Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PlayStation 4 Pro - Boost Mode potwierdzony

04.02.2017 14:07
PanWaras
8
5
odpowiedz
8 odpowiedzi
PanWaras
88
Legend

Widzę, że większość ma. tu problem z czytaniem ze zrozumieniem. Ten tryb nie ma pomagać grom, które wyszły po premierze PS4 pro lub wyjdą w przyszłości. Ten trym ma wspomóc gry, które wyszły przed PS4 pro i nie dostały żadnej łatki przystosowującej dany tytuł pod właśnie PS4 pro.

05.02.2017 14:27
😊
18
2
odpowiedz
zanonimizowany1204668
26
Chorąży

Widzę że większość tu piszących to janusze sprzętu i oprogramowania, więc tak gry starsze od PRO do których nie wyszedł patch mają na obu modelach zablokowane 30FPS, a jeśli podstawowa wersja PS4 miała problemy z utrzymaniem tych 30 to w PRO będzie opcja przyśpieszenia konsoli jednak blokada klatek zostanie. Jeśli chodzi o przyśpieszenie to najprawdopodobniej gra domyślnie obsługuje tyle rdzeni na procesorach ile miała podstawowa wersja PS4 jednak boost w PRO pewnie będzie w jakiś sposób omijał to ograniczenie.

04.02.2017 10:58
Irek22
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Irek22
154
Legend

Tak jak od samego początku byłem bardzo sceptyczny i negatywnie nastawiony do XBO, tak teraz jestem bardzo ciekaw, jak i czym konkretnie Microsoft odpowie Sony wypuszczając Scorpio. Nieobciążony idiotycznymi decyzjami i pomysłami (jak to było w przypadku pierwszych zapowiedzi XBO) ma szansę odbudować swoją pozycję, a przynajmniej nadrobić straty względem PS4 Pro.
No i last but not least, oczywiście musi mieć naprawdę dobre i atrakcyjne dla szerokiej rzeszy graczy exy. A z tym może być już trudniej...

04.02.2017 16:03
Falcao_82
12
1
odpowiedz
Falcao_82
153
!AssociazioneCalcioMilan

Czy wy nie umiecie czytać że to dotyczy starych produkcji które nie były tworzone z myślą o PRO. Do tej pory było tak że na starych grach konsola nie korzystała z pełnej mocy. Teraz będzie to odblokowane. Inna sprawa to optymalizacja gry. Uncharted 4 które graficznie stoi na bardzo wysokim poziome na zwykłym Playstation trzyma framerate co pokazuje że bez optymalizacji każdy sprzęt nie podoła.

04.02.2017 10:35
1
zanonimizowany1187012
11
Senator

Np. jeżeli jakaś gra miała problemy z utrzymaniem 30 klatek na sekundę, to z Boost Mode jest spora szansa, że ta niedoróbka zostanie zmniejszona.

Hahahaha :) coś, co powinno być absolutnym minimum w grach na konsole tutaj jest atutem. Teraz PS4 Pro (oczywiście, zgodnie z przewidywaniami, że teraz ta wersja będzie miała lepszy support) będzie miało możliwość UTRZYMANIA stałych 30 klatek!

Rewelacja :)

04.02.2017 11:54
Amadeusz ^^
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Amadeusz ^^
200
of the Abyss

To jest przykre, że mamy 2017 rok i czytam newsy że Sony wypuści tweak który umożliwi utrzymanie 30FPS na konsoli za prawie 2 kafle. Dotyczy to zasadniczo każdej platformy - PC/PS4/XBONE/Nintendo Switch (jeśli plotki się potwierdzą) czy nawet 3DS - partactwo jest wszędzie.

Dla mnie to niedopuszczalne, 30FPS jest dalekie od ideału (tak tak, obgrałem Ocarina of Time na 23FPS... Ale to było prawie 20 lat temu) a w przypadku spadków FPS do mid-20s zahacza to o niegrywalność.

