13. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Company of Heroes: Chwała bohaterom
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Drugie samodzielne rozszerzenie popularnego wojennego RTS-a studia Relic Entertainment wydanego w naszym kraju pod nazwą Kompania Braci. Wraz z dodatkiem otrzymujemy kolejne trzy kampanie, których akcja toczy się w kluczowych momentach II wojny światowej: Grobla, Bitwa pod Falaise i As Tygrysów. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ta, w której przejmujemy kontrolę nad pojedynczym niemieckim czołgiem wraz z jego 4-osobową załogą i osłaniającą go grupą piechoty.
Supreme Commander: W obliczu wroga
Strategiczne 6 listopada 2007
Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.
Codename: Panzers - Zimna Wojna
Strategiczne 10 marca 2009
Trzecia część serii wojennych strategii czasu rzeczywistego, która podejmuje temat Zimnej Wojny. Produkcja przynosi spore zmiany w porównaniu do poprzednich części – w oczy rzuca się przede wszystkim ulepszona grafika. Podczas zabawy bierzemy udział w fikcyjnych misjach nawiązujących do prawdziwych wydarzeń. Kampania solowa składa się z 18 misji, polegających przede wszystkim na przejmowaniu punktów kontrolnych.
Command & Conquer (1995)
Strategiczne 15 października 1995
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.
Heroes of Annihilated Empires
Strategiczne 6 października 2006
„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).
Majesty: Symulator królestwa fantasy
Strategiczne 17 marca 2000
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to strategia czasu rzeczywistego (RTS), pozwalająca graczom wcielić się w rolę władcy fantastycznego królestwa. Deweloperzy ze studia Cyberlore zadbali, by w świecie Ardanii nie brakowało wyzwań i zagrożeń. W trybie rozgrywki solowej do wykonania jest kilkanaście zróżnicowanych pod względem trudności misji. Dodatkowo gracze mogą zmierzyć się ze sobą w potyczkach multiplayer za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
Surviving the Abyss
Strategiczne wrzesień 2024 (wczesny dostęp od 17 stycznia 2023)
Surviving the Abyss to strategia, w której zajmujemy się rozbudową tajnej podwodnej bazy w trakcie zimnej wojny. Gracz musi konstruować nowe sekcje, prowadzić badania oraz organizować pracę załogi. Konieczne jest także radzenie sobie z nadnaturalnym zagrożeniem kryjącym się w morskich ciemnościach.
Hearts of Iron IV: Trial of Allegiance
Strategiczne 7 marca 2024
Dziewiąty duży dodatek do drugowojennej strategii z 2016 roku. W Hearts of Iron IV: Trial of Allegiance trafiamy do Ameryki Południowej i przejmujemy kontrolę nad nowymi krajami (na czele z Brazylią, Argentyną oraz Chile), prowadząc je do zwycięstwa na rozmaite sposoby.
Steel Division: Normandy 44
Strategiczne 23 maja 2017
Kolejna strategia wojenna w portfolio wydawniczym Paradox Interactive, opracowana przez francuskie studio Eugen Systems. Produkcja czerpie garściami ze stworzonej przez zespół serii Wargame, pozwalając graczom wziąć udział w walkach w Normandii toczonych w 1944 roku. W grze znalazły się armie takich państw, jak Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Kanada, Anglia, Szkocja oraz Polska.
Saga: Gniew Wikingów
Strategiczne 14 maja 1999
Saga: Gniew Wikingów to wyprodukowana przez studio Cryo Interactive strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną w realiach świata mitologii nordyckiej. Gracz kieruje poczynaniami klanu wikingów, który musi opierać się przeciwnościom losu i stale zagrażającym wrogom. Atutem gry jest m.in. funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze i mapy.
Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
Strategiczne 11 grudnia 2009
Reign: Conflict of Nations to przygotowana przez rosyjskie studio Lesta gra strategiczna z elementami RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Gracze wcielają się w rolę przywódcy jednej z 26 frakcji i uczestniczą w trwających 300 lat zmaganiach o dominację. W Polsce gra ukazała się pod tytułem Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu i zawierała szereg znaczących zmian w porównaniu z oryginalnym wydaniem.
