Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Filary Ziemi - poradnik do gry

Filary Ziemi - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia The Pillars of the Earth poradnik, solucja

The Pillars of the Earth, Księga 1: Z popiołów - solucja, opis przejścia

Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021

Rozdział ten zawiera dokładny opis przejścia rozdziału trzeciego - Spisek (pałac biskupa Walerana Bigoda, jaskinia, zamek grabiego Bartholomew, Shiring):

Poproś biskupa Walerana o wsparcie

Dotarłszy jako Philip pod pałac biskupa, wejdź na dziedziniec (w lewo) - Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Dotarłszy jako Philip pod pałac biskupa, wejdź na dziedziniec (w lewo). Z beczki stojącej na prawo od prowadzących do środkowego budynku schodów weź kilka jabłek. Ze stajni (w głębi po lewej) zabierz trochę siana. Wejdź po wysokich schodach do centralnego budynku i zapukaj do drzwi. Porozmawiaj ze służącym (możesz podać prawdziwy cel wizyty lub nie zdradzać go). Czekając, aż przekaże on biskupowi informację o wizycie Philipa, nakarm swojego kuca (po prawej) jabłkami i sianem (osiągnięcie Pomoc starej przyjaciółce).

Po chwili Philip trafi przed oblicze biskupa. Porozmawiaj z nim - możesz ukryć bądź ujawnić udział Francisa w całej sprawie. Po skończonej wizycie po prostu dosiądź kuca.

Odszukaj Marthę i ruszajcie w drogę

Kiedy Tom oddali się w poszukiwaniu córki, jako Jack wróć do jaskini (w lewo). Płaczącą Marthę znajdziesz w ciemnym kącie po lewej - porozmawiaj z nią.

Postaraj się ją uspokoić, np - Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Postaraj się ją uspokoić, np. obietnicą, że nauczysz ją strzelać z procy. Na koniec daj jej swoją słomianą figurkę Karola Wielkiego (jeśli nie wziąłeś jej wcześniej ze zbudowanego z kamieni z prawej strony jaskini "zamku", zrób to przed zagadaniem do Marthy).

Kiedy obie rodziny ruszą przez las i dotrą do szerokiego traktu, na znanej już sobie mapie wskazuj kolejne punkty trasy. W pewnym momencie trzeba podjąć decyzję, czy udacie się do siedziby biskupa (jak chce Tom), czy do miasta (jak wolałaby Ellen). Niezależnie od wyboru ostatecznie wszyscy wylądujecie w Earlscastle.

Podążaj za Tomem

Zanim pomaszerujesz za Tomem, zagadnij Alfreda - dowiesz się, że uważa, iż nic nie obchodzi własnego ojca (możliwe tylko wtedy, gdy Jack wcześniej starał się być dla Alfreda miły). Użyj tej wskazówki na Ellen i na Marcie. Zademonstruj też dziewczynce działanie procy (trzykrotnie, pierwsze dwie minigierki będą odrobinę inne, trzecia identyczna jak druga, ale kółko będzie przesuwać się dużo szybciej - potrzebne do osiągnięcia). Następnie idź na drugą stronę dziedzińca (w dół ekranu, a potem w lewo).

Zagadnij stojących przed wieżą rycerzy - poproszą o przyniesienie im z wieży czegoś do jedzenia. Przez otwarte szeroko wrota wejdź zatem na wieżę. Tam będziesz świadkiem tego, jak Tom zostaje odprawiony z kwitkiem. Zanim udasz się za nim, rozejrzyj się po wieży.

Zagadnij mężczyznę z miotłą (Matthew), upierając się, że chcesz zobaczyć lady - dowiesz się, że ma ona na dziś dość przedstawicieli płci męskiej - Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zagadnij mężczyznę z miotłą (Matthew), upierając się, że chcesz zobaczyć lady - dowiesz się, że ma ona na dziś dość przedstawicieli płci męskiej. Podsłuchaj też rozmowę hrabiego z synem (trzeba go kilkakrotnie kliknąć). Zauważ leżący przy najwyższym krześle przy stole nadpalony list, który oczywiście podnieś i zbadaj (kolejny dokument trafi do zakładki "Przedmioty). (Jeśli chcesz otrzymać osiągnięcie Buntownik bez powodu, strzel z procy do hrabiego Shiring). Na koniec ukradnij pieczone udko kurczaka, leżące w misce z prawego brzegu stołu (tradycyjna minigierka), po czym wyjdź na dziedziniec. Jeśli w trakcie pobytu na wieży zostaniesz z niej wyrzucony, zanim wykonasz wszystkie powyższe czynności, po prostu za każdym razem wracaj na górę.

