Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Resident Evil 7 - poradnik, solucja

Resident Evil 7 - poradnik, solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Resident Evil 7: Wrak statku - solucja Resident Evil 7 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020

Uwaga - wszystkie przedmioty zebrane podczas tego etapu zostaną finalnie przekazane Ethanowi w finałowym etapie gry - warto więc zwrócić uwagę na lekarstwa i amunicję.

W tej przedostatniej lokacji bohaterką rozgrywki stanie się Zoe lub Mia - zależnie od wyboru po walce z Jackem - choć nie wpływa to na przebieg etapu gry. Zwiedzisz stary statek, którym Mia i Eveline przybyły w te okolice. Odblokujesz tu także nowe bronie - pistolet maszynowy, pistolet MPM oraz zdalnie sterowane ładunki wybuchowe. Obszar gry jest mały i ciasny, zawiera także liczne sekrety do zebrania oraz wielu przeciwników.

Wejście na statek

Zaraz po zobaczeniu na obrazie z przeszłości dwóch mechaników, wejdź w kanał wentylacyjny i skręć w prawo, by znaleźć monetę - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Zaraz po zobaczeniu na obrazie z przeszłości dwóch mechaników, wejdź w kanał wentylacyjny i skręć w prawo, by znaleźć monetę

Popłyniesz do starego statku na bagnach, po czym u celu rozpoczniesz rozgrywkę wybraną dziewczyną - Zoe albo Mią, nie ma to jednak żadnego znaczenia, poza minimalnymi różnicami w dialogach. Musisz dostać się na górny pokład (piętro 1F), po drodze możesz odnaleźć jedynie dwie antyczne monety: zaraz po zobaczeniu dwóch mechaników w pomieszczeniu i zeskoczeniu do kanału wentylacyjnego (na rozdrożu skręć w prawo i idź do końca) oraz po zobaczeniu dziewczynki na schodach, gdzie za zakrętem znajduje się wejście do małego pomieszczenia z wodą i dwiema drabinami - w północno-zachodnim rogu, w wodzie znajdziesz monetę.

Druga moneta leży w wodzie koło białych chaszczów - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Druga moneta leży w wodzie koło białych chaszczów

Do czasu dotarcia na piętro 1F (gdy dziewczynka powie, że "mieliście być rodziną" i schowa się za drzwiami z elektrycznym zamkiem) nie masz się czego obawiać, nic ci nie grozi.

Bezpiecznik na piętrze 1F

Na piętrze 1F Eveline zamknie się za drzwiami - w pralni odnajdziesz bezpiecznik, by je otworzyć - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Na piętrze 1F Eveline zamknie się za drzwiami - w pralni odnajdziesz bezpiecznik, by je otworzyć

By jednak otworzyć zamknięte drzwi potrzebujesz bezpiecznika. Znajduje się on w bocznym pokoju, gdzie musisz szybko wejść, gdyż na zewnątrz grasuje mutant. W pokoju także jest mutant, lecz odciągając go od bezpiecznika na ścianie (lub błyskawicznie go porywając i uciekając), zdążysz dobiec z urządzeniem do drzwi i go zamontować - za drzwiami będziesz bezpieczny. Teraz idź na piętro 3F. Spotkasz się tam z Eveline, która każe obejrzeć ci nagranie...

Kaseta i Eveline

Na piętrze czeka na ciebie Eveline przy telewizorze... - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Na piętrze czeka na ciebie Eveline przy telewizorze...

W nagraniu poruszasz się w przeszłości Mią wyposażony w karabin maszynowy oraz nóż bojowy. Przebieg tego etapu jest liniowy i nie powiązany z "teraźniejszością" (np. ekwipunek czy sekrety - możesz je zebrać później).

Wejdź przez drewniane drzwi do środka, na razie nic ci tu nie grozi - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Wejdź przez drewniane drzwi do środka, na razie nic ci tu nie grozi

Najpierw wejdź do pokoju pośrodku obszaru przez drewniane drzwi, po czym zbadaj czarną maź, przechodząc za drzwi przejściem w rogu pomieszczenia (musisz kucnąć). Potem (od teraz zaczną pojawiać się mutanty) przejdź od drugiej strony korytarza, gdzie znajdziesz windę. Wezwij ją i jedź na piętro S2.

Mutanty możesz wysadzać ładunkami - nie zapomnij tylko odpalić ich w dogodnym momencie - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Mutanty możesz wysadzać ładunkami - nie zapomnij tylko odpalić ich w dogodnym momencie

Zabijaj po drodze wszystkie mutanty i korzystaj z wszelkich materiałów i amunicji, jakie napotkasz - nie wyniesiesz ich "poza nagranie". Ładunki wybuchowe skutecznie pomogą ci walczyć z oponentami, nie będą ci potrzebne na koniec, więc także ich używaj kiedy uznasz.

Po odnalezieniu Eveline wróć do windy - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Po odnalezieniu Eveline wróć do windy

Tam podążaj korytarzem, a co jakiś czas kontaktował się będzie z tobą Alan. Na samym końcu korytarza, za niebieskimi drzwiami w małym kantorku odnajdziesz kwas. Rozpuścisz nim zamki w zablokowanych drzwiach. Eveline znajdziesz w sąsiednim pokoju. Po krótkiej rozmowie wyjdź drzwiami, którymi wszedłeś i wracaj do windy, wybierając teraz piętro 2.

