Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 1 minuta temu

autor: Meehow

Rainbow Six: Siege – kompendium wiedzy [Aktualizacja #29: patch 2.3.2, Operacja White Noise]

Kolejny artykuł z serii kompendiów wiedzy poświęcony jest grze Rainbow Six: Siege – nowej odsłonie cyklu taktycznych strzelanin sygnowanych nazwiskiem Toma Clancy’ego. Kompendium zbiera najciekawsze materiały i informacje, które aktualizowane będą zarówno przed, jak i po premierze.

Kompendium wiedzy o grze Rainbow Six: Siege - Rainbow Six: Siege – kompendium wiedzy [Aktualizacja #29: patch 2.3.2, Operacja White Noise] - wiadomość - 2017-11-08
Kompendium wiedzy o grze Rainbow Six: Siege
Spis treści:
  • 1. Tryby gry (1.1. Tryb jednoosobowy; 1.2. Tryb kooperacyjny; 1.3. Tryb wieloosobowy)
  • 2. Mechanika i technikalia (2.1. Śmierć i wsparcie; 2.2. Ustawienia rozgrywki; 2.3. Pakiety alfa; 2.4. Rotacja map; 2.5. Wymagania sprzętowe)
  • 3. Operatorzy
  • 4. Wyposażenie i zdolności taktyczne (4.1. Atak; 4.2. Obrona)
  • 5. Patche
  • 6. Dodatki
  • 7. Pozostałe informacje
  • 8. Materiały filmowe

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze Rainbow Six: Siege – kolejnej pełnoprawnej odsłonie legendarnej serii strzelanek taktycznych Rainbow Six, sygnowanych nazwiskiem nieżyjącego już niestety pisarza Toma Clancy’ego. Gra oficjalnie zapowiedziana została w 2014 roku podczas targów E3 w amerykańskim Los Angeles, a jej tworzeniem zajmuje się kanadyjskie studio Ubisoft Montreal, mające w swoim dorobku artystycznym gry z cyklu Rainbow Six, Splinter Cell i Far Cry. Rainbow Six: Siege zadebiutuje 1 grudnia 2015 roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. To kompendium zbiera wszystkie najciekawsze i najistotniejsze informacje oraz materiały dotyczące rzeczonej produkcji. Będzie ono na bieżąco aktualizowane, zarówno przed, jak i po premierze opisywanego tytułu.

Aktualizacja #29 [8 listopada 2017 r.]: sekcja „Patche” została wzbogacona o informacje dotyczące patcha o numerze 2.3.2, zaś w sekcji „Dodatki” piszemy o pierwszych danych na temat kolejnego darmowego dodatku do gry.

Aktualizacja #28 [15 września 2017 r.]: zaktualizowano podsekcję „Rotacja map” oraz sekcje „Patche” i „Pozostałe informacje”. Piszemy o zmianach w systemie rotacji map, patchu 2.3.0 oraz planach dalszego rozwoju gry.

Aktualizacja #27 [25 sierpnia 2017 r.]: do kompendium dodano podsekcję „Rotacja map” (sekcja „Mechanika i technikalia”). Zaktualizowano również sekcję „Operatorzy” o filmiki przedstawiające operatorów SDU i GROM-u (Ela).

Aktualizacja #26 [23 sierpnia 2017 r.]: zaktualizowano sekcję „Operatorzy” o postaci z dodatku Blood Orchid. Ponadto w sekcji „Dodatki” podaliśmy nową datę premiery wspomnianego rozszerzenia. Sekcja „Materiały filmowe” zawiera filmik przedstawiający nadchodzącą mapę Theme Park.

Aktualizacja #25 [18 sierpnia 2017r.]: w sekcji „Dodatki” zamieściliśmy informacje na temat kolejnego sezonu w grze oraz zawartości i daty premiery dodatku Blood Orchid.

Aktualizacja #24 [11 sierpnia 2017 r.]: kompendium zaktualizowano o informacje na temat patcha 2.2.2 (podsekcja „Aktualizacje”) i liczby graczy („Pozostałe informacje”).

Aktualizacja #23 [20 lipca 2017 r.]: do sekcji „Mechanika i technikalia” dodano sekcję „Pakiety alfa”, opisujące rzeczoną mechanikę dodaną wraz z patchem 2.2.1.1, o którym informacje znajdują się w podsekcji „Aktualizacje”.

Aktualizacja #22 [8 czerwca 2017 r.]: zaktualizowano sekcję „Patche” o informacje dotyczące patcha 2.2.1.

Aktualizacja #21 [12 maja 2017 r.]: zaktualizowano sekcję „Patche” oraz „Pozostałe informacje”. Piszemy o najbliższym sezonie oraz anulowaniu polskiego.

Aktualizacja #20 [16 marca 2017 r.]: w sekcjach „Patche” i „Pozostałe informacje” pojawiły się informacje dotyczące najnowszej aktualizacji gry, a także serwerów testowych.

Aktualizacja #19 [13 lutego 2017 r.]: zaktualizowano sekcje „Operatorzy”, „Patche” i „Dodatki” w związku z wypuszczeniem nowego darmowego dodatku i towarzyszącego jego premierze patcha.

Aktualizacja #18 [3 stycznia 2017 r.]: kompendium zaktualizowano o informacje dotyczące najnowszej aktualizacji do gry. Znaleźć je można w sekcji „Patche”.

Aktualizacja #17 [5 grudnia 2016 r.]: w sekcji „Pozostałe informacje” pojawiły się informacje na temat nowej przepustki sezonowej, a także wsparcia gry w nadchodzącym 2017 roku.

Aktualizacja #16 [17 listopada 2016 r.]: zaktualizowano sekcje „Wyposażenie i zdolności taktyczne”, „Patche”, „Dodatki” i „Pozostałe informacje”. Informacje dotyczą dodatku Operacja Red Crow, patcha 5.0 i dalszego wsparcia gry.

Aktualizacja #15 [30 września 2016 r.]: kompendium zostało uzupełnione o informacje związane z wydaniem patcha 4.2.

