Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź The Elder Scrolls V Skyrim [360] - E3 2011 - pierwsze spojrzenie

08.06.2011 10:41
1
zanonimizowany781695
0
Pretorianin

Oby nie zepsuli tego jak Obliviona!

08.06.2011 10:51
2
odpowiedz
Owen
100
Tanator

Jeżeli będzie tak "zepsuty" jak Oblivion, to uwzględniając dodatkowe rzeczy jakie zaprezentowali zapowiada się obłędnie :-)

08.06.2011 10:58
3
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Dokładnie. Oblivion mimo tego zepsucia, nadal jest świetną grą ;). Nowe możliwości zapowiadają się całkiem spoko. Swoją drogą... przydałyby się w tym jeszcze jakieś "epickie" walki rodem z Mount & Blade.

08.06.2011 11:09
4
odpowiedz
adi123321
118
Generał

oblivion nie byl zepsuty byl swietna grą

08.06.2011 11:21
5
odpowiedz
kaz26
38
Chorąży

Czy będzie w tej części levelscaling?(oby nie)

08.06.2011 11:23
6
odpowiedz
zanonimizowany459699
40
Konsul

Będzie... tylko prawdopodobnie nie tak... chory... jak w Oblivion'ie

08.06.2011 11:25
7
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

Oblivion byl dobra gra, ale dopiero po mocnym modowaniu. Bez modyfikacji to taka gra mozna sobie podetrzec tylek. Cienko, plytko i monotonnie.
Mody nie naprawily calej gry (nedzny watek fabularny pozostal bez zmian, o co oczywiscie nie mozna miec pretensji do moderow, pewnych rzeczy nie przeskoczymy), ale zdecydowanie dodaly glebi gameplayowi, rozwojowi postaci i ogolnie aspektowi rpg w oblivionie. Bez nich oblivion byl bardziej gra action-adventure niz rpg, na dodatek slaba, bo system i animacje walki byly zbyt toporne (i plytkie) jak na tego typu gre.

08.06.2011 11:33
8
odpowiedz
zanonimizowany669467
53
Konsul

długo Witcher nie pocieszy się w liderowaniu RPGom

08.06.2011 11:34
9
odpowiedz
zanonimizowany376689
37
Centurion

Ale info na temat gameplaya z E3 nie widać :x
http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-elder-scrolls/714852?type=flv

08.06.2011 11:40
<Bahamut>
10
odpowiedz
<Bahamut>
79
Konsul

Nah, oblivion był głupi i infantylny w porównaniu do poprzedniczek tylko modami było warto się pobawić , Skyrim będzie jeszcze bardziej uproszczony i bardziej rozbudowany w pewnych elementach, póki co jedyne co mi się podobało to efekty pogodowe i system czarów na dwie dłonie ze np używając zaklęcia dwiema dłońmi naraz otrzymujemy potężniejszą wersje, co mi się nie podobało to interface przez który trzeba się przekopywać (ładnie wygląda ale funkcjonalność leży i ogólnie jest nieklimatyczny), jeśli ktoś narzekał na quest marker w oblivionie, to bethesda poszła jeszcze dalej, w lochach można wykorzystać czar/przedmiot który prowadzi gracza po linii do celu, choć animacje są lepsze to nadal niektóre są śmieszne (no gracz wymachiwał tyłkiem przy chodzeniu), walka wygląda jak w standardowym oblivionie tyle że dodano walkę na dwie bronie i instakill finiszery,
Natomiast pewnym jest że fabuła będzie denna

Jak dla mnie Skyrim to ciekawostka niż gra której wyczekuje,

A co do levelscalingu to wiadomo, lokacje mają skalować się do poziomu gracza a gdy wejdzie w ów lokacje po raz pierwszy ta zostanie "zamknięta" i już na zawsze potwory będą spawnować się z takim levelem jaki miał gracz gdy odwiedził tą lokacje,

08.06.2011 11:59
11
odpowiedz
zanonimizowany762518
5
Legionista

"bohater spogląda w niebo i widzi konstelacje przy każdej podstawowej zdolności, np. ciężkiej zbroi czy akrobatyce"

Jest jednak akrobatyka? Mówili, że pozbyli się tej umiejętności, oby ostatecznie została!

