach uśmiecham się do monitora, niektóre sceny są rozbrajacie i urocze np pewna debata w której bierzemy udział razem z jednym z naszych towarzyszy albo zadania które zlecamy przyjaciołom innej towarzyszce.
8. Walka i bestiariusz. Nieumarłe cyklopy, sowoniedźwiedzie, jakieś węże z głową człowieka i tak dalej. Dużo tego i ładne to. Poza tym walka jest bardzo trudna, taktyczna i wymagająca myślenia i odpowiedniego przygotowania. A jeśli brakuje nam cierpliwości zawsze możemy zmniejszyć poziom trudności, tych jest na tyle dużo by każdy mógł wybrać najlepszy dla siebie.
9. Gry jest długa ale raczej nie sztucznie wydłużana. Do samego końca chciało mi się grać i prawie nie czułem znudzenia.
10. Parę szczegółów z których każdy nie zasługuje może na osobne wyróżnienie ale razem składają się na mocnego plusa. Zmiana charakteru w zależności od naszego postępowania, dziennik w formie książki pisanej przez jedną z naszych towarzyszek, sceny paragrafowe, ładne obrazki otwierające i kończące kolejne rozdziały i inne tego rodzaju przyjemności.

Wady:

1. Nie do końca spodobały mi się lokacje które zwiedzamy a zwłaszcza lochy. Porównajmy chociażby wielki loch z dodatku do pathfindera z podziemiami z pillarsów czy tyranny czy divinity a zobaczymy, że wypada on słabo łamane na bardzo słabo. Kwadratowe lub prostokątne pomieszczenia z unoszącą się mgiełką i jakimiś kolumnami, zwykle puste czasem z jakimiś nieciekawymi ozdobnikami w rodzaju beczek czy skrzyń. I tak do samego końca. Straszna bieda. Inne podziemia również nie zachwycają. Prawie każdy poziom Bezkresnych Ścieżek z pillarsów wyglądał wspaniale, Stare Mury z tyranny miały nieziemski klimat a tutaj? Nic ciekawego. W prawie żadnym też momencie nie byłem prawdziwie zachwycony wyglądem innych lokacji, nie były one w większości tak puste i brzydkie jak lochy ale też nie było w nich niczego imponującego.
2. Brak opisu przedmiotów. Przyzwyczaiłem się do tego i lubiłem je czytać a tutaj nie miałem takiej możliwości.
3. Zbyt dużo małych, nic nieznaczących lokacji z jednym lub kilkoma przeciwnikami. Poza tym twórcy przygotowali tylko niewielką liczbę rodzajów takich lokacji i szybko zaczynają się one powtarzać. Nie rozumiem po co to i gdyby nie fakt, że zwiedzenie ich nie zajmuje aż tak wiele czasu uznałbym to za sztucznie przedłużanie gry. Zamiast 20 takich samych bezsensownych lokacji wolałbym jedną taką ja ta ze scythe tree lub z tą wioseczką nad jeziorem, tam przynajmniej dostajemy jakieś zadania i poznajemy jakąś historię.

post wyedytowany przez Toril 2021-03-19 04:19:41
07.05.2021 21:10
Vamike
odpowiedz
1 odpowiedź
Vamike
109
Generał
4.0

Po przejsciu z Pillarsów szczególnie Deadfire to wyglada to wrecz na amatorską produkcje zreszta nie można tego porównywać do żadnych dobrych RPG jedyne co prezentuje ponad przecietny poziom to tworzenie postaci który tez nie jest pozbawiony wad.

Grafika:5
Audio:5
Gameplay:4
inne:3

Ograne schematy nieciekawe postacie...4/10 : )

27.05.2021 16:26
odpowiedz
3 odpowiedzi
Januszjt
120
Konsul
9.0

Co się dzieje z mechanicznym tłumaczeniem - wie ktoś ?

