Nintendo Switch z wyświetlaczem multidotykowym?
Moim zdaniem brak multitouch'a byłby strzałem w kolano, więc plotka jest jak najbardziej wiarygodna.
Serio? Tylko 720p i 6,2 cala? Toż zwykłe tablety [w tym shield] ma te 9 cali w fullHD. Nie zdziwię się jeżeli układ tegra będzie na poziomie tegoż tabletu.
Po podłączeniu do telewizora będzie niezła pikseloza a jeżeli będzie to odpowiednik tegra k1 a rozdzielczość będzie się skalowała to ten układ nie wytrzyma.
Bo przecież do takiej rozdzielczości głupotą dawać coś mocniejszego od X1.
Przecież jest potwierdzone, że moduł stacjonarny będzie wyświetlał na telewizorach 1080p, a tylko przenośny moduł będzie wyświetlał 720p. Dawanie 1080p na 6 calowym urządzeniu to głupota, bo będzie to wymagać większej wydajności, a różnica między 720p, a 1080 w wypadku tak małego urządzenia jest znikoma.
Po co komu 1080p na tak małym wyświetlaczu? Różnica w obrazie będzie praktycznie niezauważalna a wyświetlacz będzie jednak szybciej baterię zużywał, przy okazji podzespoły też będą zużywać więcej energii renderując obraz w wyższej rozdzielczośći.
@Eskim0s
Shield tablet ma 1080p, jak się przyglądniesz to pewnie zauważysz różnicę pomiędzy 720p i 1080p przy takim wyświetlaczu, ale ja osobiście wolałbym mniejszą rozdzielczość i dłuższe działanie na baterii.
@Legion 13
Zaznaczyłem w nawiasie (niby) a dlaczego tak zrobiłem ?
Bo filmy w 4K zarąbiście płynnie chodzą na Tablecie (lepiej niż na porządnym laptopie) a nawet jak podłączyłem tablet do tv (jednego z najdroższy w markecie dla sprawdzenia, przez HDMI które kosztowało mnie 29Euro) i niesamowicie było oglądać filmik w 4k 60fpsów na super TV.
Co do baterii to owszem, mogli by dać większą w tabku, ale o dziwo wytrzymuje 3-6h jak gram na nim z znajomymi w gry split screen na padach.
A po co komu dotykowy ekran, kiedy konsola będzie w stacji? Nawet jesli sama konsola będzie posiadać taką funkcjonalność, to mechanika gier nie będzie na niej oparta. Po co zatem podnosić koszty produkcji?
Po to, ze multidotyk jest juz od dawna standardem. Switch jest takze konsola przenosna i nie wyobrazam sobie aby nie mial tej funkcji, chocby do nawigacji, przegladarki etc. Gry tez nie musza silnie z tego korzystac ale obsluga ekwipunku, menu czy mapy jest przez to duzo bardziej intuicyjna i lepsza. Zreszta w DSie, 3DSie i WiiU jak najbardziej ekran dotykowy sie sprawdzil.
Sterowanie przyciskami/galka + ekran dotykowy to najlepsze z dostepnych rozwiazan i sprawdza sie swietnie w wielu gatunkach, szczegolnie na platformach przenosnych (3DS, Vita).
"Zreszta w DSie, 3DSie i WiiU (oraz wymieninej później Vicie) jak najbardziej ekran dotykowy sie sprawdzil." - owszem, ale dlatego, że byl nierozerwalną częśćią kontrolera i był zawsze pod ręką.
Więc nawet jeśli multidotyk się pojawi, to tak jak sam napisałeś, będzie to dodatek wykorzystywany do nawigowania. O rozbudowanych gestach można zapomnieć, bo tych nie da się jakoś logicznie zastąpić przyciskami fizycznymi w przypadku grania stacjonarnego.
Jak mi pokażą na kolenym zwiastunie kompromis między obsługą dotkową a graniem stacjonarmym, to może, MOŻE dam się przekonać :)
Bardziej rozwiewanie wątpliwości...
Obecnie chyba łatwiej i zdecydowanie lepiej szło z panelem pojemnościowym niż jakąś szybko rysującą się folię. Co do 720p, to będzie masakra. Ale gracze który kupują konsole Nintendo raczej nie są grafiką zainteresowani. Na ich sprzęcie zawsze można policzyć piksele gołym okiem.