Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Immortal Planet PC

Druga gra niezależnego polskiego twórcy Tomasza Wacławka, autora platformówki 2D Ronin. Immortal Planet jest RPG-iem akcji czerpiącym inspirację z serii Dark Souls. Jako wiecznie odradzający się wojownik, gracz przemierza mroczne korytarze i staje do boju z potężnymi przeciwnikami. Zamiast refleksu najważniejsza w walce jest ostrożność oraz cierpliwość.

RPG, science fiction, widok izometryczny, 2D, polskie, indie, RPG akcji.

Immortal Planet - screen - 2017-02-08 - 338585Immortal Planet - screen - 2017-02-08 - 338584Immortal Planet - screen - 2017-02-08 - 338583Immortal Planet - screen - 2017-02-08 - 338582Immortal Planet - screen - 2017-02-08 - 338581Immortal Planet - screen - 2017-02-08 - 338580

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Immortal Planet | PC

28lipca2017

28lipca2017

Steam

PC Windows
Okładka Immortal Planet (PC)
Immortal Planet

Immortal Planet to druga produkcja Tomasza Wacławka, członka polskiej sceny indie, który wcześniej zasłynął za sprawą ciepło przyjętej, dwuwymiarowej platformówki Ronin. Podobnie jak tamta gra, Immortal Planet jest utrzymane w stylistyce retro, ale tutaj, dla odmiany, mamy do czynienia z izometrycznym RPG-iem akcji. Produkcja czerpie inspirację ze znanej serii Dark Souls, zwłaszcza jeśli chodzi o system rozwoju postaci oraz cykl zgonów i odrodzeń.

Fabuła

Immortal Planet na PC Windows zabiera graczy na mroźną planetę, gdzie we wnętrzu starożytnego grobowca spoczywają nieśmiertelni wojownicy. My wcielamy się w jednego z nich, który z niewyjaśnionej przyczyny budzi się z kriogenicznego snu. Protagonista musi poznać tajemnice planety i wydostać się z grobowca, walcząc po drodze z niestrudzenie czuwającymi strażnikami.

Mechanika

Pod względem rozgrywki Immortal Planet na PC Windows wpisuje się w ramy RPG-a akcji z widokiem ukazanym w klasycznym rzucie izometrycznym. Jako wspomniany wojownik, gracz przemierza starannie zaprojektowane poziomy i pojedynkuje się z silnymi przeciwnikami. W boju korzysta zarówno z ciężkiego miecza i broni palnej, jak i magii.

System walki został zaprojektowany w taki sposób, aby nagradzać cierpliwość i karać brawurę. Kluczową rolę odgrywa w tym pasek kondycji, widoczny zarówno przy postaci głównego bohatera, jak i każdego przeciwnika. Z jednej strony ów limit może ograniczać nasze możliwości bojowe, ale z drugiej da się go sprytnie wykorzystać do ogłuszenia osłabionego wroga. Odpowiednie dobranie taktyki jest szczególnie ważne podczas wieloetapowych starć z bossami.

W przypadku śmierci – co zdarza się tu dość często – powracamy do zabawy w ustalonym z góry punkcie odradzania, podobnie jak to było w grach z serii Dark Souls. Wiąże się to niestety z utratą części doświadczenia, które jednak można odzyskać, tak samo jak przejąć punkty upuszczane przez pokonanych przeciwników. W miarę rozwoju postaci uczy się ona rozmaitych zaklęć i zdobywa wiele przydatnych przedmiotów, dzięki czemu możemy dostosować ją do ulubionego stylu gry.

Kwestie techniczne

Immortal Planet na PC Windows wykorzystuje oldskulową grafikę 2D z widokiem izometrycznym. Ze względu na poważny charakter rozgrywki, kolorystyka gry jest raczej mroczna. Warto przy tym nadmienić, że oprawa wizualna wykonana została w wysokiej rozdzielczości, a nie w popularnej stylistyce pixel art.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.5 / 10 na podstawie 2 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Immortal Planet

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (22-28 maja 2017 r.)
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (22-28 maja 2017 r.)

wiadomość29 maja 2017

Miniony tydzień na polskim rynku gier nie obfitował w premiery, ale i tak działo się sporo. Gwint wszedł w fazę otwartych beta-testów, opóźniono debiut strzelanki Get Even i wypuszczono nowy zapis rozgrywki z RPG akcji Immortal Planet.

Immortal Planet kolejną grą Tomasza Wacławka, twórcy Ronina
Immortal Planet kolejną grą Tomasza Wacławka, twórcy Ronina

wiadomość7 lutego 2017

Tomasz Wacławek, twórca platformówki Ronin, przygotowuje kolejną grę, zatytułowaną Immortal Planet. Wcielimy się w niej w nieśmiertelnego wojownika, który, niczym w serii Dark Souls, nie raz polegnie w boju i odrodzi się na nowo.

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10-16 października 2016 r.)
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10-16 października 2016 r.)

wiadomość17 października 2016

Miniony tydzień na polskim rynku gier nie należał do nudnych. Doczekalismy się premier dwóch rodzimych gier – strzelanki Shadow Warrior 2 i przygodówki Eventide 2: Lustro Czarnoksiężnika. Dowiedzieliśmy się także, że kolejnym projektem autora skradanki Ronin będzie RPG Immortal Planet, a Serial Cleaner zostanie wydany w pudełku przez Techland.

18 graczy poleca tę grę. Ostatnio:

Vlad Tepes

Tanerd

herkulesim

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
21.08.2017 18:47
Vlad Tepes
41
Pretorianin
7.0

Grę właśnie skończyłem i zaraz wezmę się za tryb nightmare. Generalnie rozgrywka mimo, iż opierająca się na soulsach jest dość uboga - jest co prawda rozwój postaci, parę umiejętności i broni, to nie ma już pancerzy, a bossów jest tylko 5 (4 trzeba zabić po 2 razy). Grało się dość przyjemnie, choć miejscami miałem problem, bo jest dość trudno póki nie znajdzie się odpowiedniego sposobu na przeciwników (tak jak w soulsach)...

10.09.2017 22:02
odpowiedz
Vlad Tepes
41
Pretorianin

Właśnie skończyłem grę 2nd raz, tym razem na trybie nightmare, zdobyłem wszystkie osiągnięcia i 190 poziom doświadczenia. Powiem, że trochę się napociłem, ale jak to przy soulslike, było warto dla satysfakcji.

11.09.2017 19:34
odpowiedz
Vlad Tepes
41
Pretorianin

A, jeszcze jedno! Twórcy sugerują grę na padzie, ale oczywiście da się grać na klawie i myszcze, czego jestem dowodem... Nigdy na padzie nie nauczyłem się grać , ale wszelakie soulslike młócę na "zestawie pecetowym" i... i nie ma problemów, trochę jednak trzeba się "pouczyć"! Powiem więcej, trochę gardzę tym urządzeniem-zabawką...

23.10.2017 18:32
odpowiedz
Vlad Tepes
41
Pretorianin

Po ostatnim patchu wróciłem na chwilę do gry, bo okazało się, że jest nowe wyzwanie i 3 nowe bronie. Melduję wykonanie zadania ;) Jedna z nowych broni, jak dla mnie jest najmocniejsza w grze! Ale właściwie to proponowałbym już Twórcy zaprzestanie pracy nad tym tytułem, bo co by nie wymyślił, to i tak lata się po tych paru planszach, co jest po prostu nudne... Może jakaś 2nd część?!