Wiedźmin 3: Dziki Gon w dwa tygodnie sprzedał się w ponad 4 mln sztuk
Bardzo dobrze! W końcu gra która nie jest jakimś kotletem. Gram już 65 godzin i dopiero jestem na wyspach, a z tego co słyszałem to jakieś 30% fabuły. Dziękuję CDR za najlepszą grę w historii.
Akcje pieknie poszybowały. Z 20,4x do ponad 24 zł w niecałe 30 minut :D
Zasłużenie jak nie wiem co. Po 75 godzinach gry ( jeszcze na pewno drugie tyle przede mną ) jestem zachwycony produkcją, jej mechanikami, podejściem twórców do graczy ( brak śmieciowych dlc i w ogóle jakichkolwiek - płatnych rzecz jasna ) i generalnie całokształtem.
Gratulacje ! Gra jest fantastyczna. Powtórzę się z wątku o W3 na GOLu - po takim czasie grania myślę czy by nie zaryzykować stwierdzenia iż jest to najlepsza produkcja w jaką grałem. Nigdy jeszcze nie użyłem takiego zwrotu w ciągu 15-20 lat grania... Ewentualnie uprzednio takimi grami mógł być dla mnie Heroes III, Mafia i pod pewnymi względami trylogia ME jako całość. To dobitnie pokazuje mój zachwyt - a łatwo się nie podniecam i raczej podchodzę do wszystkiego sceptycznie.
Pewnie nie każdy posiada swój egzemplarz także liczba powinna wzrosnąć poza tym od momentu dwie pierwsze części rozeszły się w łącznej liczbie 6 mln http://www.spidersweb.pl/wp-content/uploads/2013/10/wied%C5%BAmin-w-liczbach.jpg
"(...)i nie zapominać, dla kogo i po co tworzy się gry”
A nie po co i dlaczego? :>
Bardzo dziękuję CDP za wspaniała gra. Świetny wynik, co bardzo się cieszę. ;)
I to w pełnej cenie, pozostaje pogratulować i życzyć drugie tyle w pełnej cenie, a potem więcej i jeszcze więcej...
To jedna z tych gier, przy których płacisz i dziwisz się twórcom z niedowierzaniem, że zażądali tylko tyle ;d.
Jak na taką grę to powiedziałbym, że mało.
Ja bym powiedział, że za dużo.
Super wynik. Gratulacje.
Ale komentujący to jacyś ekonomiczni ignoranci?
4 miliony x srednio 40 dolców za sztuke = 160 milionów dolarów.
Produkcje szacowali na 45 milionów dolców, do tego z 25 na promocje to sie równa 70 milionów dolców. dodajmy do tego 20 na wachania i mamy powiedzmy a niech bedzie 90 milionów dolców.
gra zarobi pewnie jeszcze wiecej. Załozmy ze zarobi łącznie z 200 milionów dolarów.
produkcja trwała niechby 3 lata. wiec firma w 3 lata pomnożyła hajs ponad 2 krotnie.
Wiele firm chciałoby po 3 latach mieć 20% wiecej hajsu. Oni maja 200% hajsu po 3 latach.
Więc nie mówcie: zarabiaja za mało. Bo akurat branża gier jest jedna z tych w których najłatwiej pomnożyć hajs.
Ale was tak łatwo manipulować i wmówić że biedni producenci gier zarabiaja tak malutko:D
Bardzo dobry wynik. Grę już dawno skończyłem i przez 94h bawiłem się naprawdę świetnie, chociaż liczyłem że uda się dobić do tych symbolicznych 100h i pobić GTA V no ale niestety, za mało zawartości w grze :D Teraz czas Cyberpunka.
Dziękuję CDR za najlepszą grę w historii.
No już nie przesadzajmy. Owszem W3 jest świetny ale, żeby od razu najlepsza gra w historii? Raczej nie.
>>> jaalboja
4 miliony x srednio 40 dolców za sztuke = 160 milionów dolarów.
