7. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 7. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dracula 2: The Last Sanctuary
Przygodowe 25 września 2000
Kontynuacja gry przygodowej Dracula: The Resurrection, w której ponownie musimy rozprawić się z Księciem Ciemności Draculą, prześladującym Jonathana i jego żonę Minę. Akcja ukazana jest z perspektywy FPP, a rozgrywka polega głównie na prowadzeniu rozmów z postaciami niezależnymi, eksplorowaniu lokacji i poszukiwaniu przedmiotów niezbędnych do rozwikłania zagadek.
Populous: The Beginning
Strategiczne 30 listopada 1998
Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.
Disney's Aladdin in Nasira's Revenge
Zręcznościowe 1 grudnia 2000
Alladyn Zemsta Naziry to trójwymiarowa platformówka oparta na licencji popularnej serii filmów animowanych. Gracze wcielają się w Alladyna, którego przyjaciele zostali porwani przez przebiegłą Nazirę. Chcąc ratować księżniczkę Jasminę i Sułtana, protagonista musi pracować dla wiedźmy próbującej wskrzesić swojego brata, czyli czarnoksiężnika Jafara.
Star Wars Episode I: The Phantom Menace
Akcji 31 sierpnia 1999
Oparta na motywach filmu otwierającego sagę Star Wars gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Wcielając się w Anakina Skywalkera, Qui-Gon Jinna, królową Amidalę, Obi-Wana Kenobiego i innych bohaterów Gwiezdnych wojen gracz musi stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na planetach Naboo i Tatooine, a także w stolicy Republiki – Coruscant.
Amerzone: The Explorer's Legacy (1999)
Przygodowe 13 grudnia 1999
Przygodówka, w której przenosimy się do tytułowej krainy Amerzone. Produkcja przypomina klasycznego Mysta – przemierzamy w niej kolejne statyczne lokacje, szukamy przedmiotów i rozwiązujemy zagadki. W ten sposób ratujemy mistyczny świat od zagłady. Na uwagę zasługują ciekawe projekty fantastycznych lokacji.
Driver (1999)
Wyścigi 2 lipca 1999
Inspirowana klasycznymi filmami z lat 60. i 70. ubiegłego wieku gra wyścigowa z elementami fabularnymi. Gracze wcielają się w tajnego funkcjonariusza policji, który rozpracowuje mafijne struktury wykonując zadania zlecane przez gangsterów.
Warhammer: Shadow of the Horned Rat
Strategiczne 1 listopada 1996
Opracowana przez studio Mindscape strategia czasu rzeczywistego bazująca na uniwersum gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Warhammer: Shadow of the Horned Rat opowiada o losach najemnika, który zostaje wplątany w walkę o przyszłość Starego Świata.
Tom Clancy's Rainbow Six
Akcji 23 listopada 1999
Sygnowana nazwiskiem słynnego pisarza Toma Clancy’ego pierwszoosobowa gra akcji, opracowana przez założone przez niego studio Red Storm Entertainment. Produkcja pozwala pokierować oddziałem antyterrorystycznym podczas kolejnych misji.
Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 15 grudnia 2000
Wciel się w znaną postać kaczora Donalda, który musi wyruszyć w niebezpieczną podróż przez cztery krainy, aby uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.
Warhammer: Dark Omen
Strategiczne 7 kwietnia 1998
Strategia czasu rzeczywistego, której akcję osadzono w uniwersum popularnej gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Produkcja stanowi kontynuację wydanej w 1996 roku Warhammer: Shadow of the Horned Rat i przynosi szereg usprawnień w oprawie i mechanice zabawy.
X-Men: Children of the Atom
Bijatyki 1 lutego 1998
X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.
GEX 3D: Enter the Gecko
Zręcznościowe 31 stycznia 1998
Utrzymana w humorystycznym tonie trójwymiarowa platformówka, w której tytułowy gekon zostaje agentem do zadań specjalnych i wyrusza w niebezpieczną misję.
