Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry Euro Truck Simulator 2 zawiera szczegółowy opis całego trybu kariery menedżera firmy transportowej oraz kierowcy. W solucji znajdziesz ponadto szereg porad dotyczących pracowników czy techniki jazdy. Ponadto poradnik zawiera dokładne mapy.

16 listopada 2012Autor solucji: Psycho Mantis (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
W poradniku do gry Euro Truck Simulator 2 przedstawiono etapy rozwoju kariery, porady dotyczące rozwoju kierowcy, uwagi przy zatrudnianiu pracowników i ich rozwijaniu - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

W poradniku do gry Euro Truck Simulator 2 przedstawiono etapy rozwoju kariery, porady dotyczące rozwoju kierowcy, uwagi przy zatrudnianiu pracowników i ich rozwijaniu. Omówiono elementy interfejsu gry, rynku pracy, korzystanie z banku, dostępne modele ciężarówek oraz modyfikacje pojazdów, a także sterowanie. Zawarto w nim także mapy prezentujące świat gry w tym mapę wszystkich dealerów samochodów ciężarowych i agencji pracy. Scharakteryzowano drogi w poszczególnych państwach i omówiono sytuacje, z którymi można się zetknąć podczas jazdy. Na końcu opisano też wszystkie miasta dostępne w grze.

Kolorem niebieskim oznaczono różne działania w grze np. wzięcie kredytu, zatrudnienie pracownika, zakup ciężarówki, kupno bądź rozbudowę garażu, ale także marki samochodów ciężarowych oraz nazwy firm. Kolorem zielonym oznaczono różne obiekty i działania w grze np. szybkie zlecenie, rynek przesyłek, salon samochodowy, agencje pracy, port, stacja paliw itp. Domyślony klawisz odpowiedzialny za daną czynność oznaczono kolorem brązowym. Natomiast koloru pomarańczowego użyto do zaznaczenia nazw miast i państw.

Poradnik powstał do gry w wersji 1.1.3.

Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 16 listopada 2012.

komentarze czytelników (24)

rafi160798  2012-11-16 - 18:26

Jeszcze jeden błąd w miastach w Austrii. W Salzburgu jest 5 firm a nie 4

Stra Moldas  2012-11-16 - 18:28

Co jeszcze mi się nie podoba - namawiania do jeżdżenia na długich. Przecież to ma być symulator, trzeba się starać, a nie oślepiać kierowców z naprzeciwka. :)

rafi160798  2012-11-16 - 18:38

Ostatnie dwa błędy: - w niektórych miastach jest także firma Sell Plan, ale tam się nie przyjmuje zleceń, tylko się do tej firmy przywozi towary i tak jest zawsze, a w poprzednich wersjach był nawet Kaarfor (protoplasta Carrefour) na zasadzie Sell Planu, wyszedł patch, w którym DAF jest licencjonowany. Reasumując, poradnik ma trochę błędów, które trzeba poprawić,

Psycho_Mantis  2012-11-16 - 22:28

Ho, ho. Ile emocji wzbudził mój poradnik :) lisior88: "Drogi autorze tego fajnego i obszernego poradnika. Jeśli chodzi o to, co się "ciągnie" za ciągnikiem siodłowym, to jest to NACZEPA a nie przyczepa. Super by było gdybyś wprowadził tą korektę. Pozdrawiam" ---> Tak :) Faktycznie to niefortunne, ale nie każdy musi być omnibusem w każdej dziedzinie :) Ja specjalizuję się w symulatorach, ale nie w ciągnikach i ich naczepach i do błędu językowego się przyznaję. Chociaż oczywistym jest, że dla większości graczy będzie jasne o co w tym chodzi :) rafi160798: "W charakterystyce państw o Czechach i o Słowacji daliście złe zdjęcie. Screen ten pochodzi z polskich dróg." > Zdjęcie pochodzi z drogi pomiędzy Wrocławiem i Pragą, o której piszę w opisie poniżej niego. "Jeszcze jeden błąd w miastach w Austrii. W Salzburgu jest 5 firm a nie 4" ---> Przy opisywaniu 69 miast i wielokrotnym kopiuj-wklej tabelek wraz z ich edycją może się zdarzyć zwykłe przeoczenie. Nazywanie to "błędem" to przesada. Dzięki za spostrzegawczość :) "w niektórych miastach jest także firma Sell Plan, ale tam się nie przyjmuje zleceń, tylko się do tej firmy przywozi towary i tak jest zawsze, a w poprzednich wersjac ...

Stra Moldas  2012-11-17 - 07:47

Psycho_Mantis -> W niczym, stąd uśmiechnięta ikonka - to nie jest z pretensjami przecież. :P Ja zawsze jadę na krótkich osobiście, tylko na przysłowiowych "zadupiach" włączam czasem długie. Fajnie byłoby za to, gdyby kiedyś była możliwość poprawienia DAFa (oby :)). Za to według plotek w jednym z kolejnych patchów mają dojść następne licencje, więc nie wszystko stracone. :D

Psycho_Mantis  2012-11-17 - 10:26

Stra Moldas ---> OK :) Co do licencji na etapie prac nad poradnikiem bardzo się tym interesowałem. Ktoś gdzieś pisał na temat tych negocjacji. Oczywiście do poradnika z grą nie mogłem wykorzystać modyfikacji, chociaż bardzo mnie to raziło. Na szczęście różnice w niektórych markach nie były duże tylko jednoliterkowe jak DAF czy IVECO. Fajnie by było gdyby docelowo, nie wiem, w miesiąc uporali się ze wszystkimi licencjami. Chociaż kto już chce mieć oryginalne (i np. prawdziwe nazwy w firm) skorzystał z modów.

jakubcjusz  2012-11-17 - 10:28

Nie wiem, czy nie przegapiłem, ale chyba brakuje informacji o tym jak różne opony wpływają na jazdę. (Czy one w ogóle wpływają na jazdę? ;) )

Stra Moldas  2012-11-17 - 19:05

Psycho_Mantis -> Czytałem o tym na oficjalnej polskiej stronie ETS 2, polecam artykuły. :) Jest sporo, nie jest łatwo tych licencji zdobywać. Sam też z modów nie korzystam, gram tak, jak dali mi możliwość twórcy - po prostu tak wolę od zawsze. :)

JediZipp  2012-11-17 - 21:00

Skoro o modach mowa: polecam mod zdejmujący ogranicznik prędkości, wtedy dopiero mocniejszy silnik ma kolosalne znaczenie, a prowadzenie rozpędzonego do 130 km/h TIR'a na krętej autostradzie to dopiero wyzwanie dla najlepszych (na zwykłych drogach rzadko jest okazja się tak rozpędzić) :) Wymaga to wprawdzie dużo większego wyczucia i jest nieraz ryzykowne (nierzadko ciągnik z towarem jedzie szybciej niż zwykłe osobówki), ale za to frajda jest nieporównywalnie lepsza, niż w przypadku ciągłego wleczenia się 90'tką :)

Cybersport General  2012-11-17 - 21:25

@JediZipp ---> Tylko, ze taka jazda 130 km/h nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia, bardziej przypomina arcade i jakiegos NFS-a:) Z kagancem na 90 km/h tez sie rozpedzic mozna, glownie z gorki i to nawet do 120 km/h. Nie raz da sie z tempomatem, a nie raz trzeba zastosowac trick i wrzucic luz:) Przy ograniczeniu do 90 km/h moc silnika tez ma spore znaczenie - te co maja dobry moment obrotowy i ponad 700 KM znacznie szybciej sie rozpedzaja na plaskim czy tez pod gorke, slabszymi idzie to topornie (nie wspominajac o tych co maja ledwo ponad 300 KM), zupelnie jak w rzeczywistosci. BTW Jak ktos zaczyna to kiedys nagralem material z wybranymi poradami teoretycznymi i praktycznymi, dla niektorych moze to byc ciekawe uzupelnienie dziela PsychoMantisa http://www.youtube.com/watch?v=n4o4StCgLDA :)

kong123  2012-11-18 - 16:07

Dobry poradnik.

Stra Moldas  2012-11-18 - 17:34

Roboty drogowe i ograniczenia nie są dynamiczne? Są narzucone odgórnie, zawsze w jednym miejscu?

kong123  2012-11-18 - 18:10

Stra - z tego co zaobserwowałem właśnie tak jest... roboty drogowe spotykam cały czas w tych samych miejscach (to zwężenie w drodze do Czech, czy ten tunel przedstawiony na zdjęciu) Co do poradnika to może jednak miałbym kilka sugestii, mianowicie: Może niezbyt uważnie przejrzałem poradnik ale nie znalazłem informacji odnośnie możliwości wyglądania przez okno z kabiny. Przydaje się to mi. przy parkowaniu czy przy skręcaniu. Za parkowanie jest zawsze tylko 45 PD - przy dłuższych trasach jest to praktycznie niezauważalna wartość chociaż czasami tyle właśnie brakuje do awansu ;) Naczepy inaczej zachodzą w zależności od ich typu. Pomijam już może naczepy, którymi transportuje się np. węgiel - są na tyle krótkie, że raczej problemu z nimi być nie powinno. Ale takie tradycyjne, trzyosiowe naczepy, chłodnie i cysterny zachowują się inaczej niż np. takie, które służą do transportu koparek, wózków - czyli ogólnie takie, które koła mają umieszczone na samym końcu - są dłuższe i ciężej jest się nimi zmieścić na zakrętach czy skrzyżowaniach. Ale to już chyba bardzo szczegółowe informację - myślę, że kto ciągał takie ładunki będzie wiedział w czym jest różnica. I to już tylko moj ...

Damiandi Team  2012-11-24 - 18:42

Te screeny to są chyba na jakimś tragicznym PC robione. U mnie na słabym HD6750 w 1280x1024 jest dużo ładniej. Taki duży portal o grach (i jego pracownicy) powinien mieć lepszy sprzęt :P

Psycho_Mantis  2012-11-25 - 18:43

kong123 --> Nic dodać, nic ująć :) Damiandi Team ---> To nie PC, tylko laptop :) Detale były ustawione na średnie. Przy tworzeniu poradnika liczy się wydajność - im więcej klatek tym lepiej. Tam gdzie potrzebne były lepsze detale ustawiałem takie np. screeny deski rozdzielczej :)

Tomasz44  2013-03-23 - 00:54

Jazda naszą ciężarówką dla nowych graczy stanowi spore wyzwanie ponieważ oni nie maja wyczucia ani reakcji i wystarczy chwila nieuwagi a to nastąpi zderzenie uszkodzenie towaru lub ciągnika siodłowego lub zjechanie z drogi zaś ci co grają w to od miesięcy lub tygodni już mają to opanowane w różnym stopniu od amatora po profesjonalnego kierowcę.Wyprzedzanie także nie należy do rzeczy trudnych ponieważ trzeba mieć dobrą prędkość ustawienie ciężarówki to znaczy na prostej drodze na zakręcie lub na wzniesieniu a może nawet na skrzyżowaniu w mieście do tego potrzebne są oba lusterka oraz dobry czas reakcji refleks i wyczucie pojazdu gdy to mamy nic ani także gra nie jest nam obca i zasuwamy jak prawdziwi kierowcy ciężarówek.Ja osobiście mam to opanowane praktycznie do perfekcji poza idealnym parkowaniem naczepy z tym jeszcze sie nieco motam ale mimo wszystko mam 63 poziom i dla mnie żaden typ drogi nie jest mi obcy ani straszny w ETS 2 zasuwam jak krasnoludki bez butów od startu do celu.Pozdrawiam serdecznie i życzę szerokości

Kambium  2013-07-17 - 08:32

jak sie dobrze orientuje to nie ma takiego panstawa jak slask...

wariat82  2013-09-30 - 12:10

cze a jak sie instaluje mody do gry jak ja nie mam folderu o nazwie mod

Striker18  2013-11-20 - 21:39

polecam! grałem w 1 a teraz w 2 to bez porównania grafika itp

Wojtek2000  2014-02-26 - 14:13

Jeszcze jeden błąd: W rozdziale Kierowca i podrozdziale doświadczenie tabelka ma nieco błędnie podane dane: Poziom 5 to już entuzjasta, 10 - utalentowany pracownik, 15 - zawodowiec itd.