20. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
World War III: Black Gold
Strategiczne 30 października 2001
World War III: Black Gold to wyprodukowana przez polskie studio deweloperskie Reality Pump strategia czasu rzeczywistego (RTS), ukazująca fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Rosją i Irakiem. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron rywalizujących o tytułowe "czarne złoto", czyli ropę naftową.
Parkan: Iron Strategy
Strategiczne 16 czerwca 2001
Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.
Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.
Pluton
Strategiczne 20 listopada 2002
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.
Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.
Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.
Joint Task Force
Strategiczne 12 września 2006
Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.
Twierdza Warchest
Strategiczne 11 lipca 2003
Stronghold Warchest (pol. Twierdza Warchest) to pakiet dwóch gier z serii Stronghold, tj. znakomitej strategii rozgrywającej się w średniowiecznej Brytanii pt. Stronghold (pol. Twierdza) oraz jej sequela, osadzonego w realiach Wypraw Krzyżowych - Stronghold: Crusader (pol. Twierdza: Krzyżowiec), poszerzony o ponad 50 premierowych map oraz ośmiu nowych komputerowych oponentów do pokonania.
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.
Victoria: Empire Under the Sun
Strategiczne 18 listopada 2003
Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.
Universe at War: Earth Assault
Strategiczne 10 grudnia 2007
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.
Korea: Zapomniany Konflikt
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.
Evil Genius
Strategiczne 1 października 2004
Oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku, w której mamy okazję stać się tytułowym „Geniuszem Zła”.
Sid Meier's Gettysburg
Strategiczne 13 czerwca 1997
Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.
Heroes of Newerth
Strategiczne 12 maja 2010
Gra S2 Games to koncentrująca się na sieciowych bitwach MOBA inspirowana modem Defense of the Ancients. Naprzeciwko siebie stają dwie drużyny i zadaniem każdej z nich jest zniszczenie centralnego budynku w bazie wroga. Akcja toczy się w tym samym świecie co seria Savage.
Sudden Strike: The Last Stand
Strategiczne 20 marca 2009
Sudden Strike: The Last Stand to historyczna strategia czasu rzeczywistego wydana przez CDV jako kontynuacja trzeciej części kultowej serii Sudden Strike, zatytułowanej Arms of Victory. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Fireglow.
Darkest Hour
Strategiczne 5 kwietnia 2011
Strategia czasu rzeczywistego przedstawiająca w skali globalnej działania militarne i polityczne mające miejsce od początku XX wieku aż do rozpadu Związku Radzieckiego. Rozgrywka wymaga od gracza zajmowania się nie tylko aspektem militarnym, ale również ekonomicznym, politycznym i społecznym.
Lords of the Realm II
Strategiczne 31 października 1996
Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).
StarCraft II: Nova Covert Ops
Strategiczne 29 marca 2016
Oficjalny pakiet dodatków do zapoczątkowanej w 2010 roku trylogii StarCraft II, opracowany przez twórców oryginału z legendarnego studia Blizzard Entertainment. Akcja gry toczy się po wydarzeniach ukazanych w StarCraft II: Legacy of the Void – w czasach kiedy Terranie usiłują odbudować swoje podupadłe wskutek licznych wojen imperium. Fabuła koncentruje się na znanej z poprzednich odsłon serii postaci imieniem November ‘Nova’ Terra, będącej agentką jednostki duchów.
Total War: Rome II - Rise of the Republic
Strategiczne 9 sierpnia 2018
Piąty duży dodatek do gry Total War: Rome II. Akcja przenosi się do IV wieku przed naszą erą, kiedy to Rzym był jeszcze stosunkowo młodą republiką. Rise of the Republic to przede wszystkim nowa kampania, w trakcie której możemy przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu nacji. Autorzy wprowadzają nowe opcje akcji rządowych, zastępujące znany z wcześniejszych kampanii system zmian rządu.
Stronghold 2: Steam Edition
Strategiczne 5 października 2017
Specjalna wersja gry Stronghold 2, opracowana przez zespół FireFly Studios z myślą o usłudze Steam. W Stronghold 2: Steam Edition gracze wcielają się w zarządców średniowiecznych warowni, a ich zadaniem jest nie tylko rozbudowa, obrona i obleganie tytułowych twierdz, lecz również dbanie o zaplecze technologiczne i ekonomiczne oraz prowadzenie do boju możliwie najliczniejszych i najbardziej zróżnicowanych armii.
Evil Genius 2: World Domination
Strategiczne 30 marca 2021
Kontynuacja RTS-a Evil Genius z 2004 roku. Odpowiedzialne za powstanie sequela studio Rebellion postawiło na sprawdzony schemat. W Evil Genius 2 gracz po raz kolejny wciela się w tytułowego typa spod ciemnej gwiazdy snującego złowieszcze plany. Fabuła, inspirowana klasykami szpiegowskiego kina akcji, po raz kolejny została doprawiona solidną dawką specyficznego humoru.
SpellForce 3: Fallen God
Strategiczne 3 listopada 2020
Drugi samodzielny dodatek do gry SpellForce 3. Rozszerzenie oferuje nową grywalną rasę z własną kampanią fabularną, opowiadającą o historii klanu trolli i ich próbie wskrzeszenia tytułowego upadłego boga.
Sea Power: Naval Combat in the Missile Age
Strategiczne 2024
Sea Power: Naval Combat in the Missile Age jest grą strategiczną od studia Triassic Games, przenoszącą nas w lata 70. oraz 80. ubiegłego stulecia. Naszym zadaniem jest poprowadzić grupę uderzeniową lotniskowca w kampanii rozgrywającej się na obszarze Oceanu Atlantyckiego.