08.06.2011 12:30
12
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

jeśli ktoś narzekał na quest marker w oblivionie, to bethesda poszła jeszcze dalej, w lochach można wykorzystać czar/przedmiot który prowadzi gracza po linii do celu
Miałem nadzieję, że w dzisiejszych czasach nikt już nie będzie narzekał na to. W dzisiejszych czasach, nawet wiedźmin w swym medalionie (czy co to tam jest) ma zamontowanego GPSa.

08.06.2011 12:36
13
odpowiedz
Paranoja
51
Centurion

Nie mogę się doczekać, ale już prędzej z miłości do całej serii niż z tego, że mam jakieś wielkie nadzieje co do Skyrim... Co by nie było, Morrowind to nie będzie.

08.06.2011 12:40
viesiek
😐
14
odpowiedz
viesiek
147
the doge

Z każdym filmem i z każdym tekstem napalam się na tą grę coraz bardziej... ;>

08.06.2011 12:41
15
odpowiedz
Murabura
161
Generał

a ja mam takie pytanie do Impalera:
czy podczas dual wield broni jest mozliwosc bloku/parowania? jesli za dana reke odpowiada lewy czy prawy trigger/klawisz myszy czy cokolwiek to czy jest osobny przycisk odpowiadajacy za blok bo ogladajac gameplay z gametrailers nie zobaczylem aby postac wowczas blokowala a tylko siekala i przyjmowala ciosy "na klate", natomiasy gdy tarcza byla w lewej rece blok zostal zaprezentowany.

08.06.2011 13:05
16
odpowiedz
Czarny Grabarz
36
Rycerz Ni

Liczyłem, że napiszecie coś więcej o koniach. Rzeczywiście ten element został poprawiony w stosunku do Obliviona? Można walczyć z siodła?

08.06.2011 13:18
17
odpowiedz
zanonimizowany645553
3
Senator
Wideo

Filmik pokazujący to o czym mówi UVI czyli interface, mape, jazde konną, system dialogów itd...

http://www.youtube.com/watch?v=lVVo3vIIrLw

08.06.2011 13:27
18
odpowiedz
mietek_zul
14
Centurion

zobaczcie sobie demo z e3 na youtube fajna giera napewno duzo razy lepsza od obliviona

08.06.2011 13:36
19
odpowiedz
mietek_zul
14
Centurion

@Nie^to^perek to jest info o gameplay'u z e3 wejdz na youtuba filmy juz sa

08.06.2011 13:48
20
odpowiedz
ww1990ww
96
Konsul

Jak na razie zapowiada się nieźle ale co będzie dalej to już inna sprawa.

08.06.2011 13:58
21
odpowiedz
zanonimizowany520587
72
Senator
Wideo

http://www.youtube.com/watch?v=z9RlZIXAv2c gameplay w kilku czesciach. W 5 minucie byly zarty ze slynnej zbroi dla konia :D

Nie moge sie doczekac, cieszy mnie bardzo zywy autentyczny swiat, w ktorym mozna robic co sie chce.

08.06.2011 14:11
przeszczep21
👍
22
odpowiedz
przeszczep21
22
Pretorianin

@koosa dzięki za linka :) tego właśnie szukałem

08.06.2011 15:03
Marcines18
23
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

pokładam w tej grze duże nadzieję :P

08.06.2011 15:09
24
odpowiedz
Azoris
12
Chorąży

jak dla mnie z Oblivionem było tak że dużo rzeczy z TES III zostało zmienionych na gorsze ale też było sporo fajnych zmian i w konsekwencji w obliviona grało mi się tylko troszeczkę gorzej niż w Morrowinda. Jak by tak TES V był połączeniem plusów ze swoich dwóch poprzedników byłoby fajnie .

