Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Początek rozgrywki | Podstawy Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Zbuduj miasto tam, gdzie zaczynasz. Ewentualnie pole lub dwa dalej, jeśli posiadasz dość punktów ruchu, by tam dotrzeć. Mapy są tak generowane, żeby wszyscy zaczynali na mniej więcej równym poziomie, więc twoje miejsce startu też powinno być wystarczająco dobre na początek. Nie przejmuj się, jeśli okaże się, że w pobliżu było trochę lepsze miejsce, tylko go wcześniej nie zauważyłeś. Zazwyczaj będziesz mógł dotrzeć tam z pomocą dzielnic. Na początku rozgrywki jedna tura to mnóstwo czasu, dlatego zbuduj pierwsze miasto tam, gdzie stoisz. Jedna tura opóźnienai jest do przeżycia, dwie to maksimum. Przy opóźnieniu rzędu trzech możesz równie dobrze zacząć grę od nowa, gdyż ciężko będzie ci nadrobić stracone tury. Zwłaszcza na wyższych poziomach trudności, gdzie początek rozgrywki jest wyjątkowo ważny. Jedynymi wyjątkami do tej reguły są Kultystów (Cultists), których pierwsze miasto będzie zarazem jedynym oraz sytuacja, gdy zaczynasz na granicy dwóch regionów. W takim wypadku może ci się opłacić poświęcenie jednej tury na zbadanie okolicy, bo może to zaowocować znalezieniem lepszego miejsca do budowy stolicy.

Z pomocą bohatera zbadaj najbliższe otoczenie. Skup się na badaniu ruin i szukaniu wiosek pomniejszych nacji. Chwilowo nie wychodź poza granice pierwszego regionu. Wpierw zbadaj swój, potem bierz się za sąsiednie. Bez Osadnika (Settler) i tak wiele w nich nie zrobisz.

Wynajdź potrzebne technologie. Zacznij badania od Biblioteki publicznej (Public Library, budynek, I era). Jeśli zacząłeś na terenie produkującym dużo nauki, wynajdź również Laboratoria geomiczne (Geomic Labs, budynek, I era). Dzięki tym budowlom będziesz mógł szybciej zdobyć kolejne technologie. Dalsza kolejność badań zależy od potrzeb. Jeśli chcesz szybko produkować, wynajdź Odlewnię (Mill Foundry, budynek, I era). Jeśli zależy ci na pieniądzach, wynajdź Mennicę Imperium (Imperial Mint, budynek, I era), a jeśli zacząłeś grę nad rzeką bądź morzem, również Obieg pyłu w cieczach (Aquapulvistics, I era). Zapewnia on dostęp do dwóch budynków: Sieci Pyłowe (Dust Dredger) oraz Filtracji Pyłu (Dust Filtration). System kanalizacyjny (Sewer System, budynek, I era) przyda się prawie każdemu, podobnie jak technologie dające dostęp do zasobów strategicznych (Strategic Resources) lub luksusowych (Luxury Resources). Jeśli nie grasz Kultystami (Cultists), możesz chwilowo zignorować technologie wojenne. Początkowa armia powinna wystarczyć do obrony miasta i pacyfikowania wiosek. Jeśli jednak nie chcesz walczyć z pobliskimi wioskami, sięgnij po Plac poliglotów (Language Square, technologia, I era).

Wybuduj to, co masz dostępne. Na początku i tak nie masz wielkiego wyboru. W swoim pierwszym mieście wpierw wybuduj Pomnik założyciela (Founder's Memorial, budynek, I era), a potem pozostałe budowle, jakie twoja nacja ma dostępne na starcie. Jeśli nie produkujesz dużo Pyłu (Dust), a twoja produkcja przemysłowa jest dostatecznie wysoka, nie wykupuj budynków. Na to przyjdzie jeszcze czas.

Nie twórz zbyt szybko nowych jednostek. Twoja początkowa armia jest dostatecznie silna, by spacyfikować pobliskie wioski, a nowi żołnierze - zwłaszcza Osadnicy - są drodzy i będą blokować kolejkę produkcji. Zacznij tworzyć nowe jednostki tylko, gdy zajdzie potrzeba. Na przykład, kiedy będzie tego wymagało zadanie, w pobliżu będą się kręciły silne neutralne bandy, albo nie będziesz miał nic pilnego do wyprodukowania. Możesz też wyprodukować więcej wojska, jeśli twoja startowa armia straciła jedną jednostkę. Różnica między bohaterem i jednym żołnierzem oraz bohaterem i dwoma żołnierzami jest odczuwalna.

Do 20 tury zdobądź przynajmniej 40 wpływu (Influence). Dzięki temu będziesz mógł wybrać dwie, a nie jedną opcję rozwoju imperium, co na początku będzie znaczną pomocą.

Wioski pomniejszych nacji nie są pilnymi problemami. Ich oddziały nie atakują kopalni, nie zawsze też oblegają miasta, a początkowa armia poradzi sobie z nimi bez większych problemów. W późniejszej części gry bywają irytujące, zwłaszcza jeśli znajdują się na twoim terenie i posiadają sześciu obrońców, ale na samym początku można z nimi żyć. Warto je spacyfikować, ale zostaw je w spokoju, jeśli akurat masz na głowie pilniejsze problemy.