Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Filary Ziemi - poradnik do gry

Filary Ziemi - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia The Pillars of the Earth poradnik, solucja

The Pillars of the Earth, Księga 2: Siejąc wiatr. Kingsbridge – 5 lat później

Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021

Zobacz się z Alieną

Jako Jack w trakcie rozmowy Philipa z Tomem zajmuj się swoją pracą, czyli wykuwaniem kamiennej twarzy ozdabiającej wspornik. Ma to postać tradycyjnej minigierki (biała kulka przelatująca przez seledynowe pola). Po dwóch taki sekwencjach zręcznościowych wyświetli się opcja wyboru: kontynuowania pracy lub spojrzenia na Alienę. W tym pierwszym przypadku minigierka pojawi się ponownie - i tak za każdym razem, kiedy zdecydujesz się jednak pracować. W tym drugim - Jack zaniecha kucia.

Kiedy Jack zostanie tylko z Jonathanem, możesz spróbować dokończyć wspornik (albo odłożyć to na później), na co tak bardzo nalegał Tom - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Kiedy Jack zostanie tylko z Jonathanem, możesz spróbować dokończyć wspornik (albo odłożyć to na później), na co tak bardzo nalegał Tom. Niestety, Jack nie będzie z siebie zadowolony i ostatecznie (po dwóch kolejnych minigierkach) przerwie pracę. Jeśli masz ochotę, pogadaj z malcem, wyczerpując wszystkie opcje. Zauważ też gniazdo os w środkowej arkadzie po prawej.

Opuść katedrę wyjściem prowadzącym na targ (w dole ekranu). Tam Jacka zagadnie Martha. Kiedy na placu powstanie małe zamieszanie, zwróć uwagę na wypowiedź jednej z handlarek "mnisi tratują moje kurczaki" (okaże się za jakiś czas potrzebna). Pogawędź na każdy temat z Marthą, która jest dla Jacka jak siostra, wypytując ją m.in. o Alienę. Dowiesz się, że ukochana prawdopodobnie poszła do domu. Pożegnaj się, a Martha przypomni sobie, że ma dla Jacka wiadomość od Ellen (która trafi do zakładki "Przedmioty", zaś w zakładce "Mapy" wyląduje mapa klasztoru Kingsbridge, rok 1141).

Na koniec użyj na dziewczynie posiadanej procy (po wyjściu ze zbliżenia) - Martha zasugeruje, by Jack rozprawił się za jej pomocą z każdym gniazdem os, jakie zauważy - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Na koniec użyj na dziewczynie posiadanej procy (po wyjściu ze zbliżenia) - Martha zasugeruje, by Jack rozprawił się za jej pomocą z każdym gniazdem os, jakie zauważy.

Skieruj się na ścieżkę prowadzącą do miasteczka przy klasztorze (w dół ekranu). Kiedy Jacka zatrzyma stojący obok z Philipem Tom, możesz wyznać prawdę na temat wspornika lub skłamać. Po rozmowie z Tomem zgodnie z zamierzeniem maszeruj do miasteczka.

Wędruj do domu Alieny (po lewej, w górze ekranu) i zapukaj do drzwi, niestety, nie zastaniesz jej - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Wędruj do domu Alieny (po lewej, w górze ekranu) i zapukaj do drzwi, niestety, nie zastaniesz jej. W tej sytuacji wybierz się do młyna (w dole, po prawej). Tam Jackowi wreszcie uda się spotkać z ukochaną. Podczas ich rozmowy (żeby się zaczęła, muszą najpierw oboje spojrzeć kolejno w górę) możesz zarówno wybierać kwestie dialogowe Jacka, jak i Alieny. W którymś momencie padnie tytuł książki ("Amores" Owidiusza), której oboje postanowią poszukać. Kiedy od strony klasztoru dobiegną odgłosy jakiegoś zamieszania, para automatycznie przeniesie się do katedry.

Dowiedz się więcej o księdze dla Allie

Gdy Jack zostanie w katedrze prawie sam, nadarzy się okazja, by spełnić prośbę Marthy i zlikwidować wiszące pod środkową arkadą po prawej gniazdo os. Strzel do niego z procy (tradycyjna minigierka - jeśli wykażesz się w niej refleksem, gniazdo zostanie strącone). Opuść katedrę wyjściem w dole ekranu. Po sprzeczce z Tomem chłopak automatycznie znajdzie się poza murami klasztoru - wróć tam (w prawo).

Teraz wędruj na krużganek (pierwsze drzwi na prawo od katedry), a stamtąd na cmentarz (przejściem po prawej) - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Teraz wędruj na krużganek (pierwsze drzwi na prawo od katedry), a stamtąd na cmentarz (przejściem po prawej).