Aktualizacja #14 [4 sierpnia 2016 r.]: uzupełniono sekcje „Patche” i „Dodatki”. Dzisiaj piszemy o patchu 4.0 i darmowym rozszerzeniu Skull River.

Aktualizacja #13 [22 czerwca 2016 r.]: zaktualizowano sekcję „Patche” o informacje dotyczące patcha 3.3 i 3.4.

Aktualizacja #12 [18 maja 2016 r.]: zaktualizowano sekcje „Patche” i „Dodatki” o informacje dotyczące dodatku Pył pustyni i patcha 3.0.

Aktualizacja #11 [4 lutego 2016 r.]: sekcje „Patche” i „Dodatki” zostały zaktualizowane o dane dotyczące dotychczas wydanych łatek oraz pierwszego darmowego DLC, Operacja Czarny Lód. Ponadto do sekcji „Operatorzy” została dodana kanadyjska jednostka JTF-2.

Aktualizacja popremierowa: kompendium zostało rozszerzone o sekcje „Patche” i „Dodatki”. Ponadto uzupełnione zostały sekcje „Operatorzy”, „Tryby gry”, „Pozostałe informacje” oraz „Materiały filmowe”.

Aktualizacja #10 [24 listopada 2015 r.]: zaktualizowano sekcję „Pozostałe informacje” o informacje dotyczące otwartych beta-testów.

Aktualizacja #9 [18 listopada 2015 r.]: dodano podsekcję „Wymagania sprzętowe” oraz zaktualizowano sekcję „Pozostałe informacje”.

Aktualizacja #8 [30 października 2015 r.]: podsekcja GSG 9 została uzupełniona o dane wszystkich operatorów jednostki niemieckiej. Sekcja „Pozostałe informacje” również została zaktualizowana. Ponadto w kompendium pojawiły się najnowsze materiały filmowe.

Aktualizacja #7 [1 października 2015 r.]: sekcja „Tryb jednoosobowy” została zaktualizowana. Informujemy także o przedłużeniu beta-testów do 4 października (szczegóły w „Pozostałych informacjach”).

Aktualizacja #6 [22 września 2015 r.]: kompendium zostało wzbogacone o najnowsze materiały wideo (sekcje: „Tryb wieloosobowy” i „Materiały wideo). Ponadto firma Ubisoft zdradziła konkretne informacje na temat map dostępnych w grze – na premierę otrzymamy ich 11, a kolejne w ramach darmowych dodatków.

Aktualizacja #5 [25 sierpnia 2015 r.]: firma Ubisoft poinformowała o kilkutygodniowej obsuwie, w związku z którą gra ukaże się 1 grudnia bieżącego roku. Data rozpoczęcia beta-testów pozostaje niezmieniona.

Aktualizacja #4 [6 sierpnia 2015 r.]: do kompendium dodano podsekcję „1.4. Tryb obserwatora”, a także zwiastun jednostki niemieckiej w podsekcji „3.4. GSG 9”.

Aktualizacja #3 [21 lipca 2015 r.]: w dziale „3. Operatorzy” dodane zostały opisy poszczególnych operatorów jednostki francuskiej GIGN, a także przedstawiający ją zwiastun.

Aktualizacja #2 [20 czerwca 2015 r.]: kompendium zostało wzbogacone o najnowsze informacje i materiały z tegorocznych targów E3. Zaktualizowana została sekcja trybów gry, zawierająca obecnie opisy single playera i co-opa, jak również sekcja „5. Pozostałe informacje”. Ponadto w sekcji „6. Materiały filmowe” dodaliśmy zapis prezentacji rozgrywki kooperacyjnej.

Aktualizacja #1 [8 czerwca 2015 r.]: kompendium posiada obecnie pełne opisy operatorów FBI SWAT oraz SAS. W sekcjach 2. i 4. pojawiły się modyfikacje, zaś w sekcji 5. widnieją informacje dotyczące zakończonych alfa-testów i wprowadzonych w związku z nimi zmian. Dodatkowo w sekcji „6. Materiały filmowe” pojawił się filmik podsumowujący alfa-testy, jak również zwiastun jednostki FBI SWAT.

1. Tryby gry

1.1. Tryb jednoosobowy

Rainbow Six: Siege posiada tryb dla jednego gracza, choć pełni on rolę wyłącznie treningu przed rozgrywkami sieciowymi i nie zawiera kampanii fabularnej. Wyjątek stanowi misja „Artykuł 5” odblokowywana po przejściu wszystkich treningowych misji.

1.2. Tryb kooperacyjny

W Rainbow Six: Siege powrócił klasyczny tryb kooperacyjny zwany TerroHunt, w którym gracze stają naprzeciw terrorystom sterowanym przez sztuczną inteligencję. TerroHunt polega na wypełnieniu określonego zadania, np. uratowaniu zakładnika czy rozbrojeniu bomby. Grać można samemu, jak i z innymi graczami, zarówno jako drużyna atakująca i broniąca.

Z uwagi na wysoką zasobożerność mechanizmów sztucznej inteligencji, TerroHunt zaoferuje wyświetlanie 30 klatek na sekundę w wersjach na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Osiągnięcie stałych 60 FPS-ów na pecetach wymaga posiadania sprzętu co najmniej high-endowego.

1.3. Tryb wieloosobowy

Główną atrakcją Rainbow Six: Siege jest niewątpliwie tryb wieloosobowy, w którym dwie drużyny rywalizują na krótkim dystansie. W potyczkach zetrą się operatorzy sił specjalnych w następujących trybach:

