Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

11. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 11. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire
Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire

Akcji 7 lipca 1995

Kontynuacja hitu z 1993 roku na licencji jednej z najpopularniejszych filmowych franczyz. Podobnie jak poprzednik, tytuł jest interaktywnym filmem, w którym gracz co pewien czas jest stawiany przed różnymi wyzwaniami zręcznościowymi.

Tomb Raider II: The Dagger of Xian
Tomb Raider II: The Dagger of Xian

Akcji 31 października 1997

Druga odsłona legendarnej serii, która przedstawia kolejną przygodę dzielnej archeolog Lary Croft. Tomb Raider II: The Dagger of Xian przyniósł usprawnioną grafikę, nowe ruchy postaci i kilka innych pomysłów wprowadzających powiew świeżości do zabawy.

Shadow Man
Shadow Man

Akcji 30 września 1999

Wyprodukowana przez firmę Acclaim gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Głównym bohaterem Shadow Man jest wojownik voodoo Michael LeRoi, który próbuje zapobiec apokalipsie świata żywych.

Colin McRae Rally (1998)
Colin McRae Rally (1998)

Wyścigi 30 lipca 1998

Firmowana nazwiskiem mistrza świata Colina McRae gra wyścigowa, pozwalająca sprawdzić się za kierownicą precyzyjnie odwzorowanych samochodów rajdowych końca XX wieku. Produkcja bazuje na sezonie 1998 zmagań WRC.

Road Rash
Road Rash

Wyścigi 22 grudnia 1995

Nietypowe zręcznościowe wyścigi motocyklowe, w których o zwycięstwie decyduje nie tylko szybkość, ale też umiejętność skutecznego eliminowania rywali. Tytuł jest konwersją hitu, który ukazał się w 1991 roku na Segę Genesis.

Alien Trilogy
Alien Trilogy

Akcji 29 lutego 1996

Pierwszoosobowa strzelanina stanowiąca podsumowanie przygód dzielnej Ellen Ripley z trzech pierwszych części filmowej serii. Stworzeniem programu o nazwie Alien Trilogy zajęło się studio Probe Entertainment. Gra trafiła na rynek w 1996 roku.

Breath of Fire IV
Breath of Fire IV

RPG 27 kwietnia 2000

Czwarta odsłona serii japońskich RPG-ów, których elementem charakterystycznym są ludzie obdarzeni niezwykłą mocą i mogący zmieniać się w smoki. Grę wyróżnia oprawa graficzna, która łączy dwuwymiarowe, ręcznie rysowane sprite’y postaci ze szczegółowymi trójwymiarowymi tłami, a także mający kilka unikalnych elementów turowy system walki.

Kurushi
Kurushi

Logiczne 30 września 1997

Kurushi (znane też jako Intelligent Qube) to trójwymiarowa gra logiczna, w której zadaniem gracza jest niszczenie kamiennych bloków o konkretnych kolorach w wyznaczonym czasie. Grę stworzyło studio epics Inc.

Maximum Force
Maximum Force

Akcji 30 września 1997

Zręcznościowy celowniczek, skonwertowany na PlayStation 1 z automatów, w którym gracze wcielają się w antyterrorystę i próbują uratować zakładników z rąk przestępców. Tytuł wyróżnia stosunkowo rzadko spotykana oprawa graficzna, z digitalizowanymi obrazami aktorów.

Ape Escape (1999)
Ape Escape (1999)

Zręcznościowe 31 maja 1999

Trójwymiarowa platformówka utrzymana w kreskówkowej, humorystycznej stylistyce. Produkcja Ape Escape opowiada o chłopcu, który próbuje powstrzymać podróżujące w czasie małpy przed drastyczną zmianą historii świata.

Pitfall 3D: Beyond the Jungle
Pitfall 3D: Beyond the Jungle

Zręcznościowe 28 lutego 1998

Kolejna odsłona popularnej serii platformówek zapoczątkowanej w 1982 roku. Tym razem gra została przygotowana w pełnym 3D i oferuje szereg typowych dla gatunku wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Midnight Run
Midnight Run

Wyścigi 30 stycznia 1998

Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.

