Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Bitwa o Steadwick - kampania Wyzwolenie
Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Bitwa o Steadwick - kampania Wyzwolenie
Powiększ mapę

Bitwa o Steadwick | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Bitwa o Steadwick - kampania Wyzwolenie

Miasta, które gracz posiada od początku misji.

Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga.

Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika.

Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie.

Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście.

Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję.

Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta.

Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie.

Neutralne miasta, które można zająć.

Miasta, które wróg posiada od początku misji.

Bitwa o Steadwick

Archanioły to zawsze dobry wybór. - Bitwa o Steadwick | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry
Archanioły to zawsze dobry wybór.

Na starcie do wyboru masz: 10,000 sztuk złota, 2 Archanioły, bądź 2 Tytany. Wybierz Archanioły, gdyż przydadzą się na początku mapy, jak i w dalszej jej części.

Misję rozpoczniesz z dwoma miastami: Zamkiem i Fortecą (punkty S1 i S2 na mapie). Fortece potraktuj jako źródło złota i później, dzięki magazynowi zasobów, surowców, gdyż nie będziesz potrzebował wojska, które się tam znajduje. Skup się na rozwijaniu Zamku - w pierwszym tygodniu wybuduj:

  • Dzień 1 - Gildia Magów poziom 1
  • Dzień 2 - Kuźnia
  • Dzień 3 - Klasztor
  • Dzień 4 - Portal Chwały
  • Dzień 5 - Cytadela
  • Dzień 6 - Zamek
  • Dzień 7 Wieża Gryfów

Ważnym jest, by przed końcem tygodnia mieć wybudowany Portal Chwały i Zamek - od początku będziesz posiadać przejęty Portal Chwały, który znaleźć możesz na północ od twojego miasta Zamku, lecz nie możesz się do niego dostać, a "jedynie" zwiększy on przyrost Aniołów i Archaniołów w twoim zamku. Na samym początku zrekrutuj także dwóch dodatkowych bohaterów - jednego w mieście Zamek, a drugiego w Fortecy - by z ich pomocą zająć większość okolicznych kopalni i skarbów.

Jedno z miast wroga na powierzchni... - Bitwa o Steadwick | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry
Jedno z miast wroga na powierzchni...

Już w pierwszej turze zrekrutuj całe wojsko i wsadź je, wraz z 2 Archaniołami, do Christiana, a następnie udaj się na wschód. Gdy dojdziesz do kopalni Rtęci (KOP1), podejdź jeszcze odrobinę na wschód i gdy tylko ujrzysz nad sobą drzewa, skieruj swoje kroki na północ - po kilku turach wędrówki dotrzesz do wrogiego miasta, Zamku (punkt W1 na mapie). Zajmij je, a następnie udaj się na wschód, by znaleźć kolejne miasto wroga, Inferno (W2), otoczone pasmem gór. Po podbiciu go udaj się na południe - w prawym dolnym rogu mapy (W3) znajdziesz ostatnie miasto wroga na powierzchni.

... a tutaj kolejne. - Bitwa o Steadwick | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry
... a tutaj kolejne.

Ważnym jest, by pilnować teraz dwóch wejść z podziemi, którymi w niedługim czasie wróg zacznie cię zalewać. Pierwsze z nich jest tuż obok miasta, które przed momentem przejąłeś (punkt P1a na mapie), a drugie znajduje się na północ od miasta Inferno (P2a), zajętego kilka tur wcześniej. By uniemożliwić wrogom wtargnięcie, wystarczy umieścić tam odpowiedni oddział, wraz z bohaterem i eliminować wszystkich, którzy spróbują tam wtargnąć. Do przejścia znajdującego się na północ od zamku Inferno wyślij Christiana, z tą samą armią, dzięki której udało ci się zdobyć miasta. Wejście w prawym dolnym rogu mapy obstaw bohaterem wyposażonym w armię z miasta Castle, w którym wybudowałeś Portal Chwały (dlatego to tak ważne, by zdążyć przed końcem tygodnia) - 4 Anioły, wraz z pewną ilością jednostek poziomów 1-5 bez problemu wstrzymają tam wrogi ruch.

Twoim zadaniem jest teraz po prostu rozbudowa miast - twój "pierwszy" Zamek rozbuduj do maksimum, ulepszając Anioły na Archanioły jak tylko będziesz mógł. Pozostałe miasta typu Zamek, które przejmiesz, będą miały ograniczenie - nie można w nich wybudować Portalu Chwały, a w niektórych z nich także Zamku. Nie przeszkadza to w niczym, gdyż dostępne są jednostki poziomów 1-6. Jeśli ustawiłeś bohaterów w miejscach, w których zostało to podane wyżej (przy wejściach do podziemi), to wróg nie będzie cię wcale nękał - uzupełniaj co jakiś czas armię, rozdzielając ją pomiędzy Christiana i twojego bohatera, który stoi przy drugim wejściu.

Ostatnie miasto wroga do zdobycia. - Bitwa o Steadwick | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry
Ostatnie miasto wroga do zdobycia.

Zanim rozpoczniesz jeszcze podbój podziemi, wyślij bohatera ze sporą armią w lewy górny róg mapy (punkt POI1 na mapie) - znajdziesz tam więzienie, w którym zakuty siedzi Generał Kendall, ten, którego pokonałeś w innej kampanii. Więzienia strzeże grupa Diabłów (ok. 10-12), więc potrzebujesz znaczniej siły, by nie stracić dużej ilości wojsk podczas starcia. Sam generał jako bohater nie jest istotny, jednak przyda ci się artefakt, który taszczy - Statuetka Szczęścia. Udaj się z nią do Chaty Jasnowidza (punkt POI2 na mapie), a zostanie wymieniona na przedmiot, który zwiększy statystki bohatera, który go nosi, a także przejdzie do kolejnej misji (o czym przeczytasz w następnym rozdziale).

Po upływie około miesiąca, gdy rozpocznie się 1 tydzień 2 miesiąca, zbierz całą armię "do kupy", wsadź do Christiana i udaj się dolnym wejściem do podziemi (punkt P1a na mapie) - tym, przy którym stoją Czarne Smoki (są tylko 3 sztuki, więc bez obaw). Przedrzyj się przez podziemia (jednocześnie pilnując drugiego wyjścia, by nie wdarł się tamtędy wróg), zajmując po drodze 3 miasta wroga (wszystkie typu Lochy - punkty W4, W5 i W6 na mapie), aż dotrzesz do garnizonu (punkt G1 na mapie). Strzeże go dość pokaźna ilość stworów (10 Czarnych Smoków, 40 Chimer, 60 Centaurów Królewskich i 80 Złych Oczu), więc przyda ci się teraz armia, którą skrzętnie zbierałeś. Rzuć zaklęcie Oślepienia (jeśli takowe masz) na którąś z Chimer, bądź wykorzystaj Przyspieszenie / Błogosławieństwo / Psalm Mocy, by ułatwić sobie całe starcie.

Po przedarciu się przez garnizon wystarczy wyjść na powierzchnie i zdobyć miasto Steadwick (punkt Z1 na mapie), by zakończyć misję. Do kolejnej misji nie przechodzą niestety bohaterowie z tej.