12. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 12. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
![Syphon Filter 3](/galeria/gry13/200/531701795.jpg)
Syphon Filter 3
Akcji 6 listopada 2001
Trzecia część serii opowiadającej o losach tajnych agentów, którzy próbują powstrzymać terrorystów planujących użyć broni biologicznej. Syphon Filter 3 bezpośrednio nawiązuje do wątków z poprzednich odsłon cyklu. Na gruncie mechaniki zabawy nie przynosi większych zmian - to nadal trójwymiarowa gra akcji z elementami skradanki.
![Galaxy Fight: Universal Warriors](/galeria/gry13/200/90432079.jpg)
Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.
![Speedball 2100](/galeria/gry13/200/16980256.jpg)
Speedball 2100
Sportowe 29 września 2000
Utrzymana w cyberpunkowej stylistyce gra sportowa, która opowiada o zmaganiach w fikcyjnej dyscyplinie, łączącej założenia piłki ręcznej i hokeja na lodzie. Produkcja stanowi remake hitu wydanego na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku.
![Cyberia](/galeria/gry13/200/454338091.jpg)
Cyberia
Przygodowe 1 stycznia 1996
Przygodowa gra akcji, w której wcielamy się w Zaka Kingstona – hakera infiltrującego tajną placówkę badawczą na Syberii, gdzie prowadzone są prace nad nową bronią masowego rażenia. W trakcie zabawy eksplorujemy kolejne poziomy kompleksu, walczymy z napotkanymi przeciwnikami i rozwiązujemy zróżnicowane zagadki, a od czasu do czasu zasiadamy za sterami wieżyczek strzelniczych i samolotów.
![NBA In the Zone 2000](/galeria/gry13/200/81259298.jpg)
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
![Jumping Flash!](/galeria/gry13/200/84365746.jpg)
Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.
![Street Skater 2](/galeria/gry13/200/522767212.jpg)
Street Skater 2
Sportowe 1 marca 2000
Kontynuacja gry sportowej z 1999 roku. Podobnie jak pierwowzór, Street Skater 2 skupia się na pokonywaniu za pomocą deskorolki różnorodnych tras. Zadaniem gracza jest nie tylko osiągnięcie jak najlepszych wyników czasowych, ale także wykonywanie efektownych trików.
![Fear Effect 2: Retro Helix](/galeria/gry13/200/510300595.jpg)
Fear Effect 2: Retro Helix
Przygodowe 21 lutego 2001
Niezwykły miks wielu różnych gatunków, który stanowi prequel do wydanego w 2000 roku Fear Effect. Produkcja łączy w sobie elementy survival horroru i gry akcji, udanie wplatając w nie mechaniki znane z RPG-ów i gier logicznych.
![Colony Wars](/galeria/gry13/200/81250733.jpg)
Colony Wars
Symulacje 5 listopada 1997
Colony Wars to symulator starć kosmicznych, kładący duży nacisk na nieliniową rozgrywkę. Podczas zabawy wcielamy się w rebelianckiego pilota Ligi Wolnych Światów, zdeterminowanego do wypędzenia z kolonii bezwzględnych sił Imperium Ziemi. Od efektywności bojowej gracza zależeć będzie dalszy rozwój międzygalaktycznej wojny, a jeśli okaże się Kosmicznym Asem, dowództwo przydzielać mu będzie coraz lepsze maszyny bojowe. Gra zapoczątkowała serię tytułów pod tą samą nazwą.
![Rapid Reload](/galeria/gry13/200/531622265.jpg)
Rapid Reload
Zręcznościowe 25 kwietnia 1995
Przygotowana przez studio Media.Vision zręcznościowa side-scrollowana strzelanka 2D. Gra przypomina pod względem założeń cykl Metal Slug, pozwalając zmierzyć się z dziesiątkami wrogów na każdej z sześciu plansz.