29.05.2021 11:11
😒
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany945449
13
Legionista

Grałem w to już z rok temu bo uwielbiam takie gry i pamiętam że po kilkudziesięciu godzinach spędzonych w grze miałem jakąś misje czasową(te czasowe misje to debilizm) o której zapomniałem i ją olałem .Za późno sobie o niej przypomniałem i nie wiedziałem co mam zrobić, więc misja się nieudała a co za tym idzie kilkadziesiąt godzin gry poszło się j.bać ,chciałbym spotkać idiotę co to wymyślił.I mimo moich chęci skończenia tej gry bo naprawdę jest fajna ,gra sama mi to uniemożliwiła a nie mam czasu żeby znowu od początku zaczynać.

17.06.2021 13:20
odpowiedz
6 odpowiedzi
ivo
119
Konsul

Witam, ma ktoś może namiar na maszynowe spolszczenie do Pathfinder, bo mod z Nexus'a zniknął

20.10.2021 20:13
odpowiedz
Stormwind
4
Junior

Mimo dość dobrej znajomości angielskiego, rezygnuję z zakupu z uwagi na brak polskiej wersji. Żeby poczuć imersję i wkręcić się w fabułę rpga w stylu Pillars of Eternity lub Baldur's Gate trzeba jednak mieć teksty w rodzimym języku. Dało się to zrobić dość tanio - zaprzęgnąć graczy do roboty, nie wymagamy pana Fronczewskiego jak w Baldurze ani lektorów, wystarczyłoby przetłumaczyć sam tekst. Nie wierze, że z pomocą np.: 200 fanów z Polski nie dałoby się tego zrobić, potem firma daje nasze nazwiska małym druczkiem na napisach końcowych i wszyscy są wniebowzięci, Obsidian tak zrobił w pierwszym POE, nazwiska najbardziej zasłużonych dla produkcji graczy poszły w napisach końcowych.

21.11.2021 12:36
odpowiedz
alistair80
70
Centurion

W tej grze jest tyle opcji tworzenia postaci, że mnie aż to odrzuciło. Chciałoby się stworzyć coś ciekawego, a nie brać pierwszą postać z brzegu. Są gotowe postacie, więc nie ma problemu z rozpoczęciem gry, jednak żeby ogarnąć tę grę musiałbym mieć naprawdę dużo wolnego czasu. Mam King's Bounty 2 do przejścia, a to też wymaga czasu.

15.01.2022 19:04
👍
odpowiedz
zanonimizowany1297543
25
Pretorianin
7.0

Przyzwoita gra, lecz nie przekonałem się do niej w pełni, ponieważ przerosła mnie pod względem potrzebnego czasu i uwagi.

Z pewnością Pathfinder jest rozbudowany: wiele miejsc do odwiedzenia, wiele zarządzania baronią, wiele historii opowiadanej tekstem w języku angielskim. Gra ponadto daje wiele możliwości rozwoju postaci przez ogromne drzewko rozwoju, umiarkowanie rozbudowany system klas oraz nieco odrębny system magii, bazującej na zwojach i różdżkach, używanych dodatkowo. Jeżeli komuś udzieli się rozrywka, możne spędzić (podejrzewam) kilkaset godzin.

Nie miałem niestety możliwości zaangażować się w pełni, gdyż Pathfinder to przepastne dzieło i gdy raz zrobiłem sobie przerwę, nie umiałem później wrócić, aby dalej czerpać przyjemność. Nie odnalazłem się ponownie w tym świecie, a spędziłem w nim kilkadziesiąt godzin. Niemniej nie chciałbym narzekać, Pathfinder warty jest uwagi miłośników gatunku.

12.07.2022 17:25
odpowiedz
_White_
45
Dúnadan

Czy to ma cos wspolnego z modem, któy był kiedyś dodawany do Neverwitner Nights Diamentowa Edycja?

19.07.2022 22:57
odpowiedz
znafcatematu
51
Konsul

Czy jest jakieś spolszczenie do tej gry, mimo dobrej znajomości języka angielskiego, znużyło mnie czytanie dużej ilości tekstu w obcym języku, proszę o pomoc.

11.03.2023 11:21
Miodowy
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Miodowy
90
Nigdy nie był młody
7.5

Pathfinder Kingmaker - Enhanced Plus Edition

Parafrazując słowa Piłsudskiego: Ta gra jest jak obwarzanek. Kresy - urodzajne. Centrum - nic. I dodajmy, że to bardzo duży obwarzanek i nierówno wypieczony.
Zdecydowanie lepiej gdyby była to gra mniejsza, lecz bardziej skoncentrowana.

