Wiadomość gry na świecie 27 grudnia 2016, 11:12

autor: Góral

Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine

Cloud Imperium Games postanowiło zmienić silnik napędzający grę Star Citizen. Przez kilka lat produkcja była rozwijana na bazie CryEngine, autorsko modyfikowanego przez programistów studia, ale od teraz deweloper korzysta z usług Amazonu i rozwijanej przez niego wersji CryEngine o nazwie Lumberyard.

Przed kilkoma dniami gra Star Citizen doczekała się aktualizacji alfa 2.6, która zadebiutowała wraz z modułem FPS nazwanym Star Marine. To jednak nie jedyne ciekawe wieści dla osób zainteresowanych tym projektem. Jak się bowiem okazało, studio Cloud Imperium Games przeskoczyło ostatnio na nową technologię. Produkcja od początku powstawała przy użyciu CryEngine od firmy Crytek, który był autorsko modyfikowany przez sam zespół w miarę postępów prac nad Star Citizenem. Najwidoczniej całe przedsięwzięcie nieco przerosło Chrisa Robertsa i spółkę, bo grę przeniesiono na Lumberyard od Amazonu, czyli w istocie również CryEngine, ale od pewnego czasu rozwijany wewnętrznie przez międzynarodowego giganta.

Jak czytamy na stronie tego rozwiązania, jest to: „darmowy silnik AAA ściśle zintegrowany z AWS (Amazon Web Services – dop.red.) i Twitchem”. Właśnie to jest głównym powodem migracji.

„Pracowaliśmy z Amazonem od ponad roku, gdyż szukaliśmy lidera technologicznego, z którym nawiążemy długoterminową współpracę związaną ze Star Citizen i Squadron 42. Lumberyard zapewnia przełomowe możliwości dla gier sieciowych, włączając w to integrację z AWS i Twitchem, który umożliwia natychmiastowe i łatwe połączenie się z milionami graczy. Mamy wspólną wizję techniczną, więc przejście na Lumberyard przebiegło szybko i sprawnie. Pragniemy ogłosić, że alfa 2.6 działa na nowym silniku” – stwierdził Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games.

Star Citizen zwiastun modułu FPS

Star Citizen zwiastun modułu FPS [2:11]

Zwiastun Star Marine, modułu FPS gry Star Citizen.

Nowy silnik gry Star Citizen:
  • studio Cloud Imperium Games porzuciło CryEngine na rzecz Lumberyard;
  • nowy silnik oparty jest na technologii Cryteku;
  • wśród głównych powodów zmiany technologii wymienia się integrację z AWS i Twitchem.

O Lumberyard usłyszeliśmy po raz pierwszy w lutym bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się wtedy, że silnik powstał na bazie CryEngine. Amazon rok wcześniej nawiązał umowę z Crytekiem, na mocy której otrzymał pełny dostęp do niemieckiej technologii. Nic dziwnego więc, że deweloperzy Star Citizen wybrali właśnie to rozwiązanie, w końcu powiązanie silników z pewnością ułatwiło przenosiny.

Co do samych powodów zmiany, można podejrzewać, że taki obrót sprawy to także skutek kłopotów finansowych Cryteka, który przechodzi reorganizację. Choć niemiecki deweloper zamierza dalej rozwijać CryEngine, to ciężko przewidzieć, co przyniesie przyszłość. Z kolei Amazon to gigant, o którego nie ma się co martwić. Dodatkowo internetowy kolos od jakiegoś czasu coraz śmielej poczyna sobie na rynku gier wideo, więc jest to z pewnością pewniejsza opcja. Chris Roberts potwierdził to zresztą na forum gry, informując, że Crytek nie może się równać z firmą Jeffa Bezosa pod względem dokonywanych inwestycji w ulepszanie silnika. Dodatkowo Niemcy nie skupiają się na rozwiązaniach sieciowych w tym samym stopniu, co Amazon i Cloud Imperium Games, więc zapadła taka, a nie inna decyzja.

Star Citizen zwiastun rozgrywki w wersji alpha 2.6

Star Citizen zwiastun rozgrywki w wersji alpha 2.6 [2:38]

Zwiastun rozgrywki Star Citizen w wersji alpha 2.6.

Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.12.2016 11:20
1
dj_sasek
69
Freelancer

Wersja 2.6 jest pod każdym względem lepsza od 2.5, ciekawe ile w tym zasługi silnika? To trochę tłumaczy dlaczego dłużej niż zazwyczaj przesuwali wydanie tej łatki.

27.12.2016 11:50
odpowiedz
tybet2
77
Generał

Dobry tytuł newsa :)

27.12.2016 11:57
1
odpowiedz
kaszanka9
73
Delbralstroperslerartor

Co wy piszecie, jakie od lat rozwijany, amazon kupił licencję zaledwie rok temu, silnik nie ma nawet jeszcze stabilnej wersji, ostatnia beta była 2 miesiące temu.

Po za tym co podają oficjalne, nie trzeba być geniuszem by zauważyć, że sytuacja cryteka jest lekko mówiąc niewiadoma, niedługo to oni mogą przestać istnieć, nic dziwnego, że zmienili praktycznie na to samo, bo amazon raczej nie zbankrutuje + opcje sieciowe, wiec są bezpieczni na tym polu.

Mimo wszystko dobrze, że zapowiedzieli jak już zrobili, bo inaczej byłby spory hejt.

27.12.2016 13:45
1
odpowiedz
domino310
34
Jarl

Tak jak pisze kaszanka zmiana głównie z zamiarem zabezpieczenia się na przyszłość. Najważniejsza wiadomość że odbyło się to płynnie a nie jak w np DayZ.
Ogólnie dobry ruch przynajmniej na taki wygląda.

27.12.2016 15:31
1
odpowiedz
b4r4n
110
street samurai

Ogólnie rzecz biorąc CIG chyba średnio współpracował z Crytekiem bo cały czas siedzą na bazie 3.8 która nie jest wspierana przez Crytek już od jakiegoś czasu, a Lumberyard jest właśnie na bazie 3.8 i z tego poziomu jest rozwijany. Dodatkowo Amazon ciśnie rozwój opcji online, a Crytek póki co starta się doprowadzić CE do poziomu innych silników. Łatwość z jaką przeskoczyli ze swojej wersji na Lumberyard tylko o tym świadczy, że mieli bliżej do Lumbera niż CE 5.