Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 4 października 2017, 15:35

autor: Góral

Przetasowania na wysokich szczeblach w CD Projekt RED – Cyberpunk 2077 ma problemy?

Ze studia CD Projekt RED, pracującego obecnie nad wyczekiwanym Cyberpunkiem 2077, odeszło kilku kluczowych deweloperów, w tym główny projektant poziomów i starszy producent mechanizmów rozgrywki. Czy oznacza to, że gra napotkała na jakieś poważniejsze problemy?

Jeżeli należycie do grona osób, które z wypiekami na twarzy czekają na grę Cyberpunk 2077, to być może zainteresują Was dzisiejsze wieści. W studiu CD Projekt RED nastąpiły bowiem zmiany na wysokich stanowiskach, o czym dowiedzieliśmy się z profili niektórych pracowników dewelopera w serwisie LinkedIn. Na szczególną uwagę zasługują dwa nazwiska. Mateusz Piaskiewicz piastował do tej pory funkcję głównego projektanta poziomów (Lead Level Designer), ale z końcem września bieżącego roku zmienił pracodawcę i aktualnie zatrudniony jest w warszawskim Flying Wild Hog. Wcześniej był on m.in. projektantem w studiu Treyarch, w którym pracował przy Call of Duty: Black Ops III.

Derek Patterson (obecnie Techland) również we wrześniu zakończył „służbę” w CD Projekt RED, gdzie od roku zatrudniony był jako starszy producent mechanizmów rozgrywki (Senior Gameplay Producer), współpracujący właśnie przy Cyberpunku 2077. Na jego barkach spoczywało m.in. planowanie, ustalanie priorytetów czy koordynowanie działań z innymi producentami. Co ciekawe, przez kilka lat współpracował z Rockstar Games, dokładając cegiełkę do Grand Theft Auto V czy nadchodzącego Red Dead Redemption II.

Przetasowania na wysokich szczeblach w CD Projekt RED – Cyberpunk 2077 ma problemy? - ilustracja #1
Cyberpunk 2077 w skrócie:
  • gra RPG zapowiedziana w 2012 roku – termin premiery nie jest jeszcze znany;
  • pracuje nad nią zespół liczący ponad 300 osób;
  • z końcem września studio opuściło kilku kluczowych pracowników.

Kolejnym ważnym pracownikiem, który odszedł z firmy w zeszłym miesiącu jest menadżer projektu (Project Manager) Ovidiu Traian Vasilescu, od kilku dni będący producentem w V11 STUDIO GAME. W tym przypadku jest to bardzo doświadczony twórca, który przez wiele lat pełnił różne funkcje w firmie Ubisoft.

Stawkę zamyka wieloletni deweloper CD Projekt RED, Michał Stec. Przez ostatnich kilkanaście miesięcy pełnił on rolę starszego producenta artystycznego (Senior Art Producer), współpracującego przy dodatkach do Wiedźmina 3 i właśnie Cyberpunku 2077. Również opuścił firmę wraz z końcem września.

Oczywiście CD Projekt RED to potężne studio zatrudniające setki osób (tylko nad Cyberpunkiem pracuje ponad 300 deweloperów), więc odejście kilku z nich nie wydaje się wielkim problemem i być może faktycznie nie jest. Wspomniane postacie nie są jednak pierwszymi lepszymi pracownikami, do tego wszystkie opuściły szeregi firmy w tym samym czasie, więc możliwe, że coś poszło nie tak i napotkano jakieś większe problemy, z którymi nie poradzono sobie w obecnym składzie. Zapytaliśmy studio CD Projekt RED o całą sytuację, ale firma jej nie skomentowała.

Produkcja powstaje od 2012 roku i dalej nie wiemy o niej praktycznie nic. W najbliższym czasie również nie ma co liczyć na jakiekolwiek szczegóły, gdyż już kilka miesięcy temu ogłoszono, że bieżący rok należeć ma do karcianki Gwint: Wiedźmińska gra karciana. Konkrety być może zaczną więc napływać w przyszłym roku. Czekamy!

Przetasowania na wysokich szczeblach w CD Projekt RED – Cyberpunk 2077 ma problemy? - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.