Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Oblężenia i kontrola nad miastem | Wojna w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Oblegać miasto należy w trzech sytuacjach. Pierwsza - jeśli chce się osłabić stacjonujące w nim wojska. Kiedy wartość obrony miasta spadnie do zera, przez kolejne tury stacjonujące w środku jednostki zaczną otrzymywać obrażenia. Druga sytuacja - jeśli chce się osłabić miasto ekonomicznie. Miasto pod oblężeniem produkuje mniej Pyłu (Dust), zmniejsza się w nim wskaźnik uznania (Approval), nie wydobywa zasobów (Resources) z kopalni i tak dalej. Trzecia - jeśli chce się pokazać przeciwnikowi swoją siłę bez jednoczesnego zajmowania jego miast. Kilka oblężonych miast to dobry argument za podpisaniem pokoju albo otworzeniem wcześniej zamkniętych granic. W każdej innej sytuacji, o ile posiadasz dostatecznie silną armię, a broniący się przeciwnik nie, możesz atakować miasto bez czekania na zniszczenie jego fortyfikacji. Nie jest to obarczone żadną karą. Podbite miasto zachowuje liczbę punktów obrony, jaką miał przed jego zajęciem.

Komputer zazwyczaj rzadko atakuje z marszu, preferując oblężenia. Robi to nawet wtedy, gdy miasto posiada 500 i więcej punktów obrony. Możesz więc utrudnić mu życie. Wystarczy, że w czasie wojny zrezygnujesz z oblężenia i od razu zaatakujesz jedno z jego miast. Następnie zostaw w tym mieście garnizon. Istnieje szansa, że wróg zdecyduje się je oblegać, tym samym poświęcając część armii na obniżenie obrony miasta do zera. Szybkość jej obniżania zależy od liczby i poziomów jednostek, więc może zająć od kilku do kilkunastu tur. Przez ten czas możesz zająć się innymi sprawami, na przykład podbiciem kolejnego miasta, gdy komputer zajęty będzie obleganiem pierwszego.

Z podbijaniem miast związana jest cecha Własności Imperium (Ownership). Tuż po podbiciu miasta wynosi ona 0% i rośnie wraz z upływem tur. Jeśli cecha Własności Imperium wynosi poniżej 100%, nie możesz miasta spalić, przenieść ani wykonać kilku innych akcji. Pamiętaj o tym, jeśli masz zamiar zastosować taktykę spalonej ziemi i nie grasz Kultystami (Cultists). Albo jeśli chcesz ukraść innemu graczowi miasto jako Wędrowne Klany (Roving Clans).