Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atak i Obrona | Bohater w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Atak i Obrona

Własny atak stwora (11), oraz po tym, jak dodany do niego został atak bohatera (19). - Atak i Obrona | Bohater w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry
Własny atak stwora (11), oraz po tym, jak dodany do niego został atak bohatera (19).

Współczynnik ataku to, obok obrony, jeden z dwóch składników, który wpływa na obrażenia zadawane przez stwory bohatera jednostkom przeciwnika. W momencie rozpoczęcia walki, atak bohatera dodawany jest do ataku wszystkich stworów. Przytrzymując prawy przycisk myszy na stworze możesz podejrzeć jego kartę, na której znajdziesz, między innymi, wartość współczynnika ataku - wartość przed nawiasem to "normalny" atak stwora, a ta w nawiasie to powiększona przez współczynnik ataku bohatera.

Zasada działania ataku jest prosta - za każdy jeden punkt ataku jednostki atakującej przewyższający punkty obrony jednostki broniącej się, jednostka ta zada 5% dodatkowych obrażeń. Jeśli, na przykład, atakujący posiada 15 ataku, a jednostka broniąca się 11 obrony, obrażenia zostaną zwiększone o 20%, gdyż jest między tymi wartościami 4 punkty różnicy. Maksymalny wzrost obrażeń może wynosić 300% (60 punktów różnicy między atakiem i obroną).

Obrona działa w podobny sposób - za każdy punkt obrony jednostki, która jest atakowana, przewyższający punkty ataku jednostki atakującej, otrzyma ona 2.5% obrażeń mniej. Ponownie, jeśli atakujący posiada 11 ataku, a obrońca 15 obrony, otrzyma on 10% mniej obrażeń, z uwagi na 4-punktową różnicę między tymi statystykami. Obrona może zmniejszyć otrzymane obrażenia maksymalnie o 30% (12 punktów obrony).

Na zwiększenie ataku i obrony bohatera wpływ mają dwie rzeczy : poziomy doświadczenia i noszone przez niego artefakty. Wraz z każdym poziomem doświadczenia, istnieje szansa, iż bohater otrzyma dodatkowy punkt ataku lub obrony (losowany spośród ataku, obrony, mocy i wiedzy). Naturalnie, niektórzy bohaterowie mają większą szansę na to, by przy nowym poziomie doświadczenia dostać punkt do ataku, czy obrony - o szczegółach poczytasz niżej, w rozdziale "Rodzaje bohaterów". Jeśli chodzi o rodzaje artefaktów, które dodają punkty do ataku i/lub obrony, znajdziesz je w rozdziale "Artefakty".

Oprócz ataku i obrony pochodzącej bezpośrednio od bohatera, współczynnik ten u stworów zwiększają także zaklęcia:

Czar

P. Podstawowy

P. Zaawansowany

P. Mistrzowski

Żądza Krwi

+3 ataku

+6 ataku

+6 ataku dla wszystkich sojuszniczych stworów

Szał

100% obrony zamienione w atak

150% obrony zamienione w atak

200% obrony zamienione w atak

Pogromca

+8 ataku przeciwko Smokom, Hydrom, Behemotom

+8 ataku przeciwko Aniołom i Diabłom

+8 ataku przeciwko Tytanom

Psalm Mocy

+2 do ataku, obrony i szybkości

+4 do ataku, obrony i szybkości

+4 do ataku, obrony i szybkości wszystkich sojuszniczych stworów

Precyzja

+3 ataku (tylko strzelcy)

+6 ataku (tylko strzelcy)

+6 ataku dla wszystkich strzelców

Osłabienie

-3 ataku

-6 ataku

-6 ataku dla wszystkich wrogich stworów

Tarcza

+3 obrony

+6 obrony

+6 obrony dla wszystkich sojuszniczych stworów

Kamienna Skóra

15% mniej obrażeń w walce wręcz

30% mniej obrażeń w walce wręcz

30% mniej obrażeń w walce wręcz dla wszystkich sojuszniczych stworów

Tarcza Powietrza

25% obrażeń mniej od ataków dystansowych

50% obrażeń mniej od ataków dystansowych

50% obrażeń mniej od ataków dystansowych dla wszystkich sojuszniczych stworów