Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 17 czerwca 2015, 08:05

autor: Draug

PC Gaming Show na E3 2015 – podsumowanie (Pillars of Eternity: The White March, Deus Ex: Mankind Divided i inne)

Serię konferencji na E3 2015 zwieńczyło PC Gaming Show – zorganizowany przez AMD i serwis PC Gamer pokaz poświęcony grom na komputery osobiste. W środku znajdziecie nasze podsumowanie, czyli sporo trailerów oraz informacje o dodatku do Pillars of Eternity, darmowej minikampanii StarCraft II: Whispers of Oblivion, pecetowej wersji Gears of War: Ultimate Edition i innych ciekawych produkcjach.

PC Gaming Show na E3 2015 – podsumowanie (Pillars of Eternity: The White March, Deus Ex: Mankind Revolution i inne) - ilustracja #1

Seria konferencji na E3 2015 (wyjątkowo długa w tym roku) dobiegła końca, zwieńczona przez PC Gaming Show – bezprecedensową inicjatywę firmy AMD i serwisu PC Gamer, mającą na celu objawienie siły drzemiącej w pecetowej stronie branży gier. Wprawdzie sporo punktów programu okazało się znacznie mniej interesujących, niż można było oczekiwać – dla przykładu, wystąpienia deweloperów z Creative Assembly i Cloud Imperium Games nie wniosły prawie nic ciekawego – ale na szczęście nie zabrakło atrakcji, które skutecznie wynagradzały tę przegadaną i nudnawą momentami konferencję. Na szczególne uznanie zasługuje zapowiedź dodatków do Pillars of Eternity i Arma III, pecetowych wersji Gears of War: Ultimate Edition i No Man’s Sky, a także gier takich jak Rising Storm 2: Vietnam czy Planet Coaster.

Jeśli nie mieliście okazji obejrzeć pokazu, nic straconego – poniżej zamieściliśmy podsumowanie PC Gaming Show, z najważniejszymi informacjami i materiałami wideo.

Pillars of Eternity: The White March

Niespodziewanie na scenie pojawili się Feargus Urquhart (szef Obsidian Entertainment) i Fredrik Wester (prezes Paradox Interactive), by zapowiedzieć duży dodatek do Pillars of Eternity, zatytułowany The White March. Rozszerzenie przedłuży przygodę i przeniesie nas do nowego, mrożnego obszaru, oferując podwyższony limit poziomu postaci, niedostępne wcześniej zdolności, nieznanych towarzyszy do drużyny oraz usprawnioną sztuczną inteligencję. Warto zwrócić uwagę, że add-on ma w logotypie określenie „część I”, co sugeruje, że na tym nie skończy się rozwijanie Pillars of Eternity dodatkami. Niestety, nie podano terminu premiery.

Deus Ex: Mankind Divided

Studio Eidos Montreal pokazało pierwszy gameplay w czystej postaci – krótki materiał pokazujący zarówno skradanie się, jak i efektowne wymiany ognia (tak z perspektywy FPP, jak i TPP). Co więcej, zapisowi rozgrywki towarzyszyło demo pokazujące potężne możliwości technologii Dawn Engine – właśnie na przykładzie Deus Ex: Mankind Divided.

Gears of War: Ultimate Edition

Rod Fergusson – szef studia The Coalition, znanego dawniej jako Black Tusk – zapowiedział, że Gears of War: Ultimate Edition (zremasterowana pierwsza odsłona Gears of War) trafi również na pecety. Wydanie na komputery osobiste obsłuży rozdzielczości do 4K i DirectX 12, a także zaoferuje niedostępne na konsoli efekty graficzne. Premiera wersji PC powinna nastąpić w tym samym terminie, co wydania na Xboksa One, czyli w sierpniu 2015 roku.

StarCraft II: Legacy of the Void

Jedną z milszych niespodzianek konferencji były wieści przyniesione przez przedstawicieli firmy Blizzard Entertainment. Zapowiedzieli oni StarCraft II: Whispers of Oblivion – funkcjonującą jako samodzielna gra minikampanię, która zostanie udostępniona zupełnie za darmo, niezależnie od tego, czy posiadamy którąkolwiek odsłonę serii StarCraft. Produkt ten będzie składał się z trzech misji fabularnych, skoncentrowanych na Protossach (z Zeratulem na czele) i stanowiących pomost między Heart of the Swarm a Legacy of the Void. Nie podano terminu premiery tego swoistego dema, ale dowiedzieliśmy się, że w lipcu wystartują otwarte beta testy pełnej wersji. Udział w nich wezmą tylko osoby, które złożyły zamówienie przedpremierowe na grę. Pre-orderowym prezentem będzie także wcześniejszy dostęp do Whispers of Oblivion.

