ocena redakcji
5.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Jurassic Park: Operation Genesis - recenzja gry

Kolejny przedstawiciel popularnej idei Tycoonów. Cel jaki przyświeca graczowi w Jurassic Park: Project Genesis to nic innego jak stworzenie przynoszącego jak najwyższe zyski parku rozrywki, w którym główną atrakcją są waśnie dinozaury.

28 sierpnia 2003 5.5/10
• strony :1234

Jurassic Park: Operation Genesis

Kiedy w 1993 roku Steven Spielberg zorganizował premierę swojego nowego i nowatorskiego zarazem filmu pod tytułem Park Jurajski, nie spodziewał się, że odniesie on aż tak ogromny sukces. Pod względem efektów specjalnych był to niesłychany przełom, jednak warstwa fabularna obrazu została różnie przyjęta. Ekranizacja książki Michaela Crichtona zarobiła jednak wystarczającą ilość pieniędzy, aby Spielberg podjął się realizacji kolejnej części. Niektórzy uważają sequel za słabszy od pierwowzoru, inni z kolei są jeszcze bardziej zachwyceni. W międzyczasie ukazywały się różne komputerowe adaptacje tych filmów. Żadna z gier nie spotkała się z większą sympatią graczy. O dziwo najcieplej przyjęty został Trespasser – gra przełomowa w dziedzinie możliwości i interakcji z otoczeniem, ale całkowicie spóźniona, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Niedawno na ekranach kin mogliśmy oglądać trzecią część Parku Jurajskiego, tym razem nie mającą wiele wspólnego ze Spielbergiem (zajął się on tylko produkcją tego obrazu). Nikt nie wierzył w sukces filmu, a jednak, dzięki reżyserowi Joe Johnsonowi i jego nowemu spojrzeniu na tę tematykę, Stany Zjednoczone ponownie zwariowały na punkcie dinozaurów. Do kasy wytwórni filmowej Spielberga zaczęły napływać kolosalne ilości pieniędzy. Temat znów się sprzedał, więc trzeba kuć żelazo, póki gorące. Oprócz pisania scenariusza do czwartej części Parku Jurajskiego (którego reżyserią ponownie zajmie się Johnson), ruszyły też prace nad grą komputerową. Grą zupełnie inną od tych, jakie do tej pory wydano w realiach parku Crichtona. Tym razem, zamiast gry akcji zdecydowano się na strategię ekonomiczną. Będziemy zarządzać parkiem jurajskim niczym sam John Hammond. O tym, jaka to będzie gra, wiele spekulowano. Dzisiaj nastał kres wszelkim domysłom i niedomówieniom. Teraz każdy będzie mógł zbudować własny park jurajski. Jurassic Park: Operation Genesis trafiło do sklepów, a poniższy artykuł pomoże Wam podjąć decyzję, czy warto wydać pieniądze na ten tytuł!

Budowlanka dla ubogich

Udajemy więc, że jesteśmy Johnem Hammondem, wierzącym w sukces Parku Jurajskiego pod względem ideologicznym i komercyjnym. Rozpoczynamy naszą zabawę od selekcji wyspy, na której wybudujemy nasz własny Park. Jest to o tyle fajne, że możemy wpływać na jej ukształtowanie oraz, po części, florę i faunę. Dzięki szeregowi suwaków możemy ustalić kształt i wielkość lądu, a także nasycenie gór, rzek i zbiorników wodnych. Wszystko zostało ograniczone do absolutnego minimum, dzięki czemu nawet autystyczne wnuki Hammonda byłyby w stanie wygenerować sobie swoją ulubioną wyspę. Kiedy już mamy ten proces za sobą, przyjdzie kolej na kwintesencję Operation Genesis: pora budować Park! W tym momencie gra bardzo zaczyna przypominać serię Theme Park, której najnowszą edycję mogliśmy kupić jakiś czas temu.

