12. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 12. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.
Cataclismo
Strategiczne 16 lipca 2024
Tytuł łączący elementy RTS-a i produkcji typu tower defense od twórców gier Moonlighter i The Mageseeker. W Cataclismo trafiamy do świata fantasy, a naszym zadaniem jest zadbanie o bezpieczeństwo ostatniego ludzkiego miasta, które każdej nocy atakują hordy krwiożerczych potworów.
Crusader Kings III: Legends of the Dead
Strategiczne 4 marca 2024
Crusader Kings III: Legends of the Dead to dodatek do bestsellerowej strategii od firmy Paradox Interactive. DLC pozwala nam zadbać o swoją królewską spuściznę, a także zmusza nas do walki rozmaitymi plagami, na czele z czarną śmiercią (epidemią dżumy).
Ratten Reich
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 2024)
RTS osadzony w mrocznym dieselpunkowym świecie, w którym toczy się konflikt wyglądający jak I i II wojna światowa w krzywym zwierciadle. W Ratten Reich prowadzimy wojska szczurów, myszy, jaszczurek lub karaluchów, dowodząc małymi oddziałami lub całymi dywizjami.
Port Royale 4
Strategiczne 25 września 2020
Czwarta odsłona serii strategii ekonomicznych firmy Kalypso Media. W Port Royale 4 naszym zadaniem jest stworzenie gospodarczego imperium na wyspach XVII-wiecznych Karaibów. Musimy produkować towary, nawiązywać stosunki handlowe z miastami i dowodzić okrętami w turowych bitwach.
Patron
Strategiczne 10 sierpnia 2021
Debiutancka produkcja niezależnego studia Overseer Games. Patron to gra strategiczna z gatunku city builder z elementami survivalu. Wcielamy się w zarządcę osady, który musi rozbudowywać swoją wioskę, dbając o potrzeby obywateli.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.
Blitzkrieg 3
Strategiczne 2 czerwca 2017
Kontynuacja cyklu wojennych strategii RTS, wydawanych w latach 2003-2005. Za powstanie gry odpowiadają twórcy serii z rosyjskiego studia Nival Interactive, znanego m.in. za sprawą takich gier jak Heroes of Might & Magic V, Silent Storm czy seria Etherlords. W odróżnieniu od swych poprzedniczek, Blitzkrieg 3 nastawiony jest głównie na rozgrywkę w trybie multiplayer i czerpie z rozwiązań znanych z mobilno-przeglądarkowych strategii free-to-play pokroju Clash of Clans.
R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.
The Settlers Online
Strategiczne 17 listopada 2010
Przeglądarkowa wersja jednej z najpopularniejszych strategii ekonomicznych, której początki sięgają pierwszej połowy lat 90-tych. Za powstanie gry odpowiadają oryginalni twórcy serii z niemieckiego studia Blue Byte, zaś mechanika rozgrywki nawiązuje do pierwszych odsłon cyklu. Zadaniem graczy jest systematyczny rozwój własnego królestwa, dzięki wznoszeniu kolejnych budynków i zapewnieniu naszym mieszkańcom stałego dopływu niezbędnych surowców.
Battle Realms
Strategiczne 9 listopada 2001
RTS, w którym trafiamy do fantastycznego świata inspirowanego azjatyckimi mitami. Battle Realms zabiera nas w sam środek wojny pomiędzy czterema zwaśnionymi klanami. Produkcja wydana w listopadzie 2001 roku po ponad 18 latach doczekała się reedycji o podtytule Zen Edition.
Nexus: The Jupiter Incident
Strategiczne 5 listopada 2004
Nexus: The Jupiter Incident (poprzednio Galaxy Andromeda i Imperium Galactica III: Genesis) to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja rozgrywa się w kosmosie.
Emergency 20
Strategiczne 31 października 2017
Kolejna część serii gier strategiczno-symulacyjnych Emergency, w których przejmujemy kontrolę nad jednostkami straży pożarnej, policji, pogotowia oraz służb technicznych, by stawiać czoła skutkom katastrof, klęsk żywiołowych i wypadków.
Praetorians
Strategiczne 28 lutego 2003
Praetorians to taktyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS) przygotowana przez specjalizującą się w tym gatunku ekipę deweloperską Pyro Studios. Akcja gry osadzona została w Starożytności, a gracz kieruje poczynaniami jednej z trzech dostępnych nacji - Rzymian, Galów lub Egipcjan, starając się rozsądnie gospodarować zasobami militarnymi oraz wykorzystywać umiejętności poszczególnych jednostek i zdobywane w trakcie zabawy wyposażenie bojowe.
The Universim
Strategiczne 22 stycznia 2024
Opracowana przez debiutujące studio Crytivo Games strategia czasu rzeczywistego, w której rozwijamy naszą społeczność - począwszy od małego plemienia, aż do wielkiego galaktycznego imperium. Rozgrywka w The Universim oparta została na typowych dla gatunku fundamentach, zaś do głównych zadań gracza należy poprowadzenie swojego ludu przez kolejne epoki rozwoju technologicznego i przeobrażenie go w mocarstwo zdolne do kolonizowania całych systemów planetarnych.
Graviteam Tactics: Mius-Front
Strategiczne 5 marca 2016
Komputerowa strategia wojenna osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Grę stworzyło studio Graviteam, które ma na koncie kilka podobnych produkcji. Tym razem gracz może poprowadzić niemieckie bądź radzieckie wojska w tytułowych walkach na froncie nad rzeką Mius, toczonych w 1943 roku. Gra oferuje dwie rozbudowane operacje, których przebieg kształtują decyzje zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz działania gracza. Rozgrywka w Graviteam Tactics: Mius-Front jest dwufazowa.
Theocracy
Strategiczne 30 marca 2000
Theocracy to wyprodukowana przez zespół deweloperski koncernu Ubisoft strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Ameryki Środkowej. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z azteckich plemion i stara się rozwinąć swoje państwo militarnie i ekonomicznie, by odeprzeć ataki hiszpańskich konkwistadorów.
Falling Frontier
Strategiczne 2025
Kosmiczny RTS stawiający na bardziej realistyczne podejście do kosmicznej wojny i ekspansji niż konkurencja. Dzieło jednoosobowego zespołu Stutter Fox Studios wyróżnia się nietypowym podejściem do kwestii zasobów i logistyki, rzutującym na całą rozgrywkę.
Stormgate
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od sierpień 2024)
RTS dystrybuowany w modelu free-to-play, za którego opracowaniem stoją weterani z firmy Blizzard Entertainment – zespół Frost Giant Studios. W Stormgate przejmujemy kontrolę nad ludźmi bądź kosmicznymi najeźdźcami znanymi jako Infernale. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb współpracy oraz moduł PvP.
Celtic Kings: Rage of War
Strategiczne 27 sierpnia 2002
Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Strategiczne 11 marca 2010
Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.
Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 31 stycznia 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.
Wargame: AirLand Battle
Strategiczne 29 maja 2013
Kontynuacja wydanej w 2012 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego Wargame: Zimna Wojna. Wargame: AirLand Battle przenosi gracza w szczytowy okres Zimnej Wojny (1975-1985), pozwalając na wzięcie udziału w fikcyjnych operacjach militarnych sił NATO i Układu Warszawskiego w Europie Północnej. Podobnie jak pierwowzór, gra oferuje kilka wariantów zabawy w trybie jedno- i wieloosobowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 750 rodzajów jednostek bojowych, reprezentujących siły wojskowe 12 państw.