Ciekawe czy doczekam się generacji w której 60FPS będzie uznawane za standard bez którego gra uznawana jest za niekompletny produkt, szkoda że zapomina się że wraz z niesamowitym postępem mocy obliczeniowej mógłby także wzrastać komfort grania - a ten po prostu stanął w miejscu.

04.02.2017 13:22
dj_sasek
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
dj_sasek
153
Freelancer

Czyli już zakładają, że bazowo konsola bez tego boosta nie utrzyma 30 klatek. To jest jakiś dramat, naprawdę. Maszynka nastawiona na granie w gry i nie utrzymuje podstawowego minimum aby w miarę komfortowo grać... A ja nadal na 3 letniej karcie jestem w stanie grać komfortowo w najbardziej wymagające tytuły i to w dużo powyżej 30 klatkach i bardzo często nawet powyżej 60.

http://i.imgur.com/vRUxrdh.jpg

No i co to znaczy w opcjach, żeby wyłączyć tą funkcję, jeśli podczas gry wystąpią nieoczekiwane zachowania. Czyli co? Konsola będzie się smażyć i będzie wyżyłowana do maksa? Przecież ten sprzęt może po prostu ulec uszkodzeniu w takim wypadku a co najmniej pewnie skróci się jego żywotność.

post wyedytowany przez dj_sasek 2017-02-04 13:31:13
04.02.2017 14:19
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend

Po jej włączeniu urządzenie wskakuje na wyższe obroty – zarówno w przypadku GPU, jak i CPU – dzięki czemu produkcje sprzed premiery PS4 Pro mogą działać lepiej

Fajnie, ale nie ma 100% gwarancji, że gry po tym będą grywalne i stabilne np. postaci poruszają się za szybko. Gry na PC są pisane w taki sposób, że nie mają problemy na nowsze procesory CPU i GPU, a jedynie tylko większy zysk FPS w wyświetlanie obrazu.

Kto pamięta gra taktyczna Commandos na PC (stara wersja, a nie GOG), ten wie. Miałem z tym problemy na nowoczesny PC, że musiałem uciekać do narzędzia "slow CPU". :P

Dobrze, że ten tryb Boost da się wyłączyć w razie potrzeby. Rozsądny ruch, Sony.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-02-04 14:28:29
04.02.2017 14:41
Flondi
10
odpowiedz
Flondi
9
Centurion

No i fajnie że potwierdzony, czyli będzie te 20 FPS ? :D

04.02.2017 16:08
Koktajl Mrozacy Mozg
13
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

N3DS po "przerobce" umozliwia podkrecenie go ale wiekszosc gier i tak ma swojego locka. W MGS3D gra sie ponizej 30fps, z tym boostem mimo ze konsola N3DS i trzeba wlaczyc "przyspieszacza" chodzi lepiej bo ma lekko powyzej 30fps.

04.02.2017 18:43
15
odpowiedz
zanonimizowany449082
103
Generał

Bardzo dobrze, że taki tryb wprowadzili i mówię to jako użytkownik grający na PC oraz XOne :)
O ile starsze tytuły na PS4 nie dostaną od tego trybu pie#$%^lca, to może zmusi to Microsoft do podkręcenia konstrukcji i funkcji Scorpio, na co w duchu bardzo liczę!

04.02.2017 19:07
16
odpowiedz
zanonimizowany1093973
16
Generał

Marzy mi się wsparcie dla Bloodborne na ps4 pro.
Gra jest imo najlepszym tytułem exclusive na 4kę i chciałbym
zobaczyć ją w jeszcze lepszej oprawie i płynności.
Taki tytuł na to zasluguje jak żaden inny.

04.02.2017 21:34
LSZ
17
odpowiedz
1 odpowiedź
LSZ
60
Konsul

"Dla mnie nie liczy się ilość fps-ów tylko miła dla oka grafika a przede wszystkim dobra fabuła i ogólny fun z gry."
Klatki klatkami ale jakieś normy obowiązywać powinny. Mało tego, tych norm powinno się przestrzegać. Tym bardziej w przypadku zamkniętych systemów gdzie takie rzeczy powinno się osiągać znacznie łatwiej.