No Man’s Sky

Historia zatoczyła koło – na PC Gaming Show ponownie zapowiedziano, że No Man’s Sky zadebiutuje na pecetach. Nastąpi to równocześnie z debiutem wersji na PlayStation 4. Przy okazji zobaczyliśmy nowy trailer (niedługi, ale dynamiczny), a także dowiedzieliśmy się, że tworzący ten tytuł zespół Hello Games liczy obecnie 10 osób (prace zaczynała czwórka pracowników).

Heroes of the Storm

Okazuje się, że Eternal Conflict jest jednak czymś więcej niż tylko aktualizacją czy wydarzeniem dla Heroes of the Storm – w końcu patche raczej nie otrzymują cinematic trailerów, prawda? Przedstawiciele firmy Blizzard Entertainment nie tylko pokazali nowy zwiastun, ale także omówili kolejne dwie (po Rzeźniku) postacie, które wkrótce wzbogacą wspomnianą MOB-ę. Pierwsza z nich to Król Szkieletów – jedyny bohater, który pozostaje aktywny po śmierci, wywołując pewien wpływ na wydarzenia na arenie pod postacią widma, a następnie odradza się tam, gdzie poniósł zgon. Ponadto jedną z jego umiejętności będzie „zamurowywanie” przeciwników w grobowcu na kilka sekund. Drugi nowy heros to Mnich (też w wydaniu rodem z Diablo III). Jest on jeszcze we wczesnej fazie przygotowań, więc na razie wiemy o nim tyle, że będzie bardzo zwinną postacią wsparcia, a jedną z jego specjalnych właściwości ma być możliwość dobierania zdolności spośród paru wariantów na początku rozgrywki.

Total War: Warhammer

W zasadzie nie pokazano ani nie powiedziano niczego ciekawego na temat tego tytułu, ale zaprezentowano jeszcze jedno podsumowanie dorobku serii Total War z okazji jej 15-lecia, zawierające jedną scenę z Total War: Warhammer na samym końcu. Cóż, jak się nie ma co się lubi…

Star Citizen

Chris Roberts nie mógł stawić się w Los Angeles osobiście, ale nagrał swoje wystąpienie z londyńskiego studia motion-capture należącego do Cloud Imperium Games. Na filmiku można zobaczyć parę scen z kampanii fabularnej w Star Citizen, nazywanej Squadron 42. Nie jest to wybitnie ciekawy materiał, ale lepszy rydz niż nic.

Ion

Ion był tylko jednym z paru tematów poruszonych przez zaproszonego na scenę Deana Halla i nie zobaczyliśmy niczego nowego w temacie tej ciekawej produkcji MMO, ale deweloper zdradził jedną ważną rzecz – akcję w jego nowej produkcji będziemy obserwować w trójwymiarowym rzucie izometrycznym. W ramach ciekawostki „Rocket” podzielił się także najzabawniejszym bugiem, jaki obecnie trapi jego dzieło – zaawansowana symulacja wszystkich obiektów w świecie przedstawionym powoduje, że postacie mają tendencję do gubienia… organów wewnętrznych. W DayZ chyba jeszcze tego nie było.

DayZ

A skoro mowa o DayZ – jakiś czas później na scenie pojawił się także aktualny kierownik produkcji tego króla niedokończonych gier typu survival. Deweloper zapowiedział, że produkcja doczeka się wkrótce trzech nowych pojazdów, a przed końcem bieżącego roku zostanie wzbogacona o tryb jednoosobowy oraz narzędzia do tworzenia przez graczy własnych serwerów – jedno i drugie będzie sprzyjało zabawie w DayZ z modami.

Arma III

Zgodnie z zapowiedzią, studio Bohemia Interactive przedstawiło oficjalnie nowy, bardzo obszerny pakiet zawartości do taktycznej strzelanki Arma III. Dodatek rzuci graczy w niedostępny wcześnej obszar – na tropikalny archipelag Tanoa. Wstępne informacje nt. zawartości rozszerzenia i jego przybliżonej daty premiery wyciekły już wcześniej, więc nie przedłużając, zapraszam Was do obejrzenia trailera prezentującego Tanoę w pełnej krasie:

