Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

2019Najciekawsze recenzje gier

Recenzje gier opublikowane w 2019 roku.

Recenzja gry Metro Exodus – Red Dead Redemption 2 wśród FPS-ów

Recenzja gry Metro Exodus – Red Dead Redemption 2 wśród FPS-ów

recenzja gry13 lutego 2019

Umarł Half-Life, umarł STALKER – niech żyje Metro! 4A Games za nic ma sobie trendy i serwuje FPS-a w starym stylu; takiego, co to nie trzyma gracza za rączkę, pożera klimatem i nie oszczędza na fabule. Nawet Valve nie przeskoczy łatwo tej poprzeczki.

Recenzja gry Metro Exodus – Red Dead Redemption 2 wśród FPS-ów
Recenzja gry Star Wars Jedi Fallen Order – EA kontratakuje i robi to dobrze

Recenzja gry Star Wars Jedi Fallen Order – EA kontratakuje i robi to dobrze

recenzja gry15 listopada 2019

Po niezłym zamieszaniu, jakie narobił świetny pierwszy odcinek serialu The Mandalorian, Star Wars Jedi: Fallen Order kontratakuje w świecie gier. To produkcja, która przynosi nową nadzieję, dla kolejnych gier w uniwersum Gwiezdnych wojen.

Recenzja gry Star Wars Jedi Fallen Order – EA kontratakuje i robi to dobrze
Gram w RDR2 na PC i – o rety – jaka to piękna katastrofa!

Gram w RDR2 na PC i – o rety – jaka to piękna katastrofa!

gramy dalej26 listopada 2019

Rok czekania, miesiące spekulacji, wreszcie oficjalna zapowiedź Red Dead Redemption 2 na PC i kilka tygodni wielkiej ekscytacji… a potem wszystko zniweczone w dniu premiery przez katastrofalny stan portu. Na szczęście z łatki na łatkę jest coraz lepiej.

Gram w RDR2 na PC i – o rety – jaka to piękna katastrofa!
Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012

Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012

recenzja gry22 października 2019

Rok temu Obsidian święcił triumfy, zapowiadając The Outer Worlds na fali nagonki na Fallouta 76. Dziś, gdy Bethesda przestaje nadstawiać pleców, z których można by się wybić, pozycja duchowego następcy Fallouta: New Vegas już nie jest tak mocna…

Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012
Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...

Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...

recenzja gry2 kwietnia 2019

Wziąć większość lubianych i udanych mechanik rozgrywki z ostatnich lat, wymieszać je i na bazie tego co wyjdzie zbudować własną grę. Przepis na hit? Outward udowadnia, że niekoniecznie.

Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...
Recenzja gry Mortal Kombat 11 – przyczajony smok, ukryty grind

Recenzja gry Mortal Kombat 11 – przyczajony smok, ukryty grind

recenzja gry24 kwietnia 2019

Od Mortal Kombat 11 dostałem to, czego chciałem – świetny dobór postaci, efektowny tryb fabularny, przyjemny system walki i krwistą oprawę wizualną. W gratisie niestety podarowano mi też promujący grind i momentami frustrujący system progresji.

Recenzja gry Mortal Kombat 11 – przyczajony smok, ukryty grind
Recenzja gry Days Gone – Synowie Anarchii kontra Żywe trupy

Recenzja gry Days Gone – Synowie Anarchii kontra Żywe trupy

recenzja gry26 kwietnia 2019

Days Gone to sandbox, w którym najważniejsza jest historia na 40 godzin i kapitalnie napisane postaci. Jednym to wystarczy, żeby polubić ten tytuł, innych pewnie odstraszą błędy i niektóre rozwiązania. Tak, to gra, które zbiera skrajne oceny.

Recenzja gry Days Gone – Synowie Anarchii kontra Żywe trupy
Recenzja gry Rage 2 – FPS-a, który nie musi być niczym więcej

Recenzja gry Rage 2 – FPS-a, który nie musi być niczym więcej

recenzja gry16 maja 2019

RAGE 2 może rozczarowywać fabułą, otwartym światem czy rolą pojazdów. Ale to jest nade wszystko oldskulowy FPS od id Software – i jako taki nie ma sobie równych, zmiata prawie całą konkurencję wydaną od czasu Dooma. Rzeźnia nad rzeźnie!

