Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 9 marca 2018

Gniazdo żmij to zadanie głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance, w którym Henryk musi zakraść się do dużego obozu bandytów w Przybysławicach. Nadrzędnym zadaniem głównego bohatera jest przeprowadzenie rekonesansu w tej lokacji, aczkolwiek pojawia się też okazja do wykonania opcjonalnych aktów sabotażu. Zajęcie się tymi dodatkowymi celami misji ułatwi przebieg dużej bitwy w kolejnym głównym queście gry.

Uwaga - Zanim przystąpisz do tego questu zaopatrz się w co najmniej jednego Zbawiennego Sznapsa. Warto też odciążyć maksymalnie Henryka i jego wierzchowca, bo bohater będzie mógł odnaleźć i założyć (ciężkie) elementy kumańskiej zbroi.

Uwaga - Jeśli masz zamiar przeprowadzić "pełny" sabotaż to rozważ też zabranie na tę misję 4 butelek z trucizną (Poison). W tej sprawie możesz spotkać się np. z zielarką mieszkającą w lesie obok Samopszy. Wystawia ona na sprzedaż zarówno gotowe butelki z trucizną jak i przepis, w oparciu o który możesz ją własnoręcznie przygotować (po dotarciu do dowolnego stanowiska alchemicznego).

Odnalezienie obozu bandytów w Przybysławicach

W zależności od decyzji podjętych w poprzednim głównym queście będziesz od razu znał lokalizację obozu bandytów w Przybysławicach lub konieczne będzie odnalezienie obozu w oparciu o otrzymane wskazówki - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

W zależności od decyzji podjętych w poprzednim głównym queście będziesz od razu znał lokalizację obozu bandytów w Przybysławicach lub konieczne będzie odnalezienie obozu w oparciu o otrzymane wskazówki. W obu przypadkach najlepiej rozpocząć w obozie drwali w niewielkiej odległości na północ od Talmberku - jest to punkt 1 na naszej mapie.

  1. Wyrusz ścieżką prowadzącą przez las na północ. Po dotarciu do pierwszego rozwidlenia (punkt 2 na naszej mapie) wybierz lewą ścieżkę, czyli nadal podróżuj dokładnie na północ.
  2. Po dotarciu do drugiego rozwidlenia (punkt 3 na naszej mapie) wybierz lewą odnogę.
  3. Po dotarciu do trzeciego rozwidlenia (punkt 4 na naszej mapie) ponownie wybierz lewą odnogę.
  4. Po dotarciu do większego czwartego rozwidlenia (punkt 5 na naszej mapie) wybierz środkową ścieżkę, a więc podróżuj na zachód.
  5. Celem podróży są Przybysławice (Pribyslavitz - punkt 6 na naszej mapie). Możesz oczywiście dotrzeć od razu w to miejsce i pominąć wszystkie poprzednie punkty orientacyjne w lesie.

Przeprowadzenie rekonesansu w obozie bandytów w Przybysławicach

Zanim zbliżysz się do wrogiego obozu w Przybysławicach warto wiedzieć o dwóch rzeczach - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Zanim zbliżysz się do wrogiego obozu w Przybysławicach warto wiedzieć o dwóch rzeczach:

  1. W okolicy przebywają bandyci oraz towarzyszący im Kumanie. Nie rzucą się oni od razu do ataku na widok bohatera. Jeśli zostaniesz przez nich zauważony to zbliżą się do Henryka i zastawią mu drogę. Masz wtedy trochę czasu na to żeby opuścić tę okolicę zanim wrogowie zainicjują swoje ataki. Zależność ta nie dotyczy dalszej części infiltracji Przybysławic. Jeśli zostaniesz przyłapany już na terenie wrogiego obozowiska to spodziewaj się ataku bez ostrzeżenia.
  2. Przeprowadzenie pełnego czy nawet częściowego rekonesansu wrogiej lokacji jest opcjonalne. Jeśli bardzo ci się śpieszy to możesz zbliżyć się/wkroczyć do obozowiska bandytów jedynie na tyle żeby zaktualizował się cel misji. Możesz wtedy przedwcześnie powrócić do Radzika, ale Henryk zda mu w takiej sytuacji niepełny raport i w rezultacie do stoczenia będzie o wiele trudniejsza bitwa w kolejnym queście.
Gra nie wymusza wykonania zwiadu o ściśle określonej porze dnia - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Gra nie wymusza wykonania zwiadu o ściśle określonej porze dnia. Przeprowadzenie rekonesansu w godzinnach dziennych jest jak najbardziej możliwe, ale może być utrudnione nawet jeśli założysz opisane poniżej przebranie. Wskazane jest zaczekanie na nastanie nocy. Ograniczy to pole widzenia wielu przeciwników, a ponadto część z nich uda się na odpoczynek.

