Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 4 "Carpiquet: Lotnisko" (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Misja 4 "Carpiquet: Lotnisko"

Główne zadania - Misja 4 Carpiquet: Lotnisko (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Główne zadania:

(1) Odeprzyj kontratak Osi

(2) Zabezpiecz lotnisko

Dodatkowe zadania:

(1) Zneutralizuj działa

(2) Zestrzel samoloty

"Medalowe" zadania:

(M) Uratuj komandosów

Najpierw trzeba się przygotować na nadchodzący niemiecki kontratak. Masz, o ile dobrze pamiętam, 5 minut na zorganizowanie defensywy. Dysponujesz jednostkami, które wyszły cało z poprzedniej bitwy - ten scenariusz to jej dalszy ciąg. Linię obrony proponuję sobie zorganizować tak jak widzisz na mojej mapie (niebieskie jednostki). Zauważ, że wozy dowodzenia i wsparcia przesunąłem z pozycji startowych trochę bardziej na południe, tak aby zapewnić sobie zwiększone dostawy zasobów z sektorów amunicyjnych i jednocześnie móc szybko dosyłać ewentualne posiłki na linię obrony. Z kolei wóz dowodzenia sił pancernych stanie się dostępny po "wyprodukowaniu" w jednym z pozostałych wozów (obecnych od początku misji) kapitana. Sugeruję umieścić wóz dowodzenia w ostatnim z sektorów amunicyjnych, jak najbliżej linii obrony. Albo tak, jak widzisz na mapie - w sektorze paliwowym, by zwiększyć dostawy paliwa dla twojego wojska. W sąsiednim sektorze znajduje się nieobsadzone stanowisko 20mm działka plot - można zająć je dwójką ludzi z jednej z drużyn piechoty. Tyle odnośnie ustawienia wojska na tej mapie, którą załączam powyżej.

Na planszy, w zbliżeniu, owo ustawienie wyglądać będzie mniej więcej tak. Przy zachodniej (lewej) krawędzi mapy (#1) obsadź drużyną zwykłej piechoty 88mm armatę plot/ppanc Flak 36 (1). Zostanie ci z tej drużyny paru ludzi - zajmij nimi stanowisko 50mm armaty ppanc Pak 38 (2) i przesuń działo gdzieś bliżej okopów i porucznika (3), którego powinieneś trzymać pomiędzy swoimi ludźmi ukrytego za workami z piaskiem. Wprawdzie nie daje on, w przeciwieństwie do kapitana, bonusów defensywnych (lecz do ataku), ale nie zaszkodzi być blisko niego. Drużynami komandosów zbierz leżącą w pobliżu broń (panzerschrecka i lekki MG-42) i obsadź okopy (4 i 5) po obu stronach drogi. Można niby wsadzić jedną z tych drużyn do tego małego budyneczku (6) ale chałupka owa lubi obrócić się w ruinę gdy na twoje pozycje spadnie (przed niemieckim kontratakiem) nawała artyleryjska. Lekki czołg Stuart (7) ukryj albo za drzewami (8), albo właśnie za budynkiem (6), albo przed okopami (5) po lewej - jest tam jakaś kępa drzew za którą można go schować. Chodzi o to by Stuart otwierał ogień do Niemców, którzy niebawem nadejdą, konkretnie szwabskich samochodów pancernych (9), z boku. A i szkopskiej piechocie (10) będzie mógł wygarnąć amunicją rozpryskową, wyjeżdżając na chwilę z ukrycia. Jeśli masz jakiegoś lekkiego Tetrarcha to również umieść go na jednej z wcześniej wspomnianych pozycji przewidzianych dla Stuarta. Całość sił zgromadzonych na tym obszarze (lewa, zachodnia flanka) możesz zaznaczyć i przyporządkować sobie pod klawisz z cyfrą (11), by potem łatwo i szybko przełączać się na nią i przeskakiwać w to miejsce dwukrotnie wklepując tylko ten klawisz. Wóz wsparcia (nie widać go na tym obrazku) znajduje się blisko tej pozycji ale bardziej na południe.

