Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

ETS2: Prowadzenie auta - skręcanie, wyprzedzanie poradnik Euro Truck Simulator 2

Ostatnia aktualizacja: 19 czerwca 2021

Z tej strony poradnika do ETS2 dowiecie się, jak wygląda prowadzenie auta. Znajdziecie tutaj informacje na temat manewrów skręcania i wyprzedzania.

Prowadzenie auta

Ciągnik siodłowy z przyczepą to nie samochód osoby - musicie się przyzwyczaić do zupełnie innego zachowania na drodze.

Przede wszystkim pojazd długo się rozpędza (to jest zależne od silnika - im mocniejszy tym lepiej). Musicie więc uważać przy wyjeżdżaniu z dróg podporządkowanych szczególnie tam gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej (przy wyjeżdżaniu z garażu, siedziby firmy transportowej, zwykłej drogi ze znakiem ustąp pierwszeństwa). Zanim bowiem zyskacie prędkość i włączycie się do ruchu, na ulicy mogą pojawić się koleje samochody.

Druga sprawa to droga hamowania - jest ona stosunkowo długa - ETS2: Prowadzenie auta - skręcanie, wyprzedzanie - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Druga sprawa to droga hamowania - jest ona stosunkowo długa. Jeżeli lubicie jeździć oszczędnie warto zacząć używać hamulca wydechowego. Warto też wspomnieć, że w grze dostępny jest również hamulec ręczny, jednakże starajcie się go używać tylko w przypadku dłuższych postojów, by uniknąć potencjalnego ruchu pojazdu. Jeżeli natomiast chcecie skrócić drogę hamownia to możecie zajrzeć do ustawień i zwiększyć opcje o nazwie "siła hamownia".

Trzecia sprawa to stabilność naczepy. W momencie, gdy poruszasz się po prostych drogach to nie musicie martwić się tym aspektem. Sprawa zaczyna się komplikować w momencie, gdy traficie na wąskie i kręte drogi. Jeśli będziecie podchodzić do nich ze zbyt dużą prędkością to możecie stracić kontrolę, a naczepa się przewróci (często ciągnąć za sobą ciężarówkę).

Przemierzając tysiące kilometrów warto korzystać z tempomatu, który pozwala utrzymać stałą prędkość na drodze - jest on szczególnie przydatny na autostradach. Gdy auto rozpędzi się do pożądanej prędkości np. 90 km/h kliknijcie przycisk tempomatu, a prędkość ta będzie utrzymywana. Pamiętaj, że wszystkie ciężarówki mają ograniczoną prędkość do 90 km/h. Można je rozpędzić bardziej wyłączając ogranicznik prędkości w ustawieniach.

Najlepszą kamerą do kontrolowania ciężarówki jest ta z kabiny, ponieważ oprócz drogi widzicie także wskaźniki na desce rozdzielczej, które dają dokładniejsze dane od tych zamieszczonych w PDA - ETS2: Prowadzenie auta - skręcanie, wyprzedzanie - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Najlepszą kamerą do kontrolowania ciężarówki jest ta z kabiny, ponieważ oprócz drogi widzicie także wskaźniki na desce rozdzielczej, które dają dokładniejsze dane od tych zamieszczonych w PDA. Widok ten w połączeniu z lusterkami (po lewej stronie możecie używać rzeczywistego, a po prawej wirtualnego) sprawdza się idealnie na poza miejskich obszarach.

Kamera z kabiny jest jednak kłopotliwa przy poruszaniu się po mieście, bo musicie się wtedy rozglądać by w coś by nie uderzyć w inne pojazdy. W tym przypadku warto jest rozważyć zmianę widoku na tą z tyłu pojazdu.

Wyprzedzanie

Proces wyprzedzania na autostradzie wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu przy dwóch lub trzech pasach w tym samym kierunku. Jedyne co musicie zrobić, to upewnić się, że pas, na który zamierzacie wjechać nie jest zajęty. Na autostradzie samochody osobowe często mijają tiry i autobusy.

Na węższych drogach może być problematyczne - ETS2: Prowadzenie auta - skręcanie, wyprzedzanie - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Na węższych drogach może być problematyczne. Pamiętajcie, żeby wyprzedzić potrzebujecie sporo miejsca i czasu. Rozpoczynając manewr przy niepełnej widoczności wiele ryzykujecie. Może się bowiem zdarzyć, że zza zakrętu wyłoni się inny pojazd. O tym, czy dane miejsce jest bezpieczne do tego manewru informuje linia oddzielająca pasy. Jeśli jest przerywana to możecie wyprzedzać, jeśli zaś ciągła to musicie się powstrzymać. Przy kończeniu manewru zwracajcie uwagę na przyczepę, by jej tył nie zahaczył o wyprzedzany pojazd.

Skręcanie

W przypadku ciężarówki z naczepą skręcanie może być problematyczne - naczepa zawsze ścina zakręt, który pokonacie. Dlatego też na wąskich jednopasmowych drogach, zawsze musicie wykonywać ciężarówką jak najszersze zakręty (jeśli przeciwny pas jest wolny, to możecie na niego na chwilę wjechać). W ten sposób nie zahaczycie o elementy znajdujące się przy drodze lub inne pojazdy.

Również na autostradzie możecie napotkać problematyczne zakręty - ETS2: Prowadzenie auta - skręcanie, wyprzedzanie - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Również na autostradzie możecie napotkać problematyczne zakręty. Uważajcie na ostrych łukach (np. gdzie stoi ograniczenie prędkości). Dysponując pojazdem z jedną osią z tyłu (4x2) możecie stracić panowanie na takim łuku i wpaść w barierki. Dopiero ulepszone podwozie (6x2, 6x4) daje większą stabilność i bezpieczeństwo ale pamiętajcie, że nie w każdym przypadku. W szczególności uważajcie na zakrętach podczas opadów deszczu.

Deszcz i nadmierna prędkość są prostą drogą to utraty panowania nad pojazdem. - ETS2: Prowadzenie auta - skręcanie, wyprzedzanie - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry
Deszcz i nadmierna prędkość są prostą drogą to utraty panowania nad pojazdem.