  • Bomba – jak nietrudno się domyślić, w tym trybie zadaniem atakujących jest rozbrojenie jednej z dwóch bomb, jakie rozmieszczone są na danej mapie. Gra kończy się, gdy którakolwiek z nich zostanie pomyślnie unieszkodliwiona, jeśli obrońcy zniszczą urządzenie rozbrajające lub w przypadku śmierci którejkolwiek z drużyn. Warto zaznaczyć, że wybicie przeciwników nie zapewni zwycięstwa napastnikom, jeżeli urządzenie rozbrajające zostało już uruchomione (wtedy należy je zneutralizować, aby wygrać).
  • Odbicie zakładnika – jak sama nazwa wskazuje, w tym trybie drużyna atakująca ma na celu uratowanie zakładnika więzionego przez obrońców. Operatorów ponagla tykający zegarek oraz zdrowie i życie ratowanej osoby. Operator prowadzący zakładnika również jest znacznie ograniczony w czynnościach, jakie może wykonywać, np. jako broń posłuży mu w takiej sytuacji tylko pistolet. Hostage Rescue dobiega końca gdy drużyna przeciwna zginie, zabity zostanie zakładnik (bądź nie zostanie na czas „uleczony”) lub jeśli czas dany atakującym minie.
  • Zabezpieczanie terenu – w tym trybie zadaniem atakujących jest zabezpieczenie konkretnego punktu na mapie. Rozgrywka dobiega końca, jeśli operatorzy z drużyny atakującej utrzymają wyznaczony teren przez odpowiednią ilość czasu lub jeśli którakolwiek z drużyn zostanie wybita.

1.4. Tryb obserwatora

Rainbow Six: Siege jest wyposażone w specjalny tryb obserwatora, dzięki któremu gracze mogą przyjrzeć się taktykom stosowanym przez innych graczy czy po prostu obejrzeć dany mecz (jedynie tworzone przez użytkowników). Obserwator ma dostęp do danych dotyczących zdrowia, ekwipunku i uzbrojenia każdego operatora. Rzeczony tryb pozwala na dowolną i szczegółową inspekcję pola bitwy. Jego zastosowanie w praktyce przedstawia powyższy filmik.

2. Mechanika i technikalia

Rainbow Six: Siege napędza AnvilNext Engine – autorska technologia studia Ubisoft Montreal, użyta w kilku ostatnich odsłonach hitowego cyklu Assassin’s Creed, m.in. Unity, Rogue czy Black Flag. Za generowanie efektownej i realistycznej fizyki oraz zniszczeń otoczenia (istotnych z punktu widzenia taktycznego) odpowiada silnik Realblast Destruction.

Rainbow Six: Siege w swoich założeniach ma być powrotem do korzeni serii – piekielnie trudnych starć, ścisłej drużynowej współpracy i mechaniki nie wybaczającej błędów. Gra stawia na wykorzystanie umiejętności i sprzętu poszczególnych operatorów (szczegółowo opisanych w sekcji „Operatorzy”), uzupełniających się nawzajem jako część całej drużyny. Warto zaznaczyć, że każda rola/klasa w drużynie może zostać wybrana tylko przez jednego gracza tak, aby poszczególni członkowie oddziału zapewniali różnorodność niezbędną do pokonywania trudności w stale zmieniającej się sytuacji podczas akcji. Miejsce szturmu wybierane jest przez całą drużynę na drodze głosowania, co jest znanym i stosowanym wcześniej w serii rozwiązaniem.

2.1. Śmierć i wsparcie

Istotnym elementem rozgrywki jest brak odradzania się, z angielska: respawnu, co sprawia, że śmierć każdego operatora jest ciosem dla pozostałych i może całkowicie zmienić szanse na powodzenie misji. Oczywiście zabijanie nie jest tak proste, gdyż rannego towarzysza broni można maksymalnie raz „podnieść”, jeśli okażemy się wystarczająco szybcy i na czas udzielimy mu pomocy (chyba że postrzał był śmiertelny). Gracz, którego awatar został ubity, nie jest jednak wykluczony z i tak krótkich meczów – przechodzi on wówczas do roli wsparcia, oferując żywym kamratom dane wywiadowcze pozyskane z kamer.

2.2. Ustawienia rozgrywki

Gra oferuje administratorom serwerów pewną swobodę w dostosowywaniu ustawień, dając im np. możliwość wyłączenia pomocnego interfejsu. Przypominać ma to nieco tryb hardcore z serii Battlefield.

Wraz ze startem Sezonu 3 Roku 2 usunięta zostanie możliwość ustawienia preferencji map w trybach PvP. Niewykluczone, że w którejś z aktualizacji ta funkcja powróci, choć w zmienionej formie.

2.3. Pakiety alfa

Pakiety alfa to nowy sposób na zdobywanie kosmetycznych ulepszeń, wprowadzony wraz z patchem 2.2.1.1 w lipcu 2017 roku. System oparty jest na losowaniu – każdy rozgrywka PvP, wygrana bądź przegrana, zwiększa naszą szansę na pozyskanie pakietu alfa, choć wydawane są one jedynie po zwycięskich meczach. Wśród potencjalnych nagród znajdują się m.in. elementy z poprzednich sezonów, a także ekskluzywne przedmioty Legendarne, aktualnie możliwe do zdobycia tylko w ramach opisanej mechaniki (np. malowanie broni dotychczas dostępne tylko dla uczestników alfa- lub beta-testów). Pakiety alfa można również kupować za punkty Rozgłosu.

2.4. Rotacja map

Wraz ze startem Sezonu 3 Roku 2 zasady rotacji map zostaną zmienione. Część usuniętych map ma zostać przerobiona. Niewykluczone, że w przyszłych sezonach niektóre z nich zostaną usunięte permanentnie.

Mecze rankingowe

W meczach rankingowych (Ranked) dostępnych będzie 10 map – te same, które obowiązują w rozgrywkach ESL, oraz Park Rozrywki, czyli nowa mapa z Sezonu 3 Roku 2. Rzeczone mapy to: Bank, Border, Chalet, Clubhouse, Coastline, Consulate, Kafe, Oregon, Skyscraper, Theme Park. Pula map rankingowych ma być zmieniana co każdy kolejny sezon.

Mecze swobodne i dowolne

W meczach swobodnych (Casual) liczba dostępnych map zostanie zredukowana do 15 – odpadną Favela i Yacht. W meczach dowolnych (Custom) na razie pozostają wszystkie mapy.