# 1 - Misja 4 Carpiquet: Lotnisko (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 1
# 2 - Misja 4 Carpiquet: Lotnisko (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 2

Teraz twoje prawe (wschodnie) skrzydło (#2). Drużyną piechoty obsadź obie armaty: 88mm plot/ppanc (1) i 50mm ppanc (2). Pierwsza będzie raziła niemieckie czołgi (3) pchające się od północy drogą i polem, a czasem i postrzela sobie do szwabskiego samolotu (4), który pewnie pojawi się nad planszą. Samolocik nie jest specjalnie groźny, więc gdy widzisz, że armata akurat na nim koncentruje uwagę, gdy Niemcy pchają się z czołgami, to zmień jej cel na właściwy (czyt. czołg). Drugie działo możesz przesunąć za mały budynek (5) by raziło z boku i z ukrycia faszystowskie samochody pancerne (6) pchające się drogą. Komandosów z oficerem (7) umieść w okopie przy 88mm Flaku 36. Drużynę "specjalnych" można znowuż wsadzić niby do budynku (5) ale on również lubi się zawalić pod niemieckim ostrzałem artyleryjskim. Drugiego Stuarta (8) schowaj za drzewami aby ostrzeliwał z boku niemieckie "puszki", m.in. transportery uzbrojone w miotacze ognia (9), a czasem wyjechał i wygarnął piechocie amunicją rozpryskową. Wyjechać zza drzew możesz nim albo do przodu, albo do tyłu (Fryce pchają się bowiem, jak pisałem, drogą i polem) - gdy cofasz uważaj na drodze, możesz dostać się pod ogień niemieckiego stanowiska fortyfikacyjnego Pantherturm (10), które znajduje się trochę dalej na północ!

I wreszcie środek linii obrony (#3). W pobliżu okopu znajduje się wóz dowodzenia (1), aczkolwiek nie w sektorze strategicznym, lecz trochę bardziej na południe, by zapewniać dostawy amunicji z sektora ammo. Masz tu także stanowisko 88mm armaty Flak 36 (2), 50mm armaty ppanc Pak 38 (3), piechotę w okopie (4) dowodzoną przez kapitana (5) i drużynę/sekcję saperów (6). Twoi ludzie powinni nieźle sobie radzić odpierając kontrataki wroga, surowce powinny płynąć szerokim strumieniem. Kiedy w końcu zgromadzisz ich dostatecznie wiele postaraj się wybudować saperami (6) stanowisko 25-funtowej haubicy - gdzieś w tym miejscu (7) za okopem. Haubica przyda się trochę później, po odparciu wszystkich kontrataków nieprzyjaciela, do wsparcia własnego natarcia na lotnisko. Duży budynek po lewej (8) obsadzaj ludźmi na własną odpowiedzialność, bo jest już trochę podniszczony i również może się zawalić w wyniku ostrzału artyleryjskiego Fryców. Kapitan (5), jak i każdy inny brytyjski oficer, może wzywać wsparcie artyleryjskie haubic spoza mapy (9), jako cel wskazując niemiecką piechotę nacierającą z północy przez pole (10) i drogą (11).

# 3 - Misja 4 Carpiquet: Lotnisko (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 3
# 4 - Misja 4 Carpiquet: Lotnisko (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 4

O ile wcześniej (#4), zdobywając punkty dowodzenia (1), przeznaczyłeś je na "wsparcie królewskiej artylerii" ( "posiłki" ( "oficerów obserwacyjnych" (2). Od tej umiejętności z drzewa dowodzenia proponuję zacząć, chociaż najprawdopodobniej w czasie trwania całej misji uda ci się zarobić tyle punktów, że starczy ci na wszystkie umiejętności. Jeszcze jedno zdanie nt. niemieckich kontrataków. Nastąpią one po początkowych 5 minutach, które miałeś na zorganizowanie obrony i poprzedzone zostaną ostrzałem artyleryjskim (pierwsze pociski zaczną spadać jeszcze w ostatniej, 5-ej minucie). Potem Fryce zaatakują w trzech kolejno nadchodzących rzutach (każdy silniejszy) sporą ilością piechoty i wozów pancernych. Poczynając od transporterów (w tym z miotaczami ognia), samochodów zwiadowczych, pancernych i wreszcie czołgów Pz IV z krótkim działem (czołgi wsparcia piechoty). Będą nacierać na kierunkach oznaczonych na mojej mapie czerwonymi strzałkami, wchodząc na planszę ze wschodu i zachodu. Część Niemiaszków, gdy kontratak się załamie, ucieknie na północ, gromadząc się przy hangarach lotniska.