Guild Wars 2: Heart of Thorns

Przedstawiciele studia ArenaNet przybyli na PC Gaming Show, by omówić i zaprezentować jedną z większych innowacji szykowanych w pierwszym dużym dodatku do MMORPG Guild Wars 2 – Guild Halls. Na gildie czekać będzie rozległy obszar pośród skalistych wąwozów w dżungli, idealnie nadający się na potężną siedzibę organizacji. Gracze będą mogli rozbudowywać bazy o kolejne funkcjonalne budowle (jak choćby arenę, na którą można zapraszać do grupowych sparingów inne gildie), a także swobodnie je dekorować. Nie zabraknie też szeregu nowych atrakcji – jak misje czy łamigłówki – dla użytkowników zrzeszonych w gildie. Aby zdobyć siedzibę, trzeba będzie pokonać mocarnego smoka i jego armię.

Ponadto ruszyło właśnie przyjmowanie zamówień przedpremierowych na Heart of Thorns. Pre-order gwarantuje dostęp do planowanych na przyszłość weekendowych beta-testów.

Rising Storm 2: Vietnam

Zobaczyliśmy pierwszy zwiastun Rising Storm 2: Vietnam – kontynuacji popularnej strzelanki sieciowej w realiach II wojny światowej, znanej też jako Red Orchestra 2. Deweloperzy ze studia Tripwire Interactive nic nie powiedzieli (zwłaszcza w temacie terminu premiery), ale trailer zdradził przynajmniej jedną ważną rzecz – tym razem przyjdzie nam wziąć udział w wojnie w Wietnamie.

Planet Coaster: Simulation Evolved

David Braben ze studia Frontier Developments nie zapowiedział niczego ekscytującego w temacie Elite: Dangerous, ale zaanonsował przynajmniej nową grę. No, może nie całkiem nową, bo Planet Coaster został nieśmiało ujawniony już kilka miesięcy temu, wówczas jako Coaster Park Tycoon. Jak sugerują oba tytuły, mamy tu do czynienia ze strategią ekonomiczną o budowaniu parków rozrywki, stanowiącą duchowego spadkobiercę serii RollerCoaster Tycoon. Premierę zaplanowano na 2016 rok.

Killer Instinct

Phil Spencer z firmy Microsoft potwierdził (właściwie mimochodem), że Killer Instinct trafi na pecety i będzie posiadał funkcje cross-platformowe, pozwalające bawić się razem z użytkownikami Xboksa One. To niestety wszystko, czego się dowiedzieliśmy – nie podano żadnego, choćby przybliżonego terminu premiery tej edycji.

American Truck Simulator

Studio SCS Software pokazało nowy zwiastun swojego najświeższego symulatora ciężarówek.

Killing Floor 2

John Gibson – prezes studia Tripwire Interactive – zaprezentował zmiany, jakie czekają Killing Floor 2 w nadchodzących tygodniach. Zobaczymy bardziej dosadną przemoc (z eksplodującymi efektowniej wnętrznościami potworów, rozpływającą się zgodnie z prawami fizyki krwią etc.), nowe mapy stworzone przez użytkowników, a także darmową paczkę zawartości o nazwie Incinerate ‘n Detonate. W jej skład wejdą m.in. dwie mapy, dwie bronie i garść perków. Oprócz tego deweloper zapewnił, że statystyki graczy nie zostaną zresetowane przed premierą finalnej wersji gry.

Dirty Bomb

Sieciowa strzelanka studia Splash Damage doczekała się efektownego trailera CGI.

SOMA

Z niepokazywanym wcześniej trailerem – szkoda tylko, że tak krótkim – na PC Gaming Show pojawiło się także studio Frictional Games, prezentujące survival horror SOMA.

Project Bluestreak

Niestety, wizyta Cliffa Bleszinskiego na PC Gaming Show okazała się znacznie mniej ekscytująca, niż byśmy chcieli. Znany deweloper nie pokazał nic nowego z Project BlueStreak – debiutanckiego projektu jego młodego studia Boss Key Productions – a i do powiedzenia miał niewiele. Zapowiedział tylko mgliście, że w jego nowej produkcji zobaczymy znacznie bardziej urozmaicony arsenał, niż to zwykle bywa w shooterach, a także podał Counter-Strike: Global Offensive jako tytuł, z którego czerpie wzór podczas produkcji (pod kątem łatwości w opanowaniu rozgrywki przy jej jednoczesnej głębi).

Take on Mars

Tworzony przez studio Bohemia Interactive symulator astronauty biorącego udział w misji naukowej na Marsie to jeszcze jedna gra z nowym trailerem. Zdradzono też, że latem rozpoczną się beta testy Take on Mars.