Za drewnianymi drzwiami na dalszą część korytarza przejdziesz przez okienko w ścianie - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Za drewnianymi drzwiami na dalszą część korytarza przejdziesz przez okienko w ścianie

Gdy się zatrzyma, otwórz drzwi klawiszem interakcji. Przejdź korytarzem korzystając z pokoju pośrodku i małego okienka wentylacji na główny korytarz i do klatki schodowej. Gdy dostaniesz się na górę, znajdziesz Alana. Po cutscenie przejdź do następnego pomieszczenia i skorzystaj z laptopa. Na koniec przejdź drzwiami za komputerem.

Teraźniejszość

Na podglądzie z kamer statku znajdziesz Ethana - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Na podglądzie z kamer statku znajdziesz Ethana

Po nagraniu wideo idź do windy. Wejdź po drabinie na piętro 4F. Tam przy panelu znajdziesz działający komputer z obrazem z kamer, przełączaj je aż do kamery 5, gdzie zobaczysz Ethana.

Następnie skieruj się do kabiny kapitana, w której odnajdziesz klucz (Lug Wrench) oraz mapę - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

Następnie skieruj się do kabiny kapitana, w której odnajdziesz klucz (Lug Wrench) oraz mapę. Wróć z nim do windy - z jego pomocą otworzysz klapę w windzie i zejdziesz na niższy poziom.

W windzie możesz wybrać, czy wolisz udać się na niższe piętro lub wyższe (F1/F2) - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

W windzie możesz wybrać, czy wolisz udać się na niższe piętro lub wyższe (F1/F2). Teraz udaj się na wyższe. Weź nóż leżący na ziemi od razu, jak wyjdziesz z windy. Skręć w lewo i wejdź przez drzwi na wprost - znajdziesz za nimi klucz kapitana, dzięki któremu otworzysz szafkę z karabinem maszynowym na 4F.

Zdobycie kwasów i zagadka z obrazami

By odnaleźć zapas kwasów warto przejść za drewniane drzwi pośrodku obszaru - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

By odnaleźć zapas kwasów warto przejść za drewniane drzwi pośrodku obszaru. Tam w bocznym pokoju znajduje się prosta zagadka z obracanymi obrazami - ułóż je w taki sposób jak na zdjęciu powyżej, a w otwartym sejfie odnajdziesz 3 kwasy. Czwarty odnajdziesz w południowo-zachodnim pokoju na tym piętrze; w północno-wschodnim pomieszczeniu, po wyjściu na drabinę odnajdziesz wytrych (dzięki niemu zdobędziesz antyczną monetę w pojemniku na 3F).

Pistolet MPM nie jest powalający, lecz zawsze możesz przygotować do niego kilka naboi na poczekaniu - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Pistolet MPM nie jest powalający, lecz zawsze możesz przygotować do niego kilka naboi na poczekaniu

Wróć po karabin na 4F, a potem do windy i zejdź na 1F. Tam znajdziesz sporo mutantów. W południowo-zachodnim pokoju odnajdziesz pistolet MPM. W tym miejscu twoim jedynym zadaniem jest zabranie bezpiecznika, który wcześniej zamontowałeś przy drzwiach. Wróć z nim do windy, wspinając się przez wąski otwór, którym zszedłeś na to piętro i zamontuj go w otwartej skrzynce elektrycznej.

Odnalezienie przewodu

Teraz musisz udać się na piętro 3F, gdzie znajdują się zamknięte wcześniej drzwi (a w pomarańczowym pojemniku starożytna moneta) - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

Teraz musisz udać się na piętro 3F, gdzie znajdują się zamknięte wcześniej drzwi (a w pomarańczowym pojemniku starożytna moneta). Drzwi otworzysz kwasem. Na końcu korytarza znajdziesz pomieszczenie z prysznicami, w kolejnym - kabel (musisz go najpierw wykręcić co zajmie chwilę czasu). W międzyczasie od strony pryszniców przybędzie mini-boss - duży, odporny mutant, który po trafieniu w brzuch pluje kwasem. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie ładunków wybuchowych (2-3 sztuki powinny wystarczyć), nawet jeden będzie pomocny, gdyż powali przeciwnika na ziemię, a wtedy możesz ładować w niego naboje bezpiecznie.

Ostatnia starożytna moneta w grze - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Ostatnia starożytna moneta w grze

Finalnie, z kablem w dłoni wróć do windy i zamontuj go. Jeśli zamontowałeś już także bezpiecznik, udaj się na piętro S2 i idź korytarzem cały czas przed siebie. W maszynowni (Engine Room) znajdziesz kolejnego plującego kwasem mutanta. Za maszynownią zaś, na zakręcie korytarza znajdziesz skrzynkę na ścianie, której zamek wymaga wypalenia kwasem. Znajdziesz tam starożytną monetę. Gdy dojdziesz do końca drogi obierz drzwi po prawej, po cutscenie przełączysz się na Ethana.