Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex poradnik Elex

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

Na stronie jest opis przejścia zadania "Przetrwanie" gry Elex. To pierwszy quest głównej fabuły, który odblokowywany jest krótko po rozpoczęciu gry. Dotyczy on wydostania się ze startowej lokacji i dotarcia do jednej z większych wiosek z zamiarem zaopatrzenia się w nowy sprzęt na miejsce utraconego. Najłatwiej można tego dokonać przyjmując pomoc ze strony berserkera Durasa i wyruszając z nim do miasta Goliet.

Jak odblokować quest: Automatycznie na samym początku gry.

Pokonanie szczura nie jest trudne, ale wykonuj uniki i paruj ciosy - Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry
Pokonanie szczura nie jest trudne, ale wykonuj uniki i paruj ciosy

Przygodę rozpoczynasz obok ruin obserwatorium i bohater wyposażony jest wyłącznie w żelazny pręt. Podczas badania okolicy pamiętaj o tym żeby po drodze zabierać wszystkie interaktywne przedmioty, bo nawet jeśli ci się one już teraz nie przydadzą to możesz je później zużyć na potrzeby craftingu lub sprzedać.

Niedługo spotkasz pierwszego potwora - szczura (Sick Mass Rat). Zapoznaj się z podpowiedziami odnośnie walki (także tymi z naszego przewodnika do gry) żeby pokonać szczura możliwie bez utraty punktów zdrowia. Niedaleko znajduje się zniszczony dron C.R.O.N.Y. U3 i zbadanie go odblokuje nowy quest towarzysza - Na wpół uszkodzona puszka.

Zanim wejdziesz do budynku warto udać się w lewo i zbadać wzgórze - Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry

Zanim wejdziesz do budynku warto udać się w lewo i zbadać wzgórze. Natrafisz tam na silniejszego potwora Runt Biter (unikaj szarż dzięki uskokom na boki). Najcenniejszym znaleziskiem w tej okolicy jest pokazany na obrazku amulet podróżnika +1 Otwieranie zamków oraz +5 do pancerza.

Wejdź do budynku i pokonaj kolejnego szczura. W jednym z pomieszczeń powinien też być Łuk ogrodnika (Cultivator Bow), który jest dobrą alternatywą dla pręta jeśli preferujesz walkę dystansową (pamiętaj jednak żeby rozglądać się wszędzie za strzałami, bo nie możesz ich odzyskiwać z ciał przeciwników). Po dotarciu na duży balkon gra odblokuje nowy "zbiorczy" główny quest Akcja odwetowa (będzie on znajdował się w dzienniku przez praktycznie całą grę).

Możesz wyruszyć z Durasem do Goliet lub samemu zaplanować kolejne kroki - Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry
Możesz wyruszyć z Durasem do Goliet lub samemu zaplanować kolejne kroki

Dotrzyj balkonikami do windy i przywołaj ją. Po tym jak winda przewiezie bohatera wskocz do dziury i odszukaj w niej plecak odrzutowy Jet Pack. Od tego momentu możesz używać tego gadżetu do wykonywania krótkich lotów (przedostań się dzięki jet packowi do niedostępnego w inny sposób górnego korytarza), przy czym pamiętaj, że ma on limitowany zapas energii (na szczęście może się ona samoczynnie odnawiać gdy jet pack nie jest aktualnie używany).

Wyjdź z ruin gdzie spotkasz berserkera Durasa i zdobędziesz 200XP. Wybór opcji dialogowych w trakcie rozmowy będzie wpływał na nastawienie Durasa do bohatera. Najważniejsza decyzja do podjęcia to ta czy chcesz wyruszyć z Durasem do wioski Goliet gdzie Jax będzie mógł zaopatrzyć się w podstawowe wyposażenie. Możesz przystać na ten plan lub odmówić Durasowi. W tym drugim przypadku możesz w pojedynkę wyruszyć do Goliet (wioska jest na wschód od obserwatorium) lub zająć się eksploracją świata gry na własnych zasadach (jest to bardzo niewskazane).

Uwaga - Wyruszenie wraz z Durasem do Goliet nie jest równoznaczne z przyłączeniem się do frakcji berserkerów. Szansa na ewentualne dołączenie do tej frakcji pojawi się dopiero znacznie później.

Moment podjęcia decyzji w sprawie ruin - Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry
Moment podjęcia decyzji w sprawie ruin

Jeżeli przystałeś na propozycję Durasa to podążaj za nim. Durasa nie powinieneś zgubić, bo w razie potrzeby zatrzyma się i zaczeka (badaj okolicę, a natrafisz m.in. na lepszy zardzewiały topór Rusty Axe przy dużej plamie krwi na moście). Jeszcze ważniejszą informacją jest to, że Duras automatycznie będzie atakował wszystkie napotykane potwory. Możesz mu w tym pomagać lub oddawać sprawy w jego ręce (otrzymasz pełną wartość XP nawet jeśli to Duras dobije jakiegoś potwora).

W trakcie podróży otrzymasz w sumie 400XP i dotrzecie wkrótce do większych ruin. Możesz tu wybrać jak chcesz się zachować:

  1. Rezygnacja z eksploracji ruin i wyruszenie od razu dalej do Goliet. Pozwoli to uniknąć walk, ale nie zdobędziesz XP i nie znajdziesz cennych przedmiotów.
  2. Podjęcie decyzji o zbadaniu ruin (spodoba się to Durasowi) i ustaleniu co stało się z zaginionymi klerykami. Będziesz musiał zabić kilka potworów z ruin, ale Duras może w tym pomóc.
Jeśli chcesz zbadać ruiny do wkrocz do nich z Durasem (200XP) - Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry

Jeśli chcesz zbadać ruiny do wkrocz do nich z Durasem (200XP). W ruinach przebywają potwory Runt Mass Rat (nieco silniejszy szczur), Clumsy Rotboar (zmutowany dzik) oraz Runt Critter (są tylko w piwnicy), aczkolwiek silniejsze kreatury (ikona czaszki przy pasku zdrowia potwora) może bezproblemowo zabijać Twój towarzysz. W ruinach odnajduje się zwłoki kleryków - przykład na powyższym obrazku. Zbadanie każdego ciała pozwoli ci zdobyć broń kleryka Cleric Weapon (to przedmioty questowe, których można pozbyć się w Goliet) i do odnalezienia jest w sumie pięć sztuk broni. Za zdobycie wszystkich broni otrzymasz 100XP i kolejne 200XP za porozmawianie z Durasem.

Niezależnie od tego czy zbadałeś duże ruiny czy też nie musicie nadal kierować się w stronę Goliet. Otrzymasz tam 200XP i odblokowany przy okazji zostanie nowy quest towarzysza Wojownik Berserker. Podejdź do bramy pilnowanej przez Droga żeby oficjalnie zakończyć opisywany quest i zdobyć 400XP. Możesz teraz zająć się zbadaniem wioski i odblokować nowe poboczne questy, porozmawiać z Ragnarem czy złożyć wizytę w lokalnych sklepach.

NPC w zadaniu: Duras

Przedmioty: Łuk ogrodnika, Broń Kleryka