2.5. Wymagania sprzętowe

Konfiguracja minimalna:

  • System operacyjny: Windows 7 / 8.1 / 10 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i3 560 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 460 / AMD Radeon HD 5870 (z 1 GB pamięci operacyjnej i wsparciem DirectX 11)
  • Pamięć RAM: 6 GB
  • Dysk twardy: 30 GB wolnej przestrzeni dyskowej

Konfiguracja zalecana:

  • System operacyjny: Windows 7 / 8.1/ 10 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5-2500K 3.3 GH / AMD FX-8120 @ 3.1 Ghz (lub lepsze)
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 670 / AMD Radeon HD 7970 (lub GeForce GTX 760 albo GTX 960 / R9 280x, R9 380 lub Fury X)
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Dysk twardy: 47 GB wolnej przestrzeni dyskowej

3. Operatorzy

W premierowej wersji gry pojawia się 20 operatorów z 5 jednostek antyterrorystycznych – francuskiego GIGN, niemieckiego GSG9, brytyjskiego SAS, rosyjskiego Specnazu czy amerykańskiego FBI SWAT. Poniżej zestawieni są obecnie znani operatorzy wraz z ich unikalnymi gadżetami.

SAS (Wielka Brytania)

  • Mute – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalny gadżet Mute’a to zakłócacz sygnału GC90 „Moni”, który zapobiega zdalnym detonacjom, przerywa łączność i psuje drony.
  • Sledge – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalny gadżet Sledge’a to młot do wyważania. Dzięki niemu można przebijać się przez część przeszkód bez potrzeby zużywania ładunków wyważających bądź w przypadku obecności zakłócacza sygnału w pobliżu.
  • Smoke – operator o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalny gadżet Smoke’a to zdalnie detonowany ładunek gazowy, unieruchamiający zarówno przeciwników, jak i sojuszników, którzy nieopatrznie dostaną się w zasięg jego działania. Sam Smoke jest odporny na działanie wszelkich rodzajów gazu.
  • Thatcher – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalny gadżet Thatchera to granaty elektromagnetyczne (EMP), za pomocą których można przerwać działanie np. zakłócacza sygnału oraz innych urządzeń elektrycznych.

FBI SWAT (Stany Zjednoczone)

  • Ash – operatorka o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalny gadżet Ash to granatnik M120 CREM, wystrzeliwujący pociski wywarzające kalibru 40mm. Można nimi niszczyć np. drzwi i ściany; są one również odporne na działanie zakłócacza sygnału Mute’a z SAS.
  • Castle – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalny gadżet Castle’a to panel pancerny UTP1, którym można z łatwością barykadować newralgiczne punkty, np. okna czy drzwi. Przebicie przez uniwersalny panel taktyczny wymaga użycia większej siły, gdyż jest on całkowicie kuloodporny.
  • Pulse – operator o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Pulse’a jest detektor pulsu HB-5, dzięki któremu może on wykrywać przeciwników ukrywających się np. za drzwiami czy ścianami. Należy jednak uważać, gdyż czujnik nie rozróżnia wroga od przyjaciela czy zakładnika.
  • Thermite – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalny gadżet Thermite’a to ładunek wyważający Brimstone BC-3, który umożliwia przebijanie się przez wzmocnione powierzchnie. Nie działa on jednak w zasięgu zakłócacza sygnału, a jego uzbrojenie zajmuje więcej czasu niż w przypadku standardowych ładunków tego typu. Ponadto rozbroi go trafienie z broni palnej bądź wybuch z innego źródła.

GIGN (Francja)

  • Doc – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Doca jest pistolet reanimacyjny MPD-0, pozwalający – jak sama nazwa wskazuje – „podnieść” rannego kolegę z dystansu.
  • Montagne – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Montagne’a jest rozkładana tarcza balistyczna Le Roc. Zapewnia ona ochronę przed ostrzałem z broni małokalibrowej i atakami wręcz. Tarcza po złożeniu jest o połowę mniejsza, co daje użytkownikowi większą mobilność.
  • Rook – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Rooka jest torba zawierająca płytki pancerne R1N „Rhino”, dzięki którym możemy szybko zapewnić towarzyszom broni lepszą ochronę przed pociskami małokalibrowymi.
  • Twitch – operatorka o średnim pancerzu i średniej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Twitch jest dron elektryczny RSD Model 1, który może unieruchomić elektroniczne urządzenia, a także odwrócić uwagę przeciwników.

GSG 9 (Niemcy)

  • Bandit – operator o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Bandita jest urządzenie CED-1, podłączające pod napięcie druty kolczaste i inne metalowe powierzchnie. Gadżet jest wrażliwy na ładunki EMP.
  • Blitz – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Blitza jest lekka tarcza taktyczna G52, oferująca możliwość oślepienia przeciwnika, choć zapewniająca niższą ochronę przed pociskami (strzały z krótkiego dystansu wytrącą Blitza z równowagi). Co istotne, tarcza ta jest na tyle lekka, że operator może sprintować bez opuszczania jej.
  • I.Q. – operatorka o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem I.Q. jest wykrywacz elektroniki RED Mk III „Spectre”, ujawniający obecność różnego rodzaju aktywnych urządzeń elektronicznych w pobliżu użytkownika (od improwizowanych bomb po skomplikowane urządzenia wojskowe).
  • Jäger – operator o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Jägera jest system obrony reaktywnej ADS-Mk IV „Magpie”, który unieszkodliwia rzucony przez przeciwnika granat. Montować można go na ścianach lub podłogach.

SPECNAZ (Rosja)

  • Fuze – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Fuze’a jest ładunek kasetowy APM-6 "Matrioszka", który przebija zniszczalne powierzchnie (np. ściany czy podłogi), po czym wpuszcza do pomieszczenia kilka miniaturowych granatów.
  • Glaz – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Glaza jest celownik HDS pozwalający na oddawanie precyzyjnych strzałów z większej odległości. Urządzenie pozwala na dostrzeganie przeciwników nawet przez wszelkiego rodzaju ograniczające widoczność dymy i gazy.
  • Kapkan – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Kapkana są pułapki wybuchowe EDD Mk II montowane w futrynach drzwi i framugach okien. Eksplodują one w momencie, gdy przeciwnik przekracza niewidoczną, emitowaną przez wiązkę laserową, zadając nieprzyjacielowi 60 punktów obrażeń.
  • Tachanka – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Tachanki jest rozkładany lekki karabin maszynowy RP-46 Degtyaryov.

