Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2017, 18:43

autor: Kamil Zwijacz

World of Tanks doczeka się ulepszonej grafiki i nowego mechanizmu losującego

Deweloper gry World of Tanks, firma Wargaming, wyjawił informacje o nadchodzących zmianach. Fani produkcji doczekają się m.in. nowego mechanizmu losującego i ulepszonej grafiki.

T-100 – jeden z nowych czołgów. - World of Tanks doczeka się ulepszonej grafiki i nowego mechanizmu losującego - wiadomość - 2017-03-06
T-100 – jeden z nowych czołgów.

Firma Wargaming podzieliła się planami związanymi z dalszym rozwojem popularnej gry sieciowej World of Tanks. Atrakcji będzie sporo, a wszystkie z nich szczegółowo opisano na oficjalnej stronie. Jedną z ciekawszych nowinek będą dość poważne zmiany w oprawie graficznej – pokazano je na poniższym zwiastunie. Związane one mają być przede wszystkim z wyglądem niektórych map, w tym Cliff i Hills. Doczekają się one nie tylko bardziej szczegółowych tekstur, ładniejszej roślinności itd., ale także poważnych zmian w ogólnym wyglądzie. Np. w drugiej z wymienionych lokacji pojawi się niejeden zrujnowany budynek. Więcej niż tysiąc słów powie Wam jednak sam zwiastun:

Ulepszony mechanizm losujący

World of Tanks – nadchodzące zmiany:
  • ulepszony mechanizm losujący;
  • nowinki w lekkich czołgach;
  • bitwy rankingowe;
  • lepsza grafika.

Grafika to jednak nie wszystko. W najbliższej aktualizacji zostanie wprowadzony ulepszony mechanizm losujący, który „za pomocą systemu wzorców i zasad postawi kres brakowi zbalansowania i kilku innym irytującym scenariuszom”. O jakie scenariusze chodzi? Np. te, w których pojazdy w środku i na dole stawki są w mniejszości i przypadki, gdy „gracz zbyt często znajduje się na dole stawki w wielu bitwach z rzędu”. Ponadto nowy system zmniejszy liczbę powtórzeń map.

Bitwy podzielone będą na trzy-, dwu- i jednopoziomowe. W pierwszym przypadku chodzi o starcia, w których nie uczestniczą pojazdy pierwszego i drugiego poziomu, a pozostałe różnią się od siebie o plus minus dwa poziomy. Ponadto kolejka oczekujących jest zróżnicowana, co pozwala na stworzenie składów 3/5/7 lub innych wariantów, gdy czas oczekiwania się wydłuża (szczegóły znajdziecie na tabelce poniżej).

Bitwy trzypoziomowe.
Bitwy trzypoziomowe.

Bitwy dwupoziomowe przeznaczone są dla maszyn różniących się od siebie najwyżej o jeden poziom. Idealnym rozkładem będzie 5/10, choć i w tym przypadku dłuższy czas oczekiwania sprawi, że system poszuka innych wariantów. Natomiast jeżeli i to zawiedzie, to traficie do bitwy jednopoziomowej, w której wszystkie pojazdy są tego samego poziomu.

Bitwy dwupoziomowe.
Bitwy dwupoziomowe.

Zmiany w lekkich czołgach

Wargaming zapowiedział też zmiany w lekkich czołgach. Chodzi o „rozciągnięcie gałęzi czołgów lekkich do poziomu X”, dzięki czemu zniwelowane zostaną sytuacje, w których „grając czołgiem lekkim VIII poziomu, możecie napotkać pojazdy poziomów IX-X i nie znajdziecie się na szczycie listy”. Maszyny te mają mieć niewielki rozmiar, będą bardziej mobilne, z większą pulą PW i siłą, niż „koledzy” z niższych szczebli. Do ich testowania możecie zgłosić się tutaj. Oprócz tego pojawi się pięć nowych czołgów: XM551 Sheridan (USA), T-100 (ZSRR), Spz. 57 (Niemcy), WZ-132-1 (Chiny) i AMX 13 105 (Francja).

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o nowym trybie – Bitwach rankingowych. Będą one przeznaczone dla pojazdów X poziomu i zostaną podzielone na sezony. Wyniki zapisywane mają być w specjalnych rankingach, przy czym system weźmie pod uwagę Wasz cały wkład podczas meczu, dzięki czemu nawet podczas przegranej całej drużyny będzie można wspiąć się wyżej w tabelce.