  1. Zwiad możesz zaliczyć pozostając w domyślnym stroju, ale musisz wtedy trzymać się z dala od wrogów i nie dać się nikomu przyłapać na terenie obozowiska. O wiele lepszym pomysłem jest pozyskanie fragmentów kumańskiej zbroi.
  2. Pozwoli ci to na przebranie się za jednego z przeciwników i o wiele swobodniejsze podróżowanie po całych Przybysławicach. Jednym ze sposobów na zdobycie elementów kumańskiego pancerza jest zaatakowanie jednego z Kumanów patrolujących teren wokół obozowiska.
  3. Przykładową osobę prezentuje obrazek. Na atak zdecyduj się tylko jeśli wytypowany przeciwnik nie znajduje się w polu widzenia innych wrogów. Nie przystępuj ponadto do standardowego pojedynku, tylko zakradnij się od tyłu do Kumana i go ogłusz (możesz go też od razu dobić).
1 - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
Alternatywny sposób na zdobycie zbroi jest o wiele bezpieczniejszy, gdyż zakłada wykradzenie jej z jednej ze skrzyń - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Alternatywny sposób na zdobycie zbroi jest o wiele bezpieczniejszy, gdyż zakłada wykradzenie jej z jednej ze skrzyń. W tym przypadku postaraj się zakraść do Przybysławic od północnej strony. Zlokalizuj pokazaną na powyższych obrazkach dziurę, przez którą łatwo można się przecisnąć.

  1. Zatrzymaj się tuż po przejściu przez nią, bo w zadaszonym obszarze jest skrzynia (ma zamek o niskim poziomie trudności) i składowane są w niej fragmenty zbroi (elementy pancerza są też w innych okolicznych skrzyniach, ale do nich już trudniej się zakraść).
  2. Niezależnie od sposobu pozyskania fragmentów zbroi załóż je (w tym obowiązkowo zamknięty hełm) i zdejmij także wszystkie pozostały elementy pancerza, z których do tej pory korzystałeś (rozważ przeniesienie ich do inwentarza konia jeśli Henryk zostanie mocno przeciążony).

Uwaga - Po pozyskaniu i założeniu kumańskiej zbroi warto zużyć Zbawiennego Sznapsa na zapisanie stanu gry. Nie będziesz musiał ponownie zdobywać pancerza na wypadek gdy zostaniesz przedwcześnie zdemaskowany przez wrogów.

Po założeniu zbroi Kumana możesz podróżować po całych Przebysławicach, ale - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Po założeniu zbroi Kumana możesz podróżować po całych Przebysławicach, ale:

  1. Możesz zostać zdemaskowany jeśli nie założyłeś wszystkich elementów pancerza (pozyskanych od wroga lub ze skrzyni) lub jeśli nie zdjąłeś wszystkich dotychczas używanych fragmentów zbroi (bronie możesz zostawić sobie te same).
  2. Możesz zostać zdemaskowany jeśl dokonasz aktu sabotażu na oczach przeciwników (szczegóły w dalszej części tekstu).
  3. Możesz wzbudzić podejrzenia u wybranych przeciwników (jest to najbardziej prawdopodobne podczas pobytu w północnym kumańskim obozie). Wyruszą oni wtedy w stronę Henryka i gdy zbliżą się do niego automatycznie załączy się rozmowa. Możesz użyć perswazji, zaimponowania lub zastraszenia, ale każdej tej opcji tylko ten jeden raz. Możesz tu zastosować "taktykę" polegającą na nie pozwalaniu na to żeby przeciwnik podszedł blisko do Henryka. Jeśli widzisz, że ktoś wyruszył w stronę bohatera to biegaj po obozowisku i kontynuuj rekonesans. Przeciwnik nie zostanie w ten sposób przedwcześnie zaalarmowany. Na odbycie rozmowy zdecyduj się dopiero gdy będziesz miał w planach przeprowadzenie opcjonalnych aktów sabotażu.