Jesli myslisz, ze CALA kwota z tych 40dolcow idzie dla CDPR to... masz male pojecie o tym krotko mowiac
<<<---
@Piotrek.K -> Przecież @jaalboja musi o czym hejtować na siłę. XD
Nie przejmuj się o tym. :)
Ciezko jest oszacowac czy produkcja przynosi juz zyski i jezeli tak to jakie nie majac dostepu do szczegolowych danych kosztow produkcji i dystrybucji, bo koszty to nie tylko sama produkcja ale tez np. Procenty dla valve za sprzedane kopie na steam, wszelkie koszty dystrybucyjne jak np. Magazynowanie, tloczenie, transport itd. Tak na prawde czysty zysk maja przez Gog, w produkcjach tych najwiekszych najwiecej srodkow pochlania marketing a ten jak szacuje nowy wiedzmin ma dosc spory, kiedys chyba mowilo sie ze np. Nowy Starcraft przy calkowitym budrzecie razem z marketingiem itd cos kolo 100mln chyba potrzebowal min 2 mln sprzedanych kopi ale np. ostatnio nowy Tomb Raider potrzebowal bardzo duzo czasu aby zaczal sie zwracac, mimo wszystko mysle ze Redzi juz zarabiaja i to sporo, cena gry jest caly czas pelna i to dopiero 2 tygodnie a hajp na ta gre jest dosc spory nie tylko 2 Polsce.
"AKTUALIZACJA: Firma CD Projekt uzupełniła poniższe doniesienia. Okazało się bowiem, że koszty produkcji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zwróciły się już w pierwszym dniu sprzedaży. Tak wielki sukces tytułu zaskoczył nawet samych twórców. Adam Kiciński, prezes firmy, stwierdził, że: „Jesteśmy bardziej niż zadowoleni ze sprzedaży Wiedźmina 3, która przekroczyła nasze oczekiwania”. Gratulujemy więc raz jeszcze."
Życzę dalszych sukcesów i dobre sfinansowanie tej sumy na nową grę która będzie kolejną dobrą grą oczywiście :)
Cóż GTA V na konsolach podobno sprzedali 11mln co do pc to nie wiem hmm wie ktoś może ? czy jeszcze nie podano ?
@multigry (GTAV 2 tygodnie od premiery) ok. 2.100.000 (wersja STEAM) + prawdopodobnie drugie tyle wersji pudełkowych (które nie wymagają steama i są znacznie tańsze) = ok. 4 mln . Więc jest podobnie jak w przypadku Wiedźmina.
Jesli myslisz, ze CALA kwota z tych 40dolcow idzie dla CDPR to... masz male pojecie o tym krotko mowiac
Nie cala.
Ale chyba zalozyciele tej firmy za nic na liste najbogatszych polakow niepowedrowali juz w zeszlym roku?
Ale to tylko 2 tyg. od premiery bo teraz jest już pewnie ok. 5 mln GTA V na PC. (pamiętajmy że nie było jeszcze żadnych obniżek cen tej wersji więc wynik ten jeszcze się powiększy i to znacznie).
Mówiłem że to będzie światowy hicior i że się rozleje po oceanach? Mówiłem. Podobnie jeśli nie o wiele lepiej będzie z Cyberpunkiem choć na to jeszcze będziemy musieli poczekać. A redakcyjne bolki będą dalej hejtować W3 i doszukiwać się błędów żeby móc spokojnie wrócić do jarania się entym Asasynem albo Diabolem3 hehe.
Mnie za to ciekawi jakim cudem taką grę jak wiedźmin REDzi zrobili w 3 lata. Coś chyba zmyślają, tym bardziej, że grę chcieli już wydać w zeszłym roku. Przełożyli ją jedynie ze względu na downgrade pod konsole i przez to zmiane silnika renderującego. Teoretycznie więc jakieś 2 lata roboty na taki hit? Szacunek i nie dowierzanie za to. Mam nadzieję, że nie zrezygnują z tej serii, bo cyberpunk jaki by nie był prawie w ogóle mnie nie obchodzi.
Najpierw tworzą jedną z najlepszy gier RPG, a potem udają zaskoczonych że gra się dobrze sprzedaje
ja nigdzie nie hejtuje CDPR.
Po prostu hejtuje was, naiwnych myslących że w branzy gier nie zarabiaja i ledwo koniec z koncem wiążą tak jak wam wmawiają.
Ja rozumiem że wy naiwni myślicie, że z tych 40 dolców oni dostaja pare %. Ale cyfrowa dystrybucja sprawiła, że wieksza cześć idzie do wydawcy gry. Koszty są coraz niższe. Oczywiscie wciąż są. Ale się je obniża.
Popytajcie znajomych co mają firmy ile % zysku mają rocznie. Mało która firma zarabia taka kasę jak firmy produkujące gry.
I ja nie mam nic przeciwko. niech sobie zarabiają. Ale niech nie wciskają ludziom kitu że potrzebują wsparcia czy piractwo ich rujnuje.
jeśli wydali na grą z 80 milionów a już zarobili 2 razy tyle to teoretycznie stać ich na 6 lat tworzenia kolejnej gry tak kosztownej.