Tam zauważ grób Cuthberta oraz przysypiającego przy nim brata Arnaldusa - pogadaj z nim (do zakładki Przedmioty trafi notatka o losie Cuthberta) - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Tam zauważ grób Cuthberta oraz przysypiającego przy nim brata Arnaldusa - pogadaj z nim (do zakładki "Przedmioty" trafi notatka o losie Cuthberta). Dostrzeż też koleje gniazdo os (na murze w dole ekranu, po prawej), z którym poradź sobie za pomocą procy - tak jak z poprzednim, w katedrze.

Wreszcie skieruj się do domu przeora (drzwi na prawo od katedry), który jest równocześnie skryptorium. Niestety, jest w nim Remigius, co oznacza, że Jackowi nie uda się tam nic zdziałać. W tej sytuacji zainteresuj się kłócącymi się w pobliżu robotnikami. Zaczep ich i próbując ich pogodzić, stawiaj im za wzór kolejne osoby ("Pomyślcie o innych ludziach") - aż jako propozycja pojawi się subprzeor. Wzmianka o nim (w dość niefortunnym kontekście) wystarczy, by wywabić Remigiusa na zewnątrz. Wejdź do skryptorium.

Zagadnij siedzącego po prawej młodego mnicha (w efekcie tej rozmowy do zakładki "Przedmioty" trafi księga Philipa "Sprawiedliwość Kościoła"). Kiedy skończycie ten temat, zagadnij go ponownie (albo użyj na nim wskazówki dotyczącej dzieła Owidiusza) - Jack dowie się, że kopia "Amores" znajduje się w Winchesterze. Opuść skryptorium, przejdź przed katedrę (strzałka na lewo od wejścia do domu przeora), a stamtąd maszeruj ścieżką wiodącą do miasteczka (w dół ekranu) i oczywiście do domu Alieny (jeśli jesteś w dobrych stosunkach z Alfredem, a mimo to planujesz się na nim zemścić, zajmij się najpierw tą sprawą, po rozmowie z Alieną nie będzie to już możliwe).

Okaże się, że dziewczyna ma gościa, więc Jack tylko zwięźle poinformuje ją o tym, czego się dowiedział. Z kolei Aliena przekaże mu dobrą wiadomość dla Philipa. Wróć więc pod katedrę, by mu ją oznajmić.

Philip natomiast powiadomi Jacka, że Tom czeka na niego w katedrze - nie musisz jednak od razu się tam udawać (to zakończy rozdział, a masz tu jeszcze parę niezamkniętych spraw).

Zemścij się na Alfredzie i pomóż foluszniczkom

Pora dać Alfredowi nauczkę za jego bezczelną wypowiedź na temat Alieny. Potrzebujesz do tego paru rekwizytów, po jeden z nich udaj się do młyna.

Zanim jednak tam skręcisz, znalazłszy się poza murami klasztoru, zajdź do zajmujących się oczyszczaniem wełny foluszniczek (na mapce po lewej, nieco poniżej domu Alieny) - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zanim jednak tam skręcisz, znalazłszy się poza murami klasztoru, zajdź do zajmujących się oczyszczaniem wełny foluszniczek (na mapce po lewej, nieco poniżej domu Alieny). Porozmawiaj z nimi - dowiesz się, że kobiety mają problem z dłońmi, którym nie służy stałe moczenie w wodzie i moczu.

Następnie maszeruj drogą prowadzącą na most (w dół ekranu) i przejdź do chaty mytnika (po lewej), gdzie użyj na bracie Paulu wskazówki dotyczącej dłoni foluszniczek - staruszek zasugeruje, że przydałaby się tu wiedza Ellen. Udaj się zatem do kamieniołomu Jacka (w lewo od chaty mytnika), czyli miejsca, gdzie Ellen umówiła się z synem (jeśli w wyniku decyzji podjętych w pierwszej księdze kobieta została wydalona z klasztoru, Ellen na polanie nie będzie i nie uda się wykonać tego zadania). Porozmawiaj z matką, po czym użyj na niej wskazówki dotyczącej dłoni foluszniczek, otrzymasz ziele parzącej pokrzywy.

Wróć pod chatkę mytnika, skieruj się na drogę prowadzącą do Kinsgbridge i wreszcie dotrzyj do młyna (po prawej), gdzie zauważ ostatnie gniazdo os (pod zadaszeniem po lewej) - ponownie strąć je za pomocą procy (tradycyjna minigierka - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Wróć pod chatkę mytnika, skieruj się na drogę prowadzącą do Kinsgbridge i wreszcie dotrzyj do młyna (po prawej), gdzie zauważ ostatnie gniazdo os (pod zadaszeniem po lewej) - ponownie strąć je za pomocą procy (tradycyjna minigierka; jeśli to trzecie zlikwidowane przez Jacka gniazdo os, otrzymasz osiągnięcie Eksterminator). Wejdź do środka i przyjrzyj się kilkakrotnie mechanizmowi młyna (obracające się koło) po lewej. Użyj na nim parzącej pokrzywy (albo wskazówki dotyczącej dłoni foluszniczek) - Jack wpadnie na pomysł młyna do folowania.