Wręcz udko kurczaka stojącym przed wieżą rycerzom (osiągnięcie Mam na imię Jack i chcę zostać rycerzem) - okaże się, że był to żart i udko pozostanie w ekwipunku chłopca - Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Wręcz udko kurczaka stojącym przed wieżą rycerzom (osiągnięcie Mam na imię Jack i chcę zostać rycerzem) - okaże się, że był to żart i udko pozostanie w ekwipunku chłopca. Podejdź do stojącego na lewo od wieży Toma i porozmawiaj z nim o jego problemach. Powiedz mu też o tym, co Alfred myśli na temat stosunku ojca do niego (o ile jesteś w posiadaniu tej wskazówki).

Pomóż Tomowi znaleźć pracę

Otrzymawszy od Toma zlecenie, wespnij się na mur schodami na lewo od wejścia do wieży. Porozmawiaj ze znajdującym się tam rudowłosym rycerzem. Na samym początku mężczyzna sprawdza Jacka - chodzi o to, by chłopak zmierzył się z nim na spojrzenia, czyli nie mrugnął ani nie uciekł wzrokiem. Po prostu nic nie rób i nic nie mów, zaczekaj, aż z koła opcji dialogowych całkiem zniknie biały pasek (osiągnięcie Mistrz przenikliwego spojrzenia). Wtedy porusz kwestię bitwy - dowiesz się czegoś od rycerza na ten temat, dopiero gdy mężczyzna przekona się, że Jack umie trzymać język za zębami. Zatem na pytanie o dochowanie sekretu nadal odpowiedz samym spojrzeniem ewentualnie - kiedy rycerz wyjawi chłopcu, jaki kolor ma jego łajno, a następnie o to zapyta, nie odpowiadaj, tylko wpatruj się w niego.

Oczywiście spytaj, czy nie potrzeba murarza do wzmocnienia murów - Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Oczywiście spytaj, czy nie potrzeba murarza do wzmocnienia murów. Na koniec użyj wskazówki dotyczącej pracy Toma na zwieńczeniu murów.

Idź po murze (w lewo), a zszedłszy z niego, wędruj do Toma, który stoi po lewej. Użyj na nim wskazówki dotyczącej zwieńczenia murów.

Następnie użyj wskazówki dotyczącej pracy Toma na uszkodzonym murze znajdującym się na prawo od wejścia na wieżę, po czym użyj na Tomie wskazówki związanej z ową uszkodzoną ścianą - Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Następnie użyj wskazówki dotyczącej pracy Toma na uszkodzonym murze znajdującym się na prawo od wejścia na wieżę, po czym użyj na Tomie wskazówki związanej z ową uszkodzoną ścianą.

Ponieważ potrzeba jeszcze jednego argumentu, by przekonać hrabiego o konieczności zatrudnienia murarza, maszeruj na drugą stronę dziedzińca (w prawo) i wróć pod studnię, przy której czekają Ellen, Alfred i Martha. Daj Alfredowi udko kurczaka (jeśli przez cały czas Jack był dla niego miły - szczegóły w stosownym rozdziale - otrzymasz osiągnięcie Tak jakby przyjaciele). Następnie użyj na studni wskazówki dotyczącej pracy Toma - przekonasz się, że cembrowina wymaga naprawy. Wreszcie użyj na Marcie wskazówki związanej z królewną, a po chwili oboje znajdziecie się w komnacie Alieny. Porozmawiaj z nią, wypytując szczególnie o bitwę (możesz przyznać się do swego pochodzenia lub nie - potrzebne do osiągnięcia).

Opuściwszy wieżę, ponownie udaj się na drugą stronę dziedzińca (w dół ekranu i w lewo). Użyj na Tomie wskazówki dotyczącej cembrowiny studni oraz informacji od księżniczki na temat ataku. To wystarczy, by Tom dostał pracę.

(Jeśli przez cały czas Jack był niemiły dla Alfreda i ostatecznie nie dał mu kurzego udka, na koniec rozdziału zdobędziesz osiągnięcie Samotny wilk).