Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Knights of Honor - poradnik do gry

Knights of Honor - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szpieg | Dwór królewski w Knights of Honor poradnik Knights of Honor

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Spy (Szpieg)

Szpieg to ostatnia i zarazem najciekawsza z profesji występujących w Knights of Honor. Zasada funkcjonowania szpiegów jest naprawdę ciekawa i warto ją dokładnie poznać przed rozpoczęciem gry. Jak już wiecie, najważniejszymi osobami w królestwie jest dziewięciu specjalistów (rycerzy). W praktyce odciskają oni na każdym imperium o wiele większe piętno niż rodzina królewska. Specjalistą może zostać bądź członek rodziny królewskiej, bądź rycerz z naboru. Domyślnym założeniem jest to, iż kandydaci na marszałków, kleryków, szpiegów i innych to bezrobotni rycerze szukającego jakiegoś zajęcia. Mogą być to też jednak szpiedzy wrogich imperiów.

Podstawowym zadaniem szpiega jest dostanie się na dwór królewski wskazanego imperium. Jest on tam zatrudniany w charakterze aktualnie potrzebnego specjalisty. Teoretycznie zatrudnienie nie będzie możliwe jeśli gracz komputerowy zapełnił już cały dwór. W praktyce komputer albo nie zatrudnia maksymalnej puli specjalistów, albo często ich wymienia, by gracz miał tu jakieś możliwości manewru. Gdy szpieg dostanie się na dwór, będzie dysponował szeregiem akcji zależnych od funkcji jaką pełni. Warto pamiętać, iż sposób w jaki szpiedzy dostają się na dwór obowiązuje tak samo dla SI, jak i dla gracza. Może się więc zdarzyć, iż nawet cały wasz dwór wypełniony będzie szpiegami różnych królestw. Aby temu zapobiec należy posiadać na dworze szpiega, który nie będzie przydzielony do żadnych zadań. Szpiedzy tacy zajmują się kontrwywiadem, czyli namierzaniem wrogich agentów próbujących dostać się na dwór gracza. Profesja szpiega jako jedyna po mnichu warta jest wydatków na edukację. Im bardziej wykształcony szpieg tym skuteczniejsze jego działania zarówno względem wywiadu, jak i kontrwywiadu. Jest to o tyle ważne, iż wraz z rozwojem gry pula "czystych rycerzy" redukuje się niemal do zera, a jak za moment przeczytacie wrodzy agenci potrafią nieźle namieszać. Oto lista akcji jakie może wykonać szpieg zatrudniony w każdej z dostępnych profesji:

Marszałek

Peace Persuasion - Szpieg przekonuje króla infiltrowanego imperium do przyjęcia oferowanego traktatu pokojowego.

Instigate Army Revolt - Szpieg namawia dowódców infiltrowanego księstwa do wstąpienia w szeregi buntowników. W efekcie armie infiltrowanego imperium zaczynają walczyć przeciwko swemu władcy.

Divert Crusade - Szpieg zmienia cel ataku krzyżowców. Akcja ta jest dostępna tylko dla szpiega będącego marszałkiem przydzielonym do krucjaty.

Invade - Szpieg kieruje armię buntowników przeciwko wskazanemu królestwu. Akcja ta jest dostępna tylko, gdy szpieg jest marszałkiem stojącym na czele armii buntowników.

Kupiec

Steal Gold - Szpieg wykrada złoto ze skarbca infiltrowanego imperium.

Sabotage Trade Route - Szpieg zrywa wymianę handlową. Akcja ta jest dostępna, gdy szpieg zostanie przydzielony do którejś z dróg handlowych.

Arrange Annexation - Szpieg aranżuje przekazanie ziem infiltrowanego księstwa, królestwu gracza. Akcja ta jest dostępna gdy infiltrowane księstwo jest mniejsze od królestwa gracza lub jest jego wasalem.

Mnich

Propagate Culture - Zwiększa nostalgię we wszystkich prowincjach infiltrowanego imperium. Z czasem prowadzi to do buntów. Akcja ta dostępna jest tylko, gdy szpieg nie jest przydzielony do żadnej prowincji.

Spread Heresy - Zarządzana prowincja porzuca aktualnie obowiązującą wiarę. Nową wiarą staje się pogaństwo. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Spread Religion - Zarządzana prowincja porzuca aktualnie obowiązującą wiarę. Nową wiarą staje się religia obowiązująca w imperium gracza. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Hand Over Town -Umożliwia przejęcie zarządzanej prowincji bez walki. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Claim Independency -Umożliwia odłączenie zarządzanej prowincji od infiltrowanego księstwa. Powstanie nowe księstwo z marionetkowym królem. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Papież

Excommunicate - Szpieg nakłada ekskomunikę na wskazane królestwo.

Preach Crusade - Szpieg nakazuje krucjatę przeciwko wskazanemu królestwu.

Budowniczy

Hand Over Town - Umożliwia przejęcie zarządzanej prowincji bez walki. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Claim Independency - Umożliwia odłączenie zarządzanej prowincji od infiltrowanego księstwa. Powstanie nowe księstwo z marionetkowym królem. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Rządca ziemski

Hand Over Town - Umożliwia przejęcie zarządzanej prowincji bez walki. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Claim Independency - Umożliwia odłączenie zarządzanej prowincji od infiltrowanego księstwa. Powstanie nowe księstwo z marionetkowym królem. Akcja ta dostępna jest, gdy szpieg został przydzielony do prowincji.

Szpieg

Assassinate King - Szpieg podejmie próbę zgładzenia monarchy stojącego na czele infiltrowanego królestwa.

Assassinate Royal Family - Szpieg podejmie próbę zgładzenia członka rodziny królewskiej infiltrowanego królestwa.

Nasty Gossip - Szpieg doprowadzi do zerwania wszelkich traktatów wiążących infiltrowane imperium z imperium gracza. Jest to akcja przydatna wtedy, gdy gracz chce zerwać stosunki dyplomatyczne z którymś z imperiów bez obniżania wskaźnika potęgi królestwa.

Marionetkowy król

Declare War - Szpieg wypowiada wojnę innemu imperium.

Hand Over Crown - Szpieg przekazuje graczowi koronę, a co za tym idzie ziemie które formalnie do niego należą.