Najlepsze gry lata 2013 roku według redakcji gry-online.pl
Lato tego roku obfitowało w wiele interseujących pozycji przygotowanych przez deweloperów. Dla siebie znajdą coś zarówno fani dobrych strategii, tytułów nastawionych na kooperację, skradanek, platformówek oraz sandboksów.
Spis treści
- Najlepsze gry lata 2013 roku według redakcji gry-online.pl
- 10. Saints Row IV
- 9. Shadowrun Returns
- 8. PayDay 2
- 7. Mortal Kombat (PC)
- 6. Outlast
- 5. Europa Universalis IV
- 4. Rayman Legends
- 3. Total War: Rome II
- 2. Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist
- 1. Grand Theft Auto V
3. Total War: Rome II
Gra od pierwszego zwiastuna zapierała dech w piersiach. Jeszcze nigdy żadna strategia nie zbliżyła się do tego, co zaserwowali programiści i graficy z Creative Assembly. Dbałość o detale, zróżnicowane zachowanie setek legionistów, inscenizacja starć... Total War: Rome II od samego początku było skazane na sukces. Tym bardziej że część pierwsza dla wielu miłośników dobrych gier strategicznych i taktycznych przez długi czas pozostawała ulubioną odsłoną tej sagi.
Tytuł jest dopracowany pod każdym względem: kampania okazuje się długa i rozbudowana, a dostępne opcje wystarczają na wiele godzin gry. Bitwy taktyczne są absorbujące, a ich poziom skomplikowania rośnie wraz z liczbą biorących w nich udział oddziałów – szczególnie trudne wydają się starcia na morzu, gdzie jeden niewielki błąd może kosztować nas utratę kilku okrętów. Wprowadzone w kampanii zmiany nie tylko ułatwiają opanowanie sytuacji i szybkie podejmowanie decyzji, ale pozwalają również na czerpanie przyjemności z zabawy mniej doświadczonym generałom – podsumowuje w recenzji na gry-online.pl Asmodeusz.
Po premierze okazało się, że spora grupa użytkowników nie jest zadowolona z optymalizacji gry oraz błędów, których nie zdążono naprawić w ostatecznej wersji. Notabene niewykryte bugi były udziałem chyba większości tytułów z tej serii. Gracze mogą jednak liczyć na regularne poprawki. Abstrahując od technicznych problemów, Rome II ma szansę ugruntować swoją pozycję cyklu gier, z których – przynajmniej w pewnych aspektach – można czerpać wiedzę o taktyce i wojskowości niczym wprost z encyklopedii.