08.06.2011 15:17
Bartimaeus
25
odpowiedz
Bartimaeus
119
Czyżyk

Na [ link zabroniony przez regulamin forum ] można przeczytać, że gra jest robiona z myślą o konsolach, a na PC będzie(jest) robiony port z konsol. Więc tak jakby mamy uzasadnienie tych niedociągnięć technicznych.

08.06.2011 16:07
26
odpowiedz
Super vegeta
53
Centurion

Możecie mi wytłumaczyć jak to będzie z tym levelscalingiem?
To będzie tak że Wilk i np.Olbrzym będą tak samo silni?
Będziemy mieli takie same problemy z durnym wilkiem na początku z kijem w ręku jak na końcu z najlepszymi broniami? Czy jak to będzie?

08.06.2011 16:57
Nikuu
27
odpowiedz
Nikuu
59
Generał

Nie przypominam sobie, abym na poziomie np. 20 w Oblivionie mógł walczyć z wilkiem. Level scaling zmieniał także potwory pojawiające się w grze i tak na poziomie 5 były właśnie wilki, które stopniowo zanikały na rzecz np. trolli. Poprawcie mnie, jeśli źle piszę, grałem z pół roku temu na PC.

08.06.2011 16:58
A.l.e.X
28
odpowiedz
A.l.e.X
154
Alekde

Premium VIP

na gametrailers jest gameplay z tej prezentacji lub podobnej gdzie jest walka ze smokami i wygląda to naprawdę dobrze :]

08.06.2011 17:19
29
odpowiedz
Saves35
46
Konsul

No i mamy info "E3: Konsole główną platformą dla Skyrim, pecetowcy dostaną port" ;]

"Więc tak jakby mamy uzasadnienie tych niedociągnięć technicznych." no tak najlepiej zwalić na konsole... ależ to takie polskie

08.06.2011 17:39
👎
30
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

@up nikt nie zwala na konsole tylko na debilne podejscie tworcow. zamiast tworzyc na obecne platformy pod wzgledem technologicznym ida na latwizne i robia na 5 letni sprzet a potem przerobke na pc. I tak zagram, ale jest to bzdura nowy Skyrim bedzie wygladal jak podrasowany Oblivion :P tez widzialem wywiad i graficznie niema takiego skoku jakim byl oblivion.

08.06.2011 18:11
31
odpowiedz
Gosen
156
Generał

jedyne co mi tak naprawdę przeszkadzało w Oblivionie to tragicznie wyglądający interfejs

08.06.2011 18:14
32
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

przydałoby się trochę tego otwartego świata Wiedźminowi 2. Właśnie to mnie tam najbardziej boli, te cholerne klaustrofobiczne małe mapki. Marzy mi się duży świat w którym Geralt mógłby podróżować konno od wioski do wioski podejmując się jakichś zadań na zabicie potworów. Niekoniecznie wszystkie osady muszą być super mega rozbudowane z dużą ilością questów, ale brakuje w tej grze jakiejś podróży, tak samo jak to było w Dragon Age 2.

08.06.2011 18:18
Bart2233
33
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Twórcy najbardziej chwalą swobodę rozgrywki, mam tylko nadzieje że gra okaże się wciągająca i przyciągnie mnie na dłużej niż Oblivion.

IMO nigdy nie lubiłem narracji w grach z serii TES, strasznie miałka mi się wydawała, może teraz się to zmieni.

08.06.2011 19:19
34
odpowiedz
Rick24
136
Generał

Nikuu: Nie przypominam sobie, abym na poziomie np. 20 w Oblivionie mógł walczyć z wilkiem. Level scaling zmieniał także potwory pojawiające się w grze i tak na poziomie 5 były właśnie wilki, które stopniowo zanikały na rzecz np. trolli. Poprawcie mnie, jeśli źle piszę, grałem z pół roku temu na PC.

