Widzę, że większość ma. tu problem z czytaniem ze zrozumieniem. Ten tryb nie ma pomagać grom, które wyszły po premierze PS4 pro lub wyjdą w przyszłości. Ten trym ma wspomóc gry, które wyszły przed PS4 pro i nie dostały żadnej łatki przystosowującej dany tytuł pod właśnie PS4 pro.
Widzę że większość tu piszących to janusze sprzętu i oprogramowania, więc tak gry starsze od PRO do których nie wyszedł patch mają na obu modelach zablokowane 30FPS, a jeśli podstawowa wersja PS4 miała problemy z utrzymaniem tych 30 to w PRO będzie opcja przyśpieszenia konsoli jednak blokada klatek zostanie. Jeśli chodzi o przyśpieszenie to najprawdopodobniej gra domyślnie obsługuje tyle rdzeni na procesorach ile miała podstawowa wersja PS4 jednak boost w PRO pewnie będzie w jakiś sposób omijał to ograniczenie.
Tak jak od samego początku byłem bardzo sceptyczny i negatywnie nastawiony do XBO, tak teraz jestem bardzo ciekaw, jak i czym konkretnie Microsoft odpowie Sony wypuszczając Scorpio. Nieobciążony idiotycznymi decyzjami i pomysłami (jak to było w przypadku pierwszych zapowiedzi XBO) ma szansę odbudować swoją pozycję, a przynajmniej nadrobić straty względem PS4 Pro.
No i last but not least, oczywiście musi mieć naprawdę dobre i atrakcyjne dla szerokiej rzeszy graczy exy. A z tym może być już trudniej...
Czy wy nie umiecie czytać że to dotyczy starych produkcji które nie były tworzone z myślą o PRO. Do tej pory było tak że na starych grach konsola nie korzystała z pełnej mocy. Teraz będzie to odblokowane. Inna sprawa to optymalizacja gry. Uncharted 4 które graficznie stoi na bardzo wysokim poziome na zwykłym Playstation trzyma framerate co pokazuje że bez optymalizacji każdy sprzęt nie podoła.
Np. jeżeli jakaś gra miała problemy z utrzymaniem 30 klatek na sekundę, to z Boost Mode jest spora szansa, że ta niedoróbka zostanie zmniejszona.
Hahahaha :) coś, co powinno być absolutnym minimum w grach na konsole tutaj jest atutem. Teraz PS4 Pro (oczywiście, zgodnie z przewidywaniami, że teraz ta wersja będzie miała lepszy support) będzie miało możliwość UTRZYMANIA stałych 30 klatek!
Rewelacja :)
To jest przykre, że mamy 2017 rok i czytam newsy że Sony wypuści tweak który umożliwi utrzymanie 30FPS na konsoli za prawie 2 kafle. Dotyczy to zasadniczo każdej platformy - PC/PS4/XBONE/Nintendo Switch (jeśli plotki się potwierdzą) czy nawet 3DS - partactwo jest wszędzie.
Dla mnie to niedopuszczalne, 30FPS jest dalekie od ideału (tak tak, obgrałem Ocarina of Time na 23FPS... Ale to było prawie 20 lat temu) a w przypadku spadków FPS do mid-20s zahacza to o niegrywalność.
Ciekawe czy doczekam się generacji w której 60FPS będzie uznawane za standard bez którego gra uznawana jest za niekompletny produkt, szkoda że zapomina się że wraz z niesamowitym postępem mocy obliczeniowej mógłby także wzrastać komfort grania - a ten po prostu stanął w miejscu.
Czyli już zakładają, że bazowo konsola bez tego boosta nie utrzyma 30 klatek. To jest jakiś dramat, naprawdę. Maszynka nastawiona na granie w gry i nie utrzymuje podstawowego minimum aby w miarę komfortowo grać... A ja nadal na 3 letniej karcie jestem w stanie grać komfortowo w najbardziej wymagające tytuły i to w dużo powyżej 30 klatkach i bardzo często nawet powyżej 60.
http://i.imgur.com/vRUxrdh.jpg
No i co to znaczy w opcjach, żeby wyłączyć tą funkcję, jeśli podczas gry wystąpią nieoczekiwane zachowania. Czyli co? Konsola będzie się smażyć i będzie wyżyłowana do maksa? Przecież ten sprzęt może po prostu ulec uszkodzeniu w takim wypadku a co najmniej pewnie skróci się jego żywotność.
Po jej włączeniu urządzenie wskakuje na wyższe obroty – zarówno w przypadku GPU, jak i CPU – dzięki czemu produkcje sprzed premiery PS4 Pro mogą działać lepiej
Fajnie, ale nie ma 100% gwarancji, że gry po tym będą grywalne i stabilne np. postaci poruszają się za szybko. Gry na PC są pisane w taki sposób, że nie mają problemy na nowsze procesory CPU i GPU, a jedynie tylko większy zysk FPS w wyświetlanie obrazu.
