Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Oriental Empires PC

Oriental Empires to pecetowa strategia 4X rozgrywana w systemie turowym. Akcja toczy się w starożytnych Chinach i obejmuje okres trzech tysięcy lat. Zadaniem gracza jest rozwinięcie małej społeczności do poziomu wielkiego imperium oraz podporządkowanie sobie konkurencyjnych frakcji.

Strategiczne, turowe, 4X, średniowiecze, starożytność, multiplayer, strategiczne wojenne, Chiny.

Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355551Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355550Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355549Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355548Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355547Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355546Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355545Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355544Oriental Empires - screen - 2017-09-14 - 355543

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Oriental Empires | PC

14września2016

wczesny dostęp

14września2017

5października2017

premiera PL

14września2017

Steam

PC Windows
Okładka Oriental Empires (PC)
Oriental Empires

Oriental Empires to pecetowa turowa strategia 4X. Opracowało ją studio Ntronium Games, a na czele projektu stał Robert T. Smith, który pełnił rolę głównego projektanta przy Medieval II: Total War oraz Armada 2526.

Akcja toczy się w starożytnych Chinach i celem autorów było realistyczne odtworzenie historii oraz cywilizacji tego kraju. Gra obejmuje swoim zakresem okres trzech tysięcy lat – od roku 1500 p.n.e. aż po 1500 rok. Zabawę rozpoczynamy jako wódz niewielkiego plemienia i naszym zadaniem jest oczywiście przeobrażenie go w wielkie imperium. W tym celu uprawiamy ziemię, gromadzimy surowce, wznosimy nowe miasta oraz werbujemy i szkolimy amię.

Konieczne jest ustalanie praw, konstruowanie budynków, prowadzenie badań nad nowymi technologiami, jak również rozwijanie kultury oraz dbanie o zaspokajanie religijnych potrzeb podwładnych. To ostatnie odgrywa kluczowa rolę, gdyż ostatecznym celem gracza jest sprawienie, aby jego cesarz został powszechnie uznany przez chińskie społeczeństwo za Syna Niebios i prawowitego władcę świata.

Oczywiście nie tylko my mamy chrapkę na tytuł cesarza, dlatego konieczne jest podporządkowywanie sobie innych stronnictw, czego możemy dokonać zarówno siłą, jak i dyplomacją. W sumie w grze znalazło się szesnaście frakcji dysponujących unikalnymi cechami i na początku rozgrywki wybieramy, którą z nich pokierować. Wszystko to rozgrywana się na obszernej mapie, dokładnie odtwarzającej geografię Chin i Mongolii.

Podczas zabawy nie unikniemy także wojen. Bitwy imponują rozmiarami i mogą w nich brać udział tysiące jednostek. Twórcy zadbali o to, aby w ramach każdego oddziału wyraźnie widoczne były odmienne twarze i ubiory, tak abyśmy nie dowodzili armiami klonów. Starcia rozgrywane są w systemie turowym, na tej samej mapie, na której zajmujemy się zarządzaniem imperium. Bezpośrednia kontrola nad armiami jest mocno ograniczona - wydajemy tylko ogólne rozkazy i ustalamy formacje, a następnie na tej podstawie sztuczna inteligencja rozgrywa bitwę, a my jedynie obserwujemy biernie jej przebieg.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.5 / 10 na podstawie 27 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Oriental Empires

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Oriental Empires

Rekomendowane: Intel Core i5 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-3230M 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 8500 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Zapowiedziano Oriental Empires - turową strategię o podboju starożytnych Chin
Zapowiedziano Oriental Empires - turową strategię o podboju starożytnych Chin

wiadomość18 kwietnia 2015

Firma Iceberg Interactive ujawniła grę Oriental Empires, czyli turową strategię, w której zajmiemy się podbojem starożytnych Chin. Na czele zespołu produkcyjnego stoi Robert T. Smith, czyli główny projektant Medieval II: Total War.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.09.2016 16:26
danny.garr78
9
Legionista
6.5

Czyli Total War w Chinach. Ciekawe czy panowie z Assembly sobie plują w brodę, że sami wcześniej nie zagospodarowali tego rynku?

31.10.2016 16:14
odpowiedz
bullgod
24
Chorąży

To nie jest TW w Chinach. Bardziej przypomina Cywilizację.

01.11.2016 14:05
1
odpowiedz
Pejotl
91
Senator

Dokładnie - to taka uproszczona Cywilizacja z elementami TW. Gramy w turach wydając rozkazy armiom a później gra rozgrywa ruchy. Jak armie się spotkają to dochodzi do bitew lub oblężeń rozgrywanych w real-time, ale bez ingerencji gracza. Wcześniej można ustawić jednostkom w armii zachowanie (szarżuj, okrążaj, strzelaj, wycofuj się, stój itp.). Jedna armia to max 8 jednostek więc prawdziwa zabawa zaczyna się jak w pobliżu znajdzie się kilka armii. Bitwę można obserwować na zbliżeniu - nie ma jednak powtórek, jeśli mamy kilka bitew to można się między nimi przełączać, można więc wybrać tę najciekawszą ;-)

W drzewku technologii w zasadzie trzeba wynaleźć wszystko (no, prawie), więc nie ma większych kombinacji.

Rozwój miast - pola uprawne, wycinanie lasu, drogi i budynki specjalne - zarówno na mapie (kopalnie, kapliczki, przystanie na rzekach) jak i w miastach (koszary, handlarze, mury obronne, pałace itp.)

Podstawą jest handel między miastami, przynosi najwięcej kasy.

Co ciekawe chłopi potrafią się zbuntować jeśli każemy im zbyt dużo budować. Bunt chłopski jest przykry, bo na stronę buntowników przechodzą jednostki milicji (czytaj: tańsze wojsko) jesli tylko znajdą się w pobliżu - trzeba więc powoływać drogie jednostki arystokratów. Może zdarzyć się też bunt arystokracji jeśli mamy za dużo miast i nastąpi zmiana władcy (przejściowo spada nam autorytet władzy królewskiej).

post wyedytowany przez Pejotl 2016-11-01 14:07:38
17.10.2017 20:49
odpowiedz
Ewers
20
Chorąży
8.5

Miłe zaskoczenie, jest naprawdę bardzo grywalna. Rozwój imperium a szczególnie jego stabilne reformowanie to wielki klucz do zwycięstwa, oprócz tego wymóg umiejętnego utrzymywania i używania armii. Gra się przyjemnie, rozgrywka jest nawet nieliniowa jeśli chodzi poprowadzenie kampanii wojennej czy wydanie edyktu. Jeśli będą jeszcze mody to może być to baza pod bardzo przyzwoite 4X