"Nawet jeśli jakaś gra na PS4 nie potrafi utrzymać 30 fps-ów to nie jest to tak mocno odczuwalne i mi osobiście nie przeszkadza tak jak nagłe spadki klatek i przycięcia na PC które miałem i mnie po prostu wkurzały."
Taka argumentacja jest dość słaba i ma nawet swoją nazwę... hipokryzja.

post wyedytowany przez LSZ 2017-02-04 21:34:27
05.02.2017 18:22
19
odpowiedz
kain_pl
91
Generał

Powiem wam,ze smieszy mnie to jak Playstation traktuje graczy...najpierw wydaje ps4,ktore nie jest zle ,a wina problemow gier jest wylacznie amatorszczyzna od strony deweloperów, ktorzy nie potrafia optymalizowac gry... Widczne jest w kilku tytulach. A teraz ciezko chca naklonic te ponad 30mln ludzi z ps4 na zakup ps4 pro....niby po co? dac tani bajer? Jesli nawet konsola ps4 nie wyciska w niektorych grach cala moc? Niestety ja odczuwam srodkowy palec od tych Japońcow w strone konsumenta...

04.02.2017 11:21
AIDIDPl
4
odpowiedz
1 odpowiedź
AIDIDPl
172
PC-towiec

Ja myślałem ze PS4 pro to jest boost starszej wersji PS4, a oni jeszcze implementują dodatkowe tryby przyspieszające świeżą i szybszą wersję PS4 i to po co? Aby utrzymać stały framerate i to w wielu przypadkach 30fps...jak to szło? "For the players"? My ass...

04.02.2017 18:04
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
kibolek
60
Pretorianin

Narzekacie a prawda jest taka, że bycie graczem tylko na PC sprawia, że "W du... byłeś gó... widziałeś" i możecie sobie, żyć w swoim świecie - ja żyję też w tym z lepszymi grami :] Mam mocnego PC ale naprawdę FPS-y, grafika nie ma znaczenia gdy grasz w TLoU, U4, Bloodborne itd

post wyedytowany przez kibolek 2017-02-04 18:05:02
05.02.2017 19:56
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1084002
17
Centurion

A ja tak z innej bajki,dlaczego po raz kolejny im nowszy model konsoli tym bardziej wygląda jak shit,pierwsze ps3 były piękne wizualnie a dalsze wyglądają jak badziew z bazaru u ruskich,teraz z ps4 robią to samo

04.02.2017 13:48
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

@Damian1539 - Poza Unchartedem jedyny interesujący mnie tytuł to Hellblade, który wychodzi na pecety. Brawo ty.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2017-02-04 13:50:13
04.02.2017 15:04
paul181818
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
paul181818
75
Generał

Najpotężniejsze konsola na świecie... Nawet marnych 30 fps nie umie stabilnie utrzymać..Żenada..

04.02.2017 10:47
Damian1539
2
-13
odpowiedz
8 odpowiedzi
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Rewelacja, bo 2017 to rok PS4.

GT Sport
Hellblade
Drawn to Death
Nier: Automata
Detroit: Become Human
Yakuza 0
Farpoint
Uncharted 4: The Lost Legacy
Matterfall
Gravity Rush 2
Wipeout Collection
The Show 17
New Hot Shots Golf
Dreams
Pyre
Persona 5
Nioh
World of Warriors
Nex Machina
Knack 2
PaRappa HD
Starblood Arena
Horizon: Zero Dawn

I to jeszcze nie wszystko.

Wiadomo, że i tak nikt we wszystko nie pogra, ale to nie zmienia faktu że PS4 dostaje mnóstwo exow w tym roku.
I mało komu, kto ma PS4 przeszkadza 30fps :)

Technologie PlayStation 4 Pro - Boost Mode potwierdzony