Recenzja gry Rage 2 – FPS-a, który nie musi być niczym więcej
Recenzja gry The Sinking City – Sherlock Holmes kontra mitologia Cthulhu

Recenzja gry The Sinking City – Sherlock Holmes kontra mitologia Cthulhu

recenzja gry25 czerwca 2019

The Sinking City miało zabrać nasz umysł do granic szaleństwa wokół kultu Cthulhu, ale Wielkich Przedwiecznych pokonał tu chyba sam Sherlock Holmes. To przygodówka z syndromem „jeszcze jednej tury”.

Recenzja gry The Sinking City – Sherlock Holmes kontra mitologia Cthulhu
Recenzja gry Total War: Three Kingdoms – gra o chiński tron

Recenzja gry Total War: Three Kingdoms – gra o chiński tron

recenzja gry27 maja 2019

Nowa odsłona serii Total War to uczta nie tylko dla (niezbyt chyba licznych) miłośników chińskiej historii, ale przede wszystkim dla fanów gier strategicznych. Three Kingdoms śmiało może rywalizować z najlepszymi częściami cyklu Creative Assembly.

Recenzja gry Total War: Three Kingdoms – gra o chiński tron
Recenzja gry Blair Witch – najstraszniejszy las w grach

Recenzja gry Blair Witch – najstraszniejszy las w grach

recenzja gry30 sierpnia 2019

Bloober Team to firma, która dla wielu stała się synonimem horroru. Blair Witch to pierwsza gra bazująca na licencji, ale twórcy to potencjalne ograniczenie przekuli w siłę, oferując kolejną udaną grę. Ale czy można mówić o najlepszym tytule w karierze?

Recenzja gry Blair Witch – najstraszniejszy las w grach
Recenzja gry GreedFall – budżetowy Wiedźmin 3 daje radę

Recenzja gry GreedFall – budżetowy Wiedźmin 3 daje radę

recenzja gry13 września 2019

GreedFall nie jest „drewnianym” następcą Gothica. To bardzo dobre RPG, które skromny budżet i możliwości autorów uzupełniło mądrym pożyczeniem dobrych pomysłów z najlepszych wzorów, jednocześnie zachowując oryginalność i pomysł na siebie.

Recenzja gry GreedFall – budżetowy Wiedźmin 3 daje radę
Recenzja gry Ghost Recon: Breakpoint - przy Anthem bawiłem się lepiej

Recenzja gry Ghost Recon: Breakpoint - przy Anthem bawiłem się lepiej

recenzja gry7 października 2019

Breakpoint to nieudany, bezkształtny zlepek pomysłów ze wszystkich gier Ubisoftu. W niekończącej się powodzi wirtualnych śmieci do zbierania i kupowania, nie został nawet ślad po kultowej serii Ghost Recon.

Recenzja gry Ghost Recon: Breakpoint - przy Anthem bawiłem się lepiej
Recenzja gry Wiedźmin 3 na Nintendo Switch – Brzydki? Tak. Grywalny? Jak cholera!

Recenzja gry Wiedźmin 3 na Nintendo Switch – Brzydki? Tak. Grywalny? Jak cholera!

recenzja gry14 października 2019

Wiedźmin 3 Dziki Gon na Nintendo Switch to brzydkie kaczątko. CDPR zawiera tu z nami kompromis – my zaakceptujemy nieszczególnie urodziwy wygląd gry, a oni dostarczą nam najlepszego RPG-a na przenośną konsolkę. Warto się zgodzić.

Recenzja gry Wiedźmin 3 na Nintendo Switch – Brzydki? Tak. Grywalny? Jak cholera!
Disco Elysium to mega ambitne RPG, w którym możesz zostać nawet komunistą

Disco Elysium to mega ambitne RPG, w którym możesz zostać nawet komunistą

recenzja gry21 listopada 2019

Upadły glina prowadzi śledztwo w zdegenerowanym industrialnym świecie, gdzie wszechobecny jest rasizm, widmo komunizmu napędza walkę klas, a zło i dobro to konstrukty bez znaczenia. Witajcie w Disco Elysium – izometrycznym RPG, ambitnym jak mało które.

