Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tworzenie postaci w Mass Effect Andromeda | Bohater poradnik Mass Effect: Andromeda

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019

Proces tworzenia postaci głównego bohatera w Mass Effect Andromeda znacząco różni się od tego, który znamy z poprzednich części serii. Jest tu, co prawda, możliwość dostosowania wyglądu (bądź trzymania się przygotowanych postaci przez twórców) czy płci, jednak jest jedna zasadnicza różnica - w Andromedzie nie ma już znanego z poprzednich części systemu klas, jak Adept, Infiltrator i tak dalej. Zamiast tego mamy prawie kompletną (o czym za moment) dowolność w doborze umiejętności.

W rozdziale tym zapoznasz się ze wszystkim, co związane jest z procesem tworzenia postaci - jak wygląd twojej postaci, jak i bliźniaka wpłynie na wygląd Aleca Rydera (ojca dwójki bohaterów), a także poznasz szczegółowe informacje dotyczące wszystkich 6 dostępnych na starcie treningów i jakie są konsekwencje ich wyboru.

Uwaga - pamiętaj, iż przedstawione w dalszej części informacje to tylko ogólne wytyczne. Nic nie stoi na przeszkodzie, by z postaci z treningiem Ochrona (Security) zrobić 100-procentowego Biotyka.

Wybór płci i wyglądu

W oknie tworzenia postaci ustawić można wygląd zarówno postaci sterowanej przez gracza, jak i jej bliźniaka. - Tworzenie postaci w Mass Effect Andromeda | Bohater - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
W oknie tworzenia postaci ustawić można wygląd zarówno postaci sterowanej przez gracza, jak i jej bliźniaka.

Na początku przygody dostosować możesz wygląd zarówno swojego bohatera, jak i bliźniaka. Każdy więc może stworzyć swojego własnego potworka, nieznacznie zmodyfikować tylko rysy twarzy, wykorzystać jeden z kilkunastu gotowych schematów, czy próbować swoich sił w stworzeniu postaci, która wyglądem przypomina Sheparda z części 1-3.

Co ciekawe, wygląd pary bliźniaków wpływa na coś jeszcze - na to, jak wyglądać w grze będzie ich ojciec, Alec Ryder. Pozostawiając wygląd postaci w ustawieniu domyślnym, takim jak przygotowali twórcy, nie wpłyniesz w żaden sposób na wygląd ojca, gdyż gra również wykorzysta domyślne ustawienia. Jeśli jednak stworzysz swoją własną postać, a także zmodyfikujesz wygląd bliźniaka, wygląd rodziciela także ulegnie zmianie - będzie on posiadał cechy obu z dzieci Ryder, jak znaki szczególne na twarzy, karnację, czy kolor włosów. Jednakże, jeśli stworzysz bliźniaki, które zupełnie będą odbiegać od siebie wyglądem, gra jako wzór weźmie postać, którą steruje gracz.

Sam wybór płci nie wpływa znacząco na rozgrywkę - nie czekają cię żadne inne zadania czy zwroty akcji. Jedyna rzecz, na którą płeć na bezpośredni wpływ to postacie, z którymi można romansować - o tym przeczytasz zarówno w dziale FAQ "Z kim można romansować?", jak i w rozdziałach poświęconych romansowaniu z konkretnymi postaciami.

Wybór treningu

Wybór treningu to bardzo ważna decyzja, jaką podejmuje się już na początku przygody z Mass Effect Andromeda. Mimo, iż gra nie posiada systemu klas znanego z trylogii, trening znacząco wpływa na to, jak kształtować będzie się rozwój twojej postaci, szczególnie pierwsze 10-15 godzin zabawy.

Typ treningu nie wpływa na to, jakich broni będziesz używać, ile twoja postać będzie mieć na starcie punktów zdrowia / tarcz, gotówki czy umiejętności, gdyż to pozostaje niezmienne. Zmieniają się natomiast zdolności, z jakimi wystartujesz i do jakich będziesz mieć dostęp już po awansowaniu na drugi poziom. Zwrócić uwagę należy szczególnie na to drugie, gdyż spora część zdolności w grze wymaga zainwestowania 9 punktów w dane drzewko umiejętności (do wyboru są trzy: Walka, Biotyka i Technologia - więcej o tym poczytasz w rozdziale poświęconym rozwojowi postaci) by móc w ogóle z nich korzystać.

Wybierając odpowiedni trening możesz więc zyskać dostęp do potężnych zdolności, które odblokujesz już na 2 poziomie doświadczenia (gdy zyskasz punkty do rozdysponowania) - w przeciwnym razie będzie trzeba awansować postać przynajmniej na 5 poziom i zainwestować aż 9 punktów w dane drzewko.

W dalszej części rozdziału znajdziesz opis wszystkich 6 możliwych treningów do wyboru: Ochrona (Security), Biotyk (Biotic), Technik (Technician), Dowódca (Leader), Narwaniec (Scrapper) i Agent (Operative). Każda z nich daje dostęp do zdolności początkowej, czyli tej, którą postać będzie mieć na wyposażeniu od początku rozgrywki i odblokowanych, czyli tych, które normalnie wymagają zainwestowania przynajmniej 9 punktów, a które dla nich są darmowe.

Uwaga - mimo, iż da się zresetować punkty umiejętności i przydzielić je do całkiem innych mocy, treningu nie da się zmienić. Wybrany na początku gry pozostanie bez zmian do jej ukończenia - zastanów się więc dobrze, który chcesz wybrać!