Baldur’s Gate – powstaje nowa odsłona kultowej serii
Beamdog, wydawca odpowiedzialny za niedawne remake’i obu części Baldur’s Gate przyznał, iż trwają prace nad nową, całkowicie odrębną odsłoną serii. Akcja gry rozgrywać ma się pomiędzy wydarzeniami z „jedynki” oraz „dwójki”.
Luc

Renesans klasycznych RPG trwa w najlepsze. Po wyjątkowo udanym roku 2014, także i najbliższe 12 miesięcy zapowiada się obiecująco. Do listy takich produkcji jak Pillars of Eternity czy Torment: Tides of Numenera, dołączyło właśnie Baldur’s Gate. Beamdog, które dało się poznać fanom gatunku wydając w ostatnich latach Baldur’s Gate: Enhanced Edition i Baldur’s Gate II: Enhanced Edition ogłosiło, że tajemniczy projekt Adventure Y nad którym pracuje od pewnego czasu, jest w rzeczywistości kolejną grą rozgrywającą się na Wybrzeżu Mieczy.
Akcja nowej odsłony toczyć ma się pomiędzy pierwszą i drugą częścią serii, wypełniając tym samym historyczną lukę uniwersum. Fabularnych szczegółów, ani centralnych postaci wciąż nie znamy, ujawniono jednak, że grę napędzać będzie dwuwymiarowy silnik Infinite Engine. Twórcy jednocześnie definitywnie zaprzeczyli pogłoskom o pracach nad Baldur’s Gate III, choć nie wykluczają, że „trójka” w przyszłości powstanie.

Więcej informacji oraz datę premiery poznamy wiosną tego roku. Beamdog ma je oficjalnie ogłosić na swoim firmowym blogu.
Baldur’s Gate to seria klasycznych RPG opartych o system Dungeons & Dragons. Zadebiutowała w roku 1998 jako owoc kooperacji BioWare, Interplay oraz studia Black Isle i po niezwykle ciepłym przyjęciu, doczekała się również fantastycznej kontynuacji w roku 2000. Baldur’s Gate II: Cienie Amn do dziś uważane jest za jednego z najlepszych przedstawicieli gatunku w historii. Obie produkcje doczekały się odpowiednio w latach 2012 i 2013 odświeżonych wersji, za którymi stało studio Overhaul Games.
- Oficjalna strony twórców nowej gry Baldur’s Gate
- Recenzja gry Baldur’s Gate II: Enhanced Edition
- Recenzja gry Baldur’s Gate: Enhanced Edition

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
wickywoo Konsul

akurat spora czesc klimatu w baldursach to efekt ladnej grafiki, ladne renderingi, ale przeklejone na 2d. Gdyby potrafili zrobic b. ladna grafike, to cieszylbym sie z 3d. Niestety wspolczesne rpgi i h&s izometryczne cierpia z tego powodu, ze albo grafika jest zbyt cukierkowa (diablo 3, torchlighty), albo zbyt sterylna i niedopracowana (wasteland)
Przede wszystkim chodzi o rozgrywke, potem o fabule, ale na 3cim miejscu wg mnie jest grafika - to przez nia pokochalem gry na infinity
zanonimizowany1058941 Pretorianin
;o Gdyby mi kumpel tego newsa nie podesłał nie wiedziałbym. LOVE SOŁ MACZ.
Bezi2598 Legend
Zgadzam się z mohenjodaro. Do dupy wiadomość. Szkoda, że tak słabe studio będzie teraz żerować na tak świetnej marce.
Maciek_RPG Centurion

Sądzę, że fabularnie będzie ta gra odstawać od serii, ale poczekamy, zobaczymy...
jasin Centurion
Edycja rozszerzona nie byłaby nawet dobrym modem do gry, jedynie dostosowaniem silnika do nowych systemów, a nowe rozdzielczości to nic innego jak wszystko po staremu tylko teraz obraz wyświetlany w 800x600 możesz sobie rozciągnąć na cały ekran żeby jeszcze bardziej cie brzydził. Twórcy to partacze, więc losy całego projektu są przesądzone.