Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 7 "Powrót do Valkenswaard" (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Wydaje się, że jednym z kluczowych miejsc na tej planszy, które warto przejąć, jest wylot drogi w lewym, dolnym rogu mapy (#3). Przy punkcie strategicznym (1) znajduje się tam okopany Churchill (2) i budynek brytyjskiej kwatery (3). Drugi okopany Churchill (4) stoi dalej przy drodze, którą od południa wjeżdżają na planszę inne alianckie czołgi, m.in. Firefly'e (5). Tzn. zaczynają wjeżdżać w momencie kiedy uda nam się dotrzeć do centrum planszy - wówczas angielskie "puszki" zaczną się systematycznie pokazywać na drogach na południu i północy planszy i kierować się w kierunku centrum mapy. Tutaj, w tym południowo-zachodnim rogu, zaatakowałem je dwiema Panterami (6) (wspomniana na początku grupa Panter), z niewielkim wsparciem 2-3 drużyn piechoty (7). Te ostatnie służyły mi przede wszystkim do przyciągania uwagi wrażych tanków (by Pantery gryzły je z zaskoczenia), naprawiania uszkodzeń obu niemieckich czołgów i przejmowania punktów: strategicznych (1) i z zasobami (8) (pech chciał, że straciłem Kettenkrada). Budynek kwatery (3) można przejąć w taki sam sposób jak punkt-serce sektora, chyba trwa to krócej niż zrównanie go z ziemią. Po opanowaniu tego południowo-zachodniego rogu planszy alianckie puszki już nie powinny tutaj wjeżdżać na planszę (tylko na północy nadal będą to czynić). Zadanie "medalowe" w tej misji polega na zniszczeniu 10-u ciężarówek zaopatrzeniowych , które w pewnych odstępach czasowych wjeżdżają na planszę na północy (jak pozostałe angielskie pojazdy) i kierują się na południe, przejeżdżają przez miasteczko Valkenswaard w centrum mapy, zdążając główną drogą właśnie do tego rogu planszy. To, że się zbliżają obrazuje na ekranie czerwona strzałka (9). Potem oczywiście samochody te opuszczają planszę. Dlatego trzeba - o ile zależy nam na medalu - jak najszybciej opanować ten rejon mapy, a wtedy żadna ciężarówka zaopatrzeniowa już z niej nie ucieknie.

# 3 - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 3
# 4 - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 4

Później należy odbić na północ i posuwać się wzdłuż głównej drogi z zamiarem zniszczenia drugiego angielskiego wozu dowodzenia (#4). Powinien mieć on (1) obstawę ze trzech okopanych czołgów (w momencie twojego ataku mogą się "odkopać" i spróbować przemieścić). Zanim się do niego dobierzesz zaatakuj obiema Panterami (2) - by poszło szybciej - słabego Cromwella (3) po lewej. Piechota przejmuje w tym czasie punkty: paliwowy (4) i strategiczny (5) przy drodze. Ten drugi warto opanowywać drużyną uzbrojoną w panzerschrecka by w razie potrzeby zniszczyć ciężarówkę zaopatrzeniową (6) lub inny pojazd (np. transporter M3, lekkiego Stuarta) jaki może się napatoczyć na drodze (one ciągle będą podążać z północy). Wrak (6) można po chwili wykorzystać jako dobrą osłonę dla piechurów. Za Panterami (2) warto zaś wysłać 1-2 drużyny (7) by służyły niemieckim czołgom naprawami. Po zniszczeniu Cromwella (3) koncentruj się przede wszystkim na wozie dowodzenia (1) stojącym między budynkami (aby nie zdążył zwiać), odganiając się tylko od czasu do czasu od pozostałych angielskich "puszek". Na jedną z nich twoja piechota powinna szczególnie uważać i trzymać się od niej na dystans bo jest to Churchill-Crocodile (8), uzbrojony w miotacz ognia. Po rozbiciu npla podążamy na północ, w stronę najbliższego mostu na rzece - do rozwałki został już tylko jeden, ostatni wóz dowodzenia.