Disco Elysium to mega ambitne RPG, w którym możesz zostać nawet komunistą
Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra

Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra

recenzja gry8 października 2019

Warsaw nie jest wierną kopią znacznie bardziej udanego Darkest Dungeon. Niestety, te elementy, które deweloperzy z Pixelated Milk dodali od siebie, irytują zdecydowanie częściej, niż dają jakąkolwiek frajdę.

Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra
Recenzja gry FIFA 20 – fajne zmiany i stare problemy

Recenzja gry FIFA 20 – fajne zmiany i stare problemy

recenzja gry24 września 2019

FIFA 20 po raz kolejny udowadnia, że jeśli chodzi o wspólną grę z kumplami ten cykl jest po prostu nie do ruszenia. Niestety, w wielu innych aspektach nie jest już aż tak różowo.

Recenzja gry FIFA 20 – fajne zmiany i stare problemy
Recenzja gry Borderlands 3 – w kosmosie bez zmian

Recenzja gry Borderlands 3 – w kosmosie bez zmian

recenzja gry20 września 2019

Kultowa seria looter shooterów powróciła, by raz jeszcze oddać nam zwariowane projekty broni palnej i tony mięsa armatniego. Co nowego w świecie uzbrojonych Syren i kosmicznych Krypt? W sumie nic – czyli fani zostali wysłuchani!

Recenzja gry Borderlands 3 – w kosmosie bez zmian
Recenzja gry The Surge 2 – najłatwiejsze Dark Souls, w jakie grałem

Recenzja gry The Surge 2 – najłatwiejsze Dark Souls, w jakie grałem

recenzja gry24 września 2019

Druga odsłona The Surge poprawia wszystkie najważniejsze błędy poprzednika i jest od niego zwyczajnie lepszą grą... ale jej obniżony poziom trudności rozczaruje niejednego fana gier typu soulslike.

Recenzja gry The Surge 2 – najłatwiejsze Dark Souls, w jakie grałem
Recenzja gry The Legend of Zelda: Link's Awakening - nowoczesny oldschool z szacunkiem dla oryginału

Recenzja gry The Legend of Zelda: Link's Awakening - nowoczesny oldschool z szacunkiem dla oryginału

recenzja gry25 września 2019

Gier z serii The Legend of Zelda nigdy za wiele. Tym razem Nintendo po raz kolejny sięga w przeszłość, by przywrócić blask jednej z najlepszych mobilnych przygód Linka, powstałej w 1993 roku na Game Boya Link’s Awakening.

Recenzja gry The Legend of Zelda: Link's Awakening - nowoczesny oldschool z szacunkiem dla oryginału
Recenzja gry Wanderlust Travel Stories – lektura obowiązkowa

Recenzja gry Wanderlust Travel Stories – lektura obowiązkowa

recenzja gry26 września 2019

Wanderlust to niecodzienna i śmiała koncepcja gry, która opiera się na literaturze drogi. Odwaga twórców, którzy w XXI wieku stworzyli grę zbudowaną przede wszystkim z tekstu, zasługuje na podziw. I uznanie, bo Wanderlust jest naprawdę dobre.

Recenzja gry Wanderlust Travel Stories – lektura obowiązkowa
Recenzja gry Gears 5 – tryby w maszynie wskakują na swoje miejsce

Recenzja gry Gears 5 – tryby w maszynie wskakują na swoje miejsce

recenzja gry9 września 2019

Lubimy, kiedy twórcy wyciągają wnioski ze swoich potknięć. Gears 5 porzuca harcerską otoczkę wyprawy bandy wymoczków z poprzedniej odsłony i serwuje nam „twarde kino akcji”.

Recenzja gry Gears 5 – tryby w maszynie wskakują na swoje miejsce
Recenzja gry Children of Morta – co w rodzinie, to nie zginie

Recenzja gry Children of Morta – co w rodzinie, to nie zginie

recenzja gry12 września 2019

Po skończeniu Children of Morta będziecie mieli wrażenie, że nie tylko porzucacie świetnego, dynamicznego hack'n'slasha, ale przede wszystkim, że opuszczacie rodzinny dom, w którym zwyczajnie czuliście się dobrze i bezpiecznie.