Men of War: Oddział Szturmowy
Strategiczne 25 lutego 2011
Samodzielne rozszerzenie do wydanej w grudniu 2007 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego autorstwa ukraińskiego studia Best Way. Pod względem mechaniki Men of War: Oddział Szturmowy nie odbiega od założeń oryginału, a podczas zabawy mamy możliwość pokierowania oddziałami amerykańskimi, radzieckimi, niemieckimi oraz niedostępnymi wcześniej brytyjskimi i japońskimi, walcząc na różnych frontach II wojny światowej.
Majesty Gold HD Edition
Strategiczne 21 marca 2012
Unowocześniona edycja strategii czasu rzeczywistego z 2000 roku, w której mogliśmy wcielić się w rolę władcy królestwa fantasy. W stosunku do pierwowzoru, poza podbitą rozdzielczością, otrzymujemy dwa zupełnie nowe zadania, uzupełniające grę podstawową i oficjalny dodatek. Nie zapomniano też o szeregu drobnych poprawek i usprawnień w mechanice rozgrywki.
Men of War: Wietnam
Strategiczne 9 września 2011
Trzecie samodzielne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Men of War. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry i dwóch wcześniejszych dodatków, jego opracowanie wzięło na swoje barki studio Best Way. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wojnie wietnamskiej, w jakiej w latach 1957-1975 starły się ze sobą Demokratyczna Republika Wietnamu i Republika Wietnamu. Każda ze stron konfliktu otrzymała po jednej kampanii fabularnej.
Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Strategiczne 12 marca 2009
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.
Age of Mythology
Strategiczne 31 października 2002
Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.
Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
Hearts of Iron 2
Strategiczne 4 stycznia 2005
Kontynuacja udanej gry strategicznej od studia Paradox Interactive, osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron 2 obejmuje zasięgiem cały świat, a rozgrywka wymaga nadzorowania nie tylko działań militarnych, lecz także wszelkich zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Hearts of Iron 2 oferuje nieskrępowaną swobodę w prowadzeniu wydarzeń poprzedzających wybuch II wojny światowej oraz samego konfliktu.
Dark Moon
Strategiczne 2024
Gra strategiczna z elementami survivalowymi, opracowana przez polskie studio Jujubee. W Dark Moon gracze przejmują kontrolę nad mobilną bazą księżycową i unikając niszczycielskiego światła, próbują znaleźć sposób na powrót na Ziemię.
Anno History Collection
Strategiczne 25 czerwca 2020
Zestaw odświeżonych wersji czterech pierwszych części serii strategii ekonomicznych pod tytułem Anno. W skład kompilacji Anno History Collection wchodzą gry: Anno 1602: Creation of New World, Anno 1503: The New World, Anno 1701 oraz Anno 1404.
Ultimate Admiral: Age of Sail
Strategiczne 7 kwietnia 2021
Ultimate Admiral: Age of Sail to strategia czasu rzeczywistego osadzona na przełomie XVIII i XIX wieku, w realiach wojen amerykańsko-brytyjskich. Gracz wciela się w admirała floty jednej z dwóch stron konfliktu. Za produkcję odpowiada studio Game-Labs, twórcy serii Ultimate General.
Dungeons 3
Strategiczne 13 października 2017
Trzecia odsłona osadzonego w realiach fantasy cyklu gier strategicznych studia Realmforge. W Dungeons 3 wcielamy się we Władcę Podziemi, który po zjednoczeniu sił zła i położeniu fundamentów nowego imperium ciemności uznaje, że jego ambicje nie zostały w pełni zaspokojone.
Age of Empires Mobile
Strategiczne listopad 2024
Spin-off kultowej serii RTS-ów w modelu free-to-play, przygotowany z myślą o urządzeniach mobilnych. W Age of Empires Mobile znajdziemy zarówno elementy charakterystyczne dla tego cyklu, jak i szereg zupełnie nowych rozwiązań, np. turowe potyczki obok bitew w czasie rzeczywistym.