JTF-2 (Kanada)

  • Buck – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Bucka jest montowana pod lufą strzelba kalibru 12, pozwalająca na np. błyskawiczne wyważenie drzwi i otwarcie ognia do przeciwników.
  • Frost – operatorka o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Frost jest rozkłada gumowa mata ze sprężynowym mechanizmem chwytającym, pozwalająca na unieruchomienie przeciwnika.

Navy SEALS (Stany Zjednoczone)

  • Blackbeard – operator o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Blackbearda jest przezroczysta tarcza bojowa TARS Mk0.
  • Valkyrie – operatorka o średnim pancerzu i prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Valkyrie jest przenośna kamera Gyro Cam Mk2 „Cyklop”, którą może umieścić w dowolnym miejscu, zwiększając ilość dostępnych podglądów dla całej drużyny.

BOPE (Brazylia)

  • Capitao – operator o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Capitao jest kusza taktyczna TAC Mk0, która wystrzeliwuje bełty gazem (duszącym przeciwnika) bądź mikrogranatami dymnymi.
  • Caveira – operatorka o lekkim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Caveira posiada unikalną umiejętność tzw. „cichego chodu”, dającą jej możliwość bezgłośnego zbliżenia się do potencjalnej ofiary i jej obezwładnienia, a następnie zmuszenia do wyjawienia pozycji sojuszników. Caveira domyślnie ma na wyposażeniu wyciszony pistolet PRB92 z amunicją poddźwiękową.

SAT (Japonia)

  • Echo – operator o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Echa jest latający dron Yokai, który dezorientuje przeciwnika przez generowanie uderzeń dźwiękowych. Dron nadaje się także do zwiadu dzięki zamontowanym w nim kamerom.
  • Hibana – operatorka o niskim pancerzu i dużej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Hibany jest wyrzutnia zdalnie detonowanych granatów „X-KAIROS” kalibru 40 mm.

GEO (Hiszpania)

  • Jackal – operator o średnim pancerzu i średniej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Jackala jest Eyenox Model III, czyli urządzenie pozwalające na śledzenie śladów stóp w czasie rzeczywistym i tym samym tropienie przeciwnika.
  • Mira – operatorka o ciężkim pancerzu i niskiej prędkości poruszania. Unikalnym gadżetem Miry jest specjalne laminowane szkło, które można wkomponować w każdą ścianę (nawet wzmocnioną), aby obserwować ruchy przeciwnika. Szkło jest jednak zniszczalne, więc po jego uszkodzeniu zarówno obrońcy, jak i napastnicy mogą prowadzić ogień przez pozostałą w ścianie wyrwę.

SDU (Hongkong)

  • Lesion – operator defensywny posiadający miny Gu, które dezorientują przeciwnika i zadają mu obrażenia z upływem czasu. Usunięcie igły powodującej negatywne efekty zmusza przeciwnika do opuszczenia broni i tym samym bycia całkowicie bezbronnym przez krótki czas.
  • Ying – operatorka ofensywna posiadająca ładunki Candela oślepiające wszystkich, w tym sojuszniku, w zasięgu ich działania. Sama Ying jest odporna na ten efekt, więc może łatwo atakować oślepionych przeciwników.

GROM (Polska)

  • Ela – operatorka defensywna posiadająca miny Grzmot, które można przyczepić do podłogi, ściany lub sufitu. Wywołują one efekt ogłuszenia, ale nie zdają obrażeń.

4. Wyposażenie i zdolności taktyczne

Kluczem rozgrywki w Rainbow Six: Siege jest umiejętne korzystanie z broni (dane jest nam wybrać dwie sztuki – podstawową i pomocniczą) oraz ekwipunku poszczególnych operatorów. Każdy z nich ma określony zestaw wyposażenia, jak również ograniczoną ilość gadżetów, co sprawia, że każdy granat czy ładunek wyważający jest na cenę złota, a bezmyślne marnowanie ich może doprowadzić do niepowodzenia misji. Każdy z tych elementów wpływa ponadto na prędkość poruszania się naszej postaci.

4.1. Atak

  • Dron – podstawowe urządzenie do zbierania danych na temat pozycji i ruchów przeciwnika. Gracz może kontrolować tylko swojego drona, choć dostęp do przesyłanego przez niego obrazu ma cała drużyna. W grze pojawi się także tzw. Eagle Scan, czyli latający na niebie dron, pozwalający na obserwowanie miejsca akcji z lotu ptaka.
  • Granat odłamkowy – jak nietrudno się domyślić, jest to standardowy granat M67. Wybuchając rozrzuca w pobliżu odłamki, raniąc bądź uśmiercając znajdujące się wokół osoby.
  • Granat ogłuszający – popularnie nazywany „flashbangiem”. Jest to granat hukowo-błyskowy, który nie rani, aczkolwiek dezorientuje ofiary przez emisję bardzo dotkliwego dla uszu hałasu oraz oślepiającego światła, ułatwiając tym samym szturm na pozycje „okopanego” przeciwnika.
  • Linka do opuszczania – element niezbędny do szturmowania z dachu budynku, np. przez okna. Gra zaoferuje dwa rodzaje systemów – klasyczny, w którym opuszczamy się plecami do ziemi i tzw. australijski, kiedy „schodzimy” twarzą skierowani do dołu.
  • Ładunek wyważający – jak sama nazwa sugeruje, jest to ładunek wybuchowy używany do torowania drogi przez rozmaite przeszkody, np. barykady, ściany czy podłogi.
  • Tarcza balistyczna – tarcza zapewniająca ochronę jej użytkownikowi i podążającym za nim towarzyszom. Nie jest ona jednak niezniszczalna i mocno ogranicza swobodę ruchu, aczkolwiek bardzo dobrze chroni przed ostrzałem z broni palnej.
  • Ładunek kierunkowy M18 – kierunkowa mina przeciwpiechotna, która wybucha w momencie, gdy przeciwnik wejdzie w zasięg emitowanych przez nią wiązek laserowych.

