Konfiguracja sterowania

Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

16 listopada 2012Autor solucji: Psycho Mantis (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
To bardzo ważny wybór od którego zależy na jaki typ skrzyni biegów możesz sobie pozwolić - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

To bardzo ważny wybór od którego zależy na jaki typ skrzyni biegów możesz sobie pozwolić. Im bardziej rozbudowany kontroler posiadasz tym lepiej. Jednak granie na strzałkach samej klawiatury także jest możliwe. Nawet gdy posiadasz jakiś kontroler liczba wykorzystywanych w grze klawiszy sprawia, że nie możesz z klawiatury zrezygnować w ogóle.

Dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie posiadają żadnego kontrolera jest mysz. Poruszanie nią w lewo i w prawo odpowiada za skręcanie kierownicą. To rozwiązanie jest precyzyjniejsze niż skręcanie klawiaturą, a u dołu ekranu widzisz w jakiej pozycji znajdują się koła. Oczywiście wraz z myszką musisz cały czas korzystać z klawiatury.

Najlepsze możliwości sterowania dają joypady i kierownice, a także joysticki. Prócz ustawienia funkcji sterowania autem warto skorzystać ze wszystkich dostępnych przycisków i ustawić tam przycisk potwierdzenia (domyślny [Enter]), wycieraczki, hamulec ręczny, tempomat, uruchomienie/wyłączenie silnika, czy kierunkowskazy.

W zależności od dokonanego wyboru następnie wyznacz które przyciski analogowe mają obsługiwać dane funkcje - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

W zależności od dokonanego wyboru następnie wyznacz które przyciski analogowe mają obsługiwać dane funkcje. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz to zmienić w ustawieniach gry.

Typ skrzyni biegów

Z kontrolerem wiąże się wybór typu skrzyni biegów - Konfiguracja sterowania - Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Z kontrolerem wiąże się wybór typu skrzyni biegów.

Prosty automat to ustawienie przy którym w ogóle nie korzystasz z klawiszy zmiany biegu. By wrzucić wsteczny po prostu klikasz klawisz hamulca, by jechać do przodu wciskasz gaz. Skrzynia biegów zajmuje się całą resztą. Typ dobry dla niedoświadczonych i po prostu wygodnych, którzy chcą skupić się na samej jeździe.

Prawdziwy automat to typ bardziej oddający realia. Skrzynia zmienia biegi, ale ty musisz korzystać z klawiszy zmiany biegów by ustawić jazdę do przodu, bieg neutralny bądź bieg wsteczny. W momencie gdy już jedziesz do przodu skrzynia automatycznie wrzuca kolejne biegi wraz z przyspieszaniem oraz redukuje je w przypadku zmniejszenia prędkości. To opcja wystarczająca dla osób, którym nie zależy na dokładnej kontroli skrzyni.

Sekwencyjna to ręczna skrzynia biegów tyle że bez sprzęgła. Masz całkowitą kontrolę nad skrzynią tzn. możesz zmieniać biegi na wyższe oraz na niższe w tym luz i bieg wsteczny. Dzięki temu możesz lepiej reagować na zmiany zachodzące w trasie np. szybciej niż automat redukować bieg w związku z podjazdem na wzniesienie. Aby jej używać lepiej mieć coś więcej niż myszkę i klawiaturę tzn. joypada bądź kierownicę. Wymaga trochę wprawy, ale dla chcących pograć z większą dozą realizmu w sam raz.

Manualna to pełna skrzynia biegów z obsługą całej palety biegów wraz z koniecznością używania sprzęgła. Do pełnej radości z gry konieczna jest kierownica wraz z trzecim pedałem oraz tzw. h–shifterem, dzięki któremu od razu wrzucasz pożądany bieg.