Duke Nukem: Land of the Babes
Akcji 19 września 2000
Kontynuacja wydanej w 1998 roku gry Duke Nukem: Time to Kill, która w niewielkim stopniu zmienia założenia oryginału. Produkcja jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Tytułowy bohater odbywa kolejną podróż w czasie, tym razem do przyszłości, by uratować zniewolone przez kosmitów kobiety.
Tekken
Bijatyki 7 listopada 1995
Jedna z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. W grze bierzemy udział w elitarnym turnieju o nazwie King of the Iron Fist. Jedną z kluczowych postaci jest niejaki Kazuya Mishima, który pragnie zemścić się na swoim ojcu.
Bloody Roar 2: Bringer of the New Age
Bijatyki 30 kwietnia 1999
Druga odsłona serii bijatyk, w których uczestnicy starć potrafią transformować się w swoje zwierzęce alter ega. Po przemianie postacie stają się znacznie silniejsze, ale po otrzymaniu określonej ilości obrażeń następuje przymuszony powrót do ludzkiej formy, co nadaje starciom dodatkowej taktycznej głębi. Bloody Roar 2 wprowadza do cyklu kilkoro nowych zawodników, którzy potrafią się zmieniać m. in. w nietoperza, insekta i kameleona.
Spyro 2: Ripto's Rage!
Zręcznościowe 2 listopada 1999
Kontynuacja hitu studia Insomniac Games. Produkcja przedstawia kolejną przygodę fioletowego smoka Spyro i jest typową platformówką 3D, w której na graczy czekają wyzwania zręcznościowe i logiczne.
Ace Combat 2
Akcji 30 maja 1997
Druga odsłona strzelaniny powietrznej, która zgrabnie łączy elementy zręcznościowe i symulacyjne. Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 produkcja jest kontynuacją Air Combat z 1997 roku.
Tombi!
Zręcznościowe 4 września 1998
Side-scrollowa platformówka, w której gracz wciela się w postać chłopca o różowych włosach, starającego się złapać złe świnki. Te ukradły należącą do dziadka bohatera bransoletkę oraz skaziły dotąd sielankowy dom protagonisty. Główny bohater potrafi skakać, chwytać różne przedmioty oraz rzucać nimi. Chociaż przez większość czasu Tombi porusza się jedynie w dwóch wymiarach, w wybranych momentach jest w stanie zmienić płaszczyznę i na przykład przenieść się w głąb ekranu.
Fear Effect
Przygodowe 24 lutego 2000
Nietypowe połączenie gry przygodowej i survival horroru. Produkcja utrzymana jest w stylistyce science fiction i wyróżnia się oryginalną oprawą wizualną, łączącą renderowane tła i cel-shade’owe modele postaci.
Ark of Time
Przygodowe 1 lipca 1998
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Bijatyki 31 października 1996
Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.
Space Debris
Akcji 1 stycznia 2000
Trójwymiarowa gra akcji, w której gracze wcielają się w rolę młodego pilota statku kosmicznego, ostatniej nadziei ludzkości na przetrwanie. Gra oferuje dziesięć misji, sześć różnych statków kosmicznych oraz power-upy zwiększające możliwości bojowe pojazdu.
Formula 1 97
Wyścigi 26 września 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry wyścigowej na licencji Formuły 1, która ukazała się w 1996 roku. Formula 1 97 przynosi szereg nowości, starając się jeszcze lepiej odwzorowywać zmagania na torach całego świata za kierownicami superszybkich bolidów.
ISS Pro Evolution
Sportowe 11 maja 1999
Kolejna odsłona popularnej serii gier piłkarskich autorstwa tokijskiego oddziału Konami. ISS Pro Evolution przynosi ulepszoną oprawę graficzną, nowe tryby zabawy i szereg niedostępnych wcześniej zagrań dla zawodników. Po raz pierwszy w historii cyklu pojawiają się też kluby.