Recenzja gry Children of Morta – co w rodzinie, to nie zginie
Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3

Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3

recenzja gry4 czerwca 2019

Czy Warhammer osadzony w Starym Świecie doczeka się w końcu dobrej produkcji RPG, której nie będzie można niczego zarzucić? Jest na to spora szansa, ale w mglistej przyszłości. Teraźniejszość jest bowiem dalece niezadowalająca.

Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3
Recenzja gry Fire Emblem: Three Houses – japońska sztuka wojny

Recenzja gry Fire Emblem: Three Houses – japońska sztuka wojny

recenzja gry25 lipca 2019

Seria Fire Emblem od lat znana jest fanom gier taktycznych, choć w naszym kraju nigdy nie trafiała na listy przebojów. Dzięki hybrydowym konsolom Nintendo Switch, smak dobrze zaprojektowanej rozgrywki taktycznej ma szansę poznać większa liczba graczy.

Recenzja gry Fire Emblem: Three Houses – japońska sztuka wojny
Recenzja gry Wolfenstein: Youngblood – to nie jest Wolf, na jakiego czekaliśmy

Recenzja gry Wolfenstein: Youngblood – to nie jest Wolf, na jakiego czekaliśmy

recenzja gry29 lipca 2019

Ponoć każde pokolenie chce zmienić świat. Córki B. J. Blazkowicza zmieniły Wolfensteina w looter-shootera bez lootu i RPG-a. Co z tego wyszło? Nie uprzedzajmy faktów, ale napiszmy, że ojciec nie byłby dumny.

Recenzja gry Wolfenstein: Youngblood – to nie jest Wolf, na jakiego czekaliśmy
Recenzja gry Age of Wonders: Planetfall – barman, Cywilizację z XCOM-em proszę

Recenzja gry Age of Wonders: Planetfall – barman, Cywilizację z XCOM-em proszę

recenzja gry9 sierpnia 2019

Twórcy kultowej serii przenieśli się w daleką przyszłość, skorzystali ze sprawdzonych wzorców i stworzyli grę, w której będziemy się bawić przez lata. Age of Wonders: Planetfall to udana strategia, której warto wybaczyć drobne potknięcia.

Recenzja gry Age of Wonders: Planetfall – barman, Cywilizację z XCOM-em proszę
Recenzja Control – nie interesuje Was ta gra? Popełniacie duży błąd

Recenzja Control – nie interesuje Was ta gra? Popełniacie duży błąd

recenzja gry26 sierpnia 2019

Najnowsza gra twórców Maxa Payne’a i Alana Wake’a nie budzi przed premierą wielkich emocji, a szkoda, bo to zdecydowanie więcej, niż tylko solidna strzelanka.

Recenzja Control – nie interesuje Was ta gra? Popełniacie duży błąd
Recenzja Ancestors: The Humankind Odyssey - frustrujaca gra, którą polubiłem

Recenzja Ancestors: The Humankind Odyssey - frustrujaca gra, którą polubiłem

recenzja gry27 sierpnia 2019

Ancestors: The Humankind Odyssey udowadnia, że w gatunku sandboksów i survivali jest jeszcze miejsce na oryginalny klimat i ciekawe mechaniki. Szkoda tylko, że sporo tych rozwiązań jednocześnie sprawia, że zdecydowanie nie jest to gra dla każdego.

Recenzja Ancestors: The Humankind Odyssey - frustrujaca gra, którą polubiłem
Recenzja gry Layers of Fear 2 – polskie Twin Peaks

Recenzja gry Layers of Fear 2 – polskie Twin Peaks

recenzja gry24 maja 2019

Druga część polskiego horroru Layers of Fear nie straszy już tanimi jump-scare’ami. To także coś więcej niż klon pomysłów z dema P.T. Czy twórcom udało się wbić nowy poziom w umiejętności straszenia graczy?

Recenzja gry Layers of Fear 2 – polskie Twin Peaks