Dodatkowa uwaga - Jeśli zostałeś zatrzymany i zawaliłeś próbę skorzystania z unikalnej opcji dialogowej to nie doprowadzisz automatycznie do walki. Jedyną różnicą będzie to, że nie otrzymasz punktów doświadczenia do Retoryki. Walka zainicjowana zostanie tylko jeśli wybierzesz "standardową" odpowiedź po uprzednim wykorzystaniu wszystkich trzech unikalnych.

Podczas pobytu na terenie Przebysławic (bez przebrania lub z założoną kumańską zbroją) możesz docierać do lokacji powiązanych z rekonesansem - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Podczas pobytu na terenie Przebysławic (bez przebrania lub z założoną kumańską zbroją) możesz docierać do lokacji powiązanych z rekonesansem. Za każdym razem gdy znajdziesz się w takim miejscu Henryk wypowie jedno lub kilka zdań żeby skomentować dane znalezisko (np. jaką ochronę sojuszniczym wojskom dana lokacja zapewni podczas szturmu). Zbadaj w miarę możliwości następujące obszary:

  1. dwie główne przeprawy przez rzekę (mostek, do którego doprowadzi Cię główna ścieżka, oraz drugi południowy)
  2. południową i południowo-zachodnią część Przebysławic (Henryk skomentuje, że to dobre miejsca do ataku z zaskoczenia)
  3. centralną część Przebysławic (bohater skomentuje m.in. obecność palisady)
  4. mniejsze północne obozowisko
  5. większe zachodnie obozowisko - powinna się tu załączyć scenka przerywnikowa ukazująca jak Konus zabija jednego ze swoich ludzi

Sabotaż w obozie bandytów w Przybysławicach

Oprócz przeprowadzenia głównego rekonesansu możesz także zainteresować się dwoma opcjonalnymi celami questu, które dotyczą dokonania aktów sabotażu. Zaliczenie tych celów misji może zmniejszyć liczebność sił wroga oraz zmniejszyć skuteczność wrogich łuczników. Warto dodać, że celów misji nie musisz zaliczać w stu procentach. Możesz je zaliczyć tylko częściowo (np. zatrucie tylko jednego kociołka), choć wtedy siły wroga nie zostaną osłabione w pełnym zakresie.

Sabotażu możesz dokonywać po kolei na bazie celów misji (np. na początek wszystkie kociołki i następnie wszystkie beczki ze strzałami) lub przeprowadzać go lokacjami. W tym drugim przypadku lepiej jest zacząć w "trudniejszym" północnym kumańskim obozie i następnie przemieścić się do zachodniego obozowiska bandytów.

2 - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
Po dotarciu do kociołka wybierz opcję wrzucenia do niego jakiegoś przedmiotu - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Pierwsza opcja sabotażu to zatruwanie kociołków z zupą. Są one porozmieszczane po różnych częściach Przybysławic - dwa kotły są w północnym kumańskim obozie (tym ze skrzynią z fragmentami kumańskiej zbroi) i kolejne dwa w zachodnim sąsiadującym z ruinami kościoła.
  2. Sabotaż możesz przeprowadzić tylko jeśli dysponujesz trucizną. Jeśli posłuchałeś wcześniejszej porady to mogłeś zabrać ze sobą truciznę na tę misję. Jeśli pominąłeś ten krok to na szczęście truciznę możesz też odnajdywać w trakcie eksploracji obozowiska. Jedna z butelek jest przy północnej skrzyni z fragmentami zbroi (obrazek 1), pozostałe odnajduje się m.in. w zamkniętych skrzyniach w różnych częściach obozowiska.

Po dotarciu do kociołka wybierz opcję wrzucenia do niego jakiegoś przedmiotu. Odszukaj następnie na liście truciznę (obrazek 2) i potwierdź akcję. Uwaga - Zanim wlejesz truciznę upewnij się, że nikt nie spogląda w stronę Henryka!

