14. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
RimWorld: Anomaly
Strategiczne 11 kwietnia 2024
Czwarty dodatek do strategii RimWorld, wprowadzający do niej atmosferę grozy. W Anomaly nasi koloniści natrafiają na monolit, którego przebudzenie daje początek koszmarowi – pladze nieumarłych, atakom niewidzialnej istoty czy rytuałom kultystów.
Victory at Sea: Atlantic
Strategiczne 5 kwietnia 2024
Trzecia część zapoczątkowanej w 2014 roku serii drugowojennych RTS-ów, które skupiają się na działaniach na morzu. Jak sugeruje tytuł, w Victory at Sea: Atlantic bierzemy udział w operacjach na Oceanie Atlantyckim.
Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Strategiczne 12 marca 2009
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
Ghost Master
Strategiczne 23 maja 2003
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.
Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.
Frontline Attack: War over Europe
Strategiczne 25 września 2002
Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez studia Reality Pump i In Images. Pozwala ona graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II wojny światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.
Age of Mythology
Strategiczne 31 października 2002
Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.
Ancient Conquest: Quest for the Golden Fleece
Strategiczne 8 czerwca 1999
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w mitologicznych realiach. Twórcy przygotowali 14 misji składających się na kampanię o Złotym Runie i mnóstwo pojedynczych scenariuszy. Podczas zabawy zbieramy surowce, walczymy z mitycznymi bestiami, werbujemy herosów i rozwijamy flotę. Oprócz tego, w grze jest dostępny edytor map i misji.
Twierdza Legendy
Strategiczne 13 października 2006
Stronghold Legends stanowi odświeżoną, ale i mocno zmodyfikowaną wersję oryginału. Twórcy wprowadzili w mechanice rozgrywki szereg zmian, zbliżających grę w stronę rasowej strategii RTS. Tym razem zrezygnowano z mocno rozbudowanej warstwy ekonomicznej, upraszczając model gospodarczy oraz system rozbudowy zamku i koncentrując się w szczególności na sferze batalistycznej. W odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, fabułę nasycono także silnymi elementami fantasy.
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Strategiczne 12 czerwca 2012
Samodzielne rozszerzenie do stworzonej przez studio Ironclad Games gry Sins of a Solar Empire; Grzechy Imperium Słońca, łączącej cechy klasycznego RTS-a z elementami strategii 4X. Dodatek przedstawia dalsze losy wielkiego galaktycznego konfliktu, w którym część zmęczonych nieustającą wojną obywateli rozpoczyna tytułową rebelię.
Battlestations: Pacific
Strategiczne 12 maja 2009
Druga odsłona gry strategicznej połączonej z symulatorem, w której przenosimy się do czasów II wojny światowej. W produkcji prowadzimy do boju wojska dwóch stron konfliktu – Stanów Zjednoczonych oraz Japonii. Kampania składa się z 28 zróżnicowanych misji. Twórcy przygotowali ponad dwadzieścia nowych jednostek i sporo innych usprawnień. Tryb multiplayer wzbogacono o pięć map i tryby rozgrywki.
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Strategiczne 6 grudnia 2016
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na serii Commandos. Shadow Tactics: Blades of the Shogun osadzone jest w Japonii w 1615 roku. Nowy szogun postanawia zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymaga cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu zwraca się o pomoc do grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną kieruje gracz w trakcie kampanii, na którą składa się kilkanaście obszernych misji.
WorldBox: God Simulator
Strategiczne 6 września 2018
RTS typu „god game”, w którym wcielamy się w bóstwo sprawujące kontrolę nad światem. W WorldBox: God Simulator tworzymy krainę od podstaw i oglądamy poczynania jej mieszkańców; możemy też interweniować, zsyłając na świat rozmaite plagi.
Assault Squad 2: Men of War Origins
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Bitewna strategia czasu rzeczywistego, będąca remakiem oryginalnego Men of War z 2009 roku. Oba tytuły opracowały studia Digitalmindsoft i Best Way. Podobnie jak pierwowzór, Assault Squad 2: Men of War Origins jest grą wojenną osadzoną w okresie II wojny światowej. Zamiast klasycznego rozbudowywania bazy czy gromadzenia surowców, cała uwaga skupiona została na aspekcie taktycznym i dowodzeniu oddziałami.
Tactical Doctrine
Strategiczne wrzesień 2024 (wczesny dostęp od 2 lipca 2020)
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach zimnej wojny. Cold War Game ukazuje alternatywną wizję konfliktu, w której USA i ZSRR nie dochodzą do porozumienia i decydują się zmusić przeciwnika siłą do przyjęcia swojej ideologii. Walki toczą się na terenie Niemiec w latach 70. XX wieku.
Anno 1800: Świt Nowego Świata
Strategiczne 8 grudnia 2022
Dwunaste DLC do strategii ekonomicznej pod tytułem Anno 1800. W Anno 1800: New World Rising wprowadzono nowy scenariusz, niedostępną wcześniej warstwę społeczną (artystów) i dodatkowy monument (stadion), a także czekające na odkrycie wyspy.
The Great War: Western Front
Strategiczne 30 marca 2023
Gra strategiczna, która łączy elementy RTS-a i strategii turowej. W The Great War: Western Front od studia Petroglyph bierzemy udział w działaniach na froncie zachodnim I wojny światowej, dowodząc oddziałami ententy lub państw centralnych. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rozgrywkę w trybie multiplayer.
Twierdza: Edycja ostateczna - Zatoka Świni
Strategiczne 13 lutego 2024
Pierwszy dodatek do odświeżonej wersji kultowego RTS-a. Stronghold: Definitive Edition - Swine's Bay Campaign wprowadza 7 wymagających misji, w których bronimy swoich zamków przed siłami Wieprza i zdobywamy fortece wzniesione przez kapitana Odyńca oraz innych jego sojuszników.
Steel Division 2: Tribute to Normandy '44
Strategiczne 9 kwietnia 2024
Dodatek do drugowojennej gry strategicznej z 2019 roku. Steel Division 2: Tribute to Normandy '44 wprowadza zawartość związaną z kampanią w Normandii z 1944 roku, która obejmuje dywizje z pierwszej części serii, a także nowe grupy bojowe i jednostki.
Earth of Oryn
Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od wrzesień 2024)
Rozbudowana gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy do krainy fantasy, gdzie zajmujemy się zarówno rządzeniem królestwem, wznoszeniem miast, jak i prowadzeniem działań wojennych. Oryginalnym zabiegiem w Earth of Oryn jest opcja projektowania budynków od podstaw.
Kozacy II: Złota Edycja
Strategiczne 13 kwietnia 2007
Kozacy II: Złota Edycja to pakiet dwóch strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World. W skład zestawu wchodzi zarówno podstawowa wersja RTS-a, Wojny Napoleońskie, jak i Bitwa o Europę, wydane rok później rozszerzenie.
Total War: Arena
Strategiczne 22 lutego 2018
Gra strategiczna, łącząca elementy RTS oraz MOBA. Tytuł stanowi spin-offową odsłonę bestsellerowego cyklu Total War i udostępniany jest w formule free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia. Total War: Arena pozwala wziąć udział w widowiskowych bitwach z udziałem maksymalnie 20 graczy podzielonych na dwie rywalizujące ze sobą drużyny. Pod komendą każdego z uczestników znajdują się trzy jednostki, liczące nie więcej niż 500 ludzi.