![One Piece Mansion](/galeria/gry13/200/511089265.jpg)
One Piece Mansion
Logiczne 21 czerwca 2001
Gra logiczna z elementami strategii, w której wcielamy się w zarządcę apartamentowca. Poszczególni mieszkańcy bloku posiadają własne potrzeby i nawyki, przez co wpływają negatywnie lub pozytywnie na swoich sąsiadów. Naszym zadaniem w One Piece Mansion jest takie rozmieszczenie poszczególnych osób, by wszyscy czuli się szczęśliwi.
![OverBlood](/galeria/gry13/200/431242921.jpg)
OverBlood
Akcji 2 sierpnia 1996
Survival horror, w którym wcielamy się w Larsa Karcy’ego – jedną z ofiar przerażających eksperymentów przeprowadzanych w tajnej placówce badawczej Lystra Laboratories. W trakcie zabawy w OverBlood przemierzamy klaustrofobiczne lokacje, walczymy z napotkanymi przeciwnikami oraz rozwiązujemy zagadki popychające do przodu fabułę.
![RayStorm](/galeria/gry13/200/600215062.jpg)
RayStorm
Akcji 10 stycznia 1997
Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.
![Midnight Run](/galeria/gry13/200/511140906.jpg)
Midnight Run
Wyścigi 30 stycznia 1998
Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.
![Ninja: Shadow of Darkness](/galeria/gry13/200/428826546.jpg)
Ninja: Shadow of Darkness
Akcji 30 września 1998
Trójwymiarowy brawler, w którym wcielamy się w tytułowego wojownika ninja. W trakcie zabawy przemierzamy kolejne lokacje i walczymy z napotkanymi przeciwnikami; od czasu do czasu musimy też rozwiązać nieskomplikowaną zagadkę lub przejść przez sekcję platformową.
![Overboard! (1997)](/galeria/gry13/200/434909218.jpg)
Overboard! (1997)
Zręcznościowe 28 października 1997
Overboard! jest grą zręcznościową, opracowaną przez studio Psygnosis. W trakcie rozgrywki przejmujemy stery statku pirackiego, a naszym zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego miejsca, po drodze stawiając czoła rozmaitym niebezpieczeństwom.
![Kurushi](/galeria/gry13/200/262460921.jpg)
Kurushi
Logiczne 30 września 1997
Kurushi (znane też jako Intelligent Qube) to trójwymiarowa gra logiczna, w której zadaniem gracza jest niszczenie kamiennych bloków o konkretnych kolorach w wyznaczonym czasie. Grę stworzyło studio epics Inc.
![Disruptor](/galeria/gry13/200/529438031.jpg)
Disruptor
Akcji 30 listopada 1996
Pierwszoosobowa strzelanina, w której gracz wciela się w jednego z LightStormerów – elitarnych żołnierzy neutralizujących niebezpieczeństwa zagrażające ludzkości. Disruptor to debiutancki projekt zespołu Insomniac Games – studia, które dostarczyło takie hity, jak trylogia Spyro czy seria Ratchet & Clank.
![Millennium Soldier: Expendable](/galeria/gry13/200/508011750.jpg)
Millennium Soldier: Expendable
Akcji 22 kwietnia 2000
Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.
![Rage Racer](/galeria/gry13/200/546709343.jpg)
Rage Racer
Wyścigi 3 kwietnia 1996
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku. Autorzy Rage Racer rozbudowali nieco założenia gry, umożliwiając m.in. zbieranie środków i kupowanie za nie ulepszeń oraz nowych maszyn. Jednocześnie tytuł zachował swój zręcznościowy charakter.
![Philosoma](/galeria/gry13/200/90866718.jpg)
Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.
![Pocket Fighter](/galeria/gry13/200/80543500.jpg)
Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.
![Whizz](/galeria/gry13/200/343534902.jpg)
Whizz
Zręcznościowe 15 lutego 1997
Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.
![The Crow: City of Angels](/galeria/gry13/200/437258353.jpg)
The Crow: City of Angels
Bijatyki 28 lutego 1997
Wydana na PlayStation 1 adaptacja filmu z 1996 roku. Produkcja jest typową chodzoną bijatyką bazującą na motywie zemsty, w której posiadacze konsoli stawiają czoła przeważającym siłom wroga i biorą udział w dziesiątkach pojedynków.