Budowę zaczynamy od postawienia bramy głównej i pierwszych atrakcji. Z początku jest ich niewiele, ale wraz z rozwojem gry ta liczba nieco się zwiększy. Oczywiście, jeśli o to zadbamy. Następnie zaczynamy stawiać kolejne obiekty, do których musimy dobudować drogę i do kas, i do wyjścia, aby turyści mogli w pełni z nich korzystać. Z dostępnych i bardzo skromnych (jak to na początku gry) funduszy musimy stworzyć Park, którym zachwycać się będzie współczesna, zblazowana i zepsuta klientela. Aby wydębić od nich pieniądze, nie wystarczy podnieść ceny biletów do horrendalnych wielkości, tylko trzeba zadbać o atrakcyjność naszego ośrodka. Wieże widokowe, budki z fastfoodami i pamiątkami oraz, przede wszystkim, ośrodki dla dinozaurów. Ludzie chcą je zobaczyć, chcą się im przyglądać, chcą się nimi zachwycać! To nasze główne zadanie w Operation Genesis. Z początku laboratoria i wylęgarnie nie dysponują zbyt pokaźnymi ilościami DNA i innymi danymi, niezbędnymi do wyhodowania dinozaurów. Jeśli nie dofinansujemy wypraw badawczych, których celem będzie odnalezienie pozostałości sprzed milionów lat, zawierających dane DNA wymarłych zwierzaków, wówczas nasz Park szybko znudzi się klientom. Zaczną z niego uciekać w popłochu, by zepsuć nam reputację w świecie zewnętrznym. Finansowanie takich ekspedycji jest jedynym sposobem na zyskanie nowego materiału DNA, dzięki któremu nasz Park wzbogaci się o przedstawicieli nowych gatunków dinozaurów.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Dota 2 - MOBA dla wymagających

Recenzja gry Dota 2 - MOBA dla wymagających

Prawie dwa lata trwały beta-testy następczyni matki wszystkich gier MOBA. Po setkach zmian, aktualizacji i modyfikacji Valve w końcu oddało gotowy produkt w ręce spragnionych graczy. Z jakim efektem? Tego dowiecie się z naszej recenzji.  recenzja gry

Recenzja gry Europa Universalis IV - najlepszej strategii firmy Paradox

Recenzja gry Europa Universalis IV - najlepszej strategii firmy Paradox

Po kapitalnym Crusader Kings 2 przyszedł czas na czwartą część serii Europa Universalis. Paradox Interactive po raz kolejny odnosi ogromny sukces.   recenzja gry

Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu

Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu

Tworząc swe najnowsze dzieło – Total War: Rome II – Creative Assembly pełnymi garściami czerpało z doświadczeń zdobytych podczas produkcji Empire oraz Shoguna II. Ponowna wizyta w antycznym Rzymie będzie nie lada gratką dla żądnych klasyki generałów.  recenzja gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Jurassic Park: Operation Genesis - screen - 2003-01-30 - 13725Jurassic Park: Operation Genesis - screen - 2003-01-30 - 13724Jurassic Park: Operation Genesis - screen - 2003-01-30 - 13723

komentarze czytelników


hermin  2004-03-17 - 19:44

oj fatalna gra

hermin  2004-03-17 - 19:45

a grafa jeszcze gorsza

VinEze  2004-03-17 - 19:45

ale dlaczego ? - tak chociaż w dwóch zdaniach?

hermin  2004-03-17 - 19:50

VinEze ---> fabuła gry jest fatalna i właśnie dlatego uważam że gra jest taka słaba

Stinger  2004-03-17 - 19:51

Wow. Jestem pod wrażeniem, tak trzymaj Hermin wiecej uzasadnien i już nikt nie będzie na Ciebie najeżdzał.

VinEze  2004-03-17 - 19:56

hermin ---> a grywalność, grafa, muza ... to wszystko do bani? Jak ceniasz pozostałe aspekty?

Soulcatcher  2004-03-17 - 19:59

VinEze ---> najzabawniejsze jest to że większość opinii Hermina jest całkiem trafiona :)

...Soul Surfer...  2004-03-17 - 19:59

*placze ze smiechu* ...

DanIan  2004-03-17 - 20:00

ten h*j tylko... "gra fajna", "beznadzejne, nie warto kupowac", "fatalna, grafa jeszcze gorsza" ...

...Soul Surfer...  2004-03-17 - 20:01

Soulcatcher --->> własnie to jest w tym najciekawsze dlatego sie smieje i pytam skad Hermin to wie.

hermin  2004-03-17 - 21:46

VinEze ---> no muza nawet niezła ale grywalność słabiutka

Beaverus  2004-03-17 - 21:52

hermin -nie ma to jak przytłaczajaca ilosc argumentow , moim gra fajna mozna chwile sobie pograc jesli ktos lubi tego typu gier, a grafika jest moze nie oszalamiajaca ale wystarczy, bo jest poprostu ladna

Lupus  2004-03-17 - 22:34

Ale czy to się przechodzi ?

MaTeX8  2007-07-14 - 13:00

www.jurassicpark.nmj.pl Forum Posiwięcone grze Jurassic Park Operation Genesis, a Tam znajdziecie -Spolszczenie do Gry -Kody -Mody Dokoniczone i niedokoniczone -Dodatkowe Dinozaury *Nie zamienia sie tylo +1* -CEP *Jest to Mod który np dodaje nowe budynki lub zmenia albo dodaje nowe dinozaury* -Duskusje na temat Gry i wiele innych ciekawych rzeczy ...