Kto pamięta gra taktyczna Commandos na PC (stara wersja, a nie GOG), ten wie. Miałem z tym problemy na nowoczesny PC, że musiałem uciekać do narzędzia "slow CPU". :P
Dobrze, że ten tryb Boost da się wyłączyć w razie potrzeby. Rozsądny ruch, Sony.
N3DS po "przerobce" umozliwia podkrecenie go ale wiekszosc gier i tak ma swojego locka. W MGS3D gra sie ponizej 30fps, z tym boostem mimo ze konsola N3DS i trzeba wlaczyc "przyspieszacza" chodzi lepiej bo ma lekko powyzej 30fps.
Bardzo dobrze, że taki tryb wprowadzili i mówię to jako użytkownik grający na PC oraz XOne :)
O ile starsze tytuły na PS4 nie dostaną od tego trybu pie#$%^lca, to może zmusi to Microsoft do podkręcenia konstrukcji i funkcji Scorpio, na co w duchu bardzo liczę!
Marzy mi się wsparcie dla Bloodborne na ps4 pro.
Gra jest imo najlepszym tytułem exclusive na 4kę i chciałbym
zobaczyć ją w jeszcze lepszej oprawie i płynności.
Taki tytuł na to zasluguje jak żaden inny.
"Dla mnie nie liczy się ilość fps-ów tylko miła dla oka grafika a przede wszystkim dobra fabuła i ogólny fun z gry."
Klatki klatkami ale jakieś normy obowiązywać powinny. Mało tego, tych norm powinno się przestrzegać. Tym bardziej w przypadku zamkniętych systemów gdzie takie rzeczy powinno się osiągać znacznie łatwiej.
"Nawet jeśli jakaś gra na PS4 nie potrafi utrzymać 30 fps-ów to nie jest to tak mocno odczuwalne i mi osobiście nie przeszkadza tak jak nagłe spadki klatek i przycięcia na PC które miałem i mnie po prostu wkurzały."
Taka argumentacja jest dość słaba i ma nawet swoją nazwę... hipokryzja.
Powiem wam,ze smieszy mnie to jak Playstation traktuje graczy...najpierw wydaje ps4,ktore nie jest zle ,a wina problemow gier jest wylacznie amatorszczyzna od strony deweloperów, ktorzy nie potrafia optymalizowac gry... Widczne jest w kilku tytulach. A teraz ciezko chca naklonic te ponad 30mln ludzi z ps4 na zakup ps4 pro....niby po co? dac tani bajer? Jesli nawet konsola ps4 nie wyciska w niektorych grach cala moc? Niestety ja odczuwam srodkowy palec od tych Japońcow w strone konsumenta...
Ja myślałem ze PS4 pro to jest boost starszej wersji PS4, a oni jeszcze implementują dodatkowe tryby przyspieszające świeżą i szybszą wersję PS4 i to po co? Aby utrzymać stały framerate i to w wielu przypadkach 30fps...jak to szło? "For the players"? My ass...
Narzekacie a prawda jest taka, że bycie graczem tylko na PC sprawia, że "W du... byłeś gó... widziałeś" i możecie sobie, żyć w swoim świecie - ja żyję też w tym z lepszymi grami :] Mam mocnego PC ale naprawdę FPS-y, grafika nie ma znaczenia gdy grasz w TLoU, U4, Bloodborne itd
A ja tak z innej bajki,dlaczego po raz kolejny im nowszy model konsoli tym bardziej wygląda jak shit,pierwsze ps3 były piękne wizualnie a dalsze wyglądają jak badziew z bazaru u ruskich,teraz z ps4 robią to samo
@Damian1539 - Poza Unchartedem jedyny interesujący mnie tytuł to Hellblade, który wychodzi na pecety. Brawo ty.
Najpotężniejsze konsola na świecie... Nawet marnych 30 fps nie umie stabilnie utrzymać..Żenada..
Rewelacja, bo 2017 to rok PS4.
GT Sport
Hellblade
Drawn to Death
Nier: Automata
Detroit: Become Human
Yakuza 0
Farpoint
Uncharted 4: The Lost Legacy
Matterfall
Gravity Rush 2
Wipeout Collection
The Show 17
New Hot Shots Golf
Dreams
Pyre
Persona 5
Nioh
World of Warriors
Nex Machina
Knack 2
PaRappa HD
Starblood Arena
Horizon: Zero Dawn
I to jeszcze nie wszystko.
Wiadomo, że i tak nikt we wszystko nie pogra, ale to nie zmienia faktu że PS4 dostaje mnóstwo exow w tym roku.
I mało komu, kto ma PS4 przeszkadza 30fps :)