4.2. Obrona

  • Barykadowanie – rozwiązanie o ograniczonej skuteczności, pozwalające na zablokowanie okna bądź drzwi. Choć barykadować można bez limitu, to przestrzelenie bądź wysadzenie takiej przeszkody nie jest szczególnie trudne.
  • Drut kolczasty – najbardziej łopatologiczne rozwiązanie w całej grze. Dobrze umiejscowiony drut kolczasty spowolni przeciwnika i zada mu rany. Ponadto jest to sposób ustalania pozycji przeciwnika, a nawet przechwyconego zakładnika, jeśli mu towarzyszy – dzieje się tak przez emitowany hałas i/lub reakcję osoby porwanej na wdepnięcie w ową przeszkodę.
  • Kamery – o ile napastnicy używają mobilnych dronów, obrońcy korzystają z kamer rozmieszczonych w miejscu akcji. Są one częściowo ruchome, pozwalając na ograniczoną rotację, choć zauważenie i zniszczenie ich nie należy do rzeczy trudnych.
  • Przenośna tarcza – tarcza wykonana „na partyzanta”. Od balistycznej siostry różni się przede wszystkim tym, iż można postawić ją na podłodze, zapewniając ochronę operatorom bądź zmylając przeciwników. Przenoszenie jej powoduje niemożność korzystania broni i narażenie na wrogi ostrzał.
  • Ładunek C4 – ładunek wybuchowy detonowany za pomocą telefonu komórkowego. Eksplozje C4 nie są tak przewidywalne i „czyste”, jak ma to miejsce w przypadku ładunków wyważających. Można umieścić je w dowolnym miejscu bądź rzucić w pobliże (przyczepiają się do powierzchni). Są jednak wykrywalne, dlatego aby zadać przeciwnikowi cios, należy umiejętnie się nimi posługiwać.
  • Wzmocnione ściany – jest to barykada nie do przejścia, zmuszająca przeciwnika do poszukania innej drogi. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że można go użyć ograniczoną ilość razy.
  • Granat uderzeniowy – granat, który wybucha natychmiast po uderzeniu w twardą powierzchnię lub po sekundzie od rzutu.