Ja was tylko uświadamiam, żebyscie sie nie dali łapać na te gadki o biednych twórcach gier którzy ledwo maja na produkcje gier.
btw ale załatwili inwestorów. Mieli podać wyniki w sierpniu, mali inwestorzy sprzedali teraz akcje bo kurs niski i co? i podali wyniki sprzedazy, akcje skoczyły mocno i ludzie stracili na tym.
Nie dosc ze oszukali graczy z grafiką to jeszcze zrobili w ciula inwestorów:D
Ciekawe kto na tym zarobił:D
@jaalboja -> Jest aktualizacja w newsie: "Firma CD Projekt uzupełniła poniższe doniesienia. Okazało się bowiem, że koszty produkcji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zwróciły się już w pierwszym dniu sprzedaży. Tak wielki sukces tytułu zaskoczył nawet samych twórców. Adam Kiciński, prezes firmy, stwierdził, że: „Jesteśmy bardziej niż zadowoleni ze sprzedaży Wiedźmina 3, która przekroczyła nasze oczekiwania”." -> Oraz twój cytat: "ja nigdzie nie hejtuje CDPR. " i "Ale niech nie wciskają ludziom kitu że potrzebują wsparcia czy piractwo ich rujnuje. " -> Marna wymówka od Ciebie. Tracisz tylko czas. :)
Porównywanie ze sprzedażą GTA V na PC jest trochę bezcelowe. GTA to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży gier. Każdy grał w GTA albo chociaż słyszał. A Wiedźmin 3 to trzecia gra od Redów. Wynik 4 mln jest naprawdę bardzo dobry.
@Rumcykcyk -> Nie wszystkie. :P
@jaalboja
Człowieku... Po pierwsze, dystrybucja elektroniczna to jest ułamek z tej sprzedaży. Po drugie, taki Steam zabiera sobie z połowę ceny gry. Sprzedaż pudełkowa to też spory kawałek tortu dla pośredników. Gry na konsole też nie są droższe bez powodu. Do tego jakie "średnio 40 dolców"? Masa ludzi pokupowała np. wersje przeznaczone dla Rosji, czy Ukrainy, które kosztowały może z 20 dolarów.
Budżet Wiedźmina 3 wynosił 90 milionów dolarów? Chyba zapominacie, że CDP to nie Blizzard, Rockstar, czy inne studio, które może sobie pozwolić, na kolosalne wydatki. Studio, które wydało tylko dwie gry (jedna, która nie była specjalnie znana, tylko PC, druga PC, Xbox360.) Teraz, dzięki Wiedźminowi 3 dopiero stworzyli sobie budżet i na Cyberpunk 2077 mają więcej środków. Szczerze mówiąc zaczynajac praktycznie od zera wydając trzy gry weszli... ba, wbili się szturmem na rynek dobrych gier AAA
Mortalking - 35% z zysków gry? To kto zgarnia resztę? (nie mówimy tutaj o marketingu, tłoczni itd, oni już swoje dostali z budżetu) Zagraniczny wydawca miałby dostać ponad 50%, czy sponsorzy, którzy raczej się nie pchali do redów?
Nie pisząc o podatku VAT. ;)
@swiki
Budżet nie wynosił 90 mln dolarów, tylko ok. 120 mln zł.
A skoro pytasz, kto zgarnia resztę ze sprzedaży, to czyżbyś nie wiedział, że istnieje coś takiego jak kredyt? CDPR ma w tej chwili chyba ok. 100 mln zł do spłaty. No ale widzę, że tutaj sami geniusze ekonomiczni na forum, uważają, że cena sklepowa przemnożona przez ilość sztuk, to praktycznie zysk producenta...
Podatek VAT i dochodowy, marże pośredników (hurtowni, sklepów, bądź właścicieli platformy elektronicznej) i koszty wytworzenia to praktycznie nic...
Kupiłem 1 Edycję Rozszerzoną przyznam że niezła gra wcześniej nie grałem , jak mam czas z chęcią gram przejdę później dwójkę a później dopiero dziki gon. Mam nadzieję że kolejny Assassyn będzie też bardzo dobry .Pozdrawiam Wszystkich Giercomaniaków!