W międzyczasie warto opanować skrzyżowanie (czy rozwidlenie) dróg w miejscowości Valkenswaard w centrum planszy (#5). Nie powinieneś mieć raczej większych trudności z dotarciem do niego, gorzej może być z zabawieniem na nim dłużej. Ale jeśli masz jeszcze Jagdpanthera (1) jest to jak najbardziej możliwe. Ustaw go na rozwidleniu, przed innymi czołgami, np. unieruchomionymi na pozycji Pz IV (2). Jeśli starczy ci zasobów (a powinno) można ściągnąć też tutaj np. Hetzera (3). Oczywiście Jagdpanther (1) też nie jest niezniszczalny i najlepiej byłoby schować go (jak i inne "puszki") między budynkami, tak by z wrażliwych boków osłaniały go ściany chałup. Ale nie zawsze jest to możliwe, stąd ustawienie na skrzyżowaniu, z którego jest przynajmniej niezły podgląd do przodu. Piechota uzbrojona w panzerschrecki (4) również się przyda - do naprawiania uszkodzeń twoich pojazdów pancernych (gł. Jagdpanthera), jak i ewentualnie do pilnowania prawej (wschodniej) flanki (drugorzędna droga), gdyby tamtędy próbował przemknąć jakiś wrogi pojazd (co nie powinno się zdarzać). Jagdpanther (1) będzie bez większych kłopotów rozłupywać angielskie pojazdy pchające się cały czas z północy obiema drogami (5 i 6). Głównie Shermany Fireflye (najgroźniejsze), lekkie Stuarty, transportery, jeepy i ciężarówki zaopatrzeniowe. Stój sobie tutaj spokojnie aż sfajczysz wszystkie 10 wymaganych do zdobycia odznaczenia ciężarówek zaopatrzeniowych - ile ci ich jeszcze zostało do spalenia można sprawdzić po najechaniu kursorem na niebieską ikonę po lewej stronie ekranu (7). Po zniszczeniu wszystkich zadanie "medalowe" zostanie wykonane, a nagroda (8) przyznana niezwłocznie. Pozostanie już tylko rozprawić się z ostatnim brytyjskim wozem dowodzenia, który do tej pory najpewniej stał ze swoją obstawą dalej na północy (9), przy drodze. Jest jednak równie prawdopodobne, że spróbuje on zmienić miejsce postoju, zwykle uciekając razem ze swoją obstawą na zachód, za rzekę. By się tam jednak dostać musi wpierw przejechać przez jeden z mostów - trochę dalej na lewo (zachód) od twojej pozycji na rozwidleniu dróg znajduje się najbliższy z nich. Warto zostawić nieprzyjacielowi trochę wolnego miejsca między tym mostem a rozwidleniem by wróg, myśląc że twoich sił nie ma w pobliżu, raczył skorzystać właśnie z tej położonej bliżej ciebie przeprawy. Wtedy wystarczy tylko doskoczyć piorunem do przemieszczającego się wozu dowodzenia i równie błyskawicznie go skasować. Jest to tym łatwiejsze, że czasami ów pojazd dowodzenia blokuje się w okolicy mostu, tzn. na drugim brzegu rzeki wcześniej okopuje się jakaś brytyjska puszka, która uniemożliwia mu przejazd - wymarzona sytuacja dla ciebie.

# 5 - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 6

Jeśli jednak nie udało ci się dorwać wozu dowodzenia w czasie jego podróży to trzeba z nim skończyć gdy już przystanie za rzeką, między zabudowaniami (#6). Ja zaatakowałem jego pozycję Panterami (1) ze wsparciem piechoty (podczas gdy na skrzyżowaniu cały czas wiązałem walką część pojazdów npla). Najpierw trzeba szybko spalić okopany czołg pilnujący przeprawy (stoi za mostem, jak pisałem wyżej). Równie błyskawicznie należy wyłączyć z walki stanowisko 25-funtowej haubicy (2) by nie wytłukła ci swoim ostrzałem piechoty towarzyszącej Panterom. Albo jeszcze wcześniej - stanowisko 17-funtowej armaty ppanc (3), które brytyjscy saperzy (4) mogą próbować zbudować na polu przed wozem dowodzenia (5), widocznym w oddali. Należy po prostu nie dopuścić do tego by je postawili, zabijając ich albo przeganiając. Później koncentruj się na zniszczeniu wozu dowodzenia (5), trzymając się na odległość od wiatraka (6) pełnego piechoty (porucznik plus jakieś oddziały uzbrojone w Piaty) i od czasu do czasu odganiając się od wrogich "puszek" pchających się przez drugi z mostów (7). Przeciwko tym ostatnim możesz rzucić jakąś drużynę piechurów, najlepiej wyposażoną w panzerschrecka. Inna, jedna lub dwie, powinna cały czas naprawiać Pantery (1), jeśli te tego potrzebują. Pozostałe drużyny grenadierów - o ile takowe jeszcze tutaj posiadasz - można rzucić do ataku np. lewym skrzydłem, przy krawędzi planszy - kopy kuloodpornego siana (8) dają niezłą osłonę przed ogniem wroga. Zniszczenie tego ostatniego, trzeciego wozu dowodzenia (5) powinno zakończyć misję. Ważne jest tylko - jeśli zależny nam na medalu - by zrobić to po spaleniu wszystkich 10-u ciężarówek zaopatrzeniowych wroga, inaczej odznaczenie przepadnie.