Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lutego 2012, 11:24

autor: Szymon Liebert

EVE Online nadal zarabia krocie. Gra ma około 400 tys. subskrybentów

Jeden z zagranicznych serwisów podał, że w ubiegłym roku gra EVE Online wygenerowała obroty na poziomie 66 milionów dolarów i ma już około 400 tysięcy subskrybentów.

EVE Online nadal zarabia krocie. Gra ma około 400 tys. subskrybentów  - ilustracja #1
EVE Online nadal przynosi kosmiczne zyski.

Wydawało się, że rok 2011 był kiepski dla studia CCP, znanego z EVE Online. Nie raz pisaliśmy o problemach dewelopera i kontrowersjach, jakie wśród graczy wzbudziły jego decyzje. Islandzki producent zapewnił jednak w rozmowie z serwisem TechCrunch, że sytuacja jest dobra i w ubiegłym roku gra EVE Online wygenerowała obroty na poziomie 66 milionów dolarów. Podobno produkcja ma też około 400 tysięcy subskrybentów i nieustannie rośnie w siłę.

Wspomniany serwis podaje, że roczny wzrost EVE Online wynosi 53%. Gra wygenerowała też w sumie około 300 milionów dolarów obrotów od swojej premiery w 2003 roku. Przedstawiciele CCP zapewniają, że znaną produkcję MMO czeka świetlana przyszłość. Samo studio przymierza się do wprowadzenia akcji spółki do obrotu giełdowego. Hilmar Petursson z CCP przekonuje, że firma jest duża i poważna, więc zastanawia się nad tym, jaki podjąć następny krok.

EVE Online nadal zarabia krocie. Gra ma około 400 tys. subskrybentów  - ilustracja #2

Artykuł opublikowany na łamach TechCrunch nie wspomina o problemach, jakie studio CCP miało w ostatnich miesiącach. Przypomnijmy, że deweloper wprowadził do EVE Online system mikrotransakcji i rozpoczął sprzedaż paru drogich przedmiotów, co rozsierdziło społeczność fanów. Sprawa była na tyle duża, że producenci przeprosili graczy i obiecali zmianę polityki. Pod koniec roku dowiedzieliśmy się też, że studio zwolniło część pracowników.

EVE Online jest jedną z najprężniej rozwijanych gier sieciowych. Twórcy z CCP przygotowali już kilkanaście dodatków do swojej produkcji. Cały czas trwają prace nad nowymi pomysłami. Niedawno zapowiedziano większe rozszerzenie Inferno, które zostanie wydane latem i skupi się na rozgrywce wojennej.

Przyszłość CCP jest ciekawą sprawą, bo ten deweloper przeszedł metamorfozę od skromnej firmy do potężnego przedsiębiorstwa, zatrudniającego kilkaset osób na całym świecie. Wiemy, że Islandczycy mają w zanadrzu parę projektów. Jednym z nich jest Dust 514, czyli strzelanka powiązana z EVE Online. W 2006 roku producent połączył się też z firmą White Wolf, w wyniku czego pracuje nad World of Darkness, grą MMO rozgrywającą się w świecie wampirów.