Ja nie wiem jak można mieć pretensje do kogoś że robi grę dla pieniędzy itp przecież to jest normalna praca jak każda inna kiedy ludzie zrozumieją że gry robi się by zarobić ale jest różnica na zarabianiu a na komercyjnym wyciskaniu pieniędzy z graczy :D, ot moje zdanie :)
@Shadow Khajiit -> Dobrze piszesz. :)
Gratulacje jak najbardziej. Jak tylko zmodernizuje komputer za 2 miesiące to dorzucę kolejną sztukę do ogółu zakupionych
Tak sie zawsze zastanawialem na co tak doklanie firmy gier wydaja pieniadze, skoro mowi sie, ze produkcja jednego tytulu kosztowala kilkadziesiat milionow.
FireJach -> najwięcej to płace (w dużej części bardzo wysokie) dla setek wykonawców i podwykonawców, sprzęt , oprogramowanie, licencje i technologie, koszty działania biura itd.
Duża część kosztów produkcji to kasa,która idzie na pensje dla pracowników.
http:// [ link zabroniony przez regulamin forum ] /artykuly/ilu-ludzi-jest-potrzebnych-zeby-stworzyc-gre/xyd2v
"To są oczywiście ekstrema, robiące wrażenie, ale wcale nie często spotykane. Można bezpiecznie przyjąć, że wysokobudżetową grę wideo można stworzyć w zespole liczącym 100 - 150 osób. Potężną i rozbudowaną produkcję taką jak The Elder Scrolls V: Skyrim stworzyło studio liczące około 100 pracowników. Także nad polskim Wiedźminem 3 pracuje obecnie zespół podobnej wielkości. Nad niedawno wydaną grą Beyond: Two Souls pracowało około 150 ludzi + dziesiątki, jeśli nie setki aktorów od Williema Dafoe po statystów."
Przyjmując że to prawda i Wiedźmina 3 robiło 100 osób przez 3 lata to można oszacować koszt
na 4.5 tysiąca netto (średnia pensja dla jednego pracownika,myślę że tyle mogą zarabiać albo więcej, w sumie w koszty to by można użyć płacy brutto) *100(osób)*36(miesięcy)=16.200.000 zł
Do kosztów dorzucamy marketing( Wiedźmin 3 jest obecny wszędzie), dystrybucję, marże pośredników, więc może wyjść ze 100 mln zł.
Jedna z najlepszych gier jaka powstała w ogóle i absolutnie top klasy cRPG wiec żadnego zdziwienia z mojej strony nie ma, wynik będzie jeszcze większy bo dojdą wyprzedaże i inne akcje promocyjne, ale faktem jest że największy zysk jest w pierwszych dniach. Sam mam wersję na PS4 i na PC.
--->MOD - jeśli nawet pensja jest stała i wynosi 4.500 PLN netto to daje koszty pracodawcy na poziomie 92K rocznie za osobę. Jeśli pracowało przy grze 100 osób z taką pensją i to przez 3 lata to daje to 27,6 miliona, a jeśli 150 jak mówi CDPRed to 41,4 miliona.
Szkoda, że ta tescowa wersja na ps4 wyprzedała się tak szybko, że się nie załapałem. Ile oni mieli na sklep po jednej kopii?
@Matrius nie , prędzej mieli sporo ale wciągu 5 sekund nie było już nic :D
Ten wynik pokazuje, że nie istnieje coś takiego jak tzw. "problem piractwa". Gra bez zabezpieczeń osiągnęła znakomity wynik, producenci zarobili więcej niż oczekiwali - więc komu ma piractwo szkodzić?
Gratuluje wyniku, super sie o tym czyta:)
Bez piractwa zarobiliby pewnie jeszcze więcej...