Mylisz się... Ja na wilki w Oblivionie trafiałem nawet będąc na 45 levelu.
Co zaś się tyczy portu gry z konsoli to na pewno nie będę z tego powodu jej od razu skreślał, powiem nawet więcej - to nadal najważniejsza gra, której premiera jest przewidziana na ten rok. Tutejsza zapowiedź też jest bardzo optymistyczna. Że graficznie nie będzie to taki skok jakościowy jaki był między Morrowindem a Oblivionem? Co z tego. Dla mnie grafa może być taka jak w Obku + poprawione twarze postaci.

08.06.2011 19:27
dia8el
35
odpowiedz
dia8el
92
Wiedźmin

Pieprzone konsole!

Wyobraźcie sobie, gdyby silnik skalowany był tylko na PC, a nie na te x... i ps...gówna!

Tym czasem mimo, że czas płynie, my znów dostaniemy wczytywanie przy zmianie lokazji + beznadziejne zielone place w oddali... :/ Plus mniej polygonów na modelach, żeby ww. złom mógł to uciągnąć... (F**K!)

Ahhh
Zdołowała mnie ta wiadomość :(

08.06.2011 19:58
Ictius
36
odpowiedz
Ictius
134
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@dia8el

Nie popłacz się. Dać chusteczkę, żebyś nosek wysmarkał?

Dajcie spokój, grafa nie liczy się. No może nie do końca, ale to gameplay jest najważniejszy. Graficznie mi się podoba, więc narzekać nie mam zamiaru.

08.06.2011 20:33
dj_sasek
37
odpowiedz
dj_sasek
154
Freelancer

No ładnie. Port z konsoli... Znowu głupie konsole niszczą dobrą grę. Mam nadzieję, że mimo iż to będzie port z konsoli to będzie to dobry port, a mody umożliwią poprawienie tych niedociągnięć związanych ze słabymi konsolami. Seria zaczęła się od PC a teraz taki nóż w plecy ze strony twórców... A tak dobrze się zapowiadało, już szukałem preordera nawet... No cóż trzeba poczekać, mam nadzieję, że to będzie dobry port z konsoli...

08.06.2011 20:38
Mastyl
38
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Rick24 - ja mam 37 bodajże poziom w Oblivionie, i od czasu do czasu spotykam i wilka, i kraba, a czasami nawet szczura.

08.06.2011 21:12
👎
39
odpowiedz
Godwar
67
Konsul

ale skok jakościowy nie jest tak wielki Bardzo przyjemny żart, że strony autora tekstu.

08.06.2011 21:52
przemas478
40
odpowiedz
przemas478
103
Senator

Zapowiada się świetny erpeg, oby tak było to chętnie sobie pogram w tym roku w dwie świetne gry z tego gatunku.

08.06.2011 23:14
qqqqqq
41
odpowiedz
qqqqqq
4
Generał

Jedynie co mnie wkurzało w Oblivione to ten durny level up świata razem z twoim levelem, no chyba jakiś kretyn to wymyślił, taka głupota, grę ukończyłem może na 3 levelu, bo stwierdziłem, że po co levelować skoro nic mi to nie daje, raptem potwory są coraz silniejsze, więc do widzenia i w tak prosty sposób schrzanili grę, wręcz perfekcyjną...

09.06.2011 13:15
😐
42
odpowiedz
zanonimizowany496124
48
Konsul

Dopóki nie powstanie zupełnie nowa generacja konsol, dopóty skoku jakościowego niestety nie uświadczymy, ale co najsmutniejsze, dość, że grafiki nie ulepszają, to nie potrafią też ulepszyć samej rozgrywki i co chwila otrzymujemy papkę sprzed kilku lat.... :/

09.06.2011 17:34
43
odpowiedz
Rick24
136
Generał

Mastyl: Rick24 - ja mam 37 bodajże poziom w Oblivionie, i od czasu do czasu spotykam i wilka, i kraba, a czasami nawet szczura.

