ocena redakcji
7.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Fable III: Traitor’s Keep - recenzja gry

Najnowszy dodatek do Fable III to kilka godzin naprawdę dobrej zabawy dla każdego, kto lubi tą grę. Kilka nowych lokacji, nowi przeciwnicy, nowi bohaterowie niezależni dostarczą rozrywki znudzonemu władcy.

21 marca 2011 7.5/10
• strony :12

Miłośnicy Fable III są całkiem dobrze traktowani przez studio Lionhead. W niespełna pół roku po premierze gry doczekali się drugiego już, niedrogiego dodatku, noszącego tytuł Traitor’s Keep. Za 560 punktów Microsoftu dowiadujemy się, czym może zająć się władca, który odsunął znad swojej krainy widmo zagłady, zrobił porządki z wszystkimi niepokornymi i trochę się nudzi, pilnując królestwa, w którym panuje względny spokój. Gdzie tu przygoda? Gdzie wyzwanie?

Pewnego dnia podczas niezmiernie nudnego spotkania z Hobsonem wydarza się coś, co na nowo przyspiesza krążenie krwi w żyłach naszego monarchy. Ktoś próbuje go zabić. Sytuacja to niecodzienna, więc władca (bądź władczyni, w zależności od dokonanego wyboru na początku gry) już czuje zew przygody. Chwilę później strażnicy donoszą, że w starej części Bowerstone do nabrzeża przybił nieznany statek. Okazuje się, że na jego pokładzie znajduje się dowódca twierdzy Ravenscar, dokąd nasz ukochany braciszek Logan zsyłał większość niewygodnych dla siebie mieszkańców Albionu. Kontynuował przy tym tradycje rodzinne, ponieważ twierdza była swego rodzaju więzieniem już za czasów naszego panującego ojca. Nieudanym królobójcą jest, według dowódcy Miltona, jeden z pensjonariuszy fortecy, tak się bowiem akurat złożyło, że całkiem przypadkiem trwają tam srogie zamieszki z udziałem śmietanki wyrzutków naszego królestwa.

Psiak jest uroczy i mało je, za to trzeba go nakręcać.

Nie wnikając w szczegóły, powiem, że fabuła dodatku toczy się dość żwawo i zgodnie z tym, do czego przyzwyczaiła nas gra. Nie jest specjalnie skomplikowana, urozmaicono ją kilkoma zwrotami akcji, a opowiada mniej więcej o tym, że nie wszystko co czarne, rzeczywiście jest czarne. Ściganie głównych sprawców zamachu i ich szefa to nasze główne zadanie. Rozgrywka niewprawnemu graczowi zajmie około trzech godzin, ale dodawszy do tego wyszukiwanie nowych znajdziek, poukrywanych w nowych lokacjach, zyskamy jeszcze dwie godziny całkiem przyjemnej zabawy. Nie jest to może wiele, ale pamiętać należy, że to DLC nie zostało wycenione na kosmiczną kwotę. Pięć głównych zadań i cztery poboczne w sam raz wystarczą, aby spędzić w Albionie miłe popołudnie.

Należy przy tym zaznaczyć, że owo popołudnie będzie miłe pod warunkiem, że podobał nam się pierwowzór. Traitor’s Keep nie odbiega znacząco od tego, co zawarto w głównej grze. Fabularnie nadal pojawiają się te same minusy, które zdaniem wielu graczy czynią trzecią część najmniej udaną z całej serii. Wybory moralne, jakie podejmujemy, nie mają wielkiego wpływu na rozgrywkę i w zasadzie wszystko jest czarne lub białe (choć nie zawsze wiemy to od razu), brakuje tu trochę szarości, która uczyniłaby całość mniej jednoznaczną. Niewątpliwie jednak dodatek nadrabia te minusy wykonaniem. Okoliczności, w jakich toczymy starcia, są niezwykłe, a nowe lokacje prezentują najwyższy poziom i doskonale wpisują się w pokręcony świat Albionu. Dodatkowym warunkiem, niezbędnym, aby skorzystać z Traitor’s Keep, jest ukończenie podstawowej zawartości gry.

Tekst przygotowany na podstawie wersji X360.
inne
Recenzja gry Lords of The Fallen - najlepsza gra CI Games w historii

Recenzja gry Lords of The Fallen - najlepsza gra CI Games w historii

Przy recenzowaniu Lords of the Fallen nie da się nie uniknąć porównań do Dark Souls. Całe szczęście, gra broni się jako samodzielna produkcja. To kawał niezłego, zręcznościowego RPG-a.  recenzja gry

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji.  recenzja gry

Recenzja gry Risen 3 – fani Gothica wystąp! Władcy tytanów nie zawodzą

Recenzja gry Risen 3 – fani Gothica wystąp! Władcy tytanów nie zawodzą

W Risen 3 studio Piranha Bytes połączyło sprawdzone rozwiązania znane z serii Gothic wzbogacając je elementami wprowadzonymi w Risen 2. To połączenie dla fanów produkcji niemieckiego studia wypadło nad wyraz dobrze.  recenzja gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205252Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205251Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205250Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205249Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205248Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205247Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205246Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205245Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205244Fable III: Traitor’s Keep - screen - 2011-03-15 - 205243

komentarze czytelników


Michael88PL  2011-03-21 - 12:38

Świetny dodatek.Polecam!!!

Apokalipsis  2011-03-21 - 21:09

Ja dodatek także polecam i nie rozumiem oceny recenzenta. Sama długość dodatku za tą cenę, to przynajmniej 8 ;) Ale ok, co mi do tego.

Kasq  2011-03-22 - 12:14

Dodatek zaatakowany za taką cenę to tylko brać :) teraz tylko znaleźć czas, żeby w to pograć :P

Nolifer  2011-03-27 - 10:16

z tym telefonem to lekka przesada o.o

SSman92  2011-04-11 - 00:02

ciekawe czy będzie na PC