Talent i jeszcze raz talent. Spodziewałem się dobrej gry która owszem wyglądało że będzie odrobinę niedopracowana. Że może trochę za dużo na ściemniali. Okazała się że nie na ściemniali. Po prostu udowodnili że za mały odsetek graczy ma sprzęt do tego co mogli by wykonać. A gra graficznie i tak urywa łeb. Takie smaczki jak poczucie orzeźwienia płynąć łódka w pogodny poranek z Kłonicy to artystyczne mistrzostwo. Ja na i5 i 970 gram od początku na uber i 99% problemów nie stwierdziłem. Nawet ta nvidia hariworks która wydawała mi się zbędna powala. Bo o ile w grze trudno ciągle się nią zachwycać o tyle w filmikach Geralt z brodą wygląda naprawdę dużo realistycznie. Nie mniej grałem w tomb raider na 7970 z tress efekt i tam też szło się "przyzwyczaić" i zachwycić bo w przerywnikach go nie było i lara wyglądała już sztucznie. Mam już ograne chyba z 300h i nadal mam co robić, chociaż już jestem poważnie zmęczony:). Ale jak siadam i mówię że dziś tylko fabuła to zawsze coś jeszcze jest do zrobienia. Gram na hard bez "pytainiczków". Owszem fabuła już przyspieszyła. Do tego gra z wiedzmińskim setem po tylu godzinach staje się nawet na hard "przyjemna"
Gra bez podpowiedzi na mapie wydaje się też niewiarygodnie osobista żeby nie powiedzieć intymna. Nie wiem jak wam ale gra dała mi niesamowicie indywidualną historie poprzez ten otwarty świat. Nawet główna fabuła staje się w nim mniej znacząca i nadmuchana. No bo przecież to tylko i aż zmyślona historyjka:)
Myślec też że tej gry w taki sposób nie mogło by zrobić żadne inne studio niż z Polski. Dla tego korzystając z okazji jeszcze raz dziękuje wszystkim ludziom biorącym udział w tworzeniu tego dziełą za niesamowicie treściwie doznania w każdym możliwym aspekcie tego arcydzieła. Wiele gier w życiu ograłem, ukończyłem i wiele mnie wciągnęło. Ale ta pozostanie dla mnie arcydziełem. No chyba że zadziwcie mnie jeszcze raz czego graczom, sobie i wam życzę.
Teraz to się dopiero zacznie manipulacja i ściemnianie twórców przed premierą, skoro taki downgrade się sprzedał i to jeszcze aż-tak-dobrze.
tybet2
Widać dla ludzi liczy się dobra gra, a nie jakieś gorzkie żale frustratów o downgrade.
Cieszy taki wynik bardzo.
Ten produkt dla świata gier IT to tak jakby Polacy byli właścicielami marki Coca-Cola w branży spożywczej.
Gratulacje dla CDP
Ciekawe jaki jest podział sprzedaży na platformy. Dziwne , że nie podali.
no to zarobili ze 200mln zł:)
Przy założeniu, że czysty zysk z 1 egzemplarza to 50zł (reszta produkcja, opakowanie, dystrybucja, prowizja sklepów itd..)
Podali ile ludzi gra na Galaxy, ile gra na pozostalych plaftormach. Znowu pc master race moga sie wkurzac.
http://www.gog.com/news/news_gog_galaxy_home_to_over_half_of_the_witcher_3_wild_hunt_pc_gamers
[61] A niby na co? Galaxy nie jest wymagane, sam mam wersje na gogu i gram bez dostepu do sieci.
I pewnie kilkaset tysiecy graczy nie aktywowało kopii, jasne... Po prostu kolejne potwierdzenie, ze w przypadku duzych tytulow multiplatformowych konsole maja wieksza sprzedaz.
Trochę mnie smuci fakt, że Sapkowski, bez którego nie byłoby całej opowieści, na swoich książkach nie zarobił aż takiej kasy, jak CD Projekt Red na jednej grze w trzy tygodnie.
Child of Pain
700 tys. na GoG, z kolejne 500 tys. na Steam, to łącznie będzie z 1,2-1,3 mln kopii na PC. Czyli na konsole zostaje 2,8 mln do podziału na dwie platformy... No rzeczywiście, PC wypada strasznie... praktycznie na równi (ofc PS4 będzie miało więcej niż XO).
@yadin
No cóż, czytelnictwo nie stoi na zbyt wysokim poziomie... A Saga do tej pory nie została nawet w całości przełożona na angielski, co dałoby dostęp do ogromnego rynku. Do tego rynek książek jest znacznie bardziej przeładowany niż rynek gier. Powstaje ich znacznie więcej, do tego 20 letnia książka nadal będzie wciągać tak samo, a 5 letnia gra, to już niemal staroć, po który mało kto sięgnie (chyba, że z sentymentu).
przy 3,2mln po 90 dniach DA:O oraz ok 2,7mln po jakichś 150 dniach DA2 to 4mln w 2 tyg W3 to rewelacyjny wynik, naprawdę rewelacyjny - brawo!
wcale się nie dziwie, nie sądziłem, że to napiszę, ale to najlepsza gra w jaką kiedykolwiek grałem.
@Guybrush Threepwood
No tak nie za bardzo, wczesniej bylo gadanie, ze nie ma udostepniania wynikow sprzedazy cyfrowych na PC teraz rozdzielanie? Mozna tez brac pod uwage, ze Wiedzmin to raczej pecetowa seria w przeciwienstwie do Call of Duty, Assasins Creed. Druga czesc dostala port dlugo po premierze i dopiero trójka wyszła rownolegle.