5. Aktualizacje

  • Patch 1.1 – w pierwszym patchu poprawiono szereg błędów stwierdzonych w wersji premierowej, m.in. związanych z wykrywaniem trafienia i funkcją matchmakingu. Usprawniono również balans rozgrywki. Szczególnie przydatna jest funkcja automatycznego usuwania z gry osób zabijających swoich towarzyszy broni.
  • Patch 1.2 – druga łatka udoskonaliła tzw. netcode gry, czyli m.in. wykrywanie trafień oraz tickrate serwerów (obecnie jest to 60 odświeżeń na sekundę), a także szacowanie czasu oczekiwania w lobby i matchmaking. Poprawiono też szereg błędów.
  • Patch 1.3 – trzeci patch poprawił błędy w konstrukcji poziomów, kodzie sieciowym (w tym wykrywaniu trafień) oraz wykrywaniu oszustw (cheaterzy będą banowani permanentnie).
  • Patch 2.0 – czwarty patch wprowadził sporo zmian m.in. w balansie gry, zwiększył komfort rozgrywki, a także usunął szereg różnego rodzaju błędów.
  • Patch 3.0 – patch oznaczony numerem 3.0, debiutujący wraz z rozszerzeniem Pył Pustni, wprowadza nowe malowania broni, ozdoby na broń, alternatywne hełmy/ozdoby głowy, prezentację zwycięskiej drużyny po zakończeniu rozgrywki, system rang sezonowych w wersji beta, a także możliwość dostosowywania sprzętu między rundami. Zaimplementowano również wiele usprawnień i poprawek, m.in. lepiej zabezpieczających grę przed oszustwami i balansujących poszczególnych operatorów.
  • Patch 3.3 – patch 3.3, który ukazał się 21 czerwca 2016 roku, czyni dwóch operatorów, Kapkana i Mute’a, znacznie potężniejszymi. Pułapki Kapkana są teraz trudniej wykrywalne przez brak śruby wystającej po drugiej stronie ściany oraz mniej zauważalną wiązkę laserową. Co więcej, Kapkan może zakładać swój gadżet na dowolnej wysokości drzwi lub okna. Mute z kolei otrzymał wzmocniony zakłócacz sygnału, którego zasięg rozszerzono z 1,5 metra do 2,25 metra, sprawiając że przeskoczenie pola zakłócania dronem jest praktycznie niemożliwe. Zwiększono również kary za zabijanie towarzyszy broni w rozgrywkach rankingowych – za wielokrotnie przewinienia można otrzymać nawet permanentnego bana, w pozostałych przypadkach są to bany tymczasowe.
  • Patch 3.4 – łatka zwiększyła kary za zabijanie członków drużyny w zwykłych rozgrywkach PvP.
  • Patch 4.0 – obszerna aktualizacja wydana wraz z dodatkiem Skull Rain. Jest to bardzo obszerny patch, przede wszystkim dodający nową modyfikację broni (uchwyt skośny), tryb realistyczny (ograniczający interfejs do zegara, kompasu oraz panelu gadżetów i broni), system kapitulacji (grający mogą poddać mecz na drodze głosowania), usprawniony system wykrywania oszustw i karania zabijania towarzyszy broni, jak również kilka ulepszeń poprawiających ogólną wygodę użytkowania. Z pełną listą zmian w języku polskim można zapoznać się pod tym adresem.
  • Patch 4.2 – patch o tym numerze wprowadza spore zmiany w sprzęcie operatorów, m.in. dronie Twitch, tarczy balistycznej Blackbearda (teraz operator ma dwie sztuki, choć tarcza jest o wiele słabsza – zamiast 800 punktów wytrzymałości ma 150) i pistoletu reanimacyjnego Doca (może nim leczyć siebie i innych oraz zapewniać tymczasowe bonusy do punktów życia). W grze pojawiają się także dwa nowe gadżety: mina kierunkowa dla napastników i granat uderzeniowy (eksplodujący po uderzeniu w powierzchnię lub po sekundzie od rzutu) dla obrońców. Do broni możemy teraz założyć również ciężką lufę i hamulec wylotowy. Oprócz tego łatka wprowadza różnorakie ogólne poprawki. Zmiany w języku polskim szczegółowo opisano pod tym adresem.
  • Patch 5.0 – łatkę tę wydano wraz z darmowym dodatkiem Operacja Red Crow. Patch wprowadza m.in. zmiany we wpływie pocisków na uszkodzenia środowiskowe (im większy kaliber, tym poważniejsze zniszczenia) i zadawane obrażenia (wyższy mnożnik za trafienia w szyję i ramiona, zaś w przypadku strzelb: niższy za trafienia w głowę), poprawki balansu rozgrywki oraz usprawniony system matchmakingu. Usunięto też wiele błędów. Pełną listę zmian można przejrzeć pod tym adresem.
  • Uzupełnienie w połowie sezonu (Red Crow) – obszerna aktualizacja wzmacniająca karabin maszynowy Tachanki (najrzadziej wybieranego operatora z powodu słabości jego gadżetu) o tarczę balistyczną mającą 500 punktów wytrzymałości, która zapewnia ochronę głowie rosyjskiego operatora i może być zniszczona niezależnie od samego działka. Ponadto do gry dodano mapę Uniwersytet Bartlett, znaną z ukrytej misji Artykuł 5, w wersji PvP. Co więcej, Fuze otrzymał trzeci ładunek kasetowy, Bandit dostał dodatkowe urządzenie CED-1, zaś ładunki Smoke’a rzucane są teraz tak, jak granaty. Poza tym Blackbeard ponownie poddany został procesowi balansowania.
  • Patch 2.1.0 – patch wypuszczony wraz z dodatkiem Operacja Velvet Shell. Łatka wprowadza m.in. znacznie przerobiony interfejs użytkownika, nieco zmieniony system rang, a także poprawki w balansie rozgrywki i ogólnym działaniu gry. Pojawiły się również nowe skórki i mundur dla Rooka.
  • Uzupełnienie w połowie sezonu (Velvet Shell) – aktualizacja zmienia celownik Glaza, wzbogacając go o funkcję czujnika temperatury, pozwalającą na zauważenie przeciwnika nawet przez dym z granatów i minigranatów dymnych oraz przez gaz bojowy Smoke’a (prezentacja wideo). Pomniejsze zmiany dotyczą też innych operatów, m.in. pistolet reanimacyjny Doca zapewnia bonus do 140 punktów zdrowia (zamiast 120), karabin CAMRS Bucka wolniej oddaje kolejne strzały, zwiększono obrażenia zadawane przez pistolet maszynowy MP5SD2 Echa, poprawiono precyzję ognia prowadzonego z karabinu 556xi Thermite’a, wzmocniono pistolet Luison Caveiry na średnim dystansie, podniesiono rozrzut karabinu C7E Jackala, zaś rozrzut karabinu PARA-308, jakim dysponuje Capitao, został obniżony. Zapowiedziano również serwery testowe dla gry Rainbow Six: Siege.
  • Operacja Health – szóste rozszerzenie (drugi sezon roku drugiego) ma formę rozłożonego w czasie patcha. W planach jest wprowadzenie jednostopniowego, uproszczonego i szybszego zarazem matchmakingu, przeniesienie wszystkich wieloosobowych funkcji (takich jak czat głosowy) na serwer dedykowany, a także wyższy tickrate (częstotliwość odświeżania) serwerów i ulepszone wykrywanie trafień. Planowany jest również nowy proces wdrażania zmian/nowości (najpierw na serwery testowe, później na pecety, a na końcu na konsole) oraz naprawa najważniejszych błędów zgłaszanych przez społeczność graczy (w małych partiach).
  • Patch 2.2.1 – patch o tym numerze zmienia system trafień przez zmianę tzw. hitboxów. Od teraz trafienia w niebędące ciałem części operatora, np. słuchawki czy odstające elementy munduru, nie spowodują odjęcia punktów życia. Usprawniono również wyszukiwanie przeciwników, a interaktywny matchmaking pozwala na odblokowywanie i modyfikowanie operatorów, modyfikacje broni czy kupowanie przedmiotów w sklepie bez wychodzenia z lobby. Osłabiono skuteczność broni Glaza i ograniczono dostępność granatów dymnych. Usunięto także kilka punktów map, które pozwalają na zbyt szybkie zabijanie przeciwników tuż po rozpoczęciu rozgrywki, tzw. spawnkillowanie. Wprowadzono jeszcze wiele pomniejszych nowości, usprawnień i poprawek, z którymi można zapoznać się pod tym adresem.
  • Patch 2.2.1.1 – najważniejszą nowością tej aktualizacji jest wprowadzenie pakietów alfa (opisanych w podsekcji o tej samej nazwie) i poprawek dla unikalnego gadżetu Hibany, naprawienie wadliwej ściany w barze na mapie Coastline oraz kolejne ulepszenie mapy Kanal – ponownie otwarto okno zablokowane w poprzednim patchu, ale dodano nowe osłony dla atakujących, pozwalające na uniknięcie spawnkilli.
  • Patch 2.2.2 – najistotniejszymi zmianami tej łaty jest przeniesienie trybu Terrorist Hunt, niestandardowych meczów i komunikacji głosowej na serwery dedykowane. Czat głosowy został ponadto zintegrowany z platformą Vivox. Usprawniono też animację przeskakiwania przeszkód, dzięki czemu lepiej odzwierciedla ona, gdzie celuje przeskakująca postać.
  • Patch 2.3.0 – patch towarzyszący premierze dodatku Blood Orchid. Najważniejsze zmiany i nowości tej łaty to ulepszenia i optymalizacje w grafice (m.in. w oświetleniu przy zaglądaniu do zamkniętych pomieszczeń i wyglądaniu z nich na zewnątrz), udoskonalone serwery, pozbawienie defensywnych operatorów z dwoma i trzema punktami szybkości celowników typu ACOG, wprowadzenie priorytetu dla żywych postaci w systemie kamer, zniwelowanie exploitu pozwalającego na spawnpeekowanie na mapie Kanal, a także liczne poprawki w balansie rozgrywki (broń, amunicja i inne) i eliminacja błędów.
  • Patch 2.3.2 – obszerna aktualizacja w ramach Uzupełnienia w połowie sezonu. Radykalne zmiany dotknęły Kapkana: rosyjski operator ma aktualnie 5 pułapek EDD, jednak zadawane przez nie obrażenia spadły do 60 punktów przy czym emitowany przez te gadżety laser już po chwili od aktywacji staje się niewidoczny. Co więcej, Kapkan aktualnie ma 2. poziom pancerza i prędkości ruchu. Blitz może od teraz biegać z podniesioną tarczą. Zbalansowano również Elę – Polka straciła jedną minę Grzmot, a jej pistolet maszynowy Scorpion EVO 3 A1 ma obecnie większy rozrzut. Wprowadzono również poprawki do kodu sieciowego.

6. Dodatki

  • Ultra HD Texture Pack – darmowy pakiet tekstur o znacznie wyższej jakości od tych standardowo dołączonych do gry.
  • Operacja Czarny lód – pierwsze darmowe DLC do gry oferuje nową mapę, Jacht, oraz dwójkę nowych operatorów z kanadyjskiej jednostki Joint Task Force 2: Bucka i Frost.
  • Operacja Pył pustyni – drugie darmowe rozszerzenie wprowadza kolejną mapę, Granicę, a także dwoje nowych operatorów z amerykańskiej jednostki Navy SEALS.
  • Operacja Skull Rain – trzeci darmowy dodatek, który – wzorem pozostałych – dodaje do gry nową mapę, Favela, oraz dwóch operatorów brazylijskiej jednostki BOPE: Capitao i Caveirę.
  • Operacja Red Crow – czwarty darmowy dodatek wprowadzający nową mapę, Wieżowiec, oraz dwójkę operatorów japońskiej jednostki SAT: Echo i Hibanę.
  • Operacja Velvet Shell – piąte darmowe rozszerzenie, które wprowadza mapę „Wybrzeże” i dwoje operatorów z hiszpańskiej jednostki GEO: Jackala i Mirę.
  • Operacja Blood Orchid – siódme darmowe rozszerzenie, które dodało mapę w Hongkongu oraz trzech operatorów: dwoje z hongkońskiej jednostki SDU i jedną operatorkę polskiego GROM-u.
  • Operacja White Noise – ósme darmowe rozszerzenie, którego akcja osadzona będzie w Korei Południowej. W jego ramach dodanych zostanie trzech operatorów, dwóch z południowokoreańskiej jednostki 707. Batalionu do Zadań Specjalnych oraz jeden operator lub operatorka polskiego GROM-u. Data premiery dodatku na razie nie jest znana.

7. Pozostałe informacje

  • Dzięki informacjom przekazanym deweloperom przez alfa-testerów, w grze zaimplementowano szereg zmian związanych z rozgrywką, których pełną listę można znaleźć pod tym adresem, jak również w skrócie obejrzeć na filmiku w poniższej sekcji. Usprawnienia dotyczą przede wszystkim zmniejszenia prędkości poruszania i wykonywania czynności, zwiększenia odrzutu broni, jak również usunięcia wskaźników trafienia (za wyjątkiem zabicia przeciwnika) oraz wprowadzenia ograniczenia w „podnoszeniu” rannych kolegów z drużyny.
  • Zamknięte beta-testy na wszystkich platformach odbyły się między 24 września a 4 października 2015 roku. Pod tym adresem dostępna jest infografika ze statystykami i wnioskami wyciągniętymi z testówi.
  • Gracze, którzy zakupią Rainbow Six: Siege w wersji na konsolę Xbox One, otrzymają gratisowo dostęp do R6: Vegas i R6: Vegas 2 dzięki wstecznej kompatybilności XONE.
  • Na premierę gra zaoferuje 11 map, zarówno w wariancie dziennym, jak i nocnym. Kolejne zostaną z czasem udostępnione w formie darmowych dodatków.
  • Wszystkie nowe tryby rozgrywki i dodatkowi operatorzy udostępnieni zostaną posiadaczom gry za darmo.
  • Posiadacze przepustki sezonowej otrzymają wcześniejszy dostęp do nowych operatorów oraz szereg innych bonusów. Całość oferty przedstawia ten zwiastun.
  • Gra otrzymała dobrą ocenę w naszej recenzji: 7,5/10.
  • Firma Ubisoft potwierdziła całoroczne wsparcie Rainbow Six: Siege nową zawartością w roku 2017. Gra otrzymała także drugą przepustkę sezonową, ważną do 7 lutego 2018 roku), oferującą m.in. automatyczny dostęp do nowych operatorów i to 7 dni przed pozostałymi graczami. O szczegółach pisaliśmy w Serwisie Informacyjnym.
  • W drugim roku wsparcia Rainbow Six: Siege otrzyma, wbrew wcześniejszej zapowiedzi, trzy 3-miesięczne sezony z nową zawartością oraz jeden będący w praktyce okresem patchowania i wprowadzania zmian, bez nowych operatorów i map (Operacja Health). Polski sezon został anulowany – Polska nie otrzyma swojej mapy, zaś operatorzy GROM-u zostaną włączeni do rozgrywki w trzecim i czwartym sezonie (po jednym na sezon). Anulowanie polskiego sezonu spowodowało też przesunięcie pozostałych: Hong Kong i Korea Południowa zawitają do Siege odpowiednio w trzecim i czwartym sezonie drugiego roku wsparcia.
  • W sierpniu 2017 roku liczba graczy zarejestrowanych w grze wyniosła 20 milionów. Na początku tego samego roku wartość ta była mniejsza o 7 milionów, choć istotny wpływ na ten wzrost z pewnością miał lutowy darmowy weekend. Z danych sierpniowych wynika, że dziennie do gry loguje się 2,3 miliona użytkowników.
  • Według aktualnych planów zamiarem deweloperów jest podniesienie puli dostępnych operatorów do stu. Plan minimum zakłada zwiększenie liczebności postaci do przynajmniej pięćdziesięciu.

8. Materiały filmowe

Informacja pojawiła sie pierwotnie 16 marca 2017, 15:20.