18. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
NBA ShootOut 2000
Sportowe 30 listopada 1999
Czwarta odsłona popularnego cyklu gier sportowych poświęconych koszykówce. Produkcja oferuje oryginalne składy NBA z lat 1998 i 1999 oraz możliwość rozgrywania meczy w trybach symulacyjnym i zręcznościowym. Najnowsza odsłona wprowadza m.in. popisowe ruchy znanych sportowców oraz profesjonalny komentarz Iana Eagle'a.
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
Cyberia
Przygodowe 1 stycznia 1996
Przygodowa gra akcji, w której wcielamy się w Zaka Kingstona – hakera infiltrującego tajną placówkę badawczą na Syberii, gdzie prowadzone są prace nad nową bronią masowego rażenia. W trakcie zabawy eksplorujemy kolejne poziomy kompleksu, walczymy z napotkanymi przeciwnikami i rozwiązujemy zróżnicowane zagadki, a od czasu do czasu zasiadamy za sterami wieżyczek strzelniczych i samolotów.
Samurai Shodown III
Bijatyki 30 sierpnia 1996
Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.
Vib-Ribbon
Zręcznościowe 12 grudnia 1999
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.
Blasto
Akcji 31 marca 1998
Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.
NASCAR Rumble
Wyścigi 31 stycznia 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, która choć korzysta z licencji popularnej serii zawodów NASCAR, to zdecydowanie nie jest nastawiona na realizm. Kierowcy mogą m.in. korzystać z zebranych na trasie power-upów, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo.
Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.
Akuji the Heartless
Akcji 31 grudnia 1998
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem TPP, w której posiadacze konsoli wcielają się w zamordowanego wojownika i kapłana voodoo, starającego się uciec z piekieł i uratować swoich bliskich.
Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.
Star Wars: Demolition
Akcji 12 listopada 2000
Osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen gra akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad jedną z kilkunastu postaci sterujących różnorodnymi pojazdami i toczy boje na zamkniętych arenach. Celem zabawy jest wyeliminowanie wszystkich oponentów. Rozgrywkę urozmaicają rozsiane po mapach wzmocnienia w rodzaju ulepszenia broni albo urządzenia maskującego.
Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.
Valkyrie Profile
RPG 22 grudnia 1999
Japoński RPG mocno inspirowany mitologią nordycką, który został przygotowany przez specjalistów od gatunku, studio Tri-Ace. Opowiada o losach walkirii, która trafia do Midgardu, by odnaleźć wojowników potrzebnych Odynowi. Tytuł wyróżniają przede wszystkim opracowany specjalnie na potrzeby gry model prowadzenia walk, a także łącząca 2D i 3D oprawa graficzna.
San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.
Micro Maniacs
Wyścigi 5 października 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.
Carnage Heart
Strategiczne 31 stycznia 1997
Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.
Deathtrap Dungeon
Akcji 19 marca 1998
Trójwymiarowa gra akcji oparta na jednej z odsłon popularnej w latach dziewięćdziesiątych serii tekstowych gier fabularnych Fighting Fantasy. Gracz wciela się w rolę amazonki bądź barbarzyńcy i przemierza rozległe podziemia pełne pułapek, zagadek i wrogów do pokonania. Do jego dyspozycji oddano spory arsenał broni oraz ataków magicznych.
40 Winks
Zręcznościowe 14 listopada 1999
40 Winks to trójwymiarowa gra platformowa, opowiadająca o przygodach rodzeństwa, które wyrusza do krainy snów by uratować tytułowe Winki. Produkcja ukazała się oryginalnie na konsoli PlayStation, a za jej stworzenie odpowiada Eurocom Entertainment Software.
Hi-Octane
Wyścigi 29 grudnia 1995
Osadzona w realiach science-fiction futurystyczna gra wyścigowa, stanowiąca poboczny projekt doświadczonego studia Bullfrog. W grze zasiadamy za sterami 6 futurystycznych bolidów, rywalizując na 6 zróznicowanych trasach, pełnych skrótów i rozgałęzień. Zabawę urozmaica możliwość używania broni oraz konieczność uzupełniania zapasów paliwa.
GEX
Zręcznościowe 18 grudnia 1995
Klasyczna side-scrollowa platformówka, w której wcielamy się w postać sympatycznej jaszczurki z rodziny gekonów. Nasz bohater zostaje wciągnięty do telewizora przez złowrogiego Reza, który opanował świat mediów i za jego pomocą pragnie osiągnąć władzę nad światem. Aby uwolnić się z pułapki, Gex musi przemierzyć szereg zróżnicowanych światów, inspirowanych różnymi gatunkami filmowymi.
Re-Loaded
Akcji 1 grudnia 1996
Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.
Syphon Filter 3
Akcji 6 listopada 2001
Trzecia część serii opowiadającej o losach tajnych agentów, którzy próbują powstrzymać terrorystów planujących użyć broni biologicznej. Syphon Filter 3 bezpośrednio nawiązuje do wątków z poprzednich odsłon cyklu. Na gruncie mechaniki zabawy nie przynosi większych zmian - to nadal trójwymiarowa gra akcji z elementami skradanki.
Armored Core: Project Phantasma
Akcji 4 grudnia 1997
Kontynuacja wydanej w 1997 roku produkcji Armored Core, gry akcji z widokiem TPP. Projekt rozwija elementy oryginału, pozwalając graczom wypróbować nowe typy broni i mechów na rozmaitych mapach.
Armored Core: Master of Arena
Akcji 4 lutego 1999
Trzecia gra z serii Armored Core, w której posiadacze konsoli toczą dynamiczne potyczki za sterami nowoczesnych robotów. Kontynuacja oferuje nowe tryby zabawy i działa na zmodyfikowanym silniku graficznym.