Teraz zwróć uwagę na to, czym bawi się Jonathan, i zabierz mu z podłogi garść mrówek - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Teraz zwróć uwagę na to, czym bawi się Jonathan, i zabierz mu z podłogi garść mrówek. Opuść młyn i wracaj do klasztoru. Udaj się na krużganek, gdzie Alfred gawędzi z dwoma nowicjuszami (jeśli w pierwszej księdze Jack i Alfred nawiązali przyjacielską relację, starszego syna Toma nie spotkasz na na krużganku - w takim przypadku poszukaj Alfreda w katedrze, musi to jednak nastąpić, zanim Jack porozmawia z Alieną w jej domu).

Najpierw potraktuj go procą, a gdy to nie wystarczy, by odwołał swoją wypowiedź, namów rysującego kredą na posadzce Jonathana do dania kolejnej nauczki Alfredowi (albo - jeśli sytuacja ta ma miejsce katedrze - sam napisz coś na widocznym w dole ekranu glinianym fragmencie posadzki, gdzie jeszcze nie - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Najpierw potraktuj go procą, a gdy to nie wystarczy, by odwołał swoją wypowiedź, namów rysującego kredą na posadzce Jonathana do dania kolejnej nauczki Alfredowi (albo - jeśli sytuacja ta ma miejsce katedrze - sam napisz coś na widocznym w dole ekranu glinianym fragmencie posadzki, gdzie jeszcze nie zostały położone płytki; do zakładki "Przedmioty" trafi uwaga Alfreda dotycząca ojca Jacka). Na koniec obrzuć Alfreda zabranymi z młyna mrówkami. Tak Jackowi uda się dopiąć swego (osiągnięcie Zemsta).

Opuść krużganek (w lewo), a znalazłszy się przed katedrą, przejdź do kuchni (drzwi na prawo od wejścia na krużganek). Porozmawiaj z Miliusem, po czym wrzuć ziele pokrzywy do stojącego na stole (w dole ekranu) moździerza. Utrzyj je (tradycyjna minigierka). W dalszym przygotowaniu balsamu pomoże Jackowi Milius.

Opuść teren klasztoru i wybierz się do foluszniczek, by dać im balsam (użyj go na ikonce foluszniczek widocznej przy chatce z lewej strony ekranu). Otrzymasz osiągnięcie Związek zawodowy.

Wróć do pracy

Pora zameldować się u Toma. Wracaj zatem pod katedrę i wejdź do środka - tu Jacka czeka solidne pater noster od Toma. Po wypadku w trakcie dyskusji potwierdź (ważne!) obecność mnicha w czerni na targu. Jeśli pamiętasz słowa handlarki o tratowanych kurczakach - wspomnij o nich właśnie teraz (wybranie złej opcji skutkuje niepoznaniem istotnego fragmentu gry).

Znalazłszy się przed katedrą, zauważ mnicha w czerni zmierzającego ścieżką w stronę miasteczka (w dół ekranu). Goń za nim. Dalej biegnij drogą prowadzącą na most (w dół ekranu) i skręć do kamieniołomu Jacka (w lewo).

Jeśli nie trafisz, tajemniczy mnich ucieknie. - Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry
Jeśli nie trafisz, tajemniczy mnich ucieknie.

Kiedy chłopak wyciągnie procę, rozpocznie się tradycyjna minigierka - kliknij LPM w momencie, gdy biała kulka przelatuje przez seledynowe pole, aby udało się złapać zbiega (osiągnięcie Gdzie jest sprawca?). Jeśli nie trafisz, mnichowi się poszczęści i zwieje, a bohaterowie nie uzyskają ważnej informacji (co w przyszłości zaważy na czyimś życiu).

W następnej scenie do zakładki "Przedmioty" automatycznie trafi list od Francisa (albo od subprzeora klasztoru w Gloucester - w zależności od podjętej w pierwsze księdze przez Philipa decyzji).

Na koniec Philip i Aliena wyruszą do Shiring. Na mapce możesz cały czas zmierzać prostą drogą do celu lub dwukrotnie się zatrzymać: by porozmawiać z grupą zdesperowanych wieśniaków oraz z okradającą wisielców staruszką. W trakcie tych spotkań masz dwie wykluczające się opcje dialogowe do wyboru.