3 - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Druga opcja sabotażu do podpalanie strzał, które w nadchodzącej bitwie zostaną użyte przez wrogich łuczników. Są one składowane w różnych częściach Przybysławic i przykładowe takie miejsce prezentuje obrazek. Dwie beczki ze strzałami są w północnym kumańskim obozie (tym ze skrzynią z fragmentami kumańskiej zbroi) i kolejne dwie w zachodnim sąsiadującym z ruinami kościoła.
  2. Tu występuje jeszcze większe ryzyko wykrycia. Rozważ zostawienie sobie sabotażu strzał na sam koniec oraz prowadzenie działań sabotażowych nocną porą. Dodatkowo wcześniej ponownie zużyj Zbawiennego Sznapsa na zachowanie swoich aktualnych postępów. Po podpaleniu beczki ze strzałami szybko oddal się od tego miejsca, bo pojawią się tam wkrótce przeciwnicy.

Zdanie raportu Radzikowi

Do Radzika możesz powrócić - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Do Radzika możesz powrócić:

  1. Po wykonaniu zaledwie wstępnego rekonesansu obozowiska w Przybysławicach.
  2. Po wykonaniu pełnego rekonesansu w Przybysławicach.
  3. Po wykonaniu pełnego rekonesansu i zaliczeniu części opcjonalnych celów misji.
  4. Po wykonaniu pełnego rekonesansu i zaliczeniu wszystkich opcjonalnych celów misji - ten wariant zagwarantuje ci największe ułatwienia już po przystąpieniu do dużej bitwy w kolejnym głównym queście gry.

Jeżeli Henryk doprowadził do wszczęcia alarmu w obozowisku to jak najszybciej wydostań się z niego i rozpocznij ucieczkę. Nie próbuj walczyć, bo nie masz szans. Kontynuuj bieg aż oddalisz się trochę od przeciwników. Szybko przywołaj wtedy konia, wskocz na niego i z pomocą wierzchowca z większą łatwością zgub pościg. Jeżeli nie zostałeś wykryty to możesz opuścić tę lokację w dowolnym momencie.

W ramach zdawania raportu Henryk może wypowiedzieć się na następujące tematy:

  1. Lokalizacja obozowiska - Komentarz Henryka jest automatyczny.
  2. Liczebność sił wroga - Koniecznie wybierz ostatnią opcję z listy dialogowej żeby powiedzieć Radzikowi, że w Przybysławicach przebywa wielu przeciwników. Jeśli zaniżysz informacje na temat liczby wrogów to ogromna bitwa w kolejnym queście będzie o wiele trudniejsza i pojawi się ryzyko jej zawalenia.
  3. Obecność bandytów w obozowisku - Komentarz Henryka jest automatyczny.
  4. Obecność Kumanów w obozowisku - Komentarz Henryka jest automatyczny.
  5. Uzbrojenie przeciwników - Wybierz środkową opcję żeby powiedzieć Radzikowi, że wrogowie są dobrze rozmieszczeni.
  6. Odnalezienie drabin konstruowanych na potrzeby oblężenia - Komentarz Henryka jest automatyczny.
Jeśli powiedziałeś Radzikowi o dużej liczebności sił wroga to wyśle on Henryka do Talmberku po posiłki (otrzymasz też 125 groszy) - Gniazdo żmij | Zadania główne w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Jeśli powiedziałeś Radzikowi o dużej liczebności sił wroga to wyśle on Henryka do Talmberku po posiłki (otrzymasz też 125 groszy). Dotrzyj do zamku i spotkaj się z Panem Dziwiszem.

Uwaga - Pod koniec rozmowy z Dziwiszem możesz wyrazić gotowość do ataku lub poprosić o więcej czasu (moment decyzji pokazuje obrazek). Jeśli potwierdzisz gotowość to od razu rozpocznie się kolejny główny quest "Próba ognia". Jako że dobrze przygotować się wcześniej do bitwy lepiej jest wybrać drugą opcję dialogową i dotrzeć do Radzika dopiero po załatwieniu wszystkich spraw związanych z przygotowaniami. Sugerowane czynności w ramach przygotowania do bitwy zamieściliśmy w opisie przejścia misji Próba ognia.