Mille Miglia
Mille Miglia

Wyścigi 30 listopada 2000

Nawiązująca do historycznego wyścigu organizowanego w północnych Włoszech produkcja, w której posiadacze konsoli mogą wziąć udział w zmaganiach za kierownicami sportowych maszyn z pierwszej połowy XX wieku.

Sentinel Returns
Sentinel Returns

Logiczne 1 stycznia 1998

Oryginalna gra logiczna, utrzymana w abstrakcyjnej stylistyce. Opracowany przez studio Hookstone Sentinel Returns jest kontynuacją gry Sentinel z 1986 roku. Gracze wcielają się w świadomość, której zadaniem jest pokonanie tytułowego Sentinela, co może osiągnąć jedynie wtedy, kiedy znajdzie się powyżej niego.

Chase the Express
Chase the Express

Akcji 31 maja 2000

Trzecioosobowa gra akcji, w której gracz wciela się w rolę żołnierza próbującego odbić opanowany przez terrorystów pociąg. Zabawa polega głównie na przedzieraniu się przez kolejne wagony, walce, cichej eliminacji oponentów oraz rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych.

James Pond 2: Codename RoboCod
James Pond 2: Codename RoboCod

Zręcznościowe 10 grudnia 2003

Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.

Krazy Ivan
Krazy Ivan

Akcji 30 stycznia 1996

Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.

Ninja: Shadow of Darkness
Ninja: Shadow of Darkness

Akcji 30 września 1998

Trójwymiarowy brawler, w którym wcielamy się w tytułowego wojownika ninja. W trakcie zabawy przemierzamy kolejne lokacje i walczymy z napotkanymi przeciwnikami; od czasu do czasu musimy też rozwiązać nieskomplikowaną zagadkę lub przejść przez sekcję platformową.

Novastorm
Novastorm

Akcji 29 września 1995

Strzelanka na szynach, w której gracz zasiada za sterami myśliwca, a jego zadaniem jest eliminacja tak zwanych Scarab-X – zbuntowanych maszyn dążących do zniszczenia ludzkości. W toku zmagań nie mamy pełnej kontroli nad wehikułem; możemy jedynie manewrować nim w pionie i poziomie oraz wykonywać uniki.

OverBlood
OverBlood

Akcji 2 sierpnia 1996

Survival horror, w którym wcielamy się w Larsa Karcy’ego – jedną z ofiar przerażających eksperymentów przeprowadzanych w tajnej placówce badawczej Lystra Laboratories. W trakcie zabawy w OverBlood przemierzamy klaustrofobiczne lokacje, walczymy z napotkanymi przeciwnikami oraz rozwiązujemy zagadki popychające do przodu fabułę.

Torneko: The Last Hope
Torneko: The Last Hope

RPG 15 września 1999

Spin-off serii Dragon Quest, w którym głównym bohaterem jest wędrowny kupiec Torneko. Gra jest dwuwymiarowym japońskim RPG-iem akcji, skupiającym się na zwiedzaniu kolejnych lochów, zbieraniu skarbów i eliminowaniu hord wrogów.

Toy Story Racer
Toy Story Racer

Wyścigi 5 marca 2001

Gra wyścigowa, oparta na licencji filmu animowanego pod tytułem Toy Story. W Toy Story Racer gracze wcielają się w bohaterów znanych z kreskówkowego oryginału i walczą o zwycięstwo na kilkunastu torach. Zabawę urozmaicają nie tylko zróżnicowane zasady, jakimi rządzą się poszczególne zawody, lecz także obecność rozmaitych power-upów rozrzuconych po trasach.

Magic: The Gathering - Battlemage
Magic: The Gathering - Battlemage

Strategiczne 1 listopada 1996

Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Motor Toon Grand Prix 2
Motor Toon Grand Prix 2

Wyścigi 24 maja 1996

Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.