Wystarczy się udać w pobliże jakiegoś zbiornika wodnego i w zasadzie możemy być pewnym tego że kraby tam będą. Szczury też nie są niczym niezwykłym, najłatwiej na nie trafić w kanałach. I nawet na tym 45 levelu nie są rzadkością :)

11.06.2011 10:20
👍
44
odpowiedz
zanonimizowany769021
11
Chorąży

Ja mam poziom 48, i gram na modzie, który częściowo wyłącza level scalling, gra staje się ciekawsza i przyjemniejsza, no bo niby jak na 48 poziomie możliwe jest to, aby mieć problemy z goblinami .

12.06.2011 09:26
Nolifer
45
odpowiedz
Nolifer
167
The Highest

Boje się co do jakość gry na pc . żeby ten port jakiś składowy był , nie zrobiony na odwal się

12.06.2011 11:29
46
odpowiedz
zanonimizowany688961
26
Generał

@Nikuu - Dobrze piszesz. Każdy stwór miał przypisany zakres poziomów postaci, przy którym się zaczynał się pojawiać i sam też miał kilka "poziomów rozwoju". Niektóre istoty (zwłaszcza zwierzęta) pojawiały się do końca gry (bez sensu byłoby, gdyby z lasów nagle znikły wszystkie wilki i dziki), inne były uzależnione od poziomu postaci.

Swoją drogą - level scaling pojawia się w wielu innych grach. W produkcjach ethesdy problemem nie jest skalowanie wrogów, ale przede wszystkim bardzo kiepsko zroziony rozwój postaci, przez który bardzo łatwo jest stworzyć postać zbyt słabą (potwory levelują wyłącznie w zdolnościach bojowych, przez co postacie gracza nastawione na inne umiejętności niż bitewne mają poważne utrudnienie na starcie).

Drugim błędem było zwiększanie samej siły i odporności przeciwników do nadludzkich poziomów, podcas gdy gracz rozwijał się powoli, ale kompensował to sprzętem. Wynikały z tego takie absurdy, jak np.: walka z ardzo silnym andyta, który okazywał się być uzbrojony w słaby sprzęt. Oscuro's Oblivion Overhaul zmienił to o tyle, że przeciwnicy nadal levelują, ale przede wszystkim poprzez uzyskiwanie coraz lepszego sprzętu.

@dj_sasek - Znowu głupie konsole niszczą dobrą grę.

Największe niedociągnięcia gier Bethesdy nie mają związku z platformą. Fabuła, zadania i dialogi nie są związane z platformą. Morrowindowy interfejs był zoptymalizowany pod mysz, a i tak wyglądał fatalnie.

14.06.2011 10:58
47
odpowiedz
pixelkiller
8
Legionista

Podobno "Piątka" jeśli chodzi o fabułę, nie będzie zaskakiwała i że tak się wyrażę - podniecała. Aczkolwiek to tylko plotki wiec czekam na tą produkcję z niecierpliwością ;)

20.09.2011 20:57
48
odpowiedz
zanonimizowany652882
5
Legionista

Kupuję ją na xboxa 360,ale muszę też kupić porządny telewizor do tej gry;D

20.09.2011 20:59
49
odpowiedz
zanonimizowany652882
5
Legionista

oblivion nie był do końca zrypany,ale drobne błędy sie zdarzały,ale i tak był obłędny,a i do tego MROCZNE BRACTWO:D

14.10.2011 10:17
👎
50
odpowiedz
rafciux
9
Legionista

Dlaczego PC-towcy będą sobie grali w polskiej wersji językowej a my nie?
Not fair.

24.10.2011 22:04
Oseth
51
odpowiedz
Oseth
85
Wild animal

Nie wiem o co ten płacz "miłośników wrażeń artystycznych" dotyczący grafiki w Elderscrolls. Pamiętacie Morrowinda ? Jak dla mnie jeśli zrobią RPG tak udanego jak Morro to i grafika może być na tamtym poziomie. Natomiast po screenach widzę że będzie po prostu pięknie, po 5 minutach w Skyrim mam nadzieje że grafika akurat nie będzie w tej grze najważniejsza - jak to zresztą bywa w dobrych RPG. Pozdro

Zapowiedź The Elder Scrolls V Skyrim [360] - E3 2011 - pierwsze spojrzenie