Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Attila - poradnik do gry

Total War: Attila - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wandalowie w Total War Attila | Wybór frakcji poradnik Total War: Attila

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Wandalowie

Morze wandalów pozwala na rekrutowanie lepszej jakości jednostek morskich oraz zwiększa wpływy z najazdów i plądrowania - Wandalowie w Total War Attila | Wybór frakcji - Total War: Attila - poradnik do gry

Cecha frakcji

Morze wandalów pozwala na rekrutowanie lepszej jakości jednostek morskich oraz zwiększa wpływy z najazdów i plądrowania. O ile pierwsze na początku może sprawić problemy, gdyż Wandalowie zaczynają jako Horda, a Hordy nie mogą tworzyć flot, tak drugie z pewnością się przyda w czasie marszu przez tereny obu Cesarstw. Cecha ujawni swój pełen potencjał po osiedleniu się, gdy cele zwycięstwa wymuszą na tobie budowę przynajmniej jednej silnej floty.

Sytuacja startowa

Zaczynaz jako Horda z 2 armiami znajdującymi się w prowincji Hercynia. Obie armie posiadają po 17 oddziałów, pół na pół piechoty i kawalerii. Podobnie jak inne Hordy również i te posiadają spore nadwyżki populacji, w miarę dobrze rozbudowane obozy oraz niskie poczucie wspólnoty. Gospodarczo posiadasz spory skarbiec oraz niewielki zapas żywności, ale twój budżet znajduje się na minusie.

Ród składa się z trzech mężczyzn i dwóch kobiet, zaś arystokracja z dwóch członków. Posiadasz ponad połowę władzy (Dominion) ale poniżej połowy kontroli, stąd zaczynasz z władzą (Power) na poziomie piątym. Wszyscy twoi podwładni posiadają wysoką lojalność oraz dużo wpływów, chociaż wódz posiada odrobinę więcej wpływów od najbardziej wpływowego z arystokratów.

Religią startową Wandalów jest aryjskie chrześcijaństwo, które zwiększa o 1 wpływy religijne tej religii we wszystkich rządzonych przez frakcję regionach.

Posiadasz sojusz wojskowy ze Swebami oraz Alanami. Toczysz również wojnę z Alamanami (wbrew pozorom to dwie różne frakcje). Do obu sojuszników masz daleko, z kolei wroga w zasięgu pierwszego ruchu. Stanowisz jedną z największych potęg militarnych w regionie, słabszą jedynie od Cesarstwa zachodniorzymskiego, lecz większość innych państw traktuje cię wrogo, a jedynie kilka neutralnie. Do tego Ostrogoci posiadają podobnie silną armię.

Cele zwycięstwa

Pomniejsze zwycięstwo geograficznie jest bardzo proste do osiągnięcia, gdyż obie wymagane do tego prowincje, Gallaecia oraz Baerica, znajdują się na terenie Hiszpanii. W drodze do niej będziesz w stanie złupić wskazaną liczbę osad, stworzyć odpowiednią liczbę oddziałów, a po dotarciu na miejsce również flotę. Zadanie wymaga więc głównie czasu oraz zaplanowania odpowiedniej trasy przez ziemie Cesarstwa zachodniorzymskiego w celu zebrania wystarczająco dużej armii oraz środków finansowych.

Boski triumf jest bardziej kłopotliwy, gdyż wymusza kontrolę - bezpośrednią, przez sojusze albo państwa zależne - siedmiu prowincji znajdujących się w Hiszpanii, Afryca oraz wschodniej Europie pod kontrolą obu Cesarstw. Szczęściem wszystkie znajdują się nad albo w bliskim sąsiedztwie Morza Śródziemnego, dzięki czemu do wszystkich można dostać się drogą morską. Poza tym znajdują się względnie blisko siebie, przynajmniej w porównaniu do celów zwycięstwa stawianych przed Alanami, można więc spróbować podbić je wszystkie, zamiast kontrolować je za pośrednictwem sojuszników albo wasali. Cele są więc trudne, ale znacznie prostsze, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Strategia

Zaczynasz w centrum Europy, masz więc swobodę wyboru kierunku marszu oraz prowincji, w której osiądziesz. Posiadasz również wybór, czy chcesz w pierwszej kolejności wzbogacić się na państwach barbarzyńskich, czy raczej na słabo bronionych prowincjach dowolnego Cesarstwa, ze wskazaniem na słabiej bronione zachodniorzymskie. Docelowo musisz dotrzeć daleko poza miejsce startu, co wymusza kierowanie armiami w taki sposób, by zawsze znajdowały się blisko siebie i wspomagały się w razie wrogich ataków. Utrata jednej armii w praktyce oznacza katastrofę dla drugiej. Może ona przetrwać i nawet podbić wskazaną prowincję, ale szanse na to są niewielkie.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie