Konfiguracja sterowania

Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

12 grudnia 2014Autorzy solucji: Psycho Mantis & ViruS001 (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
To bardzo ważny wybór od którego zależy na jaki typ skrzyni biegów możesz sobie pozwolić - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

To bardzo ważny wybór od którego zależy na jaki typ skrzyni biegów możesz sobie pozwolić. Im bardziej rozbudowany kontroler posiadasz tym lepiej. Jednak granie na strzałkach samej klawiatury także jest możliwe. Nawet gdy posiadasz jakiś kontroler liczba wykorzystywanych w grze klawiszy sprawia, że nie możesz z klawiatury zrezygnować w ogóle.

Dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie posiadają żadnego kontrolera jest mysz. Poruszanie nią w lewo i w prawo odpowiada za skręcanie kierownicą. To rozwiązanie jest precyzyjniejsze niż skręcanie klawiaturą, a u dołu ekranu widzisz w jakiej pozycji znajdują się koła. Oczywiście wraz z myszką musisz cały czas korzystać z klawiatury.

Najlepsze możliwości sterowania dają joypady i kierownice, a także joysticki. Prócz ustawienia funkcji sterowania autem warto skorzystać ze wszystkich dostępnych przycisków i ustawić tam przycisk potwierdzenia (domyślny [Enter]), wycieraczki, hamulec ręczny, tempomat, uruchomienie/wyłączenie silnika, czy kierunkowskazy.

W zależności od dokonanego wyboru następnie wyznacz które przyciski analogowe mają obsługiwać dane funkcje - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

W zależności od dokonanego wyboru następnie wyznacz które przyciski analogowe mają obsługiwać dane funkcje. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz to zmienić w ustawieniach gry.

Typ skrzyni biegów

Z kontrolerem wiąże się wybór typu skrzyni biegów - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Z kontrolerem wiąże się wybór typu skrzyni biegów.

Prosty automat to ustawienie przy którym w ogóle nie korzystasz z klawiszy zmiany biegu. By wrzucić wsteczny po prostu klikasz klawisz hamulca, by jechać do przodu wciskasz gaz. Skrzynia biegów zajmuje się całą resztą. Typ dobry dla niedoświadczonych i po prostu wygodnych, którzy chcą skupić się na samej jeździe.

Prawdziwy automat to typ bardziej oddający realia. Skrzynia zmienia biegi, ale ty musisz korzystać z klawiszy zmiany biegów by ustawić jazdę do przodu, bieg neutralny bądź bieg wsteczny. W momencie gdy już jedziesz do przodu skrzynia automatycznie wrzuca kolejne biegi wraz z przyspieszaniem oraz redukuje je w przypadku zmniejszenia prędkości. To opcja wystarczająca dla osób, którym nie zależy na dokładnej kontroli skrzyni.

Sekwencyjna to ręczna skrzynia biegów tyle że bez sprzęgła. Masz całkowitą kontrolę nad skrzynią tzn. możesz zmieniać biegi na wyższe oraz na niższe w tym luz i bieg wsteczny. Dzięki temu możesz lepiej reagować na zmiany zachodzące w trasie np. szybciej niż automat redukować bieg w związku z podjazdem na wzniesienie. Aby jej używać lepiej mieć coś więcej niż myszkę i klawiaturę tzn. joypada bądź kierownicę. Wymaga trochę wprawy, ale dla chcących pograć z większą dozą realizmu w sam raz.

Manualna to pełna skrzynia biegów z obsługą całej palety biegów wraz z koniecznością używania sprzęgła. Do pełnej radości z gry konieczna jest kierownica wraz z trzecim pedałem oraz tzw. h-shifterem, dzięki któremu od razu wrzucasz pożądany bieg.

Ustawienia rozgrywki (Opis ustawień)

Rodzaj skrzyni biegów - Tutaj możemy wybrać rodzaj zmiany biegów - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Rodzaj skrzyni biegów - Tutaj możemy wybrać rodzaj zmiany biegów. Dokładniej zostało to opisane wyżej.

Symulacja zmęczenia - Po wyłączeniu tej funkcji nasza postać nie będzie potrzebowała snu i nie będziemy odczuwać zmęczenia.

Auto-środkowanie sterowania - Opcja dostępna tylko dla graczy korzystających z kierownicy lub pada. Ma za zadanie wyśrodkowywać tor jazdy po np. puszczeniu kierownicy podczas skręcania.

Siła hamowania - Ustalamy tutaj siłę hamowania a co za tym idzie skrócenie lub zwiększenie drogi hamowania (jeżeli suwak jest ustawiony bliżej prawej strony tym siła hamowania jest większa).

Stabilność naczepy - Ustalamy tutaj stabilność naczepy a dokładniej bujanie się jej na lewo i prawo (jeżeli suwak jest ustawiony bliżej prawej strony tym stabilność naczepy jest większa).

Ogranicznik prędkości - Celem tej opcji jest włączenie/wyłączenie kagańca na 90km/h. Po wyłączeniu nasza ciężarówka rozwinie prędkość większą jak 90km/h

Automatyczny retarder - Retarder automatyczny w ETS2 załącza się podczas zwykłego hamowania. Trzeba przyzwyczaić się do takiego rozwiązania, na początku będzie trudno.

Automatyczny hamulec silnikowy - Opcja nieprzydatna i źle działająca. Jeżeli ktoś chce tego używać to podczas normalnego hamowania będzie redukował biegi a sama droga hamowania się wydłuży o kilkaset metrów.

Automatyczne włączanie silnika i elektryki - W przypadku, gdy mamy zaznaczoną tą opcje to po wciśnięciu klawisza [W] silnik od razu odpali. Jeżeli jest odznaczona to będziemy zmuszeni do odpalania ciężarówki ręcznie poprzez klawisz (domyślnie) [E].

Symulacja hamulców pneumatycznych - Źródłem energii w hamulcach jest powietrze. W przypadku, gdy zahamujemy i nie będziemy mogli ruszyć warto wrzucić na luz i gazować ciężarówek, aż powietrze znowu pojawi się w hamulcach.

Realistyczne zużycie paliwa - Dla osób, które chcą się poczuć bardziej realistycznie za kierownicą wirtualnej ciężarówki opcja ta jest obowiązkowa. Zmienia ona zużycie paliwa przez co będziemy zmuszeni do bardziej ekonomicznej jazdy.

Doradca drogowy (wyświetlane ograniczenie prędkości) - Funkcja ta wyświetla ograniczenie prędkości na danej drodze na GPSie.

Tempomat (dopuszczalne wahanie prędkości) - Ustalamy tutaj o ile tempomat może dopuścić zwiększenie lub zmniejszenie prędkości podczas zjazdów czy też wjazdów na wzniesienie.

Prawdopodobieństwo spadnięcia deszczu - Jeżeli suwak jest ustawiony bliżej prawej strony tym większe prawdopodobieństwo spadnięcia deszczu.

Wieści z sieci - Wyświetla informacje m.in. o nowej aktualizacji (wymagane połączenie z internetem).

Odwróć oś myszy - odwraca oś myszy, czyli poruszasz myszką w lewo a kursor porusza się w stronę prawą i na odwrót.

Ustawienia regionalne

Ustalamy tutaj m - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Ustalamy tutaj m.in. język w grze (ciekawą sprawą jest dostępność śląskiego języka - słońska godka), jaką walutą chcemy się posługiwać, jednostki (długości, wagi, temperatury oraz objętości).