Fallout 4 trafi do graczy jeszcze w tym roku?
Właśnie to mnie zastanawia. Niby placeholder, ale sklep Gry-Online czy Muve czy masa innych wrzuciły pre-order do swoich sklepów zaraz po pokazaniu trailera. Jak to jest? Sklepy mogą od tak sobie wrzucić cenę jaka im się podoba bez wcześniejszego uzgodnienia z deweloperem (w tym wypadku 175zł wersja PC i 255zł wersja XO/PS4) czy jednak dostali informacje na ten temat ze źródła a takie wiadomości są tylko teaserami? Odrazu zaznacze, że nikogo nie chcę atakować i swój pre-order już złożyłem, ale jestem ciekaw poprostu jak to działa.
Powiem tak w dupie mam grafike,ale jest sprawa która może być również przykra ponieważ jak wiemy mody duzo potrafią zrobić z TES:V jeśli chodzi o grafike,i tak będzie z F4 ale jak pamiętamy kiedyś na steam chciano sprzedawać mody i teraz na E3 mogą ogłosić nowy pomysł na sprzedawanie modów do gier pc i to mnie martwi nie grafika
@Adams9422 -> Słusznie.
A ja jestem za tym, żeby wprowadzili płatne mody. Sam do Skyrima zrobiłem kilka modów i nie obraziłbym się, żeby wpadł za to jakiś grosz. Powiedzmy, że za moda idzie około 1$ dla modera. Darmowym modem jest zainteresowanie na 10tyś osób. Powiedzmy, że co 5 osoba kupi moda. To już jest 2000$. To jest dobry interes, jak się potrafi zrobić coś prostego, co ułatwia rozrywkę i nie stwarza innych problemów. Wtedy samo się sprzedaje.
Placek89 [2]
Ceny gier są takie same zazwyczaj, jakiś cynk na pewno dostają, bo przecież nie naraziliby się na straty.
Damian1539 [5]
A ja jestem za tym, żeby wprowadzili płatne mody.
Ależ nikt nie jest przeciw, chodzi o to, że to twórca moda powinien dostawać większość zysku i mógł go sprzedawać gdzie chce i kiedy chce.
No czemu teraz nie sprzedają na własną rękę modów? Bo te hieny hipokryci wydawcy chcieli by na tym jeszcze zarobić, zostawać twórcy sumarycznie 25%, wtedy jest dla nich "ok", choć palcem nie ruszyli, ale jak nie wyszło i byś spróbował teraz sprzedawać to zaraz się przeczepią.
Dokladnie, sprzedawanie modow na zasadzie valve to smiech na sali. Ile oni kasy kradli dla siebie - dobrze ze pomysl z platnymi modami upadl. Przypominalo to rynek muzyki gdzie tylko ulamek zarobionych pieniedzy trafia do tworcy.
@Damian1539 -> Ta rozwiązania ma swoje plusy, ale również ma minusy. Pojawią się masa "twórcy-naciągacze", co robią żałosne mody i wyciągną pieniędzy z portfeli gracze. Płatne mini-DLC już udowodniło od dawna, że da się. Są zbyt sporo naiwniaków. No, pasożyty STEAM, MS i niektórzy twórcy gier mogą brać w tym udziału zysku i to sporo. Będą uciekali do systemu prawa autorskie i "własności" tytuły gier, aby modderzy będą ugiąć przed nimi. Dokładnie taki jak napisał @kaszanka9.
No, nie wszyscy posiadacze PC mają duże wolne pieniędzy miesięczne z różnych powodów (oczywiste), aby pozwolić na zakup więcej DLC, konsole i drogie gry oprócz posiadany PC od dłuższego czasu i tanie gry (np. z Humble Bundle), a więc zamiana darmowe mody na płatne mody byłoby dla nich kolejnym ciosem.
Owszem, płatne mody mają swoje plusy, ale chyba nie ma sensu jest napisać dalej.
@UbaBuba -> Cytat: "Przypominalo to rynek muzyki gdzie tylko ulamek zarobionych pieniedzy trafia do tworcy." -> Dobrze napisane. Nikt nie powinno się zarabiać na cudze pracy do takiej stopnia. Miał być odwrotnie. Podział zyski nie zawsze jest sprawiedliwie.
Moim zdaniem nie powinno być płatnych modów. A jak wiadomo, twórcy moda dostaną najmniejszy zysk. Jak coś było darmowe niech lepiej pozostanie darmowe. Nie wyobrażam się płacić za mody np. do skyrim. To bym się nawet nie wypłacił. Raczej było by dziwne jak piractwo modów powstanie...
Październik/Listopad 2015, jestem tego prawie pewny, choć dla wiedźmina byłoby lepiej żeby wydali grę na początku przyszłego roku.
Sam do Skyrima zrobiłem kilka modów i nie obraziłbym się, żeby wpadł za to jakiś grosz.
Przecież masz donate na nexusie. Teraz przy pobraniu wielu modów wyskakuje okienko czy chcesz wesprzeć twórcę moda.
Dobrze jest jak jest, nie ma potrzeby niczego zmieniać.
Ja to widze troche inaczej. Jezeli doszloby w jakis sposob do platnych modow to po pewnym czasie moglby stac sie trend na wydawanie celowo bardziej ubogiej gry(cos gorszego jak te zarane DLC). Tzn tworca wyda jakas gre za ceny wiadomo okolo 130 PC i 230 na konsole ,lecz beda np. liczne bugi,spadki klatek a takze ubogo graficznie(cos jak afera Watch doga). Nagle jak grzyby po deszczu beda mody na super kałuże, poprawe wydajnosci, dodatkowych NPCow i z 2 misje ,a ludzie za takie cos wydadza kupe kasy za praktycznie nic bo to moglo byc juz dawno w grze. Dobym przykladem jest Skyrim. Jezeli ktos uzywa modow to niech policzy ile ma lacznie uruchomoinych aby gra byla idealna ,a sam odpowie sobie czy platne mody sa warte zachodu.
Bezi2598 [12]
Dobrze jest jak jest, nie ma potrzeby niczego zmieniać.
Bo co bo ty tak twierdzisz? A on nie chce dotacji tylko zapłatę.
Jak wyjdzie w tym roku to można chyba mówić o niemal najlepszym growym roku w przeciągu kilku ostatnich lat.
Październik/Listopad 2015, jestem tego prawie pewny, choć dla wiedźmina byłoby lepiej żeby wydali grę na początku przyszłego roku.
Bethesda musiałaby nieźle się wysilić nad światem, fabułą, klimatem, grafiką, soundtrackiem by pobić W3 obecnie :), ale jeśli tak będzie to będziemy mieli pojedynek gigantów do tytułu gry roku.
to jest proste że wydadzą lekką nie doróbkę po to by modeży szybko poprawili grę i ten sposób zarabią na grze i modach które ją poparawią.