Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój postaci w Mass Effect Andromeda | Bohater poradnik Mass Effect: Andromeda

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019

Okno rozwoju postaci gracza. - Rozwój postaci w Mass Effect Andromeda | Bohater - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Okno rozwoju postaci gracza.

Rozwój postaci w Mass Effect Andromeda jest dość specyficzny - nie uświadczymy tu punktów atrybutów, takich jak siła, zręczność, czy inteligencja, które znaleźć można w innych grach RPG. W tej produkcji rozwój postaci opiera się na rozdysponowywaniu punktów umiejętności, które zdobywa się wraz z awansowaniem na kolejne poziomy. Na początku otrzymywać będziesz 3 punkty na poziom, wartość ta jednak potem wzrośnie. Punkty umiejętności powiązane są także z Profilami - opisane zostały one w oddzielnym rozdziale tego poradnika.

Każdy ze zdobytych punktów umiejętności rozdysponować można w jednym z trzech drzewek umiejętności:

  • Walka (Combat) - zdolności z tego drzewka skupiają się wokół obrażeń fizycznych. Dzięki nim można ciskać we wroga granatami, rozstawiać miny, czy ustawiać barykady, za którymi schowają się członkowie drużyny. Co więcej, jest tutaj sporo zdolności pasywnych, powiązanych z każdym typem broni dostępnym w grze - inwestowanie w nie pozwala znacząco zwiększyć skuteczność konkretnych broni, czy zmniejszyć ich wagę. Drzewko to przeznaczone jest w głównej mierze dla graczy, którzy preferują brutalną siłę i wykorzystanie broni palnych, a nie nękanie wroga przy pomocy zdolności.
  • Biotyka (Biotics) - pozwala na korzystanie ze zdolności biotycznych, które w dużym uproszczeniu porównać można do typowych zaklęć z gier RPG, czy rozmaitych wariantów telekinezy. Dzięki biotyce, będziesz w stanie przemieszczać wrogów, wytwarzać fale uderzeniowe, czy nawet studnie grawitacyjne, które zawieszą przeciwników w powietrzu. Dodatkowo, zdolności pasywne tego drzewka pozwalają na zwiększenie skuteczności tarcz czy powiększenie udźwigu postaci. Zdolności z tego drzewka są skuteczne przede wszystkim przeciwko wrogom bez tarcz i pancerzy.
  • Technologia (Tech) - Technologia to niejako "technologiczny odpowiednik Biotyki". Zdolności z tej grupy pozwalają przeciążać wrogów, zadawać im obrażenia i nakładać efekty związane z żywiołami (ogień, lód), czy rozstawić wieżyczkę obronną. Sporo ze zdolności z tej grupy przebija wrogi pancerz i/lub tarcze, przydają się więc przeciwko odpornym i ciężko opancerzonym celom. Zdolności pasywne z kolei pozwalają zwiększać obrażenia zadawane przez umiejętności z tego drzewka, czy skracać ich czasy odnowienia, a także znacząco zwiększyć udźwig postaci.

Warto przy tym pamiętać, iż gracz nie jest w żaden sposób ograniczony, jeśli chodzi o rozwój postaci. Można zainwestować wszystkie zdobyte punkty umiejętności w jedno drzewko, by siać zniszczenie przy pomocy broni palnych, bądź rozdysponować je równo pomiędzy dwa (bądź nawet trzy), tworząc postać, która nie wyróżnia się może na tle innych pod żadnym względem, jednak jest w stanie poradzić sobie w każdej sytuacji.

Jednakże, warto odpowiednio zaplanować rozwój postaci z uwagi na jeden bardzo ważny szczegół - każdy wydany punkt w danym drzewku umiejętności zwiększa skuteczność większości z odblokowanych zdolności (te zdolności, na których skuteczność wpływa ilość wydanych punktów, będą mieć to zawarte w swoim opisie). Jeśli, na przykład, odblokujesz zdolność Bariery z drzewka Biotyki, na początku zwiększać ona będzie poziom tarcz o liche 2%, jednak z każdym punktem wydanym w drzewku Biotyka wartość ta będzie wzrastać. System ten premiuje więc wydawanie punktów w jednym drzewku, jednak to do gracza należy decyzja, co zrobi ze zmagazynowanymi punktami.

Każda zdolność udostępnia dwie ścieżki rozwoju wraz z dotarciem do 4 poziomu jej zaawansowania. - Rozwój postaci w Mass Effect Andromeda | Bohater - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Każda zdolność udostępnia dwie ścieżki rozwoju wraz z dotarciem do 4 poziomu jej zaawansowania.

Każda ze zdolności, nie ważne czy pasywna, czy aktywna, czy nawet należącą do towarzysza, wraz z odblokowaniem dostępu do czwartego poziomu pozwala inwestować w dwie różnie ścieżki rozwoju - daje po prostu możliwość odblokowania jednego z dwóch wariantów. Opcje te wykluczają się wzajemnie (nie da się odblokować dwóch ulepszeń czwartego poziomu), jednak oferują unikalne i potężne bonusy, przez co warto jest rozwinąć kilka zdolności do wyższego poziomu.

Na koniec warto pamiętać o kilku rzeczach związanych z rozwojem postaci:

  • Inwestuj otrzymywane punkty umiejętności. Wpływają one w znaczący sposób na skuteczność twojej postaci w walce, nie warto więc "chomikować" ich na potem.
  • Zainwestowane punkty zdolności powiązane są z dostępnością Profili - by zyskać dostęp do konkretnego typu Profilu, musisz zainwestować określoną ilość punktów umiejętności w konkretne drzewka. Więcej o tym poczytasz w oddzielnym rozdziale poświęconym Profilom.
  • Nie zapomnij rozwijać zdolności twoich towarzyszy. Otrzymują oni punkty umiejętności (i wskakują na wyższy poziom) wraz z każdym twoim awansem na wyższy poziom.
  • Koszty zdolności rosną proporcjonalnie. Pierwszy poziomo kosztuje 1 punkt, drugi 2 punkty i tak dalej, aż do 6 punktów. By rozwinąć zdolność do maksymalnego poziomu, trzeba zainwestować w nią 21 punktów umiejętności.
  • Główny bohater otrzymuje różną ilość punktów umiejętności w zależności od tego, na który poziom doświadczenia awansuje. Są to 3 punkty za poziomy 2-3, 4 punkty za poziomy 4-10, 5 punktów za poziomy 11-25 i 6 punktów za każdy kolejny poziom doświadczenia.