PLUSY:
+ Zaryzykuję stwierdzenie, że jest to najlepiej zaimplementowana adaptacja systemu D&D (choć nie najlepsza z gier na takowym bazująca).
+ Wiele elementów zostało przygotowanych z niespotykaną wręcz pieczołowitością. Doprawdy wszędzie jest pełno detali świadczących o tym, że autorzy w niejednego crpg i nie jedną sesję w D&D grali.
+ Niektóre postacie i wydarzenia są bardzo interesujące
+ bogactwo opcji tworzenia postaci. Klasy i podklasy są nietypowe, a niekiedy wręcz dziwaczne. Jest w czym wybierać.
+ wygodne i praktyczne przechodzenie miedzy walką w czasie rzeczywistym a turową.
+ Ze wszystkich gier RPG z motywem zarzadzania królestwem/zamkiem/warownią itp. ten jest najbardziej rozbudowany i miał potencjał na jeszcze więcej
+ Grafika jest często bardzo staranna... jednak cześć może odbierać ją jako lekko infantylną, a niektóre modele wyglądają jak z kartonu.

MINUSY:
- Choć grafika jest staranna jednak cześć może odbierać ją jako lekko infantylną, a niektóre modele wyglądają jak z kartonu. Niektóre animacje robione aby szybciej (kuriozalna sytuacja kiedy to nie pies macha ogonem, a ogon psem). Czasami portrety robione na bazie modeli wyglądają jak z bardzo taniego asset store''u.
- Środkowe segmenty stanowiące większość gry to niesamowita nuda. W zasadzie to nie wiadomo co robić pomiędzy wydarzeniami na zamku i pozostaje szwędanie się po mapie w poszukiwaniu generycznej zawartości (która i tak się szybko skończy). Dochodzimy nawet do tego, że po kilka razy odbywamy te same eventy na zamku.
- Bardzo widoczny recycling. Po prostu widać, że autorzy najpierw nabudowali szkielet wielkiej gry, a potem postanowili załatać przestrzeń czym się da. Pewne pomniejsze lokacje dzielą ze sobą mapy po kilkanaście razy.
- Spora część fabuły i postaci to takie klasyczne archetypy typowe dla przygód tego systemu. Dość banalne i niezbyt interesujące.
- Questy ograniczone czasowo. Co gorsza bywa tak, że jesteśmy przez coś poganiani lub robimy inne zadanie, i w czasie np. eksploracji lochów dostajemy info, że już po ptokach. Raz nie ma co robić a za chwile nie wiadomo w co ręce włożyć.
- Brak wersji polskiej. Pomimo, że nie najgorzej sobie radzę z czytaniem po angielsku i treść nie jest bardzo skomplikowana, to przy takiej ilości tekstu jest to po prostu męczące.

20.06.2023 22:53
odpowiedz
damianyk
137
Nośnik Treblinek

Niech najlepszą rekomendacją dla tej gry będzie to, że ja, gracz raczej stroniący od izometrycznych rpg i nie przepadający za D&D spędziłem w niej prawie 220 godzin. Choć po 40 godzinach zniechęcony upierdliwością losowych rzutów kostką, przytłoczony nadmiarem klas, ras, skili, perków i cech miałem ochotę ją wywalić, cieszę się, że tego nie zrobiłem. Gra jest pełna świetnych zadań, historii i postaci, ale jest tego trochę za dużo.
Bo największą wadą gry jest jej rozwlekłość. Pod koniec, pomimo że rozgrywka nadal trzymała poziom, miałem już trochę dość. Nie wiem jak to opisać, takie ambiwalentne uczucie obcowania z czymś fajnym, co jednak nie sprawia już przyjemności. Wielki epicki koniec był bardzo rozbudowany i tak długo budował napięcie, że gdzieś ono uleciało. A ostania wieloetapowa walka z głownym złym bardziej mnie zirytowała niż bawiła.
Mimo to dobra produkcja, ogółem dobrze się bawiłem i polecam.

14.02.2024 14:03
odpowiedz
andyf669241828b
1
Junior

Witam gdzie można pobrać spolszczenie?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze