Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 13 czerwca 2013, 12:47

autor: luckie

Watch Dogs – pierwsze spojrzenie na multiplayer

Podczas targów E3 studio Ubisoft Montreal po raz pierwszy zaprezentowało tryb multiplayer w Watch Dogs. Gra połączy zabawę wieloosobową z trybem solowym, by urozmaicić eksplorację wirtualnego Chicago.

Jak dotąd studio Ubisoft Montreal dawało nam wgląd jedynie w solową rozgrywkę w Watch Dogs, skrzętnie skrywając jakiekolwiek informacje o trybie wieloosobowym. Jako że targi E3 to idealny czas na wszelkiego rodzaju growe rewelacje, producent wykorzystał okazję, by uchylić rąbka tajemnicy i pokazać jak multiplayer wygląda w akcji.

To oznacza kłopoty... dla hackującego - Watch Dogs – pierwsze spojrzenie na multiplayer - wiadomość - 2013-06-13
To oznacza kłopoty... dla hackującego
Multiplayer w Watch Dogs
  • Połączenie trybu fabularnego z komponentem wieloosobowym
  • Będziemy mogli hackować innych graczy i vice versa
  • Atak hackerski ma się dać powstrzymać, a włamywacza namierzyć
  • Podczas wykonywania misji fabularnych nie będziemy narażeni na ataki innych graczy
  • W grze wystąpią misje kooperacyjne

Jak się okazuje, rozgrywka wieloosobowa w Watch Dogs zostanie wpleciona w tryb fabularny. Ma to wyglądać w ten sposób, że bez żadnych wędrówek po menu gracze będą mogli się wzajemnie hackować. Jeśli podczas przechadzki po mieście zauważymy komunikat, że jesteśmy atakowani, będzie to oznaczać, że gdzieś w okolicy znajduje się inny gracz, usiłujący zainfekować nasze urządzenie złośliwym wirusem. Trzeba będzie szybko namierzyć agresora i w zależności od humoru przerwać proces, rozpocząć hackerską kontrofensywę lub wymierzyć sprawiedliwość (czyt. posłać mu kulkę w łeb). Niefortunny hacker spróbuje uniknąć konsekwencji uciekając lub wtapiając się w tłum, w sposób przywodzący na myśl gry z serii Assassin’s Creed. Oczywiście sami też weźmiemy na celownik niczego niespodziewających się graczy. Na razie deweloper nie wdaje się w szczegóły na temat nagrody i ryzyka takich operacji. Wiadomo tyle, że im częściej będziemy bawić się w hackerów, tym łatwiejszym celem staniemy się dla innych.

Co ciekawe, ani na chwilę nie przestaniemy grać Aidenem Pearcem – bohaterem gry. Nieważne czy ktoś usiłuje włamać się do naszego systemu, czy sami kogoś hackujemy, drugi gracz zawsze będzie wyglądał jak zwykły NPC.

Innych graczy spotkamy podczas przechadzki ulicami miasta - Watch Dogs – pierwsze spojrzenie na multiplayer - wiadomość - 2013-06-13
Innych graczy spotkamy podczas przechadzki ulicami miasta

Gdy zauważymy, że przebiegający obok NPC wcale nim nie jest, będziemy mogli zacząć go śledzić i trochę poprzeszkadzać (np. taranując jego pojazd podczas pościgu za przestępcą) lub wręcz przeciwnie, pomóc. Co więcej, pojawią się również misje kooperacyjne. Na szczęście podczas wykonywania zadań głównych i większych zleceń pobocznych multiplayer zostanie wyłączony – graczy spotkamy tylko podczas eksploracji miasta. Jeśli jednak zupełnie nie życzymy sobie obecności innych w naszym świecie, zawsze będziemy mogli zdecydować się na zabawę offline. Przywodzi to trochę na myśl Test Drive Unlimited, gdzie pobliscy gracze spotykali się we wspólnym świecie.

Watch Dogs zadebiutuje w Europie 22 listopada 2013 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Planowane są również wersje na konsole nowej generacji – PlayStation 4 i Xboksa One. W międzyczasie możemy spodziewać się wielu nowinek o grze, w tym